Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät osta vauvoille pieniä/sopivia vaatteita?

Vierailija
08.07.2007 |

Siis ihan näitä 50cm tai 56cm. Meillä ainakin molemmat koot olleet kovasti käytössä. Nyt sitten olen kakkoselle yrittänyt etsiä käytettyjä tuon kokoisia, niin ei mistään löydy! Osto ilmoitukseenikin yritetään tyrkyttää 60 tai 62cm vaatteita. Miksi ihmeessä ihmeset puette vauvanne jumalattoman isoihin vaatteisiin? Meillä esikoisella oli 60/62cm vaatteet käytössä vasta 2,5kk eteenpäin... Niin ja oli ihan normaali 50cm pitkä syntyessään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en niitä montaa osta. Meidän poika täytti just 4kk ja ostan nyt vaatteita koosta 74 ylöspäin.

Vierailija
22/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo syntyessään. 56-senttiset ovat asia erikseen - eivät juurikaan ehdi kulahtaa käytössä, joten on helppo kierrättää ne taas eteenpäin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitten sairaalassa kotiutus koitti, puin vauvani ylisuuriin vaatteisiin ja totesin että heti käydään hakemassa pienempiä. Seuraavana päivänä sitten olinkin HM:llä vaateostoksilla. Meillä viimeiset 56 senttiset oli käytössä vielä 3kk iässä ja todellakin kaikki pienet vaatteet tuli tarpeeseen. Syntyessään 49cm pitkä vauveli.

Vierailija
24/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaippojen käyttö. Vaikka en todellakaan halua, että lapseni joutuvat oleskelemaan isoissa pallomaisissa vaipoissa, niin jonkun verran tilaavievempiä nuo ohuemmatkin kestovaipat silti ovat. 60 cm body istuu siis vallan mainiosti kestovaipan kanssa, hihoja voi kääriä.

Vierailija
25/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin oli sit 54 cm ja ei 50 senttiset todellakaan mahtuneet päälle.

56 senttisiä oli sitten pari, mutta äkkiä nekin jäi pieniksi.

Vierailija
26/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän säälittää ne vauvat, jotka puetaan farkkuihin, hameisiin ja paitoihin heti sairaalasta kotiuduttuaan, koska bodyt ja potkarit ovat liian vauvamaisia. Kuinkahan mukavaa vauvalla on niissä jäykissä farkuissa ja aina selkä paljaana paidan kanssa?

Meillä molemmat lapset ovat olleet nelikiloisia, 53-senttisiä, ja vielä kestovaippailijoita. 56-senttiset ovat sopineet ehkä kaksi viikkoa. Kahden viikon takia en viitsi ostaa kovin montaa vaatekertaa niin pieniä vaatteita, kun vauva kuitenkin on täysin tyytyväinen hiukan isompiinkin, kunhan ne vain ovat kuivia, mukavia ja lämpimiä.

Kyllä on jollain isot ongelmat.

Vierailija
27/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö ei lähtenyt juoksemaan vielä synnytysaitoksella, joten pari senttiä liian pitkät lahkeetkaan eivät haitanneet. Meidän tyttö syntyi 4,5kiloisena ja 52 senttimetriä pitkänä ja suoraan sai alkaa käyttämään 60 senttisiä vaatteita.

Vierailija
28/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on sopivat vaatteet. Mä olen ostanut jonkin verran 56 cm vaatteita, ja sitten molemmille tytöilleni pari 50 cm vaatetta. Mielestäni noita vaatekokoja tarvitsee, mutta ei tietenkään ylettömästi, kuten ei muitakaan kokoja. Meillä on tosin pikkuiset sirppanat tytöt. 56 mahtui 3-kuiseksi. ja meillekin sukulaiset toivat 80 cm vauvanvaatteita. Menivät sitten puolitoistavuotiaana.

Mun mielestä koko on tärkeä, myöhemminkin. En osta liian isoja kenkiä tai ulkovaatteita säästääkseni. Yritetäänpä aikuiset itse ulkoilla liian suurissa kengissä ja tuulipuvuissa. Sen sijann mäkin pidän näitä farkkuja ja hamosia pikkuisilla vauvoilla aivan turhana. Säästetään sitten niistä. vauva saa näyttää vauvalta potkuhousuissaan.

Vierailija
29/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä koko on tärkeä, myöhemminkin. En osta liian isoja kenkiä tai ulkovaatteita säästääkseni. Yritetäänpä aikuiset itse ulkoilla liian suurissa kengissä ja tuulipuvuissa.

Vastasyntynyt vauva ei tee muuta kuin köllii sylissä ja nukkuu, ei häntä isot vaatteet haittaa mitenkään. Leikki-ikäiselle liian isot vaatteet ovat jo hankalia.

Vierailija
30/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoinkin, mielestäni vauvaa on vaikea käsitellä, jos vaatteet roikkuvat päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi