Arkiruokaoivalluksesi???
Helppo. nopee ,halpa arkiruoka??
Meikä hokas tänään Prisman käytäviä tallustellessa tällasen:
-jauhelihaa jotain 500g(ruskista sipulin kera)
-tomaattimurskaa 1tötsä
-ruokakermaa 2,5dl
-peruna-sipulisekotus, pakaste 1kg
-sipulia,valkosipulia,mausteina suola,mustapippuri,paprikajauh.
(voi lisätä vaik chiliä, herkkusieniä,pakaste vihanneksia tms.)
Jauhiksesta, murskasta ja kermasta kastike ja sitten se peruna-sipulisek kans kerroksittain vuokaan ja
uuniin 200 astetta reilu tunti.
Kommentit (25)
Tästä ei pikaruoka nopeudu :-) Pastan kypsymisen aikana voi sit raastaa porkkanaa tai pilkkoa tomaattia ja kurkkua lautasen reunalle.
anna näitä tehdessäsi pussillisen pakaste herne-maissi-paprikapussillisen sulaa lautasella tai sulata mikrossa. Sekoita kanat ja hemapa valmiiseen riisiin, lisää sitruunapippuria. Pikarisottoa :)
Ja lisäksi tietysti niitä kasviksia, tuoreita lautasen reunalle. Mä olen ruokani suhteen niin nipo, että en siedä jos sinne on ujutettu jotain ällö pakastevihanneksia. Tuoreena siis kiitos, ja lapsetkin tykkää.
" Perusohje
1 osaa rouhetta laitetaan 2 osaan kiehuvaa vettä; lisätään mausteita maun mukaan ja keitetään n. 5 min. hämmentäen. Käytetään jauhelihan tapaan tai sen jatkeena. Rouheet sopivat keittämättömänä mysliin, viiliin ja jogurttiin; sekä kaikkeen leivontaan" .
Noin sanoo meidän tumman soijarouhepussin teksti. (Soy Up, Eco Food Factory Oy Perniö)
Itse lämmitän veden kuumaksi mikrossa, lisään siihen soijarouheet ja annan turvota 5-15 minsaa, eli sen aikaa kun muuten valmistan ruokaa, että rouheet voi vaan lisätä ruokaan ja antaa sen hiukan olla siellä ennen kuin tarjotaan. En tiedä onko se oikein vai väärin, mutta niin meillä on tehty tuhansia kertoja (olen ollut kasvissyöjä 21 vuotta ja käyttänyt soijarouhetta ikuisuuden :))
Vierailija:
Mutta ei se sitten enää niin nopea ruoka ole jonka äkkiseltään tekaisee ;). Rouhetta kun täytyy liottaa noin tunti (tai keittää 20 min.).
niin sekaan vielä kasviksia ja esim. riisiä.
Tai pelkkä pikakeitto pussista ja sekaan pikanuudeli.
Laitamme aina joka ruokaan pakastekasviksia.
Miksi se joku alkupään vastaajaa laittaa potut ja jauhiksen uuniin tunniksi??? Minusta tuo on kaukana arkiruuasta! Ellei sitten ole kotiäitinä.