Lasten loma ei ole äidin loma!
Lomaa on kulunut viitisen viikkoa ja olen niin kypsä tähän kotona kökkimiseen ja lasten kanssa puljaamiseen. Keksit ohjelmaa tai et, niin omaa rauhaa ja hiljaisuutta et saa missään vaiheessa. Mies ja lastenvahdit ovat töissä tai reissussa, minä haluaisin töihin lepäämään... Enää kuusi viikkoa jäljellä... Olen niin väsynyt!
Kommentit (27)
opettaja. Tekisi kyllä mieli alkaa tutkijaksi. Aaah, hiljainen kammio ;-)
niin kauan kun on lapsia ollut, olen ihmetellyt, miten väsynyt sitä voi aina olla, on sitten töissä tai lomalla. Kai se johtuu siitä, että ei koskaan voi levätä.
vingu kellekään, kun ei ihmiset sitä usko. Ovat vaan kateellisia ihanasta lomasta. Yritän olla huomaamaton lomista keskusteltaessa. Silti alan vaihtaminen pyörii mielessä. Ap
Isommat lapset voi laittaa välillä jollekin mieluisalle leirille. Meillä toinen lapsista oli pesisleirillä ja toinen taitoluisteluleirillä. tai onko mummolamahdollisuutta?
toisen lapsiperheen kanssa. Niin saat seuraa itsellesi ja lapsilla on seuraa toisistaan. Eihän siinäkään rauhaa ja hiljaisuutta ole, mutta ainakin itselleni se on mukavaa vaihtelua oman perheen kesken olemiseen.
Sadepäivinä laita lapsille videot pyörimään ja hautaudu itse hyvän kirjan kanssa sängyn pohjalle.
T, toinen opettaja (miehelläkin tosin pitkä loma, niin että saan välillä omaa rauhaakin), joka myös välillä miettii tutkijan " uraa" ..
oppilaat rasittavat! Nyt ottaa päähän omat lapset ts. tämä " lomailu" .
eihän minulla töissä ole aikaa rentutua ja levätä. En oikein ymmärtänyt kommenttia...
Jos kerran lapsesi ovat kokopäivähoidossa jo, mitä ihmettä vielä tarvitset?
tai lukea rauhassa kirjaa, lojua vaikka aurinkoa ottamassa, tai syödä rauhassa ilman keskeytyksiä, tai ihan olla vain, vaikka yhden päivän, yhden illan tai puoli päivää kerran kesälomallaan.
Jos vaikka nukkusit viikonloppuaamuna tai nyt lomalla joku aamu pitkään ja mies huolehtisi lapsista.
erikoista että halutaan lomaa omasta perheestä? mikä siinä on niin vaikeeta? meillä lapset ainakin keksii omat tekemisensä, ainut on että pitää vähän taustalta tarkkailla etteivät mitään älytöntä ala puuhaamaan. Meillä kun lapset kitisee että ei ole tekemistä, sanon niille että keksikää! Ei isi ja äiti ole mitään lastensa viihdyttäjiä... ja nyt on kersat oppineet että kyllä sitä tekimästä löytyy. Se on loputon tie jos rupee lapsiaan viihdyttämään...
Lomalla kun olla riittää mainiosti kun ruokapuolen huolehtii.. eikä siitä pidä stressiä ottaa...
Ymmärrän ap sinua todella hyvin! Lasten kanssa lomailu ei todellakaan ole mukavaa!
Ei lasten kanssa ehkä ole kiire, mutta sekuntiakaan et saa omaa rauhaa!
Ja kyllä meilläkin lapset leikkivät yhdessä, mutta jatkuvalla syötöllä saa myös olla vastaamassa, kommentoimassa, auttamassa, antamassa, nostamassa, neuvomassa...
tosin itse olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja syksyllä koittaa taas työt. Yritän kovasti saada tästä kesäajasta jotain irti, mutta koen tämän TOSI raskaaksi. Isomman lapsen kaikki kerhot ja muut jutut on kesätauolla ja koko ajan pitäisi keksiä jotain tekemistä. Omaa aikaa ei ole kuin tunti pari lasten mentyä nukkumaan. Tämä ei tosiaankaan tunnu miltään hilpeältä ajalta. Onneksi sentään kohta koittaa se OIKEA kesäloma, jolloin mieskin lomailee ja päästään vaihtamaan maisemaa. Sekin helpottaa.
otanhan minäkin rennommin enkä passaa/viihdytä liikaa, mutta harvoin saan ajatella yhtä asiaa yhteen menoon. Lapsissa saattaa olla eroja, mutta ainakin meidän 4 ja 5 v. osaavat olla kyllä erittäin aktiivisia ja vaikka keksivät itse tekemistä, tarvitsevat/kysyvät vähän väliä jotain. Ja se äänen paljous :-) Pienempien lasten kanssa tahti oli hitaampi, vaikka käsityötä olikin paljon. Nyt vauhtia on senkin edestä.
Ap
kuin talvi, koska ei tarvitse pukea ulos!