Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤SYYS -04 ¤ HEINÄKUU alkaa!¤¤

02.07.2007 |

Huomenta.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantali oiskin kiva, mutta en jaksanut alkaa kovin tarkaan kattomaan majoituksia. On jotenkin helpompaa kattoa niistä joista näkee netistä varaustilanteen. Leirintäalueen mökit oli ainakin täynnä. Jatu, milloin te menettekään sinne? Hatara pää ei muista:) Minä varasin Turusta hotellista 2 yötä elokuun alkuun. Aika täyttä on hotelleissa vielä elokuun alussakin, mutta viime kesäinen löytö majoittaa koko perheen kohtuuhinnalla. Centro-hotelliin siis mennään. Heti seuraavana päivänä lähdetään, kun tullaan parisuhdereissulta Tallinnasta. Mutta haluan viikonlopuksi sitten kotiin, kun työt alkaa sen jälkeen maanantaina.

T: Ynis

Vierailija
22/53 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tulossa kotiin.Ovat tyhjentäneet bändikämppää 8tuntia ja homma jäi kesken :-/

Kiitos jaksuista Ynis.Lasten meno ylty ja ylty..ei mitään vaikutusta kielloilla ku hetkeks.Sitten alko juksu,hyppiminen ja kirkuminen ja sitten minä karjasin!Poika tajus et aika lopettaa ja nyyhkien pyys anteeks..typy ei edes tajunnu et siin hommas joku mättäs!

Pakkasin sit lapset autoo ja käytii Lidlissä...Typy kyseli ovella et onko tää se kaljakauppa ;-))

Äsken typyltä kysyin et millon alkaa olla kunnolla kaupassa..Neiti vastas et en ehi nyt miettii,kello on jo niin paljon!!

Mennää viikonpäästä la-su Naantalii.Toivottavasti sää suosii..Ja tulimieleen et ku typy pelkäs laivalla ville viikinkiä ni mitäs jos pelkää muumeja yhtä kammolla????

Saamuska:Onko sulla mielipidettä/kokemusta Naanatalin leirintäalueesta?

Juu Saamuska,aika innolla ootan huomista :-)

Typyllä alko valuu nenä tänää...Voi kääks!!

Jos ruokkis lapsoset...

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla startataan. Tai johonkin aikaan huomenna. Vielä pakkaukset vähän kesken ja muutakin hommaa.

Mutta käytiin illalla kattomassa esikoisen peli. Eipä sitä niiin tarkkaan pystyny seurata, kun koko poppoo oli mukana ja mies meni pelinjohtajalle apuun, mutta ihan kiva tauko pakkaamiseen.

Voikaa hyvin ja kiitos matkatoivotuksista!

t@hti

Vierailija
24/53 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu, teillä sentään tajuaa olla pahoillaan. Meilläkin joskus, mutta välillä kun lapset riehuu ja ärähdän, niin esikoinen jatkaa nauramistaan. Tai niin kuin yhtenä iltana, kun oli taas pienemmältä kysellyt onko pissahätä ja sitten meni ja pissasi kylppärin matolle ja housuunsa. Minä aloin saarnaamaan (en huutamaan kuitenkaan), että pitää mennä potalle jne. jne. Esikoisen mielestä oli vaan hauskaa, kun toinen pissasi matolle ja jatkoi vaan nauramistaan, vaikka mitä sanoin. On myös alkanut " matkia" siinä, että " pissaa housuunsa" . Ei toki olla kauheasti moitittu, jos pienempi pissaa housuun, mutta ei se sitä tarkota, että se ois hyvä juttu. Nyt vähitellen on alettu enemmän korostaa, että pitää muistaa mennä potalle ja sanoa, jos on hätä. Ettei alkais oikeasti myös pitää sitä hauskana juttuna. En tiedä tiristääkö esikoinen oikeasti tipan hosuunsa, vai sanooko vaan, mutta olen koittanut tiukkana sanoa, että siinä ei ole mitään kivaa ja on todella tyhmästi tehty, jos tahalleen pissaa housuun. En tahalleen ole ruvennut asiaa tutkimaan tai kiinnittämään siihen tarpeettomasti huomiota kuitenkaan. Pieni pelko on välillä, että joukossa tyhmyys tiivistyy ja kohta tahalleen pissaavat kunnon lätäköitä pitkin kämppää. Että näin pahoillaan täällä osataan olla.

No joo, yksi asia on ainakin alkanut tehota esikoiseen. Jossain vaiheessa nimittäin alettiin laittaa heti jäähylle (portaille istumaan), jos löi tai töni pienempää. Eilen sitten ulkona kinastelivat taas jostain ja oli sitten löynyt jälleen. Heti, kun pieni sanoi, että toinen löi, niin esikoinen kiireesti aneli, ettei tarvi mennä jäähylle, että hän pyytää anteeksi siskolta. Niin tekikin ja halasi vielä reippaasti. Oli varmaan eka kerta, että vapaaehtoisesti pyytää anteeksi! Enkä kyllä raaskinut jäähylle laittaa enää.

Nyt taidan könytä sinne peiton alle. Miehelle vein peiton ja tyynyn alakertaan sohvalle ja koiralle laitoin portin kiinni, että pysyy myös alakerrassa odottamassa. Jos ei ois niin kauheasti häiriötä siitä, kun mies tulee kotiin jossain vaiheessa yöllä.

Öitä siis!

Ps. Fazerina-patukan sorruin syömään, mutta muuten pysyin hyvin suunnitelmissani syömisten suhteen:)

Vierailija
25/53 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu, sanon sen minkä jo tiedätkin, ei koiralle näköaisti ole niin tärkeä. Oma edesmennyt karvakasani kärsi harmaakaihista ja tuntui ettei viimeisinä vuosinaan nähnyt juurikaan mitään. Ei kyllä kuullutkaan. Jos tulin kotiin hiljaa ettei ulko-ovi tärähtänyt ja koira nukkui lattialla tapansa mukaan, niin kesken koiranunen nousi kuono pystyyn ja sitten alkoi kova hännänheilutus ja iloinen vingahtelu. Ei kuullut, ei nähnyt, mutta haistoi. :-)Sujuvasti käveli kotioloissa, mutta käveli surutta Sinin lelujen päältä, kun ei nähnyt kiertää. Portaita ei suostunut kävellä ymmärrettävästi, eikä metsässä halunnut enää tarpoa. Vältteli selkeästi epätasaista maastoa. Huonekalujen paikkaa vältimme vaihtelemasta, että vanhuksellamme olisi sujuvampaa elo. Hyvin meni, kunnes 15v iässä koiramme alkoi olla niin väsyneen vanhuksen oloinen että päätin tehdä sen eläinomistajan raskaimman velvollisuuden. Oli aika kiittää sydän verellä, menneistä vuosista, miljoonista ilonaiheista ja yhteisistä kokemuksista. Puuttuu niin paljon, mutta joku viisas on joskus sanonut, jotenkin näin, että on parempi olla rakastanut ja menettänyt, kuin olla koskaan rakastamatta menettämisen pelossa. Jaksuja sokeuden sietoon. Meni vähän asian vierestä, minä kun ikävöin koiriani edelleen. Mutta eiköhän teillä ole kuitenkin vielä vuosia yhteiseloa edessä. :-)

Nyt uppuidin ajatuksissani niin syvälle karvakuonojen maailmaan että pää tyhjeni.

laitanpa faksimaisesti vaikka Rosan alpi-kuulumiset. Käväisimme viikolla neuvolassa. Oli helpottava käynti. terkkamme joka ei koskaan kommentoi mihinkään mitään, tuki täysin ajatuksiani Rosan hoidosta ja ruoka-ainekokeiluista ja ilmoitti mielipiteensä hyvin napakasti. :-) Helpotti kun sain kuulla, etten minä ihan metsikössä ole ajatuksieni kanssa. Huoh! Kerroin mm. MPR-rokotteesta ja yllättäen hän oli samaa mieltä, että jätetään rokote toistaiseksi pistämättä ja sanoi vielä että olisi kyllä kädet tutisseet jos hän Rosalle olisi joutunut sen pistää.

Lääkärikin soitti tänään. Kesken työpäivän pahimman sirkuksen, josta en voinut ihan täysin irrottautua puhelun ajaksi. Kysyi missä minä oikein olen töissä.. Puhelun aikana ei maininnut kertaakaan osastojaksoa, ei valittanut kun olin saanut kokeiltua Rosalle vain 4 ruokaa reilun 2kk aikana ja puhui minulle ihan niinkuin ihmiselle. Virkistävä muutos! Ja ennenkaikkea kaivattu! Lisälääkkeeksi tuli Aerius, Ataraxin rinnalle ja uudet kokeiltavat ruoka-aineet. Ensin kesäkurpitsa sitten quinoa jne.. Edidelistä lääkäri piti kantansa, liian kevyt voide Rosan tyyppiselle atoopikolle. Syksyllä Rosan iholle on tulossa hevoskuuri.

Eli kyllä, aurinko alkaa paistaa risukasaankin!

Sini sai tänään siskoltaan kunnon puremajäljet käsivarteensa. :-( Kun ei suostunut luovuttamaan keittiön tuolia Rosalle. Laitin Rosan jäähylle alle minuutiksi. Ei Rosa tietenkään jäähystä mitään ymmärrä, mutta Sinille Rosan jäähyllä oli suuri merkitys. On tainnut isosisko kokea tulleensa eriarvoisesti kohdelluksi toisen vahingoittamisen jälkeen. Sini oli silmiinnähden tyytyväinen Rosan jäähystä ja jutteli siitä useasti illan aikana.

Huomenna tulossa kaverit yökylään lasten kera, täytyypi mennä pehkuihin että jaksaa huomenna. Rosakin näytti taintuvan sänkyyn Pronaxenilla. Poskihampaat..

Hyvää yätä siskot!

Lila75

Vierailija
26/53 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hurjassa kesä lentsussa ap kuurit päällä ja istun tylsistyneenä tässä koneella,yöpuku päällä.

Meidän syysherra oppi kuivaksi reissussa.Ekana päivänä jätettiin vaippa pois eikä senkoomin ole laitettu sitten päiväksi eikä yöksi.Eikä suuria vahinkoja ole sattunut.Tosin poika osaa jo naruttaa automatkoilla yms huutamalla pissahätää ja koko porukka hyppää hänen tahtiin=)

Pikkuprinsessa(3kk ja viikko) kasvaa kohisten.Hymyilee ja nauraa---varsin tyytyväinen vauva.Nyt nukkuu ulkona.

Miehen loma alkoi ja ensiviikon maanantaina hän vie pojat(5v ja 2v10kk)lintsille.Seuraavalla viikolla menemme vaasa-landiaan koko porukka.Risteilyllekin ollaan luvattu muksut viedä.Siinä sitä puuhaa taas kesäksi.

Kaikille hyvää kesää ja onnistuneita reissuja!!

Vierailija
27/53 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on väsyneitä tyyppejä:) Mies tietty, kun oli tullut kolmen jälkeen kotiin. Mutta muakin väsyttää kyllä. Käytiin päivällä Sellossa, kun olin varannut lapsille ja miehelle ajan hiustenleikkuuseen. Pienempi ekaa kertaa kampaajalla. Hyvin meni, kun jännitti niin, ettei saanut sanaa suustaan ja istui vaan jäykkänä paikallaan:) Isompikin reippaana viereisessä tuolissa. Mutta järkkyä, kun pelkkä tasoitus maksoi 20 euroa per lapsukainen! Esikoisen pitkät hiukset on tietty hieman haastavammat ja kyllä niistä lähti ainakin 5cm pois, mutta pienemmän hennoista hiuksista vähän saksittiin ja sama hinta.

Minä sain samalla muutaman paidan Benettonin alesta. Kivaa, kun alennus on kaikista vaatteista siellä. Lapset oli kyllä aika levottomia ja riehui koko ajan. Äsken kattoivatkin Tomi traktoria, että äiti ja isi sai vähän huilata:) Nyt lähti mies virittämään grilliä, kun kaatosadekin taisi mennä jo ohi.

Kiva kuulla Lilasta ja hieman helpottavasta elämästä. Varmaan isoin helpostus melkeen se, että ihmiset ymmärtää ja on samalla aaltopituudella teidän kanssa eikä painosta huonoihin ratkaisuihin.

Kiva myös kuulla Leannasta ja puolesta tusinasta! Toivottavasti flunssa helpottaa!

Mulla on ihan lomafiilis, vaikka töitä on jäljellä vielä se viikko. Jotenkin ei ole niin stressifiilis saada kauheasti jotain aikaseksi, kuten yleensä viikonloppuisin.

Lähtiskö joku seuraksi kaupungille ensi viikolla joku ilta? Yhtäkkiä olen tajunnut, että syyskuun eka päivä on hääjuhlat ja vois yrittää löytää jotain päällepantavaa. Siitäkin huolimatta, että olen jo alistunut kaivamaan vanhoja vaatteita kaapista.

Vierailija
28/53 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä väki vähenee. Loma imaissut ihmiset muualle:) Minäkin huomaan monilta osin olevani lomafiiliksissä, kun muun perheen loma jo oikeasti alkoikin. Väsyttää, ei ole perinteistä viikonlopun suorituspainetta jne.

Jatun raporttia odottelen... Olihan se konsertti eilen?

Vierailija
29/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuitenkin vähän töitä. Huomenna lasten kanssa merelle vanhempieni veneellä - kerron sitten miten monta kertaa Väkkärä noukittiin vedestä. Onneksi on pelastusliivit :)

Tässä linkki edelliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10616342&p=1&mpage=

6&tmode=1&smode=1

Jos ei klikkaamalla toimi, niin copy-pastella sitten.

Vierailija
30/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta ja heinäkuuta!

täällä taas pienen tauon jälkeen. Kuulumisia myöhemmin, nyt aamupesuille.

toivottavasti Väkkärä pysyy veneessä :)

äitikuu ja pojjaat

Vierailija
31/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- juuri kun sain muitten kuulumiset luettua, heräsi Pikku-Myy aamu-uniltaan... yritän palailla myöhemmin!!

- tea -

Vierailija
32/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin on ollut kirjoitusblokki päällä!

Nytkin on kiire, vieraita tulossa.

T@hti, tullaan Lestille ke tai to, lähdetään tod. su. Oisko teillä intoa tulla vaikkapa ranta treffeille joku ilta parannanrantaan? on luvattu hyviä ilmoja, voisin tuoda jätskit!! Tullaan taas loppukuusta uudelle reissulle, jos nyt ei ehditä tavata.

tiiivii

Vierailija
33/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan korteni kekoon ja kerron, että olen saanut raittiin ilman-, aurinko- ja rasvamyrkytyksen:) Tuntee olleensa ulkona koko viikonlopun. Silmät kirvelee, lienee eilinen aurinkorasva syynä, kun aina sitä onnistuu silmiinkin hieromaan:)

Töissä on aamu mennyt aika joutuisasti. Toivottavasti loppupäiväkin menee. Täällä on aika hiljaista...

T: Ynis ja naksuva näppis (=inha kirjottaa!)

Vierailija
34/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin hiton pitkän viestin ja se katos vaan jonnekin! Perhana sentään. No eipä silti, onhan mulla aikaa, kun töissä on niin hiljaista.

Kiva kun puumerkkejään oli jättänyt vähän harvemmin palstalla näkyvät! Lisää vaan kuulumisia!

Meillä oli eilen lapsivapaa ilta. Äiti soitti, tulisko Onni yöksi jo sinne kun hoitoon olis kuitennii pitäny aamulla viedä. On kyllä miehen työpaikan suunnalla mummula, joten ei olis ollut ongelma viedä aamulla mutta kun yleensä ollaan odotettu, että herää ennen kuin viedään hoitoon niin pääsipä mieskin ajoissa tänään töihin. Jos vaan heräs:)

Veljen poikakin oli yökylässä mummulassa. Onni oli nukkunut 20-7.30 inahtamatta. Toinen sankari oli tunnin välein tullut sängystä pois ja sanonut " minä nukuin jo, mulla on nälkä" . Ja nukahti vasta puolen yön aikaan.

Ihana oli eilen sitten iltasella käydän kaksistaan rauhassa marketeilla miehen kanssa. Ostin itselle Torstain vedenpitävän ulkoilupuvun alesta, jotta voipi sitten sateellakin pyöräillä töihin. Sitten syötiin jädet ja käytiin hakeen grilliltä ruokaa. Oikein kiva ilta.

No joo, mitähän muuta ehtiin kirjoittaa siihen bittiavaruuteen kadonneeseen viestiin...

Niin, niistä aurinkovoiteista. Minä välillä aina mietin, että mahtaako mitään aineita olla enää turvallista käyttää, kun hammastahnoissakin on vaikka mitä myrkkyjä. Pyrin aina ensisijaisesti suojaamaan Onnin ihoa vaatteella auringolta, on aika herkkä palamaan sen iho. Mutta apteekista ostin kuitenkin jo aiemmin aurinkorasvan, luulisi olevan suhteellisen vaaraton.

Nyt mä päästän teidät pinteestä ja lopetan pulinat.

Ihanaa kun on hienot ilmat kun vapaapäivät koittaa parin tunnin päästä!

T-P ja Onni 2v9kk tasan!

Vierailija
35/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, että kissa lähti loppuviikolla viimeiselle reissulleen. Eläinlääkäri olisi kalliilla hoidolla luvannut lisäaikaa vielä 1-3v, mutta vaikka päätös oli vaikea ja surettaa kovasti niin oikealta tuntuu.

Sateettonat päivät kuluvat kyllä vauhdilla. Ulkoillaan paljon ja pian ollaan lähdössä kaverille leikkimään. Samalla matkalla koitetaan ehtiä kirjastoon.

Aypalle porukoinen mukavaa veneilyreissua! Olipa kiva nähdä aloituksesi pitkästä aikaa :-)

Keilin

Vierailija
36/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ennen kuin mies lähtee töihin. Meillä tiedossa viikon mökkireissu kohta ja sit heinäkuun lopulla vasta miehen loma.

Lenni on reipas miehenalku, jonkinlaista uhmaa kehissä tosin, joka asiaan sanotaan painokkaasti " Haluan!" tai " En halua" . Venni puolestaan mönkijämestari, nauravainen pieni rinsessa. Päivät kulkee painollaan, ylimääräisiä ei ehdi miettiä! Lapset tuntuu vievän kaiken ajan ja nytkin huuto kuuluu olkkarista. Neiti nukkuisi unia mut taitaa jäädä kesken joten pakko mennä..

Reeli yritän palata..

Vierailija
37/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimatkalla päiväkodista käytiin apteekissa nopeasti. Piti hakea uutta aurinkorasvaa:) Sen jälkeen ajattelin nopeasti kattoa uusia aurinkolaseja jotka alkais jo olla tarpeeseen. Eikös ekassa liikkeessä lapset ala könytä peilien ja tuolien kanssa ja esikoinen löysi kynän käteensä ja rupesi pokkana piirtelemään laskimen näyttöön sillä. Että oli taas kannattava reissu ja loppui lyhyeen. Suututtaa! Tuntuu, ettei noilla vanhoilla laseilla kehtaa enää liikkua missään.

Vierailija
38/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivii. Ristiin menee kulkemiset. Jospa ensi kerralla vihdoin onnistuis! Eli to pidetään Iikan synttärit, pe pakataan ja esikoisen pesispeli ja la suunnataan pohjoiseen viikoksi.

Ynis. Mulla ei oo aikomustakaan hankkia uusia aurinkolaseja niin kauan kuin noilla nään (vahvuudet). Oon ostanu nuo yli 10 v sitten.

No, mulla nyt on kamppeetki vuodelta....

Häissä kyllä taas mietin, että miksei naisilla voi olla sama systeemi kuin miehillä, eli puku on aina hyvä. Omaan valintaani en ollu ollenkaan tyttyväinen, mutta mulla ei oo muodista tietoakaan eikä monet asuista ois mulle passanneetkaan.

Suurimmaks osaks mulla oli kyllä kaunis kantoliina päällä myös. Tosin ei sekään sävy sävyyn.

En taaskaan osaa kirjoittaa mitään järkevää, joten poistun takavasemmalle.

T@hti

ps. Saamuska. Jos yhtään helpottais oloa, kerro ihmeessä s-postissa, mikä teidän tilanne on

Vierailija
39/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla mitään järkevää, kunhan poikkesin.

Aurinkolaseja mulla ei ole koskaan ollut! Olen varmaan outo!? Häävaatetta olen minäkin etsinyt epätoivoisesti, mutta olen varmaan myöskin pois muodista kun mikään ei tunnu omalta -> kaivelen kaappeja.

Syysmammojen ensimmäinen Parkano-tapaaminen saattaa olla hyvinkin pian totta :)

Pitteis kait mennä nukkuun...

Mari

Vierailija
40/53 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon sen verran paljon kissa-ihminen, että tiedän tunteen:( Muistan vielä, kun Tikru lähti viimeiselle matkalleen. Tai kun siitä mulle lääkäri soitti 1,5-v sitten. Mutta onhan se hyvä, että eläimet voidaan päästää tuskistaan ettei tarvi kärsiä.

Ihan kauhea olo, veljen tilanteen takia. Siksi täällä valvon ja mietin, vapaapäivien kunniaksi (?) parin siiderin voimin murehdin asioita. Kuinka sairas ihmisluonto voi olla???

Nyt en muuta oikein osaa sanoa.

T-P