Minkälaisen miehen ottaisit?
Herra A)
- kultturelli, kokonaisuuksia tajuava, humanistisesti koulutettu, töissä valtion virassa (=leipä pitkä, mutta kapea), kiltti, ystävällinen, huumorintajuinen, masentuneisuuteen tapivainen, ulkoisesti lyhyehkö ja erittäin hintelä, osallistuu täyspainoisesti kodinhoitoon
Herra B)
- urheilullinen, pitää ulkoilmasta, hyväkroppainen, kulttuuri, kirjallisuus ym. ei kiinnosta, kätevä käsistään, " perinteiset" käsitykset miehen ja naisen rooleista, hyvässä työssä, palkka ok, odottaa, että nainen tekee työt kodin sisällä, itse hoitaa pihatyöt
Herra C)
- omissa oloissaan paljon, älykäs, muttei kovin sosiaalinen, lahjakas monella alalla, arvostetussa ammatissa ja erittäin hyvä palkka, sosiaalisesti hidas, tavallisen näköinen, ulkonäkö ok, muttei huolehdi esim. että vaatteet on silitetty ja parta aina ajettu ym. Hoitaa kotia pyydettäessä, oma-aloitteisesti ei tee mitään, koska ei vaan muista.
Kommentit (9)
mutta kyllä mielestäni nuo kuvaukset heihin erinomaisesti sopii ja jokaisen niistä tunnistaa.
ei ole väkivaltainen, niin muuta en tarvitse :)
tuollaisia miestyyppejä todella on. Lisäisin vielä herra D:n, punaniskajuntin :) Grillailevan, hevia kuuntelvan, tatuioidun duunarin.
Ottaisin komean, hyväkroppaisen, urheilullisen, älykkään ja sivistyneen miehen, joka tekee kotitöitä, pitää perhettä ykkösenä, mutta ei ole missään nimessä itsestään selvyys. Hyvä kehittyvä, mutta säännöllinen ura. Herättää kunnioitusta ja on selkeä mies.
täällä asuu hintelä duunari...
C, A ja B
A:n ja C:n välimuoto olisi paras.
Harvemmin ihmiset noin tiukasti lokeroissaan pysyvät.
huvikseni kuvauksia edellisistä poikaystävistäni ja nykyisestä miehestäni. Olen siis seurustellut miesten kanssa tuossa järjestyksessä, a:n kanssa pisimpään. B oli piristävä poikkeus A:n jälkeen, koska oli niin erilainen, mutta suhde oli hyvin lyhyt, kun ei ollut minun tyyoppiseni mies ollenkaan, vaikkakin hyvä " perusmies" .
Nykyisin naimisissa herra C:n kanssa. Ihan jees, mutta välilä kaipaisin taas jotain muuta :)