Hyvät lastenhoitohuoneet pinoon (lähinnä Helsinki)!
Lähiöstä kun lähtee, niin keskustaan tullessa syöttö ja vaipatus alkaa olla ajankohtaisia samantien, neidillä kun syöttöväli päivisin saattaa olla vain puolitoista tuntia, muuten tulee sota. Itse olen kuormittanut lähinnä keskustan Sokkarin huonetta, mutta esimerkiksi eilen siellä oli porukkaa jonoksi asti. Pistäkääs siis pinoon hyvät vauvapysäkit, myös muualta kuin Helsingin keskustasta! Hyviksi lasken sellaiset, jossa on mikro (puuttuu yllättävän monista, vaikka kaikki eivät pystykään imettämään!). Sellainen on Sokoksen lisäksi ainakin Kämpissä. Kampin keskusta sensijaan on melkein boikotissa, koska mielestäni on pökerryttävän törkeää, että keskuksessa, jossa on melkein koko kerros vauva- ja lapsitavaroita, ainut säällinen hoitohuone on maksullinen. Itse en ainakaan suostu maksamaan kahta euroa vaipanvaihtotasosta ja mahdollisuudesta lämmittää itse maitopullo samalla kun keskus repii korkeita vuokria yrittäjiltään... toinen vaihtoehtohan Kampissa on hikinen invavessa, jossa on vaipanvaihtohylly ja ainoana laskutilana lavuaaritaso. Ja tietenkin " järkevä" kosketusvapaa hana (jep, kastelin hoitolaukkuni siinä erään kerran :-) ).
Kommentit (18)
on hyvä lastenhoitohuone. Tai oikeastaan tila. Siinä monta eri huonetta, mutta siellä ei taida ehkä mikroa olla, en ainakaan muista... Ei tullut sitä katottua, ku ei ole ollut tarvetta, kun itse olen imettänyt. Hmm....
Sinnekkin on kyllä maksu, 50 sentillä pääsee sisään, mutta musta se on vaan hyvä. Ehkä tuollainen pieni nimellinen maksu pitää asiattomat kulkijat poissa sieltä.
Pisarainen:
Espoon Tapiolassa olen pitänyt huoltotaukoja sekä Kulttuurikeskuksessa (tosin ei niin minkäänlaista hoitopöytää missään joten vaipat vaihdettiin vaunuissa ja imetys hoidettiin kirjaston lastenosastolla samalla isommalle kirjaa lukien... ISO miinus muuten niin kivalle kompleksille) että Stockalla. Jälkimmäisessä mielestäni ihan perushoitotilat, invavessa samassa mutta hoitotaso löytyy. Ainahan nuo saisivat minusta hiukan siistimpiä olla kumminkin...Kulttuurikeskuksessa on siellä altaan puoleisten naulakoiden luona, lähellä hissiä iso inva WC jossa on hoitotaso, pitkä penkki ja esim. potta! Ei muistaakseni muita mukavuuksia, mutta ei vaippaa ainakaan vaunuissa tarvitse vaihtaa. Imetyksen olen usein hoitanut siinä vessan ulkopuolella pitkillä penkeillä kun on hyvin rauhallinen paikka keskellä päivää (jos Tapiolasalissa tai Louhisalissa ei ole mitään menossa)ja olen ajatellut, etten turhaan jumita siellä vessassa jos joku muukin haluaa sitä käyttää. Ü
Kulttuurikeskuksessa on siellä altaan puoleisten naulakoiden luona, lähellä hissiä iso inva WC jossa on hoitotaso, pitkä penkki ja esim. potta! Ei muistaakseni muita mukavuuksia, mutta ei vaippaa ainakaan vaunuissa tarvitse vaihtaa. Imetyksen olen usein hoitanut siinä vessan ulkopuolella pitkillä penkeillä kun on hyvin rauhallinen paikka keskellä päivää (jos Tapiolasalissa tai Louhisalissa ei ole mitään menossa)ja olen ajatellut, etten turhaan jumita siellä vessassa jos joku muukin haluaa sitä käyttää. Ü
[/quote]
OK, suuret kiitokset tiedosta :-) Olen siellä monasti käynyt konserteissa ja muutenkin muttei vain ole osunut silmään...
sen verran, että mun muistaakseni siellä on siellä ruokalan puolella se mikro ja sitä saa ihan vapaasti käyttää lapsiperheet, ei siis mitenkään sidonnainen siihen, syökö itse siellä vai ei.
t. punkeli
Mun täytyy sanoa, et on kyllä ihan positiivisia kokemuksia siitä Kampin keskuksen maksullisesta imetys/hoitotilasta. Siis siitä, joka lasten hoitopaikan yhteydessä. Käsittääkseni hoitopaikka on kauppakeskuksessa vuokralla ja siis tarjoaa palveluna rauhallista paikkaa imettää ja vaihtaa vaippaa.Ymmärrän, että siis siksi maksaa.
Siellä on ollut joka kerta tosi mukava palvelu, ja siihen 2¿ maksuun kuuluu mehulasikin;) Taapero voi leikkiä siinä leluilla sen aikaa, kun pienemmän tarpeet tyydytetään. Ja sitten jos käy siellä alhaalla K-supermarketissa ostamassa jotain yli 20¿, sieltä saa pyytämällä kupongin, jota vastaan pääsee hoitotilaan ilmaiseksi .
Kauhea paikka sen sijaan on kauppakeskuksen invawc-hoitohuone, ja siitäkin jouduin sen euron maksamaan. Likainen, hajuinen jne.
kiitos tästä aiheesta. Olen ihmetellyt miksei kauppiaat satsaa hoitohuoneisiin!!?? Äidit lasten kanssa on kuitenkin iso asiakasryhmä joilla on vieläpä AIKAA shopata. Vaaditaanpa kunnon hoitohuoneita ja annetaan palautetta, hyvää ja huonoa että ne kehittyisivät.
Omia nopeita kommentteja kokemuksista
STOKKA keskustassa
+iso tila
+vesiautomaatti joka tosin yleensä tyhjä, eivät näemmä viitsi huoltaa sitäkään
- armottoman epäsiisti ja epäviihtyisä
- Kovat häikäisevät valot,
- tosi vetoisa, tulee ihan kylmä
- vessassa usein paha haju, eivät viitsi siivota usein
Oikein nolottaa miten muuten niin hyvännäköisessä kaupassa ei ymmärretä satsata tällaiseen tilaan. Laittaisivat tilan nätiksi ja samalla saisivat mainostettua sisustustuotteita, valaisimia, tapetteja, lastenkalusteita ym.. Niillähän on töissä sisustussuunnittelijoitakin, please tehkää jotain ja äkkiä
BEBES
+++ todella kaunis, upea, toimiva, luxus tilat SUOSITTELEN. Ystävällinen henkilökunta, viimeisen päälle sisustettu, kauniit kalusteet, tapetit, pyyhkeet, jopa ihanat tuoksut, vauvanhoitotuotteet ym. Muut kaupat ottakaa oppia tästä, varmaan saatte lisää asiakkaita ja menekkiä tuotteille!!
Kampin maksullinen vauvanhoitohuone 2 euroa
+ vaikka pihi olenkin mielestäni tuolla saa rahalle vastinetta: tosi rauhallinen, siisti, saa mehua, teetä, ym. Mieluummin maksan tuon ja hoidan rauhassa ja imetän mukavasti, kuin jossain kauheessa likaisessa vessassa
Jumbo ravintoloiden vieressä vanhalla puolella
- söttäinen ja ankea, tehkää jotain please. Mikro sentään löytyi ja tilaa on ihan ok.
Jumbo stokkalla
menettelee, kun on uusi tila ja pinnat hyvässä kunnossa. Parempi olis kunnon hoitohuone jossain missä kiva imetyspaikka ja mikro
Sanomatalon inva wc
- nolon huono ja ankea, laittakaa edes kunnon hoitopöytä sinne
Joku huoltamoketju saisi laadukkaista hoitohuoneista tosi hyvän kilpailuvaltin. Minä ainakin vaatisin pysähtymään aina esim. abc:lle jos siellä olis oikein viimeisen päälle hoitohuoneet!!
Vantaalla Kodin Ykkösessä on ihan ok tilat. Vaipanvaihto on järjestetty invavessaan, missä on hoitotaso ja potta. Kahvilan yhteydessä on suuri leikkihuone, missä voi esim. sohvalla imettää ja kahvilassa on yleisötilassa mikro lastenruokien lämmittämistä varten.
Huoltoasemilta toivoisi oikeasti panostusta lastenhoitohuoneisiin ja lasten leikkitiloihin. Muutamalla ABC:llä ollaan käyty ja melkoisen huonosti on nuo asiat hoidettu.
Keskustan Stockalla on hyvät lastenhoitohuoneet sekä kuudennessa että neljännessä kerroksessa. Kuudennessa kannattaa tosin vain vaihtaa vaipat, neljännessä on myös tilaa imettää.
Sanomatalolla on hyvä imettää / ruokkia muutoinkin vauvaansa, mutta ihmettelen hieman Wayne' s Coffeen lastenhoitohuonetta. Se on inva-wc, jossa vielä kaikuu todella ikävästi. Ainakin meillä nyt puolitoistavuotias tyttö on pelännyt paikkaa vauvasta saakka.
Kävin kerran Kauppakeskus Jumbon vanhemman puolen lastenhoitohuoneessa, joka oli ainakin silloin hyvin epäsiisti. Kuulin kuitenkin, että uudella puolella on hyvät tilat.
Ei sitten taidakaan kaupungilla piilotella missään sellaisia ylellisen tilavia ja siistejä vauvanhoitohuoneita. Harmi. Stocka, Sokos ja pari kauppakeskusta tässä tämän maan pääkaupungissa :-)
Espoon Tapiolassa olen pitänyt huoltotaukoja sekä Kulttuurikeskuksessa (tosin ei niin minkäänlaista hoitopöytää missään joten vaipat vaihdettiin vaunuissa ja imetys hoidettiin kirjaston lastenosastolla samalla isommalle kirjaa lukien... ISO miinus muuten niin kivalle kompleksille) että Stockalla. Jälkimmäisessä mielestäni ihan perushoitotilat, invavessa samassa mutta hoitotaso löytyy. Ainahan nuo saisivat minusta hiukan siistimpiä olla kumminkin...
Espoon Ikean hoitotilathan ovat sekä ekassa että tokassa kerroksessa, minusta ihan kertaalliset -tosin en ikinä ymmärrä sitä vessapaperisilpun ja muun silpun määrää joka jostakin syystä monien vessojen lattioilla pyörii... Eivätkö ihmiset osaa käyttää roskiksia tai jotakin?!?!?!!?
" Myymälässämme myös Baby V.I.P, ylellinen lastenhoitohuone."
käykäähän joku tsekaamassa..
voittaa tämän =)Tai siis Jumbon Stocka. Siellä kenkä kulmassa on veskit ja todella siisti lastenhoitohuone!! Olen itse ihan siivoushullu ja jopa minä kelpuutan tän huoneen :)
Se on siinäkin mielessä kiva kun mukaan mahtuu vain yksin...eli ei ole mikään mega kompleksi jossa monet äipät vaihtaa vaippoja. Ja samassa inva veski jos itseäänkin joutuu tyhjentää ;)
Keskusta Stockan 4krs. on myös huippu. Ei niinkään vaipan vaihtoon mutta syöttämiseen kyllä. Ainakin omasta mielestäni on mukava jutella toisten äippien kanssa samalla kun vauva roikkuu rinnassa kiinni.
Mutta toi Kamppi mun on kyl käytävä kattomassa!! Luxusta myös bebelle =)
Lycka ja Höpsy 3kk joka myös nauttii siisteydestä
kävin eilen Jumbon Stockan lastenhoitohuoneessa ja oli todellakin siisti. Miinuksena tosin mikron puuttuminen.
En nyt millään muista kumman Ikean (Vantaa, Espoo) lastenhoitohuonetta (sisääntulokerros) olen kerran käyttänyt, mutta minusta se oli surkea. Likainen ja täynnä jo jonkun mainitsemaa paperisilppua. Muistaakseni ei minkäänlaista laskutilaa hoitopöydän lisäksi. Eikä mikroa.
" käykäähän joku tsekaamassa.."
silmäniloa oli ainakin minulle, äidille. hoitohuoneesta löytyy vessa, hoitopöytä (en kokeillut) ja nojatuoli sekä mahdollisuus soittaa musiikkia. huone oli todella siisti ja sisustettu nätiksi. muissa hoitopaikoissa on vessan haju, mutta bebesissä on sellaista huomannut.
kannattaa käydä katsomassa!
p.s. olen myös kokeillut sitä maksullista hoitotilaa.. bebes ei sen rinnalla häpeä ollenkaan!
Ostoskeskuksista Sellossa on parhaimma lastenhoitohuoneet (ainakin kaksi kappaletta). Olen käynyt siellä yhdessä pienemmässä ja yhdessä isommassa. Kummastakin löytyy sohva/tuoli, lavuaarit, hoitotasot, mikro. Todella tilavat ja mukavat tilat!
Sen sijaan Isossa Omenassa on aivan surkea lastenhoitohuone. Ei tainnut löytyä mikroakaan ja muutenkin se on ahdas ja likaisen oloinen.
Myyrmannissa on kohtuullinen lastenhoitohuone, tosin nyt en muista mikrotilannetta, ei taida löytyä.
Jep unohtui mainita että Sellossa olen minäkin käynyt ja hyväksi havainnut, vaikka kävinkin vain toisessa huoneessa (alakerrassa)!
Semmoinen tuli vielä mieleen kun puhuit noista siisteys- ja mukavuuseroista, että Sokoksella kun olen käynyt niin mietin joskus, että eiköhän siellä kuulu siivoussopimukseen lainkaan mikron putsaus kun musta näyttää siltä että koko sen ajan kun ollaan neidin kanssa (kohta 4kk!) liikuskeltu, siellä on samat töhnät mikron seinillä...
Kiitos paljon kaikille vastanneille! Seuraavaksi taidan käydä minäkin tsekkaamassa tuon Bebesin huoneen kun sieltä on kauan ollut mielessä yksi pikku ostoskin...
Vantaan Ikeassa ollaan ipanan kanssa käyty ja kelpuutan ne tilat, siellähän on hoitorensselit ruotsalaisen tasa-arvoisesti miestenhuoneessakin! Ja varmaan ihan tehokkuussyistä mikroa ei ole sijoitettu lukittavaan yksityishoitohuoneeseen vaan se on ruokatilan yhteydessä. Sellaisena kelpaa mulle, saahan siinä maitopullon lämpimäksi ilman turhia jonotuksia...