Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2v6kk tyttö, vaippojen jättäminen ei tahdo onnistua. Mikä avuksi?

Vierailija
05.07.2007 |

Ei tunnista pissa- eikä kakkahätää ennenkuin on jo housuissa. 4 tunnin saldo tältä päivältä, kahdeksat likaiset alushousut! Lirauttelee vähän väliä ja sanoo että on pissahätä kun on jo housut märät.

Ei kerta kaikkiaan vaan jaksa keskittyä.

Potalla on käyty 1v4kk iästä asti ja lähes joka kerta sinne on pissat tehnyt.

Kakatkin muutamaan kertaan. Ei vieroksu pottaa mitenkään, ei vaan kertakaikkiaan älyä sanoa hädästä ajoissa.

Pitäisikö pitää pari kk taukoa ja yrittää uudestaan myöhemmin. Tuntuu niin toivottomalle, ulkoa saa tulla sisään jatkuvasti kun ei pysy kuivana kuin alle puoli tuntia.

Vai ostaako 30:t uudet kalsarit että voi 20 min välein vaihtaa ne?

MITEN täällä muiden lapset oppivat reilu 1-vuotiaina päiväkuiviksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä täällä vastaa kuin höppäkysymyksiin.

Vierailija
2/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oppi tunnistamaan kakkahädän. Keskimmäinen (tyttö) oli kuiva 1,5 v ja tän nuorimmaisen kanssa nyt harjoitellaan.. Kakkaa ei ole aikoihin tehnyt enää vaippaan, mutta nyt pitäis opetella se pissakin hoksaamaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tunnista pissa- eikä kakkahätää ennenkuin on jo housuissa. 4 tunnin saldo tältä päivältä, kahdeksat likaiset alushousut! Lirauttelee vähän väliä ja sanoo että on pissahätä kun on jo housut märät.

Ei kerta kaikkiaan vaan jaksa keskittyä.

Potalla on käyty 1v4kk iästä asti ja lähes joka kerta sinne on pissat tehnyt.

Kakatkin muutamaan kertaan. Ei vieroksu pottaa mitenkään, ei vaan kertakaikkiaan älyä sanoa hädästä ajoissa.

Pitäisikö pitää pari kk taukoa ja yrittää uudestaan myöhemmin. Tuntuu niin toivottomalle, ulkoa saa tulla sisään jatkuvasti kun ei pysy kuivana kuin alle puoli tuntia.

Vai ostaako 30:t uudet kalsarit että voi 20 min välein vaihtaa ne?

MITEN täällä muiden lapset oppivat reilu 1-vuotiaina päiväkuiviksi?

Kellosta pitää katsoa että koska vie potalle, tunnin välein siis. Neljä viikkoa on oltu ilman päivävaippaa! Jos juo enemmän tai minulla on niin tekemistä etten huomaa kelloa, niin taatusti tulee housuihin.

Vierailija
4/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on tänä kesänä oppinut päiväkuivaksi (ikää 2v8kk) mutta edelleenkään ei tee kakkaa pottaan. Yöllä vaippa on välttämätön. En ole pitänyt mitään kiirettä asian kanssa. Ota sinäkin kaikessa rauhassa aikalisä ja rauhoita tilanne. Kyllä lapsi oppii sitten kun on valmis oppimaan.

Vierailija
5/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole vielä valmis. Pitäkää housuvaippoja vielä. Siitä huolimatta voi käydä potalla jos on hätä. Lapsen pitää itse sanoa, että nyt pissittää. Mahdotonta jos joka kerta potalla käydään aikuisen aloitteesta.

Vierailija
6/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmaksi osaksi 1 v 6kk lähtien.

en mä tiedä miten sitä voi opettaa meillä ainakin halusi vaan itse ruvata käymään potalla, kakkaa ei ole tehnyt housuihin/vaippaan yli vuoteen. Ikää siis nyt 2 v 4kk. Jostain olen saanut sellaisen käsityksen, että lapsi kyllä itse viestii kun on kypsä ja sitä ei kannata hätäillä. Kyllä se jossain vaiheessa haluaa itse vaipoista eroon.

Vierailija
7/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele muutama viikko ja yritä sitten uudestaan. Meillä poika oppi kuivaksi vasta kuukautta alle kolmevuotiaana, siihen saakka homma oli ihan epätoivoista. Yhtäkkiä pojalla sitten vaan välähti mikä on homman nimi :)

Vierailija
8/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin huomasin, miten vaipat usein olivat kuivia, kun kävi pissalla. Kun otettiin vaippa pois tihensin hieman potalla/pöntöllä käyntejä ja pian jo ilmoittikin itse hädästään. Ehkä pari viikkoa meni.. 3

Vierailija
9/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oppi meillä kerrasta päiväkuivaksi 2v9kk iässä. Kokeilin 2v 4kk ikäisenä kesäaikaan pitää ilman päivävaippaa, mutta kakat tuli joka päivä housuun. Ja lopulta pissatkin kun en muistanut pissatella ihan joka välissä. Pidin sitten reilun tauon ja lopulta asiat loksahtivat itsestään kohdalleen.

Vierailija
10/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa se kello aina unohtuu ja sit on housuissa.

ap.

Vierailija:

Kellosta pitää katsoa että koska vie potalle, tunnin välein siis. Neljä viikkoa on oltu ilman päivävaippaa! Jos juo enemmän tai minulla on niin tekemistä etten huomaa kelloa, niin taatusti tulee housuihin.

Vierailija
11/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku on kaaosmaista, kun tuntuu tosiaan, että kaikki vaatteet likaantuu yhdessä aamupäivässä. Sitkeästi vaan ja vaikka matot pois lattioista. Kesällä on niin kiva ja helppo opettaa, kun ei kastu aina villahaalarit ja toppahaalarit.

Neuvoisin pitämään vaan sitkeästi muutaman päivän ilman vaippoja kotioloissa. Käytä ensin tunnin välein potalla ihan systemaattisesti. Siinä alkaa muodostua jotain rytmiä. Pisupikkarit voi nopsasti huuhtaista käsinkin (käsinpesuaineella)ja laittaa aurinkoon kuivumaan.