Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella olette saaneet sossusta apua??

Vierailija
06.07.2007 |

Mulla on ihan toivoton elämäntilanne, ei rahaa,ei asuntoa ja lasten kanssa pitäs jotenkin pärjätä. Mies lähti ja jätti vuokrat ja kaikki mun niskoille, minäkin olen vain koululainen...



Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli avioero. Olin hoitovapaalla, ja en raaskinut viedä pientä lasta vielä hoitoon. Tuloina oli siis mulla kotihoidontuki ja lapsilisä. Ei elareita eikä yh-korotusta, koska byrokratia vie aikansa. Kelasta hain asumistukea, ja sossusta toimeentulotukea, siihen asti että sain taas hommat rullaamaan. TOIVOTTAVASTI olet jo ottanut sossuun yhteyttä...? Jos et, niin ota heti, sielläkin on ruuhkaa! Lasten takia toimi ripeästi.

Vierailija
2/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet opiskelija, ja siis oikeutettu opintotukeen, niin olet velvollinen ottamaan opintolainan. Eli ei tuu sossusta mitään, jos sulla ei ole sitä lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahattomuudessa voi auttaa. Yrität nyt varata ajan sinne sossuun..

Vierailija
4/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sossusta voi saada vaikkei olisi opintolainaa ottanut, jos on esim. luottotiedot menneet eikä lainaa saa. Heinäkuu on siitä huon juttu, että monessa paikassa lomat päällä, esim. meidän sossussa. Mutta kouta soittaa ja kertoa asiasi, eiköhän siellä joku päivystäjä ainakin ole. Meidän kunnassa saa toimeentulotukihakemusen tulostettua netistä, siihen sit kaikki liitteet ja viet pikaisesti perille. Diakoniatoimistosta voit myös kysellä ruoka ja rahallistakin apua.

Vierailija
5/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että saankohan sieltä mitään apua.. Jotenkin on vaan niin nöyryyttävää mennä sinne...

Voi tätä elämää...:(

Vierailija
6/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan lastesi takia sinne kannattaa mennä, ettet ajaudu pahoihin talousvaikeuksiin lainailemalla pikavippejä/kulutusluottoa jne.

Ja vaikka olet opiskelijaa, niin lapsiesi elättäjänä olet oikeutettu toimeentulotukeen, vaikka itseäsi varten joudut nostamaan syksyllä opintolainaa (sen takaisinmaksuehdoista voi sitten aikanaan neuvotella)

Ja sitten olet myös oikeutettu elatustukeen omista tuloistasi riippumatta, jonka periaatteessa maksaa mies, mutta jos jättää maksamatta saat ainakin jotain kunnalta, joka hoitaa perinnän.

Eli otapa yhteys myös lastenvalvojaan, koska se on mielestäni taho, joka tieää noista elatusapuasioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Kaikille voi tulla yllättävä tilanne jossain vaiheessa elämää jolloin kannattaa ottaa ehdottomasti yheyttä sossuun jos tarvetta on.

Vierailija:


Mietin vaan että saankohan sieltä mitään apua.. Jotenkin on vaan niin nöyryyttävää mennä sinne...

Voi tätä elämää...:(

Vierailija
8/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä elämä jotenkin järjesty. Tämä tilanne tuli vain niin äkkiä etten oikein ole vielä sisäistänytkään koko asiaa.



Tässsä on vaan paljastunut kaikenlaista, mitä mies on salannut. On siis hoitanut meidän yhteisissä nimissä olevia laskuja ja velkoja vähän miten sattuu. Nyt on jättänyt kaiken minun kontolleni.

Raskasta tämä on, jos en saa apua niin en tiedä miten tästä voi selvitäkkään.



Elatusapua tuskin maksaa, mutta kuntahan sen tosiaa minulle kuitenkin maksaa, ehkä sitä jotenkin pääsee taas jaloilleen.



Sitten kun tässä meinaa vielä kämppä lähteä alta.. Surkeeta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on myös mahdollista päästä shoppailemaan.