EI HELVETTI!!! nyt sitten tyottomia aletaan VELVOITTAMAAN ottaa vastaan vuokratyota, osa-aikatyota ja tyota tyossakaymisalueensa ulkopuolelta! ei jumalauta!!!
Kommentit (50)
ja muutoinkin asenne kohdallaan, " jokainen" yrittäjä ottaa töihin. Mutta jos on jokaisesta pikku yskästä ja nuhasta kotona ja aina naama nutturalla esittämässä krittiikkiä ja valittamassa, saa jatkaa tukitöissä lopun ikäänsä.
Minulla on kokemusta noista em. kaltaisista tukityöllistetyistä. Löysin heistä yhden aarteen ja on monta kertaa palkkansa arvoinen minun bisneksessäni. Maksan hänelle hyvin, jottei hakeutuisi muualle.
Todella hyvät työntekijät eivät yleensä tarvitse tukipaketteja vaan työllistyvät muutoinkin. Osaavat olla reippaita, oma-aloitteisia ja antavat itsestään hyvän kuvan haastattelussa.
Edes täällä paljon palvottu kotiäiteys ei anna monillekaan mitään kilpailuetua työnhaussa, jos asenne, olemus ja vuorovaikutustaidot antavat huonon kuvan hakijasta. Kukaan yrittäjä ei palkkaa huonao vakkarityöhön!
Eihän jostain puhelinmyynnistä saa edes palkkaa jos ei saa niitä typeriä lehtiä myytyä. Eikä nykyään kukaan osta puhelinmyyjiltä. Kaikki puhelinmyyntifirmat ei maksa palkkaa niillekään jotka saa lehtiä kaupaksi, jättävät vain maksamatta.
Vierailija:
puhelimyyntiä, henkilökohtaisen avustajan töitä, siivousta jne
Vierailija:
vanhukset sen kärsii jos sinne pakotetaan joku joka ei oikeasti tahdo sitä työtä tehdä.
Ei ole kenenkään etu, että jollekin hoitoalalle haalitaan väkisin työttömiä! Miettikää vaikka omia lapsianne. Olisiko kiva, jos lasten hoitopaikkaan aina palkattaisiin lyhyiksi ajoiksi " joku työtön vaan sinne lapsia ulkoiluttamaan" ?
eihän ihminen tunnu olevan eräille minkään arvoinen jos se sattuu olemaan työtön.
Ja kumminkin moni työtävieroksuva saa vieroksua edelleen. Kuka muka palkkaa jonkun, joka vetelänä menee haastatteluun ja haisee.
parat tunteen nahoissaan sen, että heidän niskaansa kaadetaan ne muutamat onnettomat jotka eivät tosiaan tahdo hoitotyötä tehdä. valitettavaa mutta totta, että mummoille se vaan kostautuu. ei se niiltä työttömiltä ole pois se vastentahtoinen työnteko.
mieti nyt jos vanhainkotiin/osastolle tulee työllistetty joka ei siellä tosiaan tahdo olla. kyllä se näkyy jo tavassa käsitellä vanhuksia.
Se koko lafka on aivan perseestä. Jäin yllättäen Yt-neuvottelujen jälkeen työttömäksi viime talvena. Meidän osastolla ei pitänyt olla irtisanomisuhkaa, mutta suunnittelupuolelta saatiinkin ekana kenkää. Menin ihan paniikissa työkkäriin heti, kun kuulin, että kengän kuva persiiseen tulee. Pyysin apua työnhaussa. Sitä ennen olin päivittänyt cv:n, soittanut pariin firmaan ja " tehnyt alustavaa kyselyä" ja ottanut selvää, missä voisin työllistyä.
Täti totesi haastattelussa, että kuule.. jos ensin vaikka menet atk-kurssille ja päivität atk-taidot. Katsellaan sitten, mitä tehdään. Käytän työssäni päivittäin 5-10 tuntia tietokonetta, osaan ohjelmointia sen minkä olen tarvinnut ja homma on toiminut. Minun olisi pitänyt mennä word-kurssille viikoksi (4h/päivä).
Sanoin, että en todellakaan mene vaan haluan töihin nyt heti. Auttakaa etsimään työpaikka. Täti tuijotti hetken ja sanoi, että asenetta ainakin kannattaa muuttaa, jos töihin haluaa " ja sulla on niin yksipuolinen työkokemus, että on kyllä vaikea työllistyä" . No miten helvetissä se työkokemus nyt niin hirveen monipuolista olisi (jos kesätyöt lasketaan, on kokemusta kahdeksalta eri alalta...), jos olen saanut heti valmistumisen jälkeen vakipaikan ja ollut siinä kuusi vuotta.
Ihan aikuisten oikeesti... jos meillä on työkkäri hoitamassa työllistymistä, ei kukaan koskaan ikinä milloinkaan työllisty muihin kuin tuityöpaikkoihin.
Minä sain töitä kaverin kautta... ihan itse.
Mieluummin maksan vähän enemmän veroa, että pysyvät kotona. Muutenkin on kiire ja sitten saa vahtia näitä reppanoita. Yhtä sai vahtia ettei syönyt mummojen lääkkeitä. Toinen keräsi roskia roskiksista, säästi roskapusseja. Kun kolmannelle sanoi, että ota maitopurkki ja kaada laseihin maitoa ei enää purkin käteen otettuaan muistanut, mitä sillä piti tehdä. Neljäs varasti työkaverin työkengät.
Tehtiin päätös, että me ollaan tarpeeksi yritetty näitä vaikeasti työllistettäviä yritetty auttaa, mieluummin maksetaan niiden työttömyyskorvaus.
Ei ole hoito sitten hääviä. Kyllä pitäisi ammattilaisten voimin hoitaa vanhukset.
No muutos voi motivoida AKTIIVISEEN työnhakuun, tiedän työtävieroksuvia ihmisiä, jotka mielummin makaavat kotona kuin käyvät töissä