Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely ei-kahvinjuojille!

Vierailija
06.07.2007 |

- Mitä juot kahvin tilalla?

- Oletko koskaan juonut kahvia vai lopettanut sen jostain syystä?

- Juotko ikinä kahvia kohteliaisuussyistä eli tilanteissa joissa vaihtoehtoisen juoman pyytäminen/ saaminen tuntuu hankalalta?

Itse juon kahvin tilalla lähes pelkästään vihreää teetä, joko sitruunalla maustettuna tai sellaisenaan. Joskus juon myös Nescafen suklaakahvia jauheesta mutta se maistuukin melkein kaakaolta :)

Olen juonut aikaisemmin kahvia mutta lopetin sen 7 vuotta sitten esikoista odottaessa kun teki pahaa. Synnytyksen jälkeen en enää viitsinyt aloittaa kahvinjuontia uudestaan, kun en siitä erityisemmin ikinä edes pitänyt.

Itse juon välillä kahvia tilanteissa, joissa teetä ei ole valmiiksi tarjolla enkä sitten viitsi aiheuttaa ylimääräistä vaivaa pyytämällä sitä (joillekin veden keittäminen tuntuu olevan aivan ylivoimaista...) Yleensä ihmisillä on vain jotain tosi pahaa Lipton-teetä enkä tykkää mustasta teestäkään niin samantein voin sitten juoda kahviakin. Joskus juon kyllä kahvin sijasta pelkkää vettä tai mehua näissä tilanteissa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kahvia vielä alle parikymppisenä, mutta mulle rupesi tulemaan siitä niin huono olo (jo tosi pienistä määristä), että lopetin kokonaan. Nykyään voin huonosti myös kolajuomista yms, enkä teetäkään voi kitata mukitolkulla.

En muista äkkiseltään, että olisi tullut vastaan sellaista tilannetta, jossa ei voisi pyytää jotain muuta kuin kahvia. Yleensä teetä (edes sitä Liptonia) on tarjolla, ja jos ei, niin ainakin kylmää vettä. Ihan pakkotilanteessa ottaisin kahvia kupillisen, laimentaisin sitä reilusti maidolla ja joisin vain osan...

Vierailija
2/26 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanon, että minä en kiitos juo kahvia, mutta voin juoda teetä, jos on. Tai vaikka mehua. Jos ei oo, niin no problem, yleensä kuitenkin on.

En ole koskaan juonut kahvia, mutta maistanut sen verran, että tiedän, etten pidä mausta.

En juo kahvia koskaan. Mielummin sitä pahaa Liptoniakin kuin kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon mielummin vaikka vettä jos ei muuta ole. Vierailla saatan teetä juoda, mutta tosi harvoin sitä kotona laitan. Myös mieheni ei juo kahvia, tai juo, mutta vain jos tosi sinnikäs tyrkyttäjä (mummo...). Ongelmia ei ole tullut, enkä tee asiasta numeroa kyläreissuilla.

Vierailija
4/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia ENKÄ teetä. Molempia olen kyllä maistanut useita kertoja, mutta en tykkää yhtään. Yötyötäkin on tullut tehtyä ilman että oisin opetellut kahvinjuonnin. Juon mehua tai vettä vierailuilla, useimmiten vettä.

En juo teetä enkä kahvia koskaan kohteliaisuussyistä, en kertakaikkiaan saisi niitä kurkustani alas. Kyllähän asiaa ihmetellään, mutta minua se lähinnä huvittaa. Vähän sama kun ois absolutisti - suomalaiset ei vaan ymmärrä miten joku voi....

Vierailija
5/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon teetä, kaakaota tai ihan vaan vettä. Töissä tulee juotua teetä tauoilla, koska firma maksaa.

En ole koskaan juonut kahvia. Tai olen toki maistanut, mutta koskaan en ole oppinut siitä pitämään.

En juo kohteliaisuussyistä, koska aina on vaihtoehtona pyytää vain lasi vettä.

Vierailija:

- Juotko ikinä kahvia kohteliaisuussyistä eli tilanteissa joissa vaihtoehtoisen juoman pyytäminen/ saaminen tuntuu hankalalta?

Itse juon kahvin tilalla lähes pelkästään vihreää teetä, joko sitruunalla maustettuna tai sellaisenaan. Joskus juon myös Nescafen suklaakahvia jauheesta mutta se maistuukin melkein kaakaolta :)

Olen juonut aikaisemmin kahvia mutta lopetin sen 7 vuotta sitten esikoista odottaessa kun teki pahaa. Synnytyksen jälkeen en enää viitsinyt aloittaa kahvinjuontia uudestaan, kun en siitä erityisemmin ikinä edes pitänyt.

Itse juon välillä kahvia tilanteissa, joissa teetä ei ole valmiiksi tarjolla enkä sitten viitsi aiheuttaa ylimääräistä vaivaa pyytämällä sitä (joillekin veden keittäminen tuntuu olevan aivan ylivoimaista...) Yleensä ihmisillä on vain jotain tosi pahaa Lipton-teetä enkä tykkää mustasta teestäkään niin samantein voin sitten juoda kahviakin. Joskus juon kyllä kahvin sijasta pelkkää vettä tai mehua näissä tilanteissa.

Vierailija
6/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä teetä. Yleensä mulle tarjotaan silloin mehua tai limsaa tmv. Joskus juon jotain suklaakahveja tai Frezzaa esim. kahvilassa.

Vierailija
7/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten mehua tai limpparia

olen juonut yksittäisiä kupillisia

en juo, olen juomatta mitään " jos muuta en saa"

Vierailija
8/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mitä juot kahvin tilalla? Teetä, aamulla iso motti ilman sokeria tms. muuten satunnaisesti

- Oletko koskaan juonut kahvia vai lopettanut sen jostain syystä? penskana kokeilin mutta siihen piti laittaa hurjasti sokeria ja kermaa että sain alas joten lopetin yrittämästä ;)

- Juotko ikinä kahvia kohteliaisuussyistä eli tilanteissa joissa vaihtoehtoisen juoman pyytäminen/ saaminen tuntuu hankalalta? En juo koskaan kahvia, olen ennen juomatta mitään.

Vierailija
9/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan kahvia " juomalla juonutkaan" , mutta esim. vanha mummoni (kohta 90v.) ei enää muista etten juo kahvia ja aina siellä hänen luonaan vieraillessani juon pienen kupillisen kahvia PALJON maidon kanssa...Kahvi maistuu pahalle, MUTTA tuoksuu hyvälle:)

Vierailija
10/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona juon myös lightkokista.

Olen jotain kolme kertaa juonut kahvia 32-vuotisen elämäni aikana. Jos ei ole muuta juomaa tarjolla, en juo sitten mitään. Pari kertaa olen juonut kahvia, kun en ole kehdannut " vaatia" muuta. Kerran yritin juoda kahvia lämmikkeeksi talvella rakennuksella, mutta en pystynyt, oli niin pahaa.

Vierailija
11/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut aikaisemmin (pari kuppia tuolloin päivässä), mutta vatsakatarri n. 5 vuotta sitten lopetti kahvinjuonnin.

Juon tilalla teetä, mehua tai ihan vaan vettä. Kahvia en ota kohteliaisuudesta.

Vierailija
12/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mitä juot kahvin tilalla? Teetä

- Oletko koskaan juonut kahvia vai lopettanut sen jostain syystä? Koitin joskus lukioikäisenä, mutta sain niin voimakkaita sivuoireita, että tajusin lopettaa. Muutenkin maku ei ollut niin hyvä, tykkään kyllä esim. kahvisuklaasta tms. mutta itse kahvi ei.

- Juotko ikinä kahvia kohteliaisuussyistä eli tilanteissa joissa vaihtoehtoisen juoman pyytäminen/ saaminen tuntuu hankalalta? En enää. Sen virheen tein kerran ja olo oli niin kamala sen jälkeen että ei kiitos enää. Jos kylässä ei ole kuin kahvia tarjolla en välttämättä sano edes mitään muuta kun että ei kiitos kahvia minulle. Jos tajuavat kysyä haluanko teetä niin otan mielelläni.

Vierailija
13/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllensä minulla oli esim. Töissä aina muutama oma teepussi taskussa tai kassissa. Kuumaa vettä löytyi aina.

Nykyisin olen " langennut" taas kahvin kittaamiseen.

Vierailija
14/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon mieluiten kylässä mehua tai limsaa (lasten juomia). Kotona juon vettä, maitoa, mehua, limsaa ja kaakaota. Juon joskus kahvia kohteliaisuuden vuoksi.

Vierailija
15/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasta

Vierailija
16/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona juon paljon vettä ja kun tulee vieraita, niin juon niiden kanssa teetä tai mehua

Oon maistanu pari kertaa, mut en tykännyt yhtään.

En juo koskaan kahvia. Sanon heti suoraan etten juo ollenkaan kahvia. Juon kylässä teetä, mehua tai vettä.

Vierailija
17/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Juon lähinnä teetä.

Join ennen kahvia, paljon, tosi paljon! Työskentelen hoitoalalla, eli se kahvi on melkein elinehto=), tai niin mä luulin. Sitten löydettiin sappikivet ja kahvin juonnin lopettaminen vähensi oireita huomattavasti.

Kerran en oo kehdannu kyläpaikassa sanoo, etten kahvia enää juo ja joskus kahvilassa herkuttelen jollain erikoiskahvilla.

Vierailija
18/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena join aamukahvia ja ensimmäisinä vuosina töissä kahvitauolla, kun se kuului asiaan. Sitten vaan lopetin, koska tajusin etten edes pidä kahvista.

Eikä teekään ole mitään hyvää. Mieluiten vierailulla tai meillä kotona kun on vieraita, juon mehua tai limpparia. Makeat lastenjuomat on hyviä :)

Yleensä " virallisissa" tilanteissa on saatavilla teetä, joskus mehuakin, mutta mä valitsen sen mehun ja joskus en ole juonut mitään sitten.

Kaikissa kyläpaikoissa, joissa mun ei tiedetä olevan kahviajuomaton, olen kyllä aina kieltäytynyt kahvista. Emäntähän yleensä kysyy: " juotko kahvia" , siihen on sitten helppo sanoa, että en juo olenkaan.

Ensivierailulla miehen isovanhempien luona oli kuppiin jo valmiiksi kaadettu todella vahvaa kahvia. Talossa ei ollut sokeria eikä maitoa. En nuorena ihmisenä vaan kehdannut jättää juomatta. Ja se on vieläkin muistissa miten kauheaa se oli. Kitkerää, mustaa kuumaa juomaa. Tahdonvoimalla meni alas, vaikka tuntuikin, kun olis jotain myrkkyä kaatanut kurkusta alas.

Vierailija
19/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon teetä, mehua, kaakaota tms.

En juo teetäkään yhtään säännöllisesti, en päivittäin. En ole koskaan kahvia juonut, enkä juo tilaisuuksissa vaikka muuta ei olisi tarjolla.

Vierailija
20/26 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olin työpaikassa, jossa ei jostain syystä ollut teekeitintä ja ihan sosiaalisuuden vuoksi aloin juoda pieniä kahvikupillisia. Ja lisäksi oli juuri tuo ongelma, että kyläpaikoissa oli teenjuojalle vain ja ainoastaan sitä pahaa Liptonia tarjolla (miksi ihmeessä kaikilla vain sitä?). Huomasin, että kahvi runsaalla maidolla oli parempi vaihtoehto. Nykysin pitkän totuttelun jälkeen voin jopa sanoa pitäväni hieman kahvin mausta (vahvaa se ei kylläkään saa olla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän