Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisykapseli kokemuksia ?

Vierailija
07.05.2012 |

Kertoisitko kokemuksia.

Onko toiminut ? Lähinnä,onko ollut miten paljon sivuvaikutuksia yms.

Kauan sinulla on ollut se käytössä ?

Kiitos.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oli sen jälkeen tiputteluvuotoa, mutta sen loputtua kuukautiset tulivat noin 4 krtaa vuodessa hyvin niukkoina. Sitä auvoa kesti vähän yli vuoden, nyt on ollut niukkaa vuotoa vähän koko ajan... gyne sanoi jotain siihen malliin että joku hormoni on nyt hiipunut ja antoi pillerireseptin tehokuurina, josta pitäis saada sitä puuttuvaa hormonia, saa nähdä miten käy :)

Aion kyllä asennuttaa uuden kapselin pikapuoliin mikäli tilanne ei parane, sen verran hyvä kapistus oli sen vuoden verran. Mielestäni on hintansa väärti vaikkei siitä saisikaan sitä 3 vuotta irti... Implanon on luullakseni jokseenkin sama kuin Nexplanon (tms.) jota Suomesta saa.

Käyttäjäkohtaisia tietysti ovat vaikutukset, mutta mulle sopii paljon paremmin kuin mitkään kokeilemani pillerit, niistä tuli masennusta yms. ja muuttivat täysin persoonaani. Kapselista ei ole tullut mitään sen tyyppisiä sivuvaikutuksia. Painonnousua tai iho-oireita mulle ei ole tullut mistään, ei pillereistä eikä kapselista.

Vierailija
2/82 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Nexplanon ollut nyt puoli vuotta.

Asennus ei sattunut, laiton jälkeen paikka kyllä kutisi välillä aika paljon.

Puolen vuoden sisällä mulla ei ole ollut kuukautisia mitkä ois vaatinu suojaa. Pientä tiputtelua yhteensä ehkä 5 päivää 6 kuukauden ajalta.

Migreeniä on ollut. Sain aikoinaan yhdistelmäehkäsypillereistä migreenin. Ilman hormooniehkäisyä migreeniä ei tule lainkaan.

Painonnousua 6 kiloa. En tiedä johtuuko kapselista mutta on kapselin yleisin sivuoire.

Aknea silloin tällöin stressin aikana niinkuin ennen ehkäisyäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kokeilin. Valuin 9 viikkoa asennuksen jälkeen, siis valuin, ei mitään tiputtelua. Ja sitten otatin pois, sinne meni 200€. Arpi jäi, poisto sattui enemmän kuin laitto, tai ei sekään oikeastaan sattunut, puudutteen takia, vaan tuntui erittäin inhottavalta. En kokeile toiste.

Vierailija
4/82 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välissä saanut lapsenkin. (tulin heti raskaaksi poiston jälkeen)

Vuotoa oli ensimmäisen kapselin laiton jälkeen miten sattui jonkin aikaa, mutta sen loputtua kuukautisia on ollut noin 3kertaa vuodessa niukkoina ja kivuttomina mikä on ihanaa.

Ei juurikaan sivuvaikutuksia, painoa tulee helposti, mutta jos syön mitä kulutankin, niin en liho ja laihtuminen onnistuu helposti.

Ei ole päänsärkyjä, ei finnejä tms.

Laittaminen, vaihtaminen yms on aina ikävä kokemus vaikkakin joka kerta on ollut kivutonta.

3x on ollut Implanon ja ilmeisesti seuraava on Nexplanon.

Vierailija
5/82 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko aikana on ollu 3t tai 4t kuukautiset, ei tiputtelua. hiukset rasvoittuu nopeammin ja naamaankin on tullut näppyjä. tosin en enää muista mikä tilanne oli ennen e-pillereitä, joten en ole varma johtuuko kapselista vai pillereiden lopettamisesta.

kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen. suurin plussa on huolettomuus. kuukautisia tai hormoniraivareitakaan en ole jäänyt ikävöimään :)

ikää 26

niin, muistakaa ehdottomasti testata sopivuus minipillereillä ennen kapselin laittoa, niin ei tule turhia harmeja!

Vierailija
6/82 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka mullakin on toi ehkäisykapseli ollu nyt kohta 2vuotta ja vasta nyt on kuukautiset ruvennut oleen ongelma. Kun sain sen nii mulla ei ollut minkäänlaista vuotoa ja ajattelin voi että kun on ihanaa. Nyt on vuotoa ollut jo kahta kaksviikkoa (tosin oli tossa kai 1-2 päivää) mutta ehkää täästä :D

Vierailija
7/82 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Minulla on ollut kapseli nyt 1,5 vuotta, ja ensimmäisen vuoden ajan se oli ihan mahtava. Muutama kuukausi sitten alkoikin olemaan ongelmia. Kuukautisia on tullut ihan miten sattuu ja miten usein huvittaa - nytkin menkat on ollu kaksi viikkoa putkeen. Kolmas viikko lähtee käyntiin huomenna... Toinen ongelma on se, että limakalvot ovat ihan törkeän kuivat, ja kipeytyvät todella helposti. En keksi mistä muusta tuo limakalvojen kuivuus voisi johtua kuin kapselista.

Itse kapseli taas on noussut minulla ihan ihon pintaan, ja välissä sitä sattuu inhottavasti.

Mutta sitten taas on mahtavaa, kun ei tarvitse muistaa ottaa pillereitä. Kapseli on niin huoleton. Ellei sitten tule näitä sivuoireita...

Vierailija
8/82 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te implanttien ottajat, olette varmasti ensimmäisenä jonossa ottamassa ihonalaisia mikrosirujakin siinä vaiheessa kun niitä aletaan asentaa ihmisiin.

Vierailija
9/82 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kapselin taman vuoden alussa, olen ollut tosi tyytyvainen! Eiole tullut aknea, lapsia tai painoa. Ainut huono puoli on kk-kierron sekavuus: yhdessa valissa oli 50 paivan tauko ja sitten perse vuoti kolme viikkoa putkeen. Nyt kun hormonit ovat tasoittuneet niin kierto on lahes normaali!

Suosittelen lampimastie kapseli on rikollisen helppo ehkaisy. Nexplanon maksoi 125 euroa ja asennukseen meni muutama minuutti. Kasi oli kipea pari viikkoa, mutta siina se.

Vierailija
10/82 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viis vuotta ehkäsykapseli, 16-vuotiaasta 21-vuotiaaksi. Meni alussa aikaa, että kierto tasottui, mutta en pitänyt sitä ongelmallisena. Ei tullut mitään sivuoireita tai muuta mainittavaa. Sitten perheenlisäys tuli ajankohtaseksi, kävin otattamassa sen pois ja kuukauden päästä olinkin sitten jo raskaana :)

Vierailija
11/82 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli oli melkein 2 vuotta ja siitä ekat puol vuotta oli menkat. Ihan putkeen siis, siitä sitten "tasoittuivat" ja menkat tuli parin kuukauden välein ja kesti pari viikkoa kerrallaan. Kipuja ei onneksi ollut ja vuoto oli melko niukkaa. Hiuksia lähti koko ajan älyttömästi ja selkä oli täynnä näppyjä... Ei siis sopinut mulle ollenkaan.

Vierailija
12/82 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa tiputtelua ja epäsäännillisyyttä kierrossa, mutta sitten normalisoitui. Tunnistan myös ovulaatio ajan paremmin kuin aiemmin? Tykkään, niin paljon kun hormonaalisesta ehkäisystä voi tykätä...

Vierailija
13/82 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. 1-2Vuotta ku unelma, mut sit kesti puolisen vuotta tiputtelu. Poistatin ne ja sattu ihan sikana, ku oli kapseloitunu ja puudutus lakkas kesken. Siskolla ollu kymmenisen vuotta ja yks keskenmeno.

Vierailija
14/82 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk oli ja en suosittele. harmitti poistaa ku oli nii kallis. 6kk ei vuotoo ja 3kk aikana vuoti/tiputteli melk kokoajan.

hiukset rasvottu. akne palas. masensi koko ajan. tulin agressiiviseks, oisin voinu joka pv hakata jonku ja monesti löinki kuka tielle sattu.... ihan kauheeta!!!

het ku sain kapselin pois, niinku ois taakka puonnu. ressasin ilmeisesti joka pv tota härpäkettä.

tunari-lääkäri poisti ja jätti sentin AVOHAAVAN! teen valituksen kuhan saan voimia

Vierailija
15/82 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kapselin itse 6.2 vuosi sitten ja on tässä huonot ja hyvät puolensa. Ensinnäkin painoni on hieman noussut( about 5kg), kuukautiset kestää 2viikosta- kuukauteen päivä saattaa olla välissä ja sitten tulee uudet kuukautiset. Alan tuntea itseäni jo alastomaksi jos minulla ei kuukautissuojaa. Hyvät puolet on taas ne että kipuni on lieventynyt erittäin paljon sillä ennen kapselia itkin kun kuukautiset alkoi sillä kipu oli niin raapiva ettei mitkään lääkkeet auttanut. Mutta tosissaan laitto ei sattunut, mutta puudutus kyllä. Olen kyllä miettinyt kapselin poistoa mutta hinta on 180e ja sen takia en viitsi vielä luopua tästä kivun poistajasta.

Vierailija
16/82 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 6 kk ja pelkkää tiputtelua. Sinne meni 200e

Vierailija
17/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut nyt n.2,5v eka 1,5v unelmaa kun vuodot jäi pois,mutta sitten alkoi tiputtelu,pari päivää väliä ja uudestaan..masennusta ja väsymystä sekä käsivartta pakottanut harva se päivä. Hoitaja sanoi,että syy lihasmassassa ja pienessä rasva%kädessä,olen siis liikunnanohjaaja. Nyt se lähtee vaihtoon,kaikki hormonaaliset läpikäyneenä ainoa vaihtoehto on kuparikierukka ja jos se pettää niin jonossa steriin. 31 v ja lapseton,sekä tulen olemaan.

Vierailija
18/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2012 klo 14:30"]

Mulla on Nexplanon ollut nyt puoli vuotta.
Asennus ei sattunut, laiton jälkeen paikka kyllä kutisi välillä aika paljon.

Puolen vuoden sisällä mulla ei ole ollut kuukautisia mitkä ois vaatinu suojaa. Pientä tiputtelua yhteensä ehkä 5 päivää 6 kuukauden ajalta.

Migreeniä on ollut. Sain aikoinaan yhdistelmäehkäsypillereistä migreenin. Ilman hormooniehkäisyä migreeniä ei tule lainkaan.

Painonnousua 6 kiloa. En tiedä johtuuko kapselista mutta on kapselin yleisin sivuoire.

Aknea silloin tällöin stressin aikana niinkuin ennen ehkäisyäkin.

[/quote]

Mulle lääkäri sanoi ettei ehkäisyt oikeastaan lisää painonnousua. Ne on ne elämäntavat, toisinsanoen seurustelu, joka yleensä lisää sitä painoa.

No mut oma kokemus, paino ei siis ole noussut ollenkaan omalla kohdallani. Laitosta on kohta vuosi ja vuodot loppuneet kokonaan. Mulle laitettiin alkukesästä tuo kapseli ja se on sinänsä huono aika laittaa kapseli, jos ei halua sitä mustelmaa kauheasti näytellä. Mulle on sopinut tosi hyvin, ainoastaan vielä kesällä se kohta kutisi välillä aika kovasti, mutta nyt sekin on loppunut.

Vierailija
19/82 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu vasta joku 6kk härpäke kädessä enkä oikee tiiä tykkäänkö vai en. Otin tämän abortin jälkeen ilman pillerikokeilua. Joulukuun lopusta tiputteli ihan kokoajan ja joka toinen viikko oli menkat. Yht'äkkiä loppu ja sai olla puhtain pöksyin pari viikkoa kun taas alko menkat. Nyt tulee pientä tiputtelua, mutta en anna sen haittaa.
Alussa tuli leukaan iso rykelmä finnejä, mutta lähteny nyt pois kun olen hoitanut ihoa. Mieliala ollut ihan ok, mutta seksihalut lähtenyt karkuun.. Ainut miinus on nyt tämä tiputtelu ja seksihalujen vähäisyys. Eiköhän tää mene parempaan suuntaan sittenkun on ollu vähän kauemmin kädessä! En koe, että kapseli ei minulle sopisi, koska ihan normaaleja sivuvaikutuksia joudun kokemaan.

Vierailija
20/82 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin joulukuussa Nexplanonin. 

Alussa käsi oli todella kipeä asetuskohdasta ja pari kuukautta lähes ei siihen voinut juuri koskea. Nykyäänkin esim. käsiä treenatessa salilla saattaa tuntua kipua treenin aikana tai jälkikäteen. Samoin jos joku makasi tai vetää ihoa kapselin kohdalta niin kipua tuntuu. 

Vuodin pari viikkoa putkeen pari kuukautta laittamisen jälkeen, sen jälkeen ei ole tullut vuotoa ollenkaan :) Oon siis ihan tyytyväinen ollut.