***PikkuEnskat viikonloppuun***
Katsotaan tehdäänkö tästä PE-pino vai koko vkonloppu.. Kuinka juttua riittää.. Tuossapa edelliset turinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10688974&p=2&tmo…
Tulen myöhemmin taas kun muitakin langoilla.. ;)
Mammis + Oona
Kommentit (22)
pikaisesti vain mammikselle kommenttia, ettei vain unohdu(kun huomenna on kaksi odotettua tapahtumaa, siskon saapuminen ja jälkitarkastus.jeeeeeee!)
ensin;IHANAT KUVAT!niiiii-iiin suloinen tuo teidän tytteli!ja tukkaa valtavasti!meillä on vain muutama haiven niskassa.samanlaista kaksoisleukaa on teillä kuin meilläkin...on ne niin nättejä!
ja sitten synnytykseen. meillä oli normaali alatiesynnytys,aluksi supervauhdilla ja sitten juututtiin siihen ponnistusvaiheeseen puoleksitoistatunniksi kun supistukset katosi. en itsekään ymmärrä miksi minua on niin kamalasti sekä sairaalassa että neuvolassa varoiteltu siitä liikunnasta, koko ajan hoettu että odottaa sinne jälkitarkastukseen. lantionpohjan lihasten harjoittamisenkin sai aloittaa vasta kuukausi(!) synnytyksestä. oletan että siellä tuli sen verrran pahoja repeämiä(episiotomiasta huolimatta mua tikkailtiin yli pari tuntia kokoon) että täytyy olla 100%varma niiden vetolujuudesta (tai jostain).muutenki synnytyksessä oli muutamia asioita joita olen miettinyt jälkikäteen. olisikin mielestäni hyvä että olisi jonkinlainen synnytyksen läpikäynti vielä uudelleen vaikka parin kk päästä synnytyksestä ite olin ainakin sairaalassa synnytyskeskustelussa vielä niin hurmiossa koko jutusta että en mitään osannut kysellä. taidanpa kysellä huomenna lääkäriltä ja vielä jos saisi epikriisinsä luettavaksi, siitä voisi saada selvyyttä joihinkin juttuihin. yleisesti ihmettelen sitä että kun puolitoista tuntia ponnistetaan ilman supistuksia ja pyydän kolmeen kertaan imukuppia (ei käytetty), niinkauanko homman olisi annettu jatkua?kai siinä jokin raja on kauanko lapsi voi synnytyskanavassa ollla? ja se mikä kummastutti oli että kun sain sohvin rinnoilleni ja yksi kätilö lähti juosten hakemaan happikaappia ja mulle annettiin happiletku käteen ja sanottiin että pidä vauvan nenän alla ja koita herätellä vauvaa jotenkin ja sitten sanotaan että ponnista ponnista istukka pitää saada NYT ulos...siis mikä kiire?olin luullut etä istukka saa tulla sitten noin tunnin sisällä. mutta ei, ponnistaa piti vaikka oli liukas lapsi sylissä ja vain toinen käsi vapaana pitämään kun toisessa oli se happiletku.eikä mitään peittoa edes lapsen päälle laitettu,kylmäkin raukalla varmasti oli.
no joo nyt lopetan ennekuin on taas koko sivu täynnä...ensi viikko meneekin meillä kummitädin kanssa. pyörähdän linjoilla jos saan sopivaa tilaisuutta. mukavaa alkuviikkoa koko poppoolle!
sara&sohvi kohta 12 vkoa
[color=#8B008B]SARAN Sohvin kummitäti varmasti saa iloisen yllärin tavatessaan ison tyttösen! :) Olikos teilläkin leikkaus? Mulle nimittäin sanottiin että varovaisesti saa aloitella kevyttä liikuntaa 2kk leikkauksesta (siis kävelyn + normijuttujen lisäksi) ja vatsalihaksia saa alkaa tekemään vasta 3kk leikkauksesta.. Menin kyllä ekan kerran 7 vkoa leikkauksesta ylävartalomuokkaukseen. ;) Harrastuksista; meillä alkaa vauvauinti elokuun alussa ja kyllä me ollaan muskariakin vakavasti harkittu.
POPPIKSEN ulkoilukeikka oli sit aika lyhyt! Voi plääh.. Mut varmasti oli niin ihanaa kun pieni rakas rauhoittuu syliin.. :)))
LYCKAN Höpsykkä maisteli sitten päärynäsosetta! Nam! Ois kyllä maistunut mullekin.. ;) Ja esineissä oikein roikutaankin jo.. Hui olkoon. Niin se yhtäkkiä vaan kehitys meidät äipät yllättää.. Painijamallin uikkareita myy ainakin Pikku Delfiinit & Kultakalat, varmaan googlettamalla löytyy.
PI-KI ¿ teidän Artun menu vaikuttaa jo TOSI hienolle! :) Mahtavaa! Joo, siis kerro mullekin mikä on ¿vanna¿? (nolostuu tietämättömyydestään) Mummo & pappa oli ihmeissään kuinka Oona on kasvanut viikossa! Tuliaisena tuli ¿pomppiva¿ merisiili sekä ihana kultainen delfiini odottamaan vähän lisävuosia ja ketjun jatkeeksi.. :)
NINCALLA oli sitten ¿hanatkin auenneet¿.. ;) Nyt sitten vaan jännätään milloin teille tulee lisää suloisia pienokaisia.. Joko Joonakin on 9 vkoa!?! Huh huh..
Kävin odotuspuolellakin kurkkimassa ja ainakin PIKKU-JUSKA on karannut jo hakemaan nyyttiänsä! :) Ja HOYT + JUSHKA tulee kovaa vauhtia perästä! Saadaan tänne puolelle sitten lisää väkeä..
Neiti Oona selittelee vielä puuhiksessa juttujaan. Josko se kohta malttais lähteä soitteleen Nukku-Matille tuonne omaan ihanaan sänkyynsä jossa on nyt sitten äidin lempilakanat ¿ Nalle Puh-lakanat! :) http://s162.photobucket.com/albums/t272/Mammanalku77/ Tuolla pari uutta kuvaakin taas jos joku haluaa kurkkia. Huomenna Oona menee mummolaan pariksi tunniksi niin tämä mamma pääsee taas jumppaan pitkästä aikaa, Tiistaina taas lähdetään mökkeilemään pariksi päiväksi. Nyt menen pois tästä koneelta.. Öitä ja huomiseen!
Mammis & Oona 12+ vkoa :) [/color]