Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiomme laittaa alulle lapsen. Nain on siis asiat, mutta tama ilmaisutapa on nakojaan jyrkasti kielletty. Mita minun siis kuuluu sanoa?

Vierailija
16.07.2007 |

Totta kai on mahdollista, ettei tällä kertaa tärppääkään. Kuitenkin nuorina, terveinä ja jo lapsellisina ihmisinä meillä on toiveet korkealla, että ennemmin tai myöhemmin tulen raskaaksi.

Olen muutamalle ihmiselle ehtinyt paljastaa aikeemme. Ovat itse suoraan kysyneet, että joko on toiden lapsen aika. Minä siihen sitten että " kyllä, meinaamme laittaa uutta lasta alulle" .

Ja tähän ainoa oikea vastaveto kuuluu olevan " ei kuule niitä lapsia niin vain alulle laiteta!"

Että mitä minun kuuluu sanoa sitten? " Jos hedelmällisyytemme ei ole jostain syystä laskenut, toivomme että tulisin raskaaksi, vaikka meidän toimillamme ole juurikaan yhteyttä mahdolliseen raskauteen, vaan raskautuessani on tietysti kysymys hyvästä onnesta ja jumalan armosta"

Höh! Miksei kukaan nosta samanlaista melua siitä, jos totean että " aiomme lähteä ulkomaan matkalle" Eihän sinne matkallekaan noin vain lähdetä! Joku voi sairastua, kohdemaahan voi syttyä sota, lentokentällä voi olla työlakko tai lento peruuttaa trombin takia!

Minä en ymmärrä! Selittäkää!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä vaan tekemään.

Ja jos kaikki käy helposti niin onneksi olkoon, mutta jos et raskaudu heti tai tulee keskenmeno niin mitä siitä sitten? Sellaista sattuu ja jos olet avoimesti kertonut lapsenteostanne niin voit sitten yhtä avoimesti kertoa myös jos ei heti onnistu.

Onnea " tekemiseen" .

Vierailija
2/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan sovelias ilmaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tahdo ymmärtää sitä, miten kaunistellen pitää puhua vauvasuunitelmista, raskauden yrittämisestä ja niin edelleen.

Hassua sekin, että olen vain vastannut kun on suoraan kysytty ja sitten kysyjä järkyttyy ja paheksuu kun saa suoran vastauksen :D

Ja sitten vielä erikseen ihemettelen sitä, miksi aina pitää liittää aivan suhteettoman suuret varauksen sen mahdollisen raskauden alkamiseen.

Voihan sitä muutkin asiat mennä pieleen, kun raskauden tärppääminen. Mutta puhutaanhan sitä silti kaikesta muustakin ilman että siihen täytyy liittää kaikkia mahdollisia varauksia samaan lauseeseen.

Kummallista on, en muuta sano!

ap

Vierailija
4/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Me aiotaan tehdä toinen lapsi" kuulostaa paremmalta kuin " Me tehdään toinen lapsi" .

Ja kai säkin ap tajuut ettei niitä lapsia oikeesti noin vaan tehdä?

Vierailija
5/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin yksinkertaista.

Mutta voihan sulla olla hyvä tuuri (niin kuin usealla on) ja kaikki menee hyvin.

Vierailija
6/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muutakaan se nykyaikana on kuin aikomista, suunnitelmallista hommaa? Kun ehkäisy jätetään pois, niin sittenhän se totta vieköön on niin, että aikomuksena on saada lapsi.

miksi nykyään pitää sievistellä ja ilmoittaa kaikki mahdollinen niin h**vetin hienotunteisesti ja sovinnaisesti??? asiat asioina, prkl.

Ja jos ei tule raskaaksi, ni sitte ei tule. On se siinäkin tapauksessa aiottu laittaa alulle, vaikkei onnistuiskaan. Miksi pitää takertua sanoihin ja sanomisiin???

Vierailija
7/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen näin: haluamme toisen lapsen, joten jätämme ehkäisyn pois ja odotamme alkaako raskaus ja avitamme asiaa olemalla asialla tärppipäivinä. ellei vuodessa tärppää, menemme lääkäriin tutkimuksiin sitä kautta ehkä hoitoihin tai sitten aloitamme adoptioprosessin.

Koska meillä ei ole tällä hetkellä mitään syytä epäillä, etteikö raskaus voisi onnistua tai jos se ei onnistu, oletamme että tavallisina ihmisinä käymme adoptiovanhemmiksi. Näin ollen on kai kohtuullista olettaa, että joskus jotain kautta saamme perheeseemme toisen lapsen.

Parantaako se mahdollisuuksia raskautua, jos en suututa jumalia (siis tuttuvia) röyhkeästi toteamalla, että tarkoitus on nyt saada uusi lapsi?

Ja kun kerran jokainen aikuinen ymmärtää sen mahdollisuuden olemassa olon, että välttämättä raskaus ei alakaan, niin miksei sen pienen mahdollisuuden voida olettaa sisältyvän siihen toteamukseen, jos joku aikoo laittaa lasta alulle?

Täällä Pohjanmaalla (ainakin) ollaan yleensä aika suoria, joten en käsitä miksi tämä yksi puheenaihe pitäisi olla siitä poikkeus.

ap

Vierailija
8/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanot että aiotte/meinaatte hankkia toisen lapsen ja aloitatte sen tekemisen nyt. Siitä vaan.

Mulle vaan tulee mieleen et jos joku urputtaa tohon jotain niin sillä on itsellään ollut vaikeuksia raskaaksitulemisessa tai se on kokennut keskenmenon.

Vierailija
9/9 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää , että lasten " tekemisestä" pitää puhua tuhannen ja yhdne kiertoilmauksen kautta, muistaa mainita, että tämähän ei ole meidän käsissämme ja mitä tahansa saattaa tapahtua jne jne.

Se että ei jaksa noita litanioita jaaritella ei tarkoita etteikö niiden olemassaoloa ymmärtäisi. Se vaan tässä raskausasiassa taitaa olla lapsettomien propagandan tulosta, että jos asian ilmaisee yksinkertaisemmin, niin se tarkoittaa sitä, että kyllä elämä kohta opettaa, tai jos kaikki menee hyvin, niin lapsi ei ole arvostettu ja rakastettu.

Vierailija:

Minä ajattelen näin: haluamme toisen lapsen, joten jätämme ehkäisyn pois ja odotamme alkaako raskaus ja avitamme asiaa olemalla asialla tärppipäivinä. ellei vuodessa tärppää, menemme lääkäriin tutkimuksiin sitä kautta ehkä hoitoihin tai sitten aloitamme adoptioprosessin.

Koska meillä ei ole tällä hetkellä mitään syytä epäillä, etteikö raskaus voisi onnistua tai jos se ei onnistu, oletamme että tavallisina ihmisinä käymme adoptiovanhemmiksi. Näin ollen on kai kohtuullista olettaa, että joskus jotain kautta saamme perheeseemme toisen lapsen.

Parantaako se mahdollisuuksia raskautua, jos en suututa jumalia (siis tuttuvia) röyhkeästi toteamalla, että tarkoitus on nyt saada uusi lapsi?

Ja kun kerran jokainen aikuinen ymmärtää sen mahdollisuuden olemassa olon, että välttämättä raskaus ei alakaan, niin miksei sen pienen mahdollisuuden voida olettaa sisältyvän siihen toteamukseen, jos joku aikoo laittaa lasta alulle?

Täällä Pohjanmaalla (ainakin) ollaan yleensä aika suoria, joten en käsitä miksi tämä yksi puheenaihe pitäisi olla siitä poikkeus.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi