Villausukkien kutojat, ärsyttääkö teitä tehdä se toinen pari?
minun ongelma villasukissa on se, etten koskaan jaksaisi tehdä sitä toista samanlaista paria
Kommentit (37)
Ärsyttää. Siksi teen yleensä molemmat sukat yhtä aikaa.
Sain työkaverilta hyvän vinkin. Kudo molempia sukkia vuorotellen, ni ne on melkein yhtaikaa valmiit 😃
Kyllä, se toisen sukan neulominen on aina tosi hankalaa, vaikka malli olisi kuinka kiva. Silti en ole lähtenyt opettelemaan looppausta koska se vaikuttaa niin työläältä varsinkin kirjoneuleessa kun lankakeriä pitää olla kaikkia värejä molemmille sukille omansa.
Joo. Varsinkin, jos teen jollekin miehelle sukkia! Omat pienet 37:n sukat tulee seiskaveikasta vielä nopeasti ja kivuttomasti (jopa se toinen pari), mutta miesten sukissa on liikaa silmukoita ja rivejä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se toisen sukan neulominen on aina tosi hankalaa, vaikka malli olisi kuinka kiva. Silti en ole lähtenyt opettelemaan looppausta koska se vaikuttaa niin työläältä varsinkin kirjoneuleessa kun lankakeriä pitää olla kaikkia värejä molemmille sukille omansa.
Kirjoneuleen looppaaminen ei välttämättä ole työläämpää kuin raitasukkien. Mutta voi olla.
Ei :D ainoastaan kantapään kutominen v-tuttaa ja jätän aina varren valmistumisen jälkeen työn sivuun joksikin aikaa (viikoksi? puoleksi vuodeksi?) ennen kun vaivaudun hoitamaan sen inhottavimman kohdan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, mikset tee yhtä aikaa?
Pitääkin seuraavalla kerralla :D
Miksi pitäisi tehdä kaksi samanlaista paria? Eli neljä samanlaista sukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei :D ainoastaan kantapään kutominen v-tuttaa ja jätän aina varren valmistumisen jälkeen työn sivuun joksikin aikaa (viikoksi? puoleksi vuodeksi?) ennen kun vaivaudun hoitamaan sen inhottavimman kohdan.
Opettele tekemään kantapää helpommalla tavalla.
Miksi pitää tehdä kaksi samanlaista paria?
Olen yrittänyt ratkaista ongelmaa tekemällä sukkia vuorotellen, ensin molempien varret, sitten kaksi kantapäätä, jalkaterä ja kavennukset. Pysyy myös hyvin vire yllä, jos tekee jotain kuviota tai muuta, niin ei unohda ihan tyystin.
Ei. En neuloisi sukkia, jos se ärsyttäisi.
Ärsyttää ja ei. Teen kahta sukkaa yhtä aikaa, jos puikkoja on samaa kokoa tuplana. Yksiväriset looppaan, mutta sitä kahden sukan looppausta en ole vielä oppinut.
Miksi kutoa sukkia, jos se ärsyttää?
Nautin joka hetkestä. Malli aina oma ja teen vaan raitaa. Nautiskelen hiljakseen podcasteja kuunnellen. Teen itselleni ja jaan tutuille jotka osaa arvostaa. Olen oppinut tyypit joille annan, kaikki ei arvosta tai edes kiitä. Talvet teen sukkia, kesällä virkkaan matonkuteista mattoja. Terapiaa.
Outoja ihmisiä. Harrastuksena kutominen, joka ärsyttää. Itse jättäisin sukat tekemättä kokonaan, jos joku osa prosessissa ärsyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut aika montaa tapaa. Siinä ärsyttää se pieni muutamalla silmukalla nyhertäminen, joka tulee joka tapauksessa tehtäväksi, tekipä kantapään millä tavalla hyvänsä. En pidä nyhertämisestä pipertämisestä ja näpertämisestä missään asiassa, siksi se kantapään tekeminen on niin vastenmielistä, vaikka muuten kutominen onkin rentouttavaa aivot narikkaan -hommaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut aika montaa tapaa. Siinä ärsyttää se pieni muutamalla silmukalla nyhertäminen, joka tulee joka tapauksessa tehtäväksi, tekipä kantapään millä tavalla hyvänsä. En pidä nyhertämisestä pipertämisestä ja näpertämisestä missään asiassa, siksi se kantapään tekeminen on niin vastenmielistä, vaikka muuten kutominen onkin rentouttavaa aivot narikkaan -hommaa :)
Kantapään voi tehdä ilman mitään nyhertämistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://novita.com/blogs/inspirational/putkisukka-ilman-kantapaata?srsl…
Kokeilpa tuollaisia.
Ei ärsytä, mikset tee yhtä aikaa?