¤¤SYYS -04 ¤ HEINÄKUU alkaa!¤¤
Kommentit (53)
Muista, ettet voi elää toisten elämää. Veljesi pitää tehdä omat ratkaisunsa, vaikka sitten itse niistä kärsiikin. Kannustaa toki voi, mutta jos haluaa jatkaa nykyisellään, niin sitten sun murehtiminen ei kauheasti auta. Koita keskittyä mukavampiin asioihin (helppo sanoa, joo).
T: Ynis
Tosin kävin aamupäivällä töissä kääntymässä, mutta periaatteessa olen kuitenkin lomalla. Ainoa yhteinen lomaviikko miehen kanssa tänä kesänä.
Eilen tultiin kotiin Tallinnan risteilyltä. Oli ihanaa, kaunis sää, iloiset lapset, paljon herkkuja :-). Eipä tuo Galaxi nyt ihan ruotsinlaivojen veroinen ole ainakaan palvelun osalta, mutta kiva reissu kaiken kaikkiaan. Tallinnasta vaan ei meinannut millään löytyä vessaa ja lopulta laitettiinkin Lillille vaippa ja sanottiin että pissaa vaippaan. Onneksi oli vaippoja mukana!
Huomenna suunnataan kohti Puuhamaata, käydään Hämeen Linnassa (Milo on tosi kiinnostunut historiasta) ja sieltä appiukon luokse loppuviikoksi. Lauantaina on siellä seudulla juhlat ja lapset saavat olla appiukon hoivissa sen aikaa.
Sellaista meille kuuluu.
Allille voimia ystäviesi tukemiseen!
Ja kiitos kaikille perjantaina mukana olleille! En sitten ehtinyt kuitenkaan yliopistolle kun olivat jo sulkeneet ovet kun kerkesin paikalle. Niin että ihan hyvin olisin voinut lähteä teidän kanssanne jatkamaan.
Kaikille eilisille nimipäiväsankareille (itseni mukaan lukien) onnittelut näin jälkikäteen!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Lomaterveiset täältäkin! Ollaan päästy reissaamisen hurmaan niin, että kotona ei ole oikein ehditty käydäkään. Nyt ollaan pyykkikeikalla ja huomenna lähdetään Pärnuun. Loma kuluu sukkelasti :D Nyt on mukava vaihe, kun pojan kanssa on niin helppo matkustaa ja hän iloitsee suuresti sukulaisista, leikkikavereista ja reissukohteista.
Pönksylle tipahti taivaalta uusi pph-paikka, yksityinen. Vaikutti tosi hyvältä - toivottavasti ei tule isompia pettymyksiä. " Täti" on iloinen, lämmin ja positiivinen. Muutkin hoitolapset yli 2-v. Ulkoiset puitteet mukavat. Pitäisi perua päiväkotipaikka. Ja kertoa Pönksylle haastava totuus, että vanhaan paikkaan ei enää mennä vaan uuteen.
Mulla ei ole aurinkolaseja(kaan)...
Voimia omien ja läheisten murheiden kanssa painiville.
Hauskaa lomaa itse kullekin säädylle.
Menen pakkaamaan, jotta ehdin illalla pelaamaan työkavereiden kanssa pesäpalloa.
Meidän neiti nuppunen kertoi äsken, että " minulla on pahvihousut" (=caprihousut).
Tultiin juuri kotiin. Ostin kauapsta uutta fantasiapizzaa nälkäisenä. Esipaistettua. Saa nähdä onko hyvää. Lähden kattomaan oisko uuni kuuma.
kuin eilen...
Nyt sentään molemmat nukkuu, tosin olen yksin aikuisena kotona joten tauko voi tulla hetkenä minä hyvänsä.
Lapset vie siis kaiken ajan ja kodin hoidollekaan ei tunnu paljon jäävän. No, jos silloin tällöin siivoaa ja astiat ei likaisina tiskipöydältä kaadu päälle niin ainakaan kesällä en jaksa stressata. Onnekseni olen vähän osannut antaa itselleni jo jonkin aikaa tuollaista anteeksi.. LUE: Ennen ylisiisti ihminen.
Mekin reissataan huomenissa itäSuomeen ja perjantaina mies soutelee Sulkavalla, me taidetaan jäädä mökille odottelemaan,enää kahden lapsen kanssa en hirveästi välitä suurista ihmismassoista! Ja tietty lupasi säätiedotuksessa itään kaikkein huonointa keliä ja eniten sadetta... Josko jäisi kotiin... Onneksi tän viikon reissun jälkeen ollaan edes kaks viikkoa kotona ennen kuin puolestaan kahdeksi viikoksi pohjanmaalle. Vähän alkaa tämä ainainen reissun päällä olo jo riittää. No, kun kesä loppuu niin en lähde moneen kuukauteen mihinkään!
Lapset on voineet suht hyvin, mitä nyt Vennillä oli vesirokko mut meni tosi helposti ohi. Näppyjä oikeastaan vaan päässä, ei kuumetta, ei pahemmin raapimista ja virkeä tyttö koko ajan. Ensin ajattelin et onpa itikat kovasti syöneet mut seuraavana päivänä vesikellot näppyjen päässä kertoi toista, no, onpahan pidetty sekin. Odottelen vaan et tulee Lennille kuitenkin just tän reissun aikana.(kiva)
Toivottelen tässä kaikille oikein hyvää ja leppoisaa kesää!!!
Yritän ryhdistäytyä edes e-mail puolella syssymmällä, nyt hiukka hektistä tämä elo, kotona lapsukaisten kanssa olen kuitenkin ens talven.
Reeli ja nukkuvat Lenni syyspoju -04 ja Venni marrastyttö -06
Äkkiä kuulostaa tuo kesä menevän. Jo heinäkuu... Jotenkin aina juhannuksen jälkeen tuntuu siltä, että kesä alkaa olla jo ohi, vaikka yleensä se säiden ja lämpöjen puolesta vasta alkaa. Lomaa olisin vailla ja tarvitseisin ihan oikeasti. Nyt myönnän olevani kade kaikille lomalaisille. Itsellä töissä on ollut niin hektistä ja ylitöitä tulee jatkuvasti, vaikkei niitä haluaisi tehdä, eikä oikeasti saisikaan. Puoli vuotta töissä ja olo on ihan raato--- Missä vika? Minussa vai työssä? vai kenties molemmissa?
Lapset ovat nauttineet kesästä kovasti. Jätskiä menee. T on oppinut nyt aikasta hyvin tuon vaipattomuuden. Ainakin pissaamisen osalta. Mutta kakka valitettavan usein tulee housuun. Miten saisi sen pottaan paremmin? Vinkkejä?
Miten muut syystaaperot pyöräilevät? Meidän poika menee apurattaiden kanssa kovaan ja pitkiäkin matkoja jaksaa jo ajaa. Nyt parina päivänä T on pyytänyt, että " apurattaat pois" . Ja kas kummaa; kotipihan nurmikolla ajaa jo ilman apurattaita!!! Ei tietenkään vielä osaa lähteä ajamaan, mutta kun pitää pyörää pystyssä ja auttaa liikkeelle, niin ajaminen suoraan eteen päin onnistuu siis jo ilman apurattaita.
Neitillä alkaa ilmeisesti iskemään jo 2-vuoden uhma päälle. Apua ei vastaan ota, häntä ei saa auttaa esim. syöttämisessä. Kun joku asia ei mene Neitin mielen mukaan alkaa kamala huuto ja parku ja kun mikään muu ei tehoa, nyrkit heiluu... Ihan älytön Justiina tuntuu olevan. Ääntä ja sisua löytyy kuin pienestä pitäjästä. Minun vanhemmat nauroivatkin, että äitiinsä tullut... Mutta en tunnusta ;)
Esikoinen on kesälomaa viettämässä tällä viikolla koulukaverinsa mökillä. Mukavaa on pojilla tuntunut olevan. Leppoisaa tekemistä maalla, ulkona olemista, uimista ja rantasaunassa kylpemistä. Ihan kade olen.
Pinoilu on jäänyt viime aikoina vähemmälle, yksinkertaisesti vuorokauden tunnit eivät tunnu riittävän. Työssä, työstä, työhön. Kotona kotihommat eivät näytä loppuvan tekemällä. Miehen kanssa parisuhteen hoitaminen on jäänyt kaiken muun alle, valitettavasti. Ensi viikonloppuna olisi 10-vuotis hääpäivä. Ei kenelläkään olisi hyvää ideaa siitä, mitä miehelle voisi antaa lahjaksi? Viime vuonnahan meillä oli se surkea episodi, kun mies mokoma oli unohtanut koko hääpäivän.... uaaaah!
Meidän vanha koira sai sitten eläinlääkärin tuomion; reppana on siis ihan sokea. Erottaa kuulemma enää yön ja päivän toisistaan sekä suuret tummat varjot/esineet valoisassa. Olen itkenyt senkin asian tiimoilta niin paljon, että ei määrää. Vaikka eläinlääkäri sanoi, että sokea koira voi viettää hyvää ja täyspainoista elämää tutussa ympäristössä. Tiedän että tämä voi kuulostaa vähäpätöiseltä, varsinkin kun moni teistä on joutunut luopumaan rakkaasta lemmikistään ihan kokonaan!
Että sellaista. Nauttikaahan kesästä ja syökää paljon jätskiä. JÄDEGEE: Suosikki jäätelösi tänä kesänä? En osaa tähän vielä itse vastata, on niin monta hyvää makua...
Mimmu ja lapset x3
Ps. Sori omanapaisuus!
Väkkärä ei pudonnut kertaakaan mereen, vaikka yritystä oli kyllä. Muistin rasvata lapset, mutta paloin itse. Kivaa oli, vaikka ensin olinkin vaan ihan poikki kun kotiin pääsin.
Muistan jädeG:n: vaniljajäätelö (sellainen, jossa on oikeaa vaniljaa) ja mansikat / vadelmat. Nam.
Vähän turhan kuuma kyllä oli. Pekka meinas väsähtää jo alkumetreillä, mutta jaksoi sitten kuitenkin ihan hyvin, kun joka rastin jälkeen juotiin vettä ja kannoin välillä.
Mulla iski aamusella vähän paniikki, kun tajusin, että Iikan synttärivieraat on kutsuttu YLIHUOMISEKSI. Jotenkin olin vaan aatellu, että onhan tässä aikaa. Mulla on kyllä tuo ajantaju nykyään niin hukassa ja ajatuksissani ehdin kyllä vaikka mitä. Todellisuus onkin sitten toista.
Päätin tehdä Iikalle jäätelökakun ja veinkin sen jo pakkaseen. Kunhan nyt muistettais ottaa se ajoissa esille. Tosin jos säät tällaisina pysyy, niin eiköhän siitä aika äkkiä paloja saa.
Olin aikonut pakkailla jo pitkin viikkoa, mutta kylläpä se perjantaille jää. Nyt oon koittanu pestä pyykkiä ja viedä ne myös paikoilleen.
Huomenna täytyy jo enimpiä siivoilla ja tehdä joku suklaapiirakka tmv sekä miettiä suolaiset tarjottavat.
Jäätelög. Mies usein tuo jäätelöt, kun ei viititä koko porukalla kauppaan ryysätä. kylläpä ne mulle hyvin maistuu. Eli en osaa sanoa ykköstä.
T@hti
vakuutustarkastaja vakuutteli,että meidän tiskikaappi on standardikaappi, sen kuin tilataan vaan jostain uusi. No eipä todella ollut ja valmistajalla mallisto tyystin muuttunut.
Mutta kävi hyvä säkä. Muistelin, mistä oon remontin yhteydessä kyselly ja heti eka paikasta tärppäs ja kaappi on valmis keskiviikkona :) Mun isä kyllä joutuu sen hakea, kun jäävät sitten lomalle ja me ollaan reissussa.
T@hti
Mietin jo, että kohta loma loppuu. Kolmas virallinen lomapäivä menossa.
Aurinkoa on tosiaan riittänyt. Eilen oltiin Pihlajasaaressa ja vähän hirvittin, kun lapset olivat paljon uimassa ja auringossa. Tuloksena onneksi vain Otsola pieni kaistale alaselästä punainen. Ajattelin käydä kattomassa sellaisia UV-suojattuja paitoja lapsille. En tosin, tiedä onko niitä enää Otson kokosille. Mutta tarpeen olisi. Mutta meillä oli kiva päivä rannalla, vaikka meinasi miehen kassan tulla sota ennen kuin päästiin liikkeelle. Lienee selvää, että minä pakkasin kaikki tavarat ja eväät, rasvasin lapset ja laitoin meidät kuntoon ja hän sillä aikaa sai kameran ja linssit laukkuun. Ja vielä ihmetteli, miksi olen niin kiree. Ei tää varmaan koskaan muutu.
T@hti, kylästänne oli isohko riitajuttu Hesarissa.
Sunnuntaina lähdetään lasten kanssa Itä-Suomeen. Mies saa jäädä kotiin, kun mennään mun kummitädin luokse ja tiedän, ettei mies mitenkään nauti mun sukulaisvierailuista. Olen siis kiva vaimo ja annan lähes viisipäivää omaa aikaa hänelle.
Mulla on koko ajan allergiaoireita, vaikka syön reilusti lääkkeitä. Ärsyttävää, pitäsi vissiin käydä lääkärissä hakemassa tehokkaampaa lääkettä. Lapsetkin pitäisi käyttää ja uusia reseptejä. Niin ja pyytää lausunto Valma hoitotukea varten, marraskuusta asti on tuet saamatta. Mutta tuskin on vaki lääkärit heinäkuussa töissä.
Nyt heräsi pieni peikkotyttö. Sama tyttö nukahti vasta 22.30. Päiväunet liian myöhään, ei auta nukahtamista illalla. Tosin Otsoki nukkui ja nukahti illalla tunnin aikasemmin. On niissä eroja.
Eilen kävin etsimässä itselle ja miehelle hattuja. Ei ollutkaan ihan helppoa. Täytyy jatkaa tänään. En tiedä mihin mun kesähatut on kadonneet.
Hyvää ja aurinkoista päivää
Pile (omanapaisesti)
Mistä ihmeestä on tullut sanonta, että naisia aina pitää odottaa???
Mulla muuten stressaa loman loppuminen jo mielessä, vaikka sen alkamiseen on vielä 1,5 viikkoa aikaa! Mikä ihmistä riivaa, kun ei osaa nauttia tästä hetkestä. Olen todennut, että nyt on hyvä enkä odota lomaa ilmeisesti vaan ton takia, että loma menee nopeasti ja sen loppuminen on kuitenkin tylsää. Lataankohan vähän liikaa odotuksia siihen lomaan muutenkin.
Tulin pyörällä töihin, mutta oli jotenkin takkuista matkaamista. En jaksanut ollenkaan niin hyvin kuin aikaisemmin. Olin kuitenkin yhtä nopeasti perillä, vaikka vastatuulikin jarrutti matkantekoa.
Täällä töissä huomaa muuten yleisesti aika leppoisan ja laiskan tunnelman. Kukin tekee vähän omiaan eikä kauheasti stressaa töistä. Kesä ja lähestyvät lomat varmaan tekee sen. En sano, ettei työt edisty, mutta vähemmällä stressillä varmaan.
Maanantaina tultiin ja jo oli aikakin. Olen väsyneempi, kuin ennen lomaa. Ilmat oli huonot, vain pari lämmintä päivää. Minin allergiaoireet onneksi helpotti, tosin ripuli vaihtui ummetukseen. Pahalla tuulella on pieni ollut, edelleen kitisee kaiken aikaa ja mun pää ei meinaa kestää..Appiukon kanssa tuli ristiriitoja, antoi neuvoja kasvatusasioissa ja se harmitti, kun meillä muutenkin niin rankkaa, että tukea tässä kaivataan, ei turhaa kritiikkiä turhista asioista.. Kotimatkalla Mini nukkui vain puoli tuntia, kamalaa viihdytystä koko pitkä matka ja yhdessä vaiheessa piti pysähtyä ja heijata vauva kaukalossa uneen kun kirkui naama kirjavana. Ainoa hyvä puoli oli, et pihalle pääsi helposti (ne hetket kun ei satanut..) ja nyt on entistä ankeempaa istua täällä kerrostalossa. On niin paljon hankalampaa liikkeelle lähtö, kun lasten unet menee ihan ristiin, tosin Nea ei taas oo suostunu nukkumaan, ja meno sen mukaista.. Lisäksi Minin kitinä ei auta asiaa. No saatiin muutama kk nauttia hyvin viihtyvästä lapsesta. Hampaita tullu kaks, nekin kai vaivaa..hooh..ahdistaa ajatuskin vielä kipeämmistä poski-ja kulmahampaista.
Oon ihan raato. Tuntuu vaan niin väsyttävältä tää elämänvaihe taas. Miehen selän takia minnekään en pääse ja lapsiperheitä ei juuri voi nähdä, kun Nea pelkää. Tänään oltiin ulkona naapureiden kans, joilla vauva. Nea lamaantui heti ja sitä meinas itkettää. Lopulta istui tunnin keinussa silmät kiinni ja pyys vaan antamaan vauhtia. Mä en ihan oikeesti jaksais, et kaikki on nyt niin vaikeeta. Onneks miehel lomaa viel tää vko, hirvittää, et miten jaksan taas sit yksin lasten kanssa. Toinen lomapätkä elo-syyskuun vaihteessa, mut sit pysytään kotona, niin rankka oli reissu. Kateellisena luen muiden mukavista lomahetkistä..
Lopetan omanapa valituksen tältä erää, kommentoin jos saan jostain energiaa joskus..
Mimmu, voi harmi koiravanhuksen tilannetta ja Keilinille halaus kissan johdosta. Lilalle voimia allergiataistoon ja hyviä vointeja kaikille!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Kyllä nyt nukuttais aamuisin taas. Pahin unettomuus lienee ohi tältä erää. Lähdin illalla Jumboon ja ostin uudet aurinkolasitkin. Eikä missään alennuksessa olleet. Parhaat mitä sovitin, mutta taitaa niissä olla se ongelma, että ripset osuu linsseihin. Ja jotenkin nyt tuntuivat vinoilta päässä. Vaikeaa!. T@hti, ei mulla ihan yhtä vanhat, mutta edelliset hankin vuonna 2000. Ei todellakaan mun lempipuuhaa, kun ei mulle sovi monetkaan.
No, sain samalla halvan hameen ja t-paidan. Ja eksoottisesti autoon öljyä:)
Meilläkin häät edessä syyskuun alussa. Lienee kaappien kaivaminen edessä, en edes uskalla toivoa löytäväni mitään uutta.
Nyt lakkasi ajatus kulkemasta.