♥ ♥ ♥ TAMMENTERHOJEN pe-supäivät ♥ ♥
Ja tässä ketopäivät uusin ylimpänä tyylillä
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10688950&p=1&tmo…
Kommentit (32)
Onnea MustaKissa!!!
Mies tuli just huikkimaan että tissiä kaivataan, joten lyhyeksi jäi höpinät. Saara nukkukin 10,5 tuntia ilman inahdusta, joten voipi olla nälkä!
Elina
jännä aamu, 6 aikaan herätti tapansa mukaan ja nakkasin takas pinnasänkyyn josko vielä nukkuisi ja seuraavaksi kello olikin 8! en tiedä sitten oliko kuinka pitkään tapittanut kattoleluaan, mutta minä ainakin sain ihanat unet vielä aamusta! :)
eilen käytiin uittamassa hevosta ja tyttö oli ihan ihmeissään, kun äiti luotsasi virtahepoa vedessä.. :) hevonenkin katseli tyttöä taas kuin isoa porkanata. mukavaa oli ja lupasin, että mies saa seuraavalla kerralla mennä veteen ja me jäädään tytön kanssa rannalle.
äityli: meillä olis vkloppuna aidanteen kuorittamista :) en vielä tiedä kuinka iso homma, mutta laitetaan sanomalehdet alle ja sitten männynkuorikatetta päälle. tänään haetaan ainekset ja 2 kuutiota pitäisi saada. sinullakin taisi viime kesänä pihan laitto jäädä? ;) minä olin niin väsynyt ja poikki töiden jälkeen, että en mitään saanu aikaseksi.
vauvakuume senkus yltyy.. tahtoo seuraavaksi ne kaksoset!! muistan kun laitoksellakin työntelivät kahta yhdessä salaattikipossa ja heillä nöpönenuset vaan vastakkain ;) ihanata! viime yönä näin unta, että olin raskaana ja katselin kalenterista, milloin on ultra.. ja näytin ystävälle kuinka vauva potkii jo (ja sellanen uloke tuli alamasusta) :D huhhuh.. muistan kun pirpanella punki käsiä ja jalkoja masussa ja niitä sitten kutkuttelin :)
niin ja huomisesta sunnuntaihin ollaan sitten JOUTEN, koska alkaa joutsan joutopäivät! :)
cec ja pirpanella s.1.2
Het alkuun Zatulle onnea työhaastatteluun ja toivotaan, että siitä se ura urkenee, kun paikan saat =) Muistaakseni tämä olisi vielä sinulle hyvin mieleinen työ, jos oikein muistelen :) Milloin työt alkaisivat?
En osaa siihen henkilötietokaavakkeeseen mitään sanoa, itse en ole sellaisiin törmännyt, mutta kyllä niitä varmaan joissakin paikoissa " harrastetaan" ..
Mustalle_kissalle; ONNEA Rouvalle :)
Kiva, että oli rento vihkiminen, me mentiin silloin vajaa 6 vuotta sitten samalla naimisiin, kun meidän esikoinen kastettiin, eli ei mitään suurimuotoisia juhlimisia, vaikka vieraita olikin n.70. Mutta lähinnä me vain tarjottiin heille ruoka ja kahvit :)
Kyllä tuolla aika harmaalta taas tänään näyttää, mutta en valita.. Meillä ei nimittäin ole pikkuneiti paljon viime päivien helteillä nukkunut, ei yöllä eikä päivällä, joten tämä mami kulki eilisen ihan silmät ristissä.. En siis oikeestikaan meinannut hereillä pysyä.. Viime yö oli jo parempi ja tänään olenkin ollut paljon reippaampi, ompelin jo aamutuimaan keittiön verhot (nyt pitäis ne vielä vaihtaa ikkunaan), pesukoneet on jo tälle aamulle täytetty ja pesty (nyt ne odottais tyhjennystä), imuroidakin pitäis jne.. Joten sadepäivä sopii mulle, niin ei tartte ulkona viettää koko päivää, kuten alkuviikosta..
Mutta nyt pitänee lähtee nukuttamaan tuo pikkuneiti, kun kuulostaa siltä, että yksinään nukahtaminen ei tänään onnistu ;(
Mukavaa viikonloppua kaikille.
-äitiliini78 ja pikkuneiti 6kk1pvä
Ja mustalle kissalle ONNITELUT! miltäs nyt tuntuu elämä rouvana? Jokos olette sukulaisille kertonut??
Meilläkin olis tänä kesänä elokuussa 2 vuotis hääpäivä ja miun synttärit, eilen just uhosin ukolle jotta jos ne unohtaa niin... pieni pirttihirmu minussa pääsee irti ;) lupas muistaa. saas nähä :)
Cec: itseasiassa viime kesänä jäi pihahommat vähille, mutta senkin edestä meillä rakenneltiin talon julkisivua, auttelin sen minkä pystyin ja pakon edessä aika paljon pystyi rankkaahan tuo oli mutt onpahan nyt tehty.
Meillä se eilen riitti vipinää, miun kavereita oli käymässä joten meitä oli kolme aikuista ja kuusi lasta. Ukkokaan ei tohtinut tulla aikaisin töistä ;) Mutta olihan mukavaa, syötiin hyvin ja olin vielä leiponut mustikkapiirakkaa ja mokkapaloja, niitä me sit herkuteltiin!
Tilliäinenkin oppi sitten tänään kääntymään!! ja vielä ilman suurempia huutoja :) vähän tuo möykkäs kun ei leluun yltänyt.
mutta nyt täytynee ruveta kehitelemään meille jottain ruokaa tällepäivälle. Hyviä viikonloppuja kaikille!
äityli ja tilliäinen, jokos se on 5 1/2kk??
Käyn pikaiseen vaan ilmoittelemassa itsestäni että hengissä ollaan....!
Vaikka tää miehen loma onkin rasittavaa puuhaa, vieraita juoksee harva se päivä grillailemassa ja tää mamma seisoo kyökissä ku ei muutakaan osaa ;)
En oo paljoa ehtinyt pinoja lueskella, mutta MUSTAN KISSAN häät pisti silmään, ONNEA NUORELLE PARILLE!
Ja tosiaan onnittelut kaikille hääpäivää viettäville, niitä tässä kesällä onkin varmaan paljon!
Me mentiin marraskuussa, pyhäinpäivänä, naimisiin ja siitä tulee nyt 7 vuotta!
Vietettiin oikeen " Cinderella" -teemalla häät, mulla oli hopeakirjailtu hääpuku ja kakku oli hoppee jossa erikoistilattu Tuhkimon kurpitsakärry koristeena! Bändi oli, ruokaa, juomaa ja onneksi vaan vähän mitään " turhaa" ohjelmaa, meidän toiveesta....;)
120 oli vieraita ja hauskaa oli!
Nyt pitää mennä tissittelemään, poitsu huutaa siihen malliin, jatkan illemmalla jos/kun miehen tyttö päästää koneelle....
Voikaahan hyvin!
Pupina & nälkäinen poitsu
[color=800080]
Sadehan sieltä tuli sitten. no eipä haittaa toisaalta, ihan kivaa välillä tuo ilmojen viilentyminenkin...
Meillä kävi jutst yllärivieraita, mun serkku miehineen tuolta Hgistä. Ovat täälläpäin käymässä ja tulivat tyttöä katsomaan. Ihan kiva juttu!
Tyttö jokelteli iloisena heidän sylissä, vaikka ihan ensisekunteina meinasi vierastaa, mutta serkulla on kokemusta pienistä ja tiesi miten jutella niin unohti vierastamisen. Kyllä sen muuten huomaa, kenellä on pieniä itsellä tai muuten on niiden kanssa tekemisissä! Meillä ainakin tytsi vierastaa heti sellaisia, jotka ei pienten kanssa oo tekemisissä. Erästä naista mm. vierastaa poikkeuksetta joka kerta kun kohtaavat ja mäkään en hirveästi pidä kys.ihmisestä. Voisiko olla, että hänestä oikein huokuu jotain semmoista jonka tommonen pienkin vaistoaa?
Mua alkaa tää säilytysprobleema nyppimään kohta tosissaan :/ Meillä on toi vintti kesken vielä ja sinne tulisi ne vaatehuoneet ja täällä alakerrassa on vaan komeroita jonne ei mahdu millään meidän kaikki tavarat. nyt kun tuolle tytsille kertyy kokoa ajan lisää vaatteita yms enkä halua niitä viedä ulkovarastoon.... *GRH* Ottaa päähänn noi paffilaatikot jne...
[b]Cec..[/b] koitin samaa kun sinäkin tänä aamuna: tyttö heräs pinniksessä ja huuteli, mumisin hälle vaan jotain ja käänsin kylkeä. Kun seuraavan kerran katoin, oli tytsi kiskonut pinniksen reuna suojuksenkin irti ja kaikki -peittoa myöden- oli kekona hänen päällään ja alta näkyi vaan jalat ja kädet jotka viuhtoivat vimmatusti. Kun nostin kasan pois, alta paljastui korvasta korvaan hymy ja iloinen kiljahdus kun päivänvalo taas paistoi... Eli kyllä ne tekemistä keksii ;-)
Nyt tuolla lattialla taas nukutaan. Pitäs lähtee kylällä asioille, koitan jos jatkaa autossa uniaan.
heh, mäkin oon puhunu puoliääneen että tulisi seuraavaksi kaksoset niin saisi kunnon perheen kerralla, tai jopa kolmoset ;-) Mies tosiaan vaikeni puolikauhuissaan mun haaveille 8-o
[b]zatulle[/b] stemmppistä työnhakuun!
Kylläpäs täällä nyt rouvaannutaan! Mukavaahan se on! Jos menisimme nyt vasta naimisiin, niin menisimme samoin kuin äitiliini eli tyttömme kastetilaisuuden yhteydessä (tai siis olisimme menneet..) On jotenkin niin kaunista kun ensin äiti&isä vihitään ja sen päälle vauva kastetaan, ihan kuin koko perhe samalla kytkettäisiin yhteen kerralla. Tilaisuuskin on yleensä paljon rennompi tuollatavalla kuin perinteiset häät.
[b]äitylilläkin[/b] on alettu kääntymään! Ovatkohan nuo kuulleet, että muut terhot jo kääntyy niin pitää vissiin itsekin kokeilla ;-) Näyttää olevan hyvä keino saada kääntyyn laittaa noi lelut sen verta kauas ettei yllä ilman ponnisteluja *zatu taas sättii meitä* *hihiii*
[b]pupina[/b eli te menitte 2000 naimisiin? siihen vuoteen sopikin hyvin tuo teema, oikein millenium! 2000 vuonna mekin mentiin. Pyhäinpäivänä on mennyt muuten tämä mun serkun tyttökin joka vieraili just täällä tällä viikolla. Sinänsä heillä oli erikoinen tilanne, kun sekä hänen vanhempansa että miehen vanhemmat olivat menneet myös naimisiin pyhäinpäivänä ja he jatkoivat perinnettä!
Nyt täytyy lähteä että joskus pääse liikkeelle ees tänä päivänä.
[b]
Mary & tytsi
...tota boldauksen lopettamista.. en aikonut mitenkään erityisesti tota loppua korostaa... ♥
Onnea MustaKissa " karkaamiselle" !
Meillä on kohta 10v hääpäivä. Aikanaan suunniteltiin että ollaan juhlapäivänä kahdestaan jossain paratiisisaarella... No, ehkä sitten 20v hääpäivänä!? Mun pikkuveli menee parin viikon päästä naimisiin ja juhlitaan silloin hääpäivää myös. Ne on ilman lapsia -häät eli meidän pesue menee nuorimman kummitädille yökylään. Meinataan mennä yöksi hotelliin... ;)
Meillä oli ihan perinteiset häät, n.100 vierasta. Älyttömän kuuma päivä oli ja ihana hauska pappimme tokaisikin alttarilla että mitäpä tässä turhia enempää höpisemään, suoraan kysymyksiin vaan muuten valuu naisten meikit! :)
Meidän neitosella on nyt yksi hammas, pienenpieni sahalaita alhaalla. Eilenillalla tuntu iltapuuroa syöttäessä et jotain " kolahtaa" lusikkaan. Aamulla sitten kokeilin sormella, kun en voinu oikein uskoa. Esikolla tuli eka hammas 7kk ja kakkosella vasta 8kk vanhana.
Reilun viikon on nyt nukkunut öisin 11-12h syömättä ja heräämättä! Iltapuuron voimalla vissiin. klo 21 aikaan menee nukkumaan..
Jaahas, nyt kiukkuaa tuolla olkkarissa, pitää mennä..
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T. H ja yksihampainen " Iines"
Juu kyl mää tännää sannoin kuuen aikaan mun enolle ku oltiin siellä käymässä(ts. ukko laitto niitten konetta)Kysäsin et asvaappa mitä semmosta minnoon tehny mitä se ei ;).Ei eno hoksanun eka..
Äiteelle sit laiton multimedia viestin missä näkkyy mun kätönen ja se vasen nimetön..Juu ja soitin mummolle.Muita sit ei tartte informoida ku mummo ja äitee kyl levittää sen eteenpäin nii hyvin.
Mie en vielä ossoo aatella ihteeni uuvella sukunimellä.Miten pitkään mennee ennen ku siihen tottuu?
Juu ja kiitokset onniteluista!
Täänää piti fys.terapeutin tulla taas mut 2 tuntia ennen saapumista lähetti viestin et hänen tytösä on oksu tauvis et ei tulekaan,siirtää ajan tiistaihin.No oishan se varmaan sillon ollu muutenkii seuraava kerta.Vähän rasittaa ku kaikki menot tyssää siihen ku on se terapeuti kumminkii 2 krt viikossa.ut toisaalta keritään sitä sit männä ku A isompi.Pääasia et poju kuntoutuu mahollisimman hyvin.
T:MK
Kaikille hääpäivää viettäville, naimisiin menneille, puolivuotiaille ja muillekkin! Oikeen törkiän kolokosti!!!
Meillä Akseli tuli tosiaan tänään puoli vuotta!!Mun pikkuveljelläkin oli tänään synttärit (pojun kummisetä!).Ikäeroa kummisetällä ja meidän Akselilla on 18 ja puol vuotta...
Meillä esikoinen on oppinut ulkoa sen pmmp:n pikkuveli laulun. Laulaa koko ajan veljelle: pysy aina pikkuveljenä ja lintuna, älä koskaan miehisty.En meidän taloon lisää aikuisia halua!...JA ON MUUTEN SULOISTA KATSOTTAVAA!!!Samalla halaa ja suukottelee.
Siis pikkusenko teidän vaavit nukkuu jo!!!10-12 tuntiakin...Voi kun meilläkin menis edes neljä tuntia, niin olisin onnellinen...Nukkumaan mennään n.puol ysi ja ekan kerran herää syömään 23-24, sit n.02 ja 05 ja ylös kiljutaan .06.30-7. Että semmosta. Päivisin nukkuu kahdet pitemmät unet2-3 h ja illansuussa pienet neuvoa-antavat 17.30-18.30.
Eilen meillä ruvettiin kovin nostamaan pyllyä ja käsiä yhtä aikaa. Eli koitti nousta kontalleen. Mutta aina sitten oltiin nenällään. Peruttelee ja pyörii jo kovaan napansa ympäri. Ja käännytty meillä siis on n.1,5kk ajan.
No nyt saunaan ja syömään tortilloja!!!nam...hyvästi laihutuskuuri.
Huisin hauskaa viikonloppua kaikille!!!
t.Evelyn ja Akseli TÄNÄÄN 6KK!
myöhäisheränneet pääsee mukaan tähän tammenterhojen pinoon?
t. ninnu ja kemmeri
Lueskelin läpi pikaisesti alkuviikon pinot. Selkä on ollut sen verran kipeä ettei oo paljon koneella tehnyt mieli istua. Ei tuo nytkään kunnossa vielä oo, mut hieman parempi. Sairaslomalla oon töistä su saakka, sit pitää kattoa mitä selkä sanoo töihin menosta. Isi on onneks vanheimpainvapaalla ni on hoitanut Jennaa, mie en olis pystynyt.
ONNEA kaikille naineille, kohta puolin naiville sekä synttärisankariki tais joukossa olla.
Jenna on oppinut ryömimään. Ryömii paljaalla lattialla eteenpäin, matolla menee vielä osittain kierimällä/pyörimällä. Hirveesti on alkanut höpöttämään, ättä tulee kivasti sekä kiljuminen tullut uudestaan kuvioihin. Piti laskea sängystä pohjaa ku nappaa ylälaidasta niin napakasti kiinni. Pyörii ympyrää nukahtaessaan. Nukahtaa milloin mahalleen, milloin selälleen. Nukkuu 9-11h unia yöllä mut sitten ei päivällä nukukaan ku parit n.1h unet ja muun ajan valvoo. Että tällästä meillä. Tänää ostin kalasosetta. Ajattelin kokeilla vähän. On syönyt jo kotiruokia; nakkikastikkeesta jauhelihasoppaan.
Mut nyt selkä (sekä mies) käskee huilaamaan!
T: Birgit ja Jenna s.24,1
Minäkin tahtoisin vielä mukaan, jos käypi! :)
Olen lueskellut Tammenterhojen juttuja jo odotuspuolelta lähtien, mutta nyt vasta tuli mieleen, että voisin itsekin jotain kirjoitella.
Olen 30-vuotias helsinkiläinen, ja tämä tammikuussa syntynyt tytteli on ensimmäinen lapseni.
t. Puuru & " Pintxo" s.21.1.
Tänään oltiin taas lintsillä. Mutta tällä kertaa olikin Ronja myös mukana... Me ei miehen kans menty mihinkään laitteisiin, kuhan oltiin vaa mun pikkuveljen ja sen kaverin seurana. Mun pikkuveli on vasta 10 vuotta vanha niin eivät sit oikein itekseenkää vaan voineet mennä... ... Mutta kivaa oli, ja voitettiin Ronjalle MONEN MONTA pehmolelua :)
Me ollaan NIIN tuuliviirejä. Ekaks oltiin niin tekemässä kakkosta. Mut sitten eilinen päivä muutti kaiken. Oltiin miehen serkulla, ja ne on just ostaneet talon. No se oma talo vaikutti hyvinkin ihanalta. Sitten samana päivänä maksoin vuokran. Ja se tuntui taas niin kamalalta. Että alettiin miettiin, että mitä jos.... SITTENKIN sen kakkosen aika olis vasta sitten ku on OMA koti...
Ja huomasin sen päätöksen tehdessämme, että toisaalta se ajatus helpotti mua! Mä oon niin jännännyt sitä, että miten sitä jaksaa pahan olon kanssa, miten käy ku tulee heti uus vauva, että kärsiikö Ronja siitä, että saa olla VAIN n. vuoden ainut lapsi yms...
Sitten tuli myös sellanen olo, että mikä kiire. Meillä on yksi ihana lapsi, miksi pitäis kiirehtiä. Miksi ei nauttia tästä yhdestä ja antaa sille kaiken huomion ja rakkauden. Vuodenkin päästä kerkee sit taas seuraavaa alkaa ajatella :)
Eli toisaaltaa ei tunnu ollenkaan huonommalta tää nyt tää uus ajatus. Eli tammikuussa menen puoleks vuodeks kouluun, sit töihin, ja sitten haetaan lainaa. Se on hyöty tässä alalla, että hoitoala katsotaan, vaikka se olisi määräaikainen niin se katsotaan ikäänkuin vakkariks, kun töitä on AINA jos vaan jaksaa tehdä... Eli syksyllä sitten lainaa hakeen ja rakentaa. Valmistalopaketin ku valitsee niin eipä tarvii paljon itte tehdä.
ja sitten voikin jo kakkonen tulla jos tahtoo :)
Tämmöstä tuuliviiri meininkiä tännepäin :)
Mustakissa: On mennyt ohi, että miks teillä käy fysioterapeutti?
Me ei olla vielä naimisissa. Eikä mikään kiire oikeastaan olekaan. Välillä aina kysyn, että joko kosit mua, joko :)???
Meillä on Ronjalla huomattavasti myöhäisempi rytmi kun muiden vauvoilla. Ronja käy yöunille siinä 22.00-22.30... Ja aamulla herätään 9,10, 11 aikaan, miten milloinkin :)
Mutta se varmaan johtuu siitä, että mekin ollaan sellasia yövalvojia. Tykätään valvoa. ja nukkua myöhään jos vaan onnistuu :)
Myöhään nukkumisesta tulikin mieleeni, että sunnuntaina meen taas töihin. En olekaan vähään aikaan ollut... seiskalta pitäis olla jo töissä. Plaah. mitenköhän onnistuu kun on tottunut nukkumaan vaik kuin myöhään... ... .. ... no eiköhän siitä selviä :)
Pitää mennä keittään vielä pullot, ja sit vois alkaa ees harkitteen nukkumaan menoa. Voi olla että sitä jotain hommaa vielä eteen tulee, ku ei olla koko päivänä oltu kotona.. ainakin kissoille ruokaa täytyy käydä laittaas...
Hyvää viikonloppua kaikille :)
ninnuk: Tervetuloa mukaan seuraan sekavaan ;)
myrtti- ja Ronja s.2.2
Mustalle Kissalle onnittelut myös minulta.
Meillä oli viime lauantaina se 1-v hääpäivä ja niinhän siinä kävi että en hennonnut Onnia jättää hoitoon, joten ei tehty mitään. Isomummolla oltiin vain ja laiskoteltiin.
Evelynin kanssa samoilla linjoilla nukkumisesta...viime yönä syötiin tosin vain 5 kertaa, mikä on kyllä ennätys, sillä yleensä ollaan vähintään kerran tunnissa vaatimassa tissiä suuhun ja jos ei sitä tuu niin alkaa itkemään ja herää. Viime yönä välillä tuhisi vaativasti mutta ei suostunutkaan tissille vaan halusi vaan mut pois tieltä. Siirryin jalkopäähän ja Onnin unet jatkuivat makoisasti. En muista millon oisin viimeksi pysyny laskuissa yösyöntien kanssa :)
Onni täyttää tänään 7kk :) On niin tuoreena se päivä mielessä kun Pirpanella välitti mulle sairaalaan teidän tsempityksiä ennen ja jälkeen Onnin syntymän.
Nyt kun tuota ikää alkaa olla, niin pitäs kai koittaa päästä noista yösyönneistä eroon. Tuntuu vaan niin hankalta unikoulu. En oikeestaan luota, että mieheni handlaisi homman ja sit huolestuttaa et jos ekana yönä Onni saa tahtonsa läpi ja pääsee mun viereen tissille ni onko peli sitten loppuiäksi menetetty...*näkee jo sielunsa silmillä että poika nukkuu vielä teininäkin meidän sängyssä* :(
Myrtti: Meilläkin on sellainen tilanne että ei tähän kaksioon kyllä edes toista lasta mahtuisi, joten siis ensin isompi koti ja sitten jos siltä tuntuu niin toinen lapsi.
Onko muilla sellasta ongelmaa että vauva ei suostu syömään jos äiti syöttää????
Meillä on jo yli viikon kestäny. Ihan kauheeta, kun mies on kuitenki töissä. Onni alkaa kirkumaan eikä suostu syömään yhtään lusikkaruokaa. Mutta jos isi tai isomummo ym. syöttää niin sitten kyllä kelpaa. Mitä ihmettä tää on? Ja mä tietenkin poltin hihani ihan täydellisesti aluksi, mutta nyt osaan jo suhtautua rennommin. Turhauttaa vaan tehdä kohta lounas kun tietää että luultavasti alas ei mene lusikallistakaan...Tissi kyllä kelpaa..
Nyt siis lounaan tekoon ja sitten salille!!Mies saa lähteä ostamaan meille telkkaria kun jäin reissussa niin koukkuun serranojen perheeseen, onko kukaan muu kattonu? :)
Beijaflor ja Onni tänään 7kk
Onnea myös minunkin puolestani kaikille merkkipäiviä juhlineille sekä MustalleKissalle avioitumisesta! Meillä oli myös eilen " juhlaa" kun D:lle tuli 6kk täyteen ja meillä tuli kihlajaisista kuluneeksi 4 vuotta. Naimisissa olemme olleet 3 vuotta.
Meiltä yksi satsi vieraita lähti eilen illalla ja tänään tulevat uudet. Edellisten kanssa aika lennähti kuin siivillä vaikkei mitään niin erityistä puuhailtukaan. Hauska oli D:tä ja kaverini vauvaa seurailla kun heillä ei ole kuin 3 viikkoa ikäeroa.
Tervetuloa Ninnuk ja Puuru mukaan jutustelemaan!
Myrtti: Myös meillä on " myöhäinen rytmi" , juuri kuten teillä. Mutta minulle tämä on näin parasta, en ole aikaisten aamujen ystävä =)
Nyt pikkuiseni taitaa haluta ruokaa, kovin on vaativaa ääntelyä..
Palataan asiaan :) ja mukavaa viikonloppua!
-Rainy & D (6.1.07)-
[color=4876FF]Heti alkuun [b]Ninnuk ja Puuru:[/b] Tervetuloa! Kyllä tähän joukkoon aina mahtuu :)
No se sit siitä, nimittäin imetyksestä. Sen jälkeen kun täällä valitin, et meillä poju imetyslakkoilee, niin imetys sujui hetkisen taas hieman paremmin. Sitä iloa riitti muutaman päivän. Torstaina meni tissistä maitoa vielä muutamaan otteeseen (lähinnä aamulla ja illalla), perjantaina eli eilen pelkästään aamulla ja tänään ei ole mennyt enää aamullakaan. Mä päätin luovuttaa, tuskimpa tuota maitoa enää edes tulee pojan tarpeita vastaavasti. Ja en millään jaksa sitä ainaista taistelua. Nyt siis mennään pelkällä Nannilla. Tissitkään ei ole mitenkään hirmutäydet, vaikken ole juuri lypsellytkään, kun poju on kuitenkin pikku hiljaa vähennellyt tuota syömistään.
On vaan jotenkin haikea olo, nyyh! Kyllä on äitille kova paikka, vaikka olenkin tässä luopumisen tuskaa kärsinyt jo pidemmän aikaa... Taitaa olla äidille niin paljon kovempi paikka kuin pojalle.
Meilläkin poju nukkuu nykyään yön läpeensä. Aloitti nukkumaan ilman syömisiä tasan 6kk ikäisenä eli viikko sitten. Sen jälkeen on yhtenä yönä tarvinnut tissiä, se oli muistaakseni viime viikonloppuna. Muuten nukkuu klo:20.00/21.00 - 06.00/07.00 eli ihan hyvän mittaiset yöunet. Tää äiti on kyllä tyytyväinen!
Meillä on mun isä eli pojun pappa käymässä ja tuolla innoissaan leikkii pojun kanssa. Pääsee äiti hetkeksi koneelle :) Mies lähti golffaamaan, kun sää olikin aurinkoinen, päinvastoin kuin eilen säätiedotuksessa luvattiin.
Mieltöntä, että niin monen Terhovauvat jo ryömii. Meidän pojulla ei ole vielä kiire minnekään. Mahallaan tykkää maata, ja kädet ja jalat vispaa kamalasti. Mutta vielä ei ole oppinut edes kääntymään mahalta takaisin selälleen. Koskas se taito yleensä opitaan?
Mutta tää äippä lähtee nyt laittamaan pesueelleen ruokaa. [b]Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! [/b]
♥Sulina sekä poju 6kk 1vk 1pv♥
[color=6E8B3D]
Tervetuloa uudet " jäsenet" [b]ninnuk ja puuru[/b], tänne aina mahtuu!
Milloin, ninnuk, kemmeri on syntynyt? Oletko itse mistä päin?
[b]Sulina[/b] tsemppiä ja reipasta mieltä ♥bd♥ Jep, on äiteelle kyllä aiva varmasti kovempi paikka toi imetyksen lopettaminen.. Onnea täysille öille!!
[b]Rainy[/b]llä tuntuu olevan bisi viikonloppu kun vieraita tulee ja menee =) Joskus on ihan kiva niinkin!!
[b]Myrtille[/b] Onnea päätöksestä!!! Elämää helpottaa huomattavasti kun tekee päätöksen vaan rohkeasti!! Teretuloa sitten " talollisten" joukkoon kun sen aika on, sama päätös meillä oli aikanaan kun aikansa vuokria makseltiin =)
[b]Beijaflor[/b] Ei ole meillä -vielä- tullut sitä, ettei söisi mun syöttämänä. Mutta sen verran on toisinpäin, että iltaisin ei tahdo isi kelvata nukuttamaan.. Tiedän tunteen kun ei huoli äiskältä jotain...tässä taannoin tytsi huusi ja meuhkasi mun sylissä ja kun serkkuni otti syliin hiljeni kuin taikaiskusta ja alkoi hymyillä..voi kauhia kun piti itte loukkaantua =)
Mikäs [b]Birgitin[/b] selkään on iskenyt?
[b]musta_kissa[/b] miksi teillä kävikään se fys.ter.?
jaahans tulikin lyhyt juttu tällä kertaa, tytsi hermostu olkkarissa =)
Mary & tytsi
[color=darkviolet]En oo tälle aamua saanu aamusumppia ja kauppaan ei taia kohta olla kävellen asiaa, ku tummanpuhuvia pilviä on alkanu kerääntyyn. Höppeet on siis loppu. Pitänee jonku ajan päästä kysellä onko anoppi kotona, jos sillä sattus paketti olemaan.
Akka vielä nukkuu. Näköjään yökyläily on ollu väsyttävää pikkuselle :) Oli muuten tippunu yöllä unissaan siellä sängyssä ja jatkanu vaan unia. Oli äiti sitten nostanu vaan takas viereensä.
Tohkeissaan ite halusi yökylään, ku ei kuulemma pitkään aikaan oo ollu. Sitten kotio tullessa halattiin niin, että tuntuu. Oli ollu tietenki niiiiin ikävä.
[b]MustaKissa[/b] hyvä, ett oli rento vihkiminen ;)
[b]Monttu[/b] akan aikaan jo ylilekuri tuumaili ettei suurperhettä voi saada. Ehkä lähinnä nytkin painotus oli, ku sektioon jouduttiin menemään ettei niitä voi pilvin pimein saaha. Joittenki kroppa, ku ei kestä ku yhen.
Mutta tosiaan yleensä kai hepatoosit pahenee raskauksien myötä, ei tietenkään välttämättä. Ja kun kaksi on kokenut ja loppujen lopuksi säikähyksiltä on selvinny, niin mulla ainaki jyskyttää takaraivossa ettei hyvää onnee voi loputtomasti olla.
Ja mulla on tosiaan jääny muitakin pelkoja persiiseen koskien synnytystä.
Nyt tulee vettä, ku - aisaa. Ett en lähe kaupasta kyllä kahvia hakeen.
[b]Mansemammalle[/b] paljon onnea vaan :) elä tiiraile niitä ryppyjä liikaa peilin eessä, ku ei niitä kummiskaa vielä oo.
[b]Mary[/b] tuo " lentävälause" pitää kyllä ottaa talteen. Niin totta niin totta ;)
Pitää lähtee kurkkaan akan huoneeseen, ku vieläkin vaan tursottaa.