Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin helppoa on pulloruokinta (vastaan imetys):

Vierailija
05.07.2007 |

Taas luin tuolta edellisestä viestistä samaa kulunutta väitettä, että pulloruokinta olisi muka jotenkin vaikeampaa kuin rintaruokinta.

Tässä pulloruokinnan etuja:

- Illalla voi laittaa maitojauheen valmiiksi pulloon ja yöllä vain kaataa termospullosta kuumaa vettä puoliväliin ja kylmävesipullosta sitten täyteen. (aikaa kuluu n. 30 sekuntia, kun rutiinia tulee mukaan).

-Pari puhdasta maitopulloa ja pieni termoskannu kuumaa vettä (ei kiehuvaa!) voi aina olla mukana kassissa, eikä -30 C pakkasillakaan tuota ongelmia antaa vauvalle maitoa nälän iskiessä.

- Myös isä voi osallistua vauvan ruokintaan, eikä äidin tarvitse näännyttää itseään öisin henkihieveriin.

Olen itsekin tosin sitä mieltä, että imetys on aivan vastasyntyneelle parasta ja myös äidille antoisinta, mutta jos äidin olo on todella väsynyt, niin pulloruokintaa ei turhaan saisi " mustamaalata" .

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voisi melkein sanoa, että mitä sä imetyksestä puhumaan kun et ole oikeastaan koskaan imettänyt.

t. 30/34

Vierailija:

Meillä esikoinen alkoi jo n. kuukauden iässä syödä n. 5 min kerrallaan, kuopus ei koskaan viipynyt rinnalla yli kymmentä minuuttia.

Jäi kertomatta, että esikoista imetin 1h välein " parhaimmillaan" vuorokauden ympäri 1,5-vuotiaaksi. Kuopus nyt vuoden, ja syö edelleen päivisin n. 2 h välein. Molemmat 6 kk täysimetyksellä ilman korvikkeen tippaakaan. Joten enhän tosiaan oikeastaan ole koskaan imettänyt.

30

Vierailija
42/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 3 tason kortisoneja rintoihin ja välillä taisi vauva saada sitä kortisonirintaakin, mutta hei mä sentään imetin 6kk!

48

Vierailija:

Tosin liivinsuojat tai maidonkerääjät piti huolen siitä, ettei paita tai liivit kastuneet.

Koskaan en ole antanut ilmakylpyjä rinnoille, tai rasvannut niitä. Ei ole nännit kipeytyneet tai halkeilleet.

T: 2 lasta 6 kk täysimettänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa tietty oli hankaluuksia, rinnanpäät rikkoutui jne. mutta sen jälkeen... ah sitä auvoa kun ei tarttenut yöllä nousta sängystä mihinkään, kylkeä vaan välillä käänsi ja vauva sai siinä syödä kun halusi. Ei tarttenut laskeskella syöttövälejä sun muita, kun homma sujui niin näppärästi.

Samoin missä tahansa muualla vauvan syöttäminen oli helppoa kun ei tarttenut ruoan osalta huolehtia että onhan kaikki tarpeellinen mukana.

JA sille joka sanoi että NANia saa myös jauheena, niin vinkiksi, että kaikki vauvat ei tosiaan juo mitään maitojauhemaitoa saati mitä tahansa korviketta muutenkaan... varsinkin jos on kunnon maitoon tottunut, niin korvike lentää kaaressa ulos.

Vierailija
44/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä todellakin olen imettänyt ja uskon vakaasti sen hyötyihin myös 6 kk jälkeen: itse olen atoopikko ja allergikko, mutta molemmat lapseni täysin terveitä ja molemmilla loistava iho. Eikä yhtään korvatulehdusta, kunnon kuumetta tai muutakaan vakavampaa sairautta koskaan kummallakaan (esikoinen 3 v, kuopus vuoden), korkeintaan pientä nuhaa silloin tällöin. Rinta on ollut molemmille lapsille tärkeä ja todellakin pidän imettämisestä.

55

Vierailija
45/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on antiikin ajalta ne neuvolan hoitajat, jotka vielä käskee keittelemään pulloja =DD

Vierailija
46/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummat renkaat on autossa paremmat, pyöreet vai pyöreet?

Eikö pääasia ole, että VAUVA SAA RUOKAA?!

Olisitte ennemmin huolissanne niistä narkkariäideistä ja muista sekoboltseista, jotka ei anna lapsilleen mitään ruokaa.

Vierailija
47/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ollut ongelmia niin niitä pitää sitten olla kaikilla ja jos jollakulla ei ole ollut niin hänen pitää olla hiljaa, niinkö?

En muistaakseni maininnut mitään muista, kirjoitin vain itsestäni.

Vierailija
48/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vanhempaa lastani. Esikoista imetetty 3kk ja keskimmäistä 2vk ovat olleet aina täysin terveitä ja nyt yhä terveitä koululaisia. Niin, että imetyksestä ei tässäkään tapauksessa ollut mitään hyötyä. Päinvastoin kamalain infektiovuosi ikinä.

34

Vierailija:

Sillä todellakin olen imettänyt ja uskon vakaasti sen hyötyihin myös 6 kk jälkeen: itse olen atoopikko ja allergikko, mutta molemmat lapseni täysin terveitä ja molemmilla loistava iho. Eikä yhtään korvatulehdusta, kunnon kuumetta tai muutakaan vakavampaa sairautta koskaan kummallakaan (esikoinen 3 v, kuopus vuoden), korkeintaan pientä nuhaa silloin tällöin. Rinta on ollut molemmille lapsille tärkeä ja todellakin pidän imettämisestä.

55

Vierailija
49/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kummat renkaat on autossa paremmat, pyöreet vai pyöreet?

Eikö pääasia ole, että VAUVA SAA RUOKAA?!

Olisitte ennemmin huolissanne niistä narkkariäideistä ja muista sekoboltseista, jotka ei anna lapsilleen mitään ruokaa.

Vierailija
50/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaksi vanhempaa lastani. Esikoista imetetty 3kk ja keskimmäistä 2vk ovat olleet aina täysin terveitä ja nyt yhä terveitä koululaisia. Niin, että imetyksestä ei tässäkään tapauksessa ollut mitään hyötyä. Päinvastoin kamalain infektiovuosi ikinä.

34

Ja hei: eikö järkesi kerro sitä, mikä on itsestäänselvyys? Siis se, että kaksi kouluikäistä sisarusta tuo koulusta kaikki mahdolliset pöpöt kotiin, ja vauva saa sitten tartunnan?

Vierailija
51/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan valitsemallesi tielle!

Vierailija
52/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: lääkäri

Vierailija:

kaksi kouluikäistä sisarusta tuo koulusta kaikki mahdolliset pöpöt kotiin, ja vauva saa sitten tartunnan?

Vierailija
53/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties minkä allergian olen nyt siirtänyt tuohon nuorimpaan kun imetin. Äitinikin imetti siskoani 3-vuotiaaksi ja sehän on allerginen kaikelle ja paha atooppinen ihottuma.

[/quote]

Ja hei: eikö järkesi kerro sitä, mikä on itsestäänselvyys? Siis se, että kaksi kouluikäistä sisarusta tuo koulusta kaikki mahdolliset pöpöt kotiin, ja vauva saa sitten tartunnan?

[/quote]

Vierailija
54/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ties minkä allergian olen nyt siirtänyt tuohon nuorimpaan kun imetin. Äitinikin imetti siskoani 3-vuotiaaksi ja sehän on allerginen kaikelle ja paha atooppinen ihottuma.

Allergiat ei siirry lapselle imetyksen kautta. Mutta allergiataipumus voi toki periytyä.

Jotenkin tuli sellainen olo, ettet ole kovin koulutettu ihminen?

Vierailija
55/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä liikaa vaivaa käyttää lautasia, veitsiä, laseja jne...

Vierailija
56/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin helppoa verrattuna imettämiseen! Ensimmäistä lasta imetin 6 kk. Imettäminen oli jotakuinkin sitä, että ekat 2 kk vauva aspiroi suihkutisseistäni maidon joka syötöllä, ihme, että hengissä säilyi. Pumppasin, lypsin, valuttelin pyyhkeeseen, soittelin imetystukipuhelimeen, itkin, imetin, itkin ja taas imetin. Sitten lakkasi suihkuaminen ja alkoi rintaraivarit. Puolen vuoden kohdalla en jaksanut enää " pakottaa" vauvaa tissille, vaan annoin pullon. Rauha maassa ja äitikin alkoi herätä imetyskoomasta. Toisen kohdalla kävi niin, ettei hän syönyt kuin liikkeessä. Eli imetys meni jotakuinkin näin: Vauvalla on nälkä, paita ylös, tissi esille, vauva huutaa sen nähdessään, kävelen ja houkuttelen vauvaa syömään, vauva huutaa, ottaa jossain vaiheessa tissin suuhunsa, kävellään, kävellään, kävellään, kävellään, kaupoissa, puistoissa, kotona, kaikkialla sama juttu. 8 kk jälkeen hermot riekaleina ja sanoin, että tässä pullo, ole hyvä. Vauva tuli onnelliseksi ja kävely loppui siihen.

Ei siis voida yleistää, toisille toinen tapa helpompaa, toisille toinen. Kolmatta toivoisin imettäväni pitempään. Minulle kyse ei ole ollut helppoudesta, olen luovuttanut siinä vaiheessa kun todella olen kaikkeni kuukaudesta toiseen jokaisella syötöllä yrittänyt.

Vierailija
57/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei likaannu astioita.

Vierailija
58/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onhan siitä liikaa vaivaa käyttää lautasia, veitsiä, laseja jne...

Vierailija
59/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Allergiat ei siirry lapselle imetyksen kautta. Mutta allergiataipumus voi toki periytyä.

Jotenkin tuli sellainen olo, ettet ole kovin koulutettu ihminen?

Vierailija
60/63 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa koulussa on varmaan yli 13 lasta? Lapsesi ovat tekemisissä myös muiden koululaisten kuin vain oman ryhmän lasten kanssa.

Vierailija:

Lasteni ryhmät on 13 henkisiä, ei mitää satoja lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän