Olisitteko jättäneet (mi,nä jätin) 3v. pojan mummolaan kuukaudeksi
Kommentit (59)
Kuukausi on 3-vuotiaalle todella pitkä aika.
Taitaa olla äiti Porvoosta.
Ensin lapselta viedään isä pitkäksi, pitkäksi aikaa ja nyt sitten vielä äitikin!
Silloin olivat viikon hoidossa mummolassa, kun itse olin sairaalassa ja vauva teho-osatolla. Sitten nähtiin pari päivää ja olivat taas mummolassa viikon hoidossa, kun olin hoitamassa vauvaamme sairaalassa. Tykkäsivät kovasti olla, mutta kyllähän sitä ikävä tuli puolin ja toisin. Meillä oli kyllä ihan semmoinen tilanne, että me vanhemmat emme olisi pystyneet hoitamaan lapsiamme silloin kun hoidossa olivat, koska halusimme myös hoitaa ja olla lähellä yliopistollisessa sairaalassa olevaa vastasyntynyttä vauvaamme. Voisitko esim. tehdä niin, että lapsesi olisi esim. viikon mummolassa ja sitten viikon kotona vaikka siten, että isovanhemmat tulisivat teille hoitamaan lapsia, jos te vanhemmat olette töissä? En lukenut kaikkia ketjun viestejä, mutta missä lapsen isä on? Voisiko hän hoitaa lasta välillä? Kuukausi putkeen isovanhemmilla hoidossa on ehkä vähän turhan pitkä aika.
Hmm... Eikö olisi mahdollista kutsua isovanhempia teille kotiin hoitamaan lasta?
Lapsi saisi olla isovanhempien kanssa ja välttää päiväkodin. Samalla kuitenkin näkisi sinua päivittäin ja isovanhemmatkin saisivat vapaa-aikanasi vapaata lapsenhoidosta?
tosin nuoremmille. Seittemänkymppiset appivanhemmat ei jaksaisi
Ajattelin että poika sentään saisi viettää lomaa, ja isovanhemmat ottivat mielellään, no poika on nyt 200km päässä kotoa, ikävä on kova.
mutta enemmän mietittyäni joudun sanomaan etä voisi olla tilanne jossa olisi pakko viedä,
jos saisin vakavan masennuksen (keskivaikeassa pärjäsin mitenkuten vielä yksin), en usko että voisin lastani hoitaa siten että hänellä on riittävän hyvä olla. Eli veisin vanhemmilleni jos he ottaisivat ja pystyisivät, toki jatkuvasti tapaisin lasta ja soiteltaisiin,
mutta on se paha masennus yksinhuoltajalla niin vaikea asia että lapsen voisi olla parempi muiden hoidossa sen aikaa että äiti/isä saa itsensä parempaan kuntoon.
Tarha on lapsen työtä juu, mutta samalla kun hän lomailee on myöstapaamatta äitiään...kuukausi on kyllä kauan noin turhasta asiasta. jos sulla on ikävä ni mieti voisko pojallakin olla...
Eikö viikko tai kaksi olisi riittänyt?
onko tämä provo? Tuskin kukaan huvikseen jättää 3-vuotiasta kuukaudeksi hoitoon isovanhemmille??!
Ovat vanhuksia.
Isot lapset voisi lomailla jos ikää kymmenen tai enemmän, sellaiset joiden perään ei tarvitse katsoa kokoaikaa.
3-vuotias vaatii jatkuvasti seuraa, tarkkailua, ulos ei voi laittaa yksin yms.
Liian kova urakka ikäihmisille ja kova vastuu.
Ovatko vanhempasi hyviä nukkumaan, onko heillä sairauksia yms. ? Lääkkeet turvallisessa paikassa poissa lapsen ulottuvilta jne.
Minkä kuntoisia vanhempasi ovat? Mitens ruokailut kun tuonikäisillä ei välttämättä ole samankaltainen ruokarytmi ja ruokavalio mihin lapsi on tottunut.
Isälläni on jatkuvasti pöydällä lääkerasia sekä puusohvalla lääkepurkkeja. Heikkonäköisinä vanhat eivät välttämättä näe jos pillerit tippuu yms.
Enimmillään jättäisin noin pienen noin iäkkäille pariksi päiväksi mieluummin yhdeksi yöksi.
Hae pois.
Sulla ei kesän vietto lapsien kanssa kuulu normaaliin elämänrytmiin vai?
joka olisi ollut lapsella tuntematon koska oma kiinni, hoitaja ja lapset olisivat vaihtuneet koko ajan, rehellisesti olen itse sitä mieltä että maalla mummolassa on sata kertaa parempi paikka . Vai olenko ihan väärässä? ap
aika erikoinen ajattelutapa ap:lla, musta kuukauden ero vanhemmista on paha juttu noin pienenä
Käykö siellä muita aikuisia päivittäin tarkistamassa tilannetta.
Äitini on 73 ja olisi ihan loppu muutamassa päivässä noin pienen kanssa mutten noin iäkkäälle jättäisi pientä lasta.
Toivon tämän jutun olevan Porvoosta kotoisin.
päivittäin 30km pyörällä ym. Ja toiseksi he eivät ole minun vanhempiani, ja kolmanneksi niillä ei ole pilleripurkkeja pöydällä.
Ja neljänneksi taidatte olla kateellisia kun ette itse saa kersojanne hoitoon , joo viekään vaan tässä helteessä ne päiväkodin hiekkalaatikoille istumaan 30 muun kersan kera. ap
Pitää pystyä asettumaan 70-vuotiaan elämäntilanteeseen, luontaisesti heidän lapsenhoitourakkansa on jo vuosikymmeniä sitten tapahtunut asia.
Muisti pätkii, sairaudet vaivaa, uniongelmia, väsymistä jne. Mene vanhainkotiin ja katso veisitkö lapsesi niille vanhuksille hoidettavaksi.
Tunnen tuonikäisiä ihmisiä useita ja kenellekään en jättäisi 3-vuotiasta kuukaudeksi en totisesti. Iäkkäät kaipaa omaa rauhaa ja omia tuttuja rutiinejaan 2-3 yötä vieraita on maksimi.
Mielestäni ajattelet omaa parastasi et lapsen. Sinun on helppo käydä töissä ehkä juhliakin ja vailla vastuuta ja huolta lapsestasi. Vain moukka tekee noin.
koska tarhasta olisi päässyt kotiin tai toinen vaihtoehto, että sinä menet vapaillasi katsomaan poikaa, eikös vuorotyössä ole välillä pitkiä vapaita.
3v. ei kestä kuukauden eroa äidistä.