Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tästä pitäisi ajatella? (kummiudesta kyse)

Vierailija
06.07.2007 |

Kummilapsemme täytti vähän aikaa sitten 5 vuotta. Perhe asuu 600km:n päästä meistä emmekä näe juuri koskaan (itse olen opiskelija eikä minulla ole autoa eikä varaa käydä siellä). Muistamme kummilasta jokaisena nimipäivänä (hänellä on kolme nimeä), synttärinä, jouluna, lähetämme pieniä tuliaisia matkoilta ja pitkin vuotta pikku-ylläreitä (tarroja yms.). Mielestäni muistamme lasta hyvin. (Oman lapsemme kummit eivät muista lastamme edes merkkipäivinä eivätkä pidä mitään yhteyttä.)

Koskaan ei tule kiitosta lahjoista (edes tekstaria). Aluksi olin huolissani, että lahjat eivät ole menneet perille ja kysyin, että ovatko saapuneet. Silloin vasta vastattiin " Joo." . Harvoin kiitettiin silloinkaan. Yhtenä nimipäivänä olemme viiden vuoden aikana unohtaneet muistaa lasta ja silloin meille huomautettiin (vanhemmat) tästä unohduksesta.

Lapselta ei koskaan tule korttia, piirrustusta, valokuvaa tms. Edes kutsua synttäreille! Minusta olisi kohteliasta kutsua, vaikka vieraat eivät pääsisikään -- näin me ainakin teemme.

Mistä ihmeestä on siis kyse? Osaako joku sanoa? Eikö meitä enää haluta kummeiksi vai mistä kiikastaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

e-mailosotetta, jotta voisin kysellä kuulumisia. Ei ole annettu, äitinsä osoite vain. Kerran äiti vastasi, että kirje on täältä tulossa. No ei ole vielä näkynyt...

Pienet paketit jouluksi, synttäreiksi ja nimppareiksi olen aina laittanut. Nyt jätin ekaa kertaa nimpparit muistamatta. Ei enää viitsi.

Vierailija
2/7 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niin vaikeata laittaa vaikka tekstari jos ei viitsi soittaa?

Itse laitan kiitostekstarin myös kortista, kun tiedän joidenkin sitä odottavan. Helppoa se on, kun ottaa vaan tavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kiitosta.. Ja sit ihmetellään, kun meidän suunnasta ei ollakaan niin innostuneita.. Mäkin haluisin olla muutakin kuin " haamukummitäti" , mutta kun ei kelpaa muu kuin hyöty.. Nytkin ilmotin, että olen lomalla, ja voisin ottaa kummilapsen hoitoon, jotta äiti saa vähä huilata, mutta en saanut selkoa asiaan.

Vierailija
4/7 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on kummipoika, jota muistan synttäreinä ja jouluna paketilla, mutta vanhemmat eivät pidä yhteyttä. Poika on kehitysvammainen, joten häneltä nyt ei voi sitä edellyttääkään, vaikka ikää on jo 14 vuotta.

Vanhemmat ovat sukulaisiani, mutta kuten sanottu, emme ole tekemisissä keskenämme. Itse olen ajatellut, että tämä yksipuolinen yhteydenpito loppuu, kun 15-vuotissynttärit on takana.

Vierailija
5/7 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämätöntä porukkaa, itse olen huono muistamaan kummivanhempia. Siksi toivonkin etteivät kovin muistaisi, synttärit riittää, eikä nekään ole pakollisia. Sitäpaitsi ollaan itse tosi huonoja muistamaan omia kummilapsiamme, eikä halusta siis yhtään kummilasta enää, koska en haluaisi olla näin huono kummitäti.

Vierailija
6/7 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korteista ei ole edes tapana kiittää, jos ei nähdä.

Vanhemmat ei välttämättä ajattele asiasta mitään.

Ota puheeksi, niin minä tein. Sain anteeksipyynnön ja kortteja alkoi tulla tännekinpäin. Asia on nyt kunnossa, eikä mitään hampaankolossa kenelläkään.

Omien lasten kummeille en ole kkyllä sen paremmin muistanut kiitosta lähettää, mutta lapset ovat jo niin isoja että laittavat itse tekstarin tai sähköpostia.

Vierailija
7/7 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itse usko, että toisia voi huomioida liikaa, mutta ehkä se on sitten totta. Yritän vain huolehtia aina tehtävistäni parhaani mukaan.

Meillä (vaikka lapsi 2vee) korteista, lahjoista ja muista kiitetään aina. Poika voi suhertaa jotain postikorttiin tai laitamme tekstarin. Kummeille lähetetään kahdesti vuodessa pojan uusi kuva -- vaikka se tuntuu nyt turhalta, kun ei kukaan pidä yhteyttä tai käy katsomassa poikaa.