Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi & masennuslääkkeet

Vierailija
07.07.2007 |

Kun on masennuslääkekuurilla, niin kärsiikö ottaa alkoholia missä suhteessa? Miten vaikuttaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti ottaen sekakäyttö ei ole erityisen hyvä idea mutta ei siitä tavallisesti heti paikalla mitään kovin kauheaa seuraa. Alkoholi voi pahentaa masennusta.

Vierailija
2/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavana aamuna. Alkoholi ei sovi minun masennukseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavia lääkkeitä sensijaan ei saa käyttää alkoholin kanssa, siis ei tippaakaan alkoholia.

Vierailija
4/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en mitään räkäkännejä koskaan vedäkään. Mutta muutaman oluen kestää kyllä ottaa. Ei sanota pakkauselosteessakaan yhtikäs mitään alkoholista. Luulen, että useimmilla masennuslääkkeillä ei ole mitään erityistä vaikutusta alkoholin kanssa.

Vierailija
5/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin alkoholin tuomat pelko/jännitys/masennustilat vain lisääntyvät, joten en suosittele alkoholia sen vuoksi.

Vierailija
6/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosin en mitään räkäkännejä koskaan vedäkään. Mutta muutaman oluen kestää kyllä ottaa. Ei sanota pakkauselosteessakaan yhtikäs mitään alkoholista. Luulen, että useimmilla masennuslääkkeillä ei ole mitään erityistä vaikutusta alkoholin kanssa.

Vierailija
7/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäiväinen alkoholinkäyttö ei tietenkään ole kenellekään terveellistä.

Vierailija
8/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kahden annoksen määrä viikossa tosin nollaa lääkkeen tehon, joten krapula voi tuoda tullessaan vielä pahemman morkkiksen.

Vierailija
9/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se onkin näin.

T: Päihdeklinikan asiakas, joka myös syö masennuslääkkeitä

Vierailija
10/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vie lääkkeen tehon pois.

Vierailija
11/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mahdollista, etenkin kun olen syönyt ko. lääkettä toista vuotta. Niin pitkällä lääkkeen käyttöajalla jo puoliintumisaika on kaksi viikkoa, joten miten esim. 4 alkoholiannosta voisi nopeuttaa sitä niin paljon, että lääkkeen koko teho loppuisi????? Paskapuhetta, sanon minä. Mutta mitä muuten tuohon alkoholin käyttöön tulee, niin ei kai se ylenmääräinen läträäminen hyväksikään ole. Itse olen välillä ottanut muutaman siiderin, eikä lääkkeellä ole siihen ollut mitään vaikutusta. situkkaa juon nytkin.

Vierailija
12/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä missään paketissa lue, mutta näin on minulle lääkäri sanonut ja oma kokemus opettanut.

Vierailija
13/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita sitä, että kohtuullinen alkoholinkäyttö vaikuttaisi lääkkeen tehoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi