Rikoksiin syyllistyneitä somalinuoria saa karkottaa
En ole rasisti ja olen sitä mieltä, että asiallisesti käyttäytyvät ulkomaalaiset saavat hyvinkin asua maassamme. Tässä kuitenkin ehkä joidenkin (kieroutuneiden?) mielestä huono uutinen:
www. iltalehti. fi/uutiset/200707086329926_uu. shtml
Rikoksiin syyllistyneitä somalinuoria saa karkottaa
8.7.2007 22:45
Helsingin hallinto-oikeus on päättänyt, että osa Helsingin katuryöstöihin osallistuneista somalinuorista voidaan karkottaa maasta.
Nelosen uutisten mukaan hallinto-oikeus katsoo tilanteen Pohjois-Somaliassa olevan tarpeeksi turvallinen ja vakaa.
Karkotus koskee neljää nuorta, joista kolme voidaan karkottaa Suomesta välittömästi, elleivät he valita korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Yhden nuoren osalta asia palautuu ulkomaalaisvirastoon, sillä Mogadishu on oikeuden mukaan edelleen liian epävakaa ja levoton.
Kommentit (57)
eli nuo kaikki 10 000 " kotiraiskausta" on kaikki sellaisia, jossa tekijänä suomalainen mies? Miksi oletat, että vain suomalainen mies raiskaa tuttunsa?
Vierailija:
Tälläkin viikolla oli YLE:n uutisissa kuinka suomessa tapahtuu yleensä raiskaus kotona. Suomessa kokee seksuaalista väkivaltaa yli 10 000 naista vuosittain ja suurin osa läheisensä kautta. Tekijöinä siis yleisimmin oma suomalainen mies. Näitä juttuja vaan ei kukaan lehdissä kuuluta.
Tottakai raiskaavat eikä näitäkään raiskauksia mihinkään ilmoiteta. Mieti vain mikä on naisen asema esim. kurdikulttuurissa.
Vierailija:
Tälläkin viikolla oli YLE:n uutisissa kuinka suomessa tapahtuu yleensä raiskaus kotona. Suomessa kokee seksuaalista väkivaltaa yli 10 000 naista vuosittain ja suurin osa läheisensä kautta. Tekijöinä siis yleisimmin oma suomalainen mies. Näitä juttuja vaan ei kukaan lehdissä kuuluta.
Mutta toisaalta niissä ei ainakaan ulkopuoliset ole vaarassa vaan se oma vaimo, joka toivottavasti voi jotain tehdä, esim. lähteä karkuun turvakotiin.
Sen sijaan " katuraiskaukset" ovat kaikille vaarallisia, myös sinulle, ulkomaalaiset tekee niistä 27 % vaikka heitä on 2 %.
No minä olen somalinainen jolla lääkärin virka.
Vaikka olen somali vastaan kummiskin näihin liityviin.
1. Olen samaa mieltä oikeuden kanssa, että pitää palauttaa rikoksen tekijöitä somali-nuoria kotimaahansa.
2. Ja siksi miksi sanon noin on, en halua, että vasta kasvavat lapset ottavat mallia toisista nuorista jotka tekevät rikoksia, (jos heitä ei palauteta).
3. Jos on tullut pakolaisena Suomeen täytyy osata kunnioittaa ja olla kiitollisuuden velkaa,eikä ryöstellä ihmisiä kadulla. Kun on hyvät oltava.
Olen pahoilani jos jonkun mieltä pahoitelen.....
opetelkaa tilastomatematiikkaa ja opetelkaa myös tekemään tutkimuksia. Suosittelen ensiksi lukiota ja sitten yliopistoa. Sen jälkeen tiedätte, ettei tutkimuksia tehdä normista poiketen. Tuossa 10 000 arvioluvussa on varmasti myös ulkomaalaisten/-taustaisten tekemiä seksuaaliväkivallantekoja, mutta kun tehdään meillä kotimainen tutkimus, niin siinä tutkitaan silloin meidän kotoperäistä ongelmaamme ensisijaisesti. Jos voitte oikeasti kumota tutkimuksen tuloksen, niin suosittelen ottamaan yhteyttä tutkimuksen tilaajaan (muistaakseni se oli oikeusministeriö).
Minulla on arabipuoliso, juuri sellainen parjattu ählämi, jotka ikävä kyllä kovasti on yliedustettuina raiskaustilastoissa. Pitäisikö minun nyt ulkomaalaisen puolisona itkeä kun ulkomaalaisia aina haukutaan yhyy.. voin sanoa, että ulkomaalaiset ovat itse aiheuttaneet tämän maineen. Menepä kysymään miltä tuntuu mm .Turussa raiskatusta pikkutytöstä (ulkomaalainen raiskasi) tai oulun joukkoraiskausten uhreilta.
Ei nämä asiat ole mitään kansankiihotusta. Ulkomaalaisen puolisona tiedän, että tuollainen hyssyttely ja ongelman kieltäminen vaan lisää ongelmia tulevaisuudessa ja moninkertaisesti. Mikä into sinulla on hyysätä ulkomaalaisia rikoksentekijöitä? Sekö, että tulevaisuudessa yhä useampi pääsisi raiskatuksi?
Minä olen ikäni asunut Helsingissä, niin lähiöissä kuin keskustassakin. Olen ollut ulkona öisin paljon (jakanut mm. Hesaria) ja tullut baareista humalassa. Olen liftannut myös öiseen aikaan ja saanut kyytejä myös ulkomaalaistaustaisilta miehiltä. En sano, että näin kannattaisi tehdä, mutta sanon, että jos todellisuus olisi niin pelottava kuin väität olisin varmaankin moneen kertaan raiskattu ja ehkä vaikka tapettu. Minun kokemukseni mukaan maailma on turvallinen. Toivottavasti sinäkään et eläisi pelossa.
Kyllä moni ihminen liikkuu ulkona ja osa raiskataan. Hyvä, ettei sinua ole raiskattu, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että moni muu on.
Reilu neljännes raiskaajista on ulkomaalaisia, vaikka heitän on vain 2 %.
Vierailija:
Minä olen ikäni asunut Helsingissä, niin lähiöissä kuin keskustassakin. Olen ollut ulkona öisin paljon (jakanut mm. Hesaria) ja tullut baareista humalassa. Olen liftannut myös öiseen aikaan ja saanut kyytejä myös ulkomaalaistaustaisilta miehiltä. En sano, että näin kannattaisi tehdä, mutta sanon, että jos todellisuus olisi niin pelottava kuin väität olisin varmaankin moneen kertaan raiskattu ja ehkä vaikka tapettu. Minun kokemukseni mukaan maailma on turvallinen. Toivottavasti sinäkään et eläisi pelossa.
olen samaa mieltä 30 sun kanssa. Ehottomasti noin!
somali täällä.
http: //www. optula. om. fi/37928. htm osoitteesta löydät sen tutkimuksen johon viittaan. Tiedän myös mistä raiskaustilastoista sinä puhut. Niissä poliisin tilastoissa on alle 600 tapausta/vuosi. Se on noin 5% arvioidusta todellisuudesta.
Mihin me karkoitamme kotimaiset raiskaajamme?
Vastasin vain siihen että joku sanoi " tekijänä yleisimmin oma suomalainen mies" . Tuo lause on hieman epäselvä, tarkoitetaanko yleisimmin kaikista tapauksista vai yleisimmin suhteellisesti laskettuna eri väestöryhmien kesken.
Vierailija:
opetelkaa tilastomatematiikkaa ja opetelkaa myös tekemään tutkimuksia. Suosittelen ensiksi lukiota ja sitten yliopistoa. Sen jälkeen tiedätte, ettei tutkimuksia tehdä normista poiketen. Tuossa 10 000 arvioluvussa on varmasti myös ulkomaalaisten/-taustaisten tekemiä seksuaaliväkivallantekoja, mutta kun tehdään meillä kotimainen tutkimus, niin siinä tutkitaan silloin meidän kotoperäistä ongelmaamme ensisijaisesti. Jos voitte oikeasti kumota tutkimuksen tuloksen, niin suosittelen ottamaan yhteyttä tutkimuksen tilaajaan (muistaakseni se oli oikeusministeriö).
voitte sitten miettiä mitä tällekin " keskustelulle" kannattaa tehdä. Jos noi ihmiset ovat yksi ja sama osoite, niin mä suosittelisin rikosilmoitusta. Toi on mahdollisesti herjausta ja vielä aika törkeästi jonkun ryhmän edustajaa leikkien.
Joten suomalaiset pidämme täällä ja ylimääräisistä hankkiudumme eroon. Aivan samalla tavalla suomalaisia rikollisia karkotetaan Suomeen.
Vierailija:
http: //www. optula. om. fi/37928. htm osoitteesta löydät sen tutkimuksen johon viittaan. Tiedän myös mistä raiskaustilastoista sinä puhut. Niissä poliisin tilastoissa on alle 600 tapausta/vuosi. Se on noin 5% arvioidusta todellisuudesta.Mihin me karkoitamme kotimaiset raiskaajamme?
Edelleenkin et voi vetää poliisin tilastoihin ARVIOITUJA tilastoja. Se on tosiasia, että ulkomaalaiset ovat yliedustettuina raiskauksissa, sitä sinä et voi kiistää. Voihan tässä arvioida vaikka mitä, vaikka niin, että ulkomaalaisista esim. 5 % raiskaa puolisonsa ja suomalaisista vaikka 2 % tai ihan miten vaan mutta se on SILLOIN ARVIO, poliisin tilasto ei ole arviovaan totta.
Vierailija:
http: //www. optula. om. fi/37928. htm osoitteesta löydät sen tutkimuksen johon viittaan. Tiedän myös mistä raiskaustilastoista sinä puhut. Niissä poliisin tilastoissa on alle 600 tapausta/vuosi. Se on noin 5% arvioidusta todellisuudesta.Mihin me karkoitamme kotimaiset raiskaajamme?
Minä en kyllä nähnyt noiden ihmisten viesteissä minkäänlaista herjausta. Eipä taida poliisilla riittää aika selvittää leikkiikö joku Maija Möttönen somalia vai oliko koneen ääressä Fatima.
Vierailija:
voitte sitten miettiä mitä tällekin " keskustelulle" kannattaa tehdä. Jos noi ihmiset ovat yksi ja sama osoite, niin mä suosittelisin rikosilmoitusta. Toi on mahdollisesti herjausta ja vielä aika törkeästi jonkun ryhmän edustajaa leikkien.
Kiistät täysiä faktatietoja!!!!!
Vierailija:
ei ulkomaalaisia raiskaajia hyysätä, se on vankilatuomio istuttava ja sen jälkeen karkoitus kotimaahan ja maahantulokielto. Ollaankos sielläkin rasistia?
Mitä jos asetamme vain suomalaiset about vastaavassa elämäntilanteessa olevat miehet samaan vertailuun näiden ulkomaalaisten raiskaajien kanssa? Aloitettaisiin vaikka iästä. Suhteutetaan ensiksi raiskaajat edes verrannolliseen suomalaiseen samaan ikäryhmään (eli poistetaan tilastoista kehäraakit ja vauvat, niin johan alkaa tilastotkin muuttumaan tasaisemmaksi). On vaikeaa verrata, kun joku tuolla jo aiemmin huuteli nuorten miesten olevan ensisijainen pakolaisryhmä. Se jo vääristää silloin vertailutilastoa.
naayaa aamus hadaad wax ogeen' '
sanon minä somali! jos et usko niin turha luulla mua suomaliseksi,koska olen somali enkä ajo puolustaa rikkolista! olkoon vaikka suomesta.
En ymmärä mitä herjausta! ootko seomassa. mä on somali sow wat ei mun tarvii suojella somali rikosta. Ja se häån ihan väärin jso alkaisin sanoa antakaa armoa, armoa.!!!!!
Naaayaa soomali waan ahay so what????
pöö