Mitä mieltä Susanna Sievisen erorahoista ?
Asiantuntija: Susanna sai liian pienet erorahat!
6.7.2007 07:22
Ex-uimari Jani Sievinen joutuu maksamaan avioerossa Susanna Sieviselle 37 500 euroa. Lopulliseen summaan päästiin vasta kovan väännön ja ulkopuolisten neuvottelijoiden avulla.
- En usko, että kumpikaan osapuoli on tyytyväinen, mutta kymmenen vuoden työstä tämäkin on parempi kuin ei mitään, Susanna kommentoi asiaa tuoreessa 7 päivää -lehdessä.
Jani Sievinen ei niin ikään ole ratkaisuun tyytyväinen, mutta kesälomalta eilen tavoitettu mies ei halua kommentoida eroaan. Kilpauransa lopettaneelle Janille korvaussumma on suuri, sillä ex-uimari tienasi vuonna 2005 vain 10 000 euroa.
Avioeroihin erikoistunut varatuomari Johanna Karkia tyrmää silti väitteet suuresta erorahasta.
- Aivan kohtuutonta, että kahdeksan kotiäitivuoden jälkeen maksetaan noin vähän! Susannan olisi ilman muuta kannattanut viedä asia käräjäoikeuteen ja vaatia summan kohtuullistamista. Hänellä olisi ollut siihen avioehdosta huolimatta täysi oikeus.
Karkia on sitä mieltä, että Susannan olisi tullut saada suurempi osuus siitäkin huolimatta, että Jani hankki valtavan omakotitalonsa ennen parin avioon astumista.
- Hänhän on tukenut miestään ja auttanut tätä kartuttamaan omaisuuttaan. Janin tulevaisuudennäkymät ovat oikein hyvät.
Kommentit (45)
mahdollistaa sen, että mies panostaa uraansa - siksi naiselle kuuluu osa sen uran tuottamista tuloista ja tietty korvaus siitä, että ei ole itse voinut olla samaan aikaan omaa uraansa, koulutustaan ajamassa.
Eiköhän se Susanna ole ollut ihan täysissä sielun ja ruumin voimissa kun avioehdon on allekirjoittanut? Eiköhän nuo jutut olisi pitänyt ennen allekirjoittamista miettiä. Itse olen kotiäinä, kun mieheni on yrittäjä, olen pitänyt huolen, että kaikki yhteinen omaisuus on puoliksi kummankin nimissä, etten jää puille paljaille eron tullessa.
Vierailija:
JAnin olisi ollut syytä laskea kuinka paljon rahaa hänellä olisi mennyt lasten ulkopuoliseen hoidattamiseen. Eikä tulos siltikään olisi yhtä hyvää kuin oman vanhemman tekemänä.Perhe on yhteinen yritys, ja siinä molemmat kantavat omalta osaltaan kortensa kekoon. Myös työn hedelmät ovat molempien nautittaviksi.
Vierailija:
mahdollistaa sen, että mies panostaa uraansa - siksi naiselle kuuluu osa sen uran tuottamista tuloista ja tietty korvaus siitä, että ei ole itse voinut olla samaan aikaan omaa uraansa, koulutustaan ajamassa.
joka on halunnut lapsilleen kotihoidon - siksi hänen pitäisi myös maksaa osuutensa sen kustannuksista ja seurauksista.
luikertelmaan kuin koira veräjästä. Susanna hyväuskoinen ja kiltti hölmö, jota tyyppi vedätti mennen tullen.
Rehellisesti jos olisin Susanna en suostuisi olemaan missään tekemisissä Jani Sievisen kanssa ja todennäköisesti muuttaisin niin kauas kuin mahdollista. Edes lasten takia en yrittäisi pitää hyviä välejä sillä eihän Jani edes omista lapsistaan välitä kuin tuon naurettavan summan verran. Jani halusi eron, Jani löysin uuden heti eron jälkeen....Susanna hoiti lapset kotona ja mahdollisti uran jopa allekirjoitti 2 vuotta sitteen avioehdon janin eduksi ja tossa palkka. Mulle olisi kyllä toi se viimeinen pisara. Saisi jani hommata uudet lapset sutturansa kanssa ja antaa susanna ja lasten elää omaa elämäänsä. Sika mieheksi. Ennen pidin Jania ihan fiksuna tyyppinä.
Ei se treenaus koko päivää vie.
Nimim. Huippu-urheilijan ex-tyttöystävä
Ei ne mitään tarvi, koska ovat itse tehneet päätöksen!!
Vierailija:
Susanna on itse tehnyt valintansa. Ei Jani ole velvollinen maksamaan mitään.luikertelmaan kuin koira veräjästä. Susanna hyväuskoinen ja kiltti hölmö, jota tyyppi vedätti mennen tullen.
HÄVETKÄAHÄVETKÄAHÄVETKÄÄHÄVETKÄÄ!!!!!!
Mulle on ihan sama lasten etu tai miehen mielipide, suomessa ei kannata jäädä kotiäidiksi jos ei ole tehnyt sopimusta elatuksesta eron varalle. Mihelläni ja minulla on sopimus: Saan puolet talostamme, kunnon elatuksen lapsilleni ja elatuksen myös minulle koska ole kotiäiti aina siihen asti kun menen uusiin naimisiin. Minulla on yksityinen eläkevakuutus jonka mieheni maksaa eläkeikääni asti. Tulisin eron sattuessa saamaan n. 68% mieheni kuukausi tuloista.
ei ole ansainnut mitään! Kun ero tulee kohdallenne ja miehellänne on ura ja rahat eikä teillä mitään kotiäitivuosien jälkeen, ette sitten valita vaikka jäi pelkät paskat käteen!
Pojan uraan täysillä panostanut äitee jäi kuin nalli kalliolle. Muistakaa ihmiset, että niistä kotiäitivuosista ei kerry eläkettä. Kun se teidän ukko lähtee sen nuoren sutturan matkaan, jäätte itse kansaneläkkeelle ja se suttura saa nauttia teidänkin työnne hedelmistä.
Mitä hyötyä olisi sopimuksesta jos sitä ei sitten käytettäisikään eron tullen.
Jos avioehtoa ei olisi niin omaisuus puolitettaisiin, yksinkertaista eikö totta.
Susanna olisi voinut viedä lapset hoitoon, käydä töissä ja tienata rahaa ja omaisuutta jotka olisi ollut hänen erotilanteessa.
En vähättele kotiäitiyttä, se on jokaisen oma valinta. Jani on pitänyt yllä elintason mitä heillä oli ja sitä kesti aikansa. Ei ole oikein että erottuaan voisi vaatia kaikkea sitä hyvää mitä sai koska oli tuo mainittu avioehto johon kyseinen daami on allekirjoituksellaan suostunut.
Säälin tässä enemmän Jania vaikka nainen olenkin. Itse en olisi ollut niin tyhmä että olisin allkirjoittanut tollasen sopimuksen ilman että siinä sopimuksessa olisi ollut maininta eron tullessa xx saa xxxxx ¿ hyvityksenä kotityöhön ja lastenhoitoon käyttämästään ajasta.
Tyhmyydestä sakotetaan.
Ja todella moni mies haluaa lastensa saavan olla kotona ja moni myös sanoo päätöstä tehdessään aika lailla muuta kuin mitä eron hetkellä.
Ja jos miehellä on todella vaativa ura, kuten monesti reissumiehillä on, se että lapset yleensä saavat jonkinlaiset mahdollisuudet, vaatii kyllä vaimolta uhrauksia, jotta perheyksikkö selviäisi.
Näin on meillä ja melkein kaikilla saman tason uraihmisillä.
Vierailija:
Mulle on ihan sama lasten etu tai miehen mielipide, suomessa ei kannata jäädä kotiäidiksi jos ei ole tehnyt sopimusta elatuksesta eron varalle. Mihelläni ja minulla on sopimus: Saan puolet talostamme, kunnon elatuksen lapsilleni ja elatuksen myös minulle koska ole kotiäiti aina siihen asti kun menen uusiin naimisiin. Minulla on yksityinen eläkevakuutus jonka mieheni maksaa eläkeikääni asti. Tulisin eron sattuessa saamaan n. 68% mieheni kuukausi tuloista.
Vierailija:
Ettäkö ihan mies on velvollinen maksamaan siitä että vaimo hoitaa omia lapsiaan? Uskonpa että moni mies on valmis maksamaan päivähoidosta ihan mielellään että vaimokin osallistuisi perheen elatukseen. JA onneksi Susannalla ja Janilla avioehto ettei sentään puolet Janin omaisuudesta mennyt erossa tälle sutturalle.
Joten miehenikin mielestä tämä on aivan normaalia
" JA tämä on sittenn oikein ja kohtuullista? Mahtaa teillä olla upea luottamukseen ja rakkauteen perustuva avioliitto! hah!
Vierailija:
plussaa ja ihana osoitus miehen rakkaudesta... miehen pitää tietysti saada levätä töiden jälkeen ja harrastaa ja latautua, vaimohan VAIN hoitaa lapsia kotona, ja sehän on ihan lomailua, ison perseen kasvatusta...
Mun mielestäni tämä tyyppi on todella fiksu, ja 68% on ihan ok olettaen että eron sattuessa äiti myös hoitaa pääasiallisesti lapset ja heidän kulunsa.
Mutta suomessa naiset haluavat naida juoppoja äijiä, saada turpaan, itkeä ja valittaa päivästä toiseen kun on niin kurjaa, ja naapurin samassa tilanteessa olevalle todeta, että omapahan oli valintasi...
Vierailija:
Vierailija:
siitä että SUsanna oli kotona ja hoiti lapset. Olisiko JAni ollut valmis jättämään uintileirit sikseen, että olisi päässyt noutamaan lapsia päiväkodista, kun Susannalla olisikin ollut pidempi työvuoro? Tuskin.
Mä jaksan aina ihmetellä näitä tyhjäpäitä, jotka menee urheilijoiden kanssa naimisiin, tekee todella epäreilun avioehtosopimuksen, ja sen jälkeen elää ikänsä altavastaajina. Voi sen avioehdon tehdä, kunhan se tosiaan on reilu. Reilua ei ole se, että mies pitää kaiken minkä tienaa, huolimatta siitä miten paljon se tienasu on mahdollistunut sillä, että vaimo on ollut kotona.
Ettäkö ihan mies on velvollinen maksamaan siitä että vaimo hoitaa omia lapsiaan? Uskonpa että moni mies on valmis maksamaan päivähoidosta ihan mielellään että vaimokin osallistuisi perheen elatukseen. JA onneksi Susannalla ja Janilla avioehto ettei sentään puolet Janin omaisuudesta mennyt erossa tälle sutturalle.