MAALIS' 05 heinäkuun eka viikko 2-8.7.07
Tulkaas maalisäidit kirjoittamaan kesäkuulumisa!
Suohomppelilla sitten viimeinen viikko neitinä =)
Tuulia
Kommentit (20)
lääkärissä tuli käytyä. Onneksi lääkäri piti minua kelvollisena vanhempana läskeistäni huolimatta. Eli saan puoltavan lausunnon, joka sitten viedään taas Pelaan. Kyllä putosi kivi sydämeltä!
Nyt töihin.
Marju
Kiva Marju että olet saanut noin kivoja uutisia!!! :)
En vain voi olla ihmettelemättä että painollako se hyvä äitiys sitten mitataan? Anteeksi kärjistetty kommentti mutta kuullostaa tosi hullulta!! Ymmärrän toki että terveyden pitää olla ok...
Ihana tuo Mimmi kun hei-heittelee kaikki :) Nooralla vähän samaa, yksi päivä tosiaan hyvästeli ukkosta monen monta kertaa ja vilkutteli perään ja vakuutteli itselleen että se ukkiainen meni nukkumaan.
Myö ollaan kaikki illat nyt luuhattu pihalla. Tuun töistä siis n klo 17, syödään ja sit pihalle. Mieskin on ollut nyt kaikki illatkin töissä, tekee tosi pitkää päivää. Kämppä on kuin tornadon jäljiltä kun en ehdi tekemään MITÄÄN kotitöitä. Eilen ulkoiltiin 3 tuntia, syötiin metsässä mustikoita ja oltiin leikkipuistossa. Onneksi meillä on ollut kaverit, miehen sisko poikineen, menee aika joutuisammin ja lapsetkin saa seuraa toisistaan. Heillä on ikäeroa puolisen vuotta.
Minulla on huomenna neuvola heti aamusta ja sitten pidän siivouspäivän, neiti on mummolassa kun hoitajakin meni sinne :) Nyt siellä on kaikenkaikkiaan 4 lapsenlasta joten vilskettä riittää. Onneksi kaksi näistä on yli 16 vuotiaita joten saa mummokin hengähtää välillä.
Nyt jatkan töitäni, hei vaan kaikille!
Ulkona on niin tylsän näköinen ilma, et me ollaan vaan sisällä. Henri leikkii kivasti välillä itsekseen niin pääsin hetkeksi koneelle.
Meillä on kans nukkumisrytmi ihan sekaisin. Henri ei suostu enää nukkumaan päiväunia. Toisaalta hyvä kun alkoi mennä siihen, että nukahti vasta 22.30 vaikka laittoi klo 21 sänkyyn. Nyt kun ei nuku päikkäreitä, nukahtaa heti kun laitetaan klo 21 sänkyyn ja nukkuu aamulla klo 9 asti. Nyt yritetään jos sais ennen yhdeksää nukkumaan ja heräis vaikka kahdeksalta. Ja mä pelkäsin, ettei saa nukuttua jos vauva huutaa mutta eilen vauva huusi aiavn hänen vieressään sängyssä niin Henri vaan nukkui tukevasti : )
Vauva nukkuu yöt oikein hyvin. Herää kaksi kertaa syömään muuta sekä minä että vauva nukahdetaan heti niin ei kyllä väsytä liikaa. Ihanaa, että on samanlainen nukkuja kuin Henri. Taitaa pojat olla tullu meikäläiseen kun ei mies ole ollenkaan noin hyvä nukkumaan.
En muista, kirjoitinko jo tänne mutta käytiin maanantaina neuvolassa. Henri mitattiin ja punnittiin samalla. On nyt 95,5 cm ja 12,6 kg. Millä ihmeellä saan tuon pojan syömään jotain??? On pituudessa yläkäyrällä ja painossa -15% käyrällä eikä sieltä vaan tunnu nousevan. No ei se voi noustakaan noilla ruokamäärillä.
Vauva oli 56 cm ja 4060g (52cm ja 3800g). Hyvin on pikkujätkällä paino noussut, syntymäpaino saavutettiin viikossa ja nyt nousee hyvin.
Täällä oli puhetta omista kiloista. Mulla on siis vajaa kolme viikkoa synnytyksestä ja nyt on 2 kg jäljellä lähtöpainoon, joka olis 65 kg. Tavoitteena on kuitenkin päästä lähemmäs 60 kg mutta eiköhän se onnistu imetyksen avulla mutta miten sitten saan pidettyä painon alhaalla kun imetys loppuu? Ehkä sitä ei kyllä tarvitse vielä miettiä.
Tarttis varmaan lopettaa suklaan ja herkkujen syöminen...Mutta kun vähän väliä käy porukkaa vauvaa katsomassa niin tulee leivottua...
Ihanaa, kun Marju sai hyviä uutisia!!!! Ja yhdyn kyllä Nasulinan kirjoitukseen. En minäkään ymmärrä, miten ylipaino voi vaikuttaa siihen, voiko saada lapsen vai ei. Täysin järjetöntä. Eikö ole maailmassa paljon pahempiakin asioita kuin muutama ylimääräinen kilo???? Tähän maailmaan syntyy ties minkälaisille narkkareille ja alkoholisteille lapsia ja on monella ylipainoakin mutta kun haluat adoptoida, pitäisi niin olla tietyn mallin mukainen. Ymmärrän, että ollaan tarkkoja ja haetaan lapselle mahdollisimman hyvää kotia mutta kohtuus kaikessa!!!
Suohomppelille ihanaa hääpäivää huomenna! Toivottavasti myös sää suosii teitä!
Kiva oli lukea, että Mimmi sanoo kaikelle " hei hei" . Henri sanoo kaikille työkoneille, busseille ja roska-autoille ym. " heippa" kun ne lähtee. Ihmisille ei meinaa millään sanoa heippaa. On noi autot niiiiiin tärkeitä.
Kiva, kun Miuqukin kävi kirjoittelemassa! Kyllä me teidät muistetaan mutta käyhän ihmeessä useamminkin kirjoittamassa!
Nyt voitais mennä tekemään sapuskaa. Hyvää viikonloppua kaikille : )
Kalamami, Henri ja pikkupoitsu 2 vkoa 4 päivää
Ja terveisiä kaoottisen elämän keskeltä... Muuttolaatikot on saatu purettua uudessa kodissa, mutta talo on vielä kuin pyörremyrskyn jäljiltä... Ollaan ostettu huonekaluja ja erinäisiä säilytyssysteemejä (koreja, laatikoita jne.), mutta kun kaikki kalusteet eivät ole saapuneet ja muutenkin järjestäminen on vähän vaiheessa, on kotona tosiaan aika kaaos. Ja vielä pitäisi käydä ostamassa pari mattoa, lamppua ja verhoja... Mutta kyllä jo näkee, että ihan kiva koti me siitä saadaan ;-)
Muuton alkuosa meni hyvin, ts. saimme tavarat pakattua ja autoon ennätysajassa. Sitten alkoivat ongelmat, eli edelliset asukkaat eivät saaneet taloa tyhjäksi sitten millään... Ooteltiin ja ooteltiin, loppujen lopuksi päästiin vasta illalla klo 18 kantamaan tavaroita sisään... Edelliset asukkaat hakivat viimeiset tavaransa vasta seuraavana päivänä... Kaiken lisäksi olivat varmaan viimeiset 2 kk jättäneet siivoamatta talon (siis siitä asti, kun saivat kaupaksi), sen verran likaista siellä oli... Eli nyt on imuri hurissut, moppi moppaillut ja rätti heilunut oikein urakalla. Olen ollut joka ilta ihan poikki, kun hommia on saanut tehdä koko päivän... Nyt tuli vielä yksi työhomma tähän sotkemaan loppuviikkoa, sitä olen täällä äidillä ja isällä nytkin tekemässä. Oma laajakaista saadaan asennettua ensi viikolla, joten silloin pääsee taas kotoakin koneelle...
No, se tästä kaaoksesta...
Galluppeja oli ainakin pari, eli
puheesta: Saana on oikea puhekone, juttelee kaikille vieraillekin. Lauseita tulee, sanat taipuvat suurin piirtein oikein. K-kirjain tuottaa vaikeuksia, eli tulee t:nä kaikissa muissa paitsi yhdessä sanassa, joka on tietysti " kakka" ... Se tulee ihan oikein ;-)
Väreistä: ei tunnista, arvailee vain. Olemme pikku hiljaa yrittäneet opettaa, mutta toistaiseksi ainoa väri, jonka tietää, on pinkki... Mistähän sekin kertoo?
Jaahas, mitäs vielä... Meillä on huomenna edessä serkkutytön häät. Muuten homma menee näissä muuttotouhuissa. Ensi viikolla päästään kyllä kesäteatteriin miehen kanssa, sen verran ekstraa...
Jospas lopettelisi. Hyvää viikonloppua ja kesän jatkoa kaikille! Minä palaan asiaan ensi viikolla, kun laajakaista on saatu toimimaan!
T: Terhi ja riiviömuksut
Näin sanoi maalistyttömme, eikä siis ole päikkäreitä nukkunut.
Saa nähdä jaksaako iltaan asti. Mökkiviikko tais sotkea neidin elämän täysin.
Hyvääkin tapahtui: olen pitänyt neitiä ilman vaippaa. Pysyy kuivana kun kellon kanssa pissattaa. ei siis osaa itse mennä ajoissa potalle. Nyt jos on vaippa, häiritsee märkä vaippa heti, joten ehkä voin alkaa haaveilla vaipattomuudesta:)
Puhettahan tulee ja tulee....... Vieraampikin saa selkoa hyvin. R puuttuu ja joitain sanoja vähän oikoo. Eipä ihme R:n puuttuminen sama homma isommilla.
Omat kilot: En ole asiasta stressannut kun ei mielestäni mitään ongelmaa sillä suunnalla ole. Mutta, mutta syytä ehkä olisi koska mun epäiltiin olevan raskaana! En siis todellakaan ole enkä edes haluaisi. On tainneet kaikki herkut jumittua tohon vyötärön seudulle;)
Eilen kotiuduttiin mökiltä ja toi pyykkivuori on jättimäinen eli suuntaan sitä pienentää!
tämä viikko vietetäänkin Kaisan kanssa täällä kotona ja perjantaina sitten suunnataan länteen, kun miehenkin loma alkaa.
Tänään käytiin leikkipuistossa uimassa ja iltapäivästä pyöräillään kirjastolle etsimään kesälukemista. Huomaan näin lomallakin, että tekemistä on oltava riittävästi, jotta viihdytään Kaisan kanssa kotioloissa. Sopivasti pitää tietenkin olla kotonakin, ettei päivät ole pelkkää lentoa paikasta toiseen. Mutta nyt on liikuttava, kun talvella sitä taas hautautuu kotiin omiin oloihinsa eikä näe ketään muita ihmisiä kuin työkavereitaan töissä.
Ohjelmaa onkin kaikenlaista, huomenna mennään Tampereen suunnalle tapaamaan ystävääni lapsineen, keskiviikkona tulee Helmi Kaisalle leikkikaveriksi ja torstaina käydään moikkaamassa ystävääni ja heidän parikuista vauvaansa Keravalla. Keskiviikkona menen illalla terassille (JEE), joten mukavasti loma etenee. Kolmas viikko meneillään ja vielä on kolme tämän jälkeenkin.
Ne vietetäänkin sitten mökillä, joten siirryn nettipimentoon perjantaista eteenpäin.
Viikonloppu oli eläinpainotteinen, kun käytiin katsomassa lehmiä tuossa viereisellä pellolla ja oravia hautausmaalla ja eilen oltiin Korkeasaaressa. Miehen kanssa saatiin nauttia laatuaikaa kaksinkin, kun Kaisa oli naapurissa hoidossa lauantaina, jotta päästiin leffaan ja syömään.
Nyt taitaa Kaisa heräillä. Eikun välipalatouhuihin ja sitten sinne kirjastoon. Mukavia kesäpäiviä kaikille!
kua ja Kaisa
Äärettömän tylsä päivä ja mennyt tosi hitaasti. Meillä pitää olla ohjelmaa, näköjään muuten päivät menee hitaasti.Ollaan me oltu 2x puistossa, autoajelulla..mie oon siivonnut kaappeja, askarreltu Moonan synttäreille kutsuja yms. Odottelen tässä että pääsen lähtemään jumppaan.
Huomisellekaan ei ole mitään ihmeempää ohjelmaa. Ke tai to lähdetään sitten maalle ja vkonloppuna vietetään hetki laatuaikaa kaksin. Vielä ei tiedetä mitä tehään.
Onko kesäkiloja tullut? Miulla kilon verran juhannuksesta ja tuolta ruotsin reissulta. Nyt sitten otettu tiukempi kuri taas. Kävin tutustumassa tänään paikalliseen Ladylineen, siis kuntoilukeskukseen. Sieltä saisi hyvää palvelua, mutta on törkeän hintainen. Vähintään 3xvkossa pitäisi käydä jotta sitten kannattaisi.
Moona treenaa kävelyä, muttei kävele vielä. Mites Elisakuulla joko kävellään? Miten menee Rosan Oonalla? Moona on ihan äärettömän arka, vaikka rämäpää onkin.
Mimmi puhuu ihan täysiä ja laskee lähes 20 asti. K ja r kirjaimet puuttuvat. Moonallakin sanoja on vissiin kuusi ja kovasti yrittää matkia kaikkea meidän juttuja.
Eipä tässä mitään kummempaa, lopettelen.
tuulia
Vieläköhän meitä kukaan muistaa?? Millon lie viimeksi olen kirjotellut, mutta älkää huoliko koetan kyllä välillä lukasta, jotta oon perillä mitä keillekkin kuuluu. Tämä arki vaan on niin tätä hulinaa. Työpäivät matkoineen on lähes 10h, loppuaika menee perheen kanssa ja kotitöissä. Iltaisin Näpsän mentyä nukkumaan sitä on ite niin naatti ettei tosikaan. Nyt päätin ryhistäytyä ja raapustaa pari riviä.
Ja KALAMAMILLE HURJASTI ONNEA NYYTISTÄ!!!! :) Ja VUOKOLLE jaksamisia raskauden viime hetkille.
Näpsä on myös kova höpöttäjä. Ihan älyttömän paljon hänen kans voi keskustella monimutkasiakin asioita ja sieltä kun tulee takasin niitä niin uskomattomia 2-vuotiaan lohkasuja, jotka on varmasti monille tuttuja!
Näpsä alkaa olla oikeastaan päiväkuiva. Päikkäreillä pidetään vielä vaippaa mutta oikeastaan se on aina kuiva. Saa nähä millon uskalletaan jättää sekin pois. En ois kyllä uskonut että näin hyvin sujuu tää vaipattomuus päivisin, kun vasta kuukausi sitten alotettiin. Hyvin hyvin vähän sattuu enää vahinkoja kotona. Päiväkodissa kylläkin housuja kastuu kun eivät muista kertakaikkiaan pissattaa neitiä ( ARGH!) ja sielä Näpsä ei jostain syystä aina kerro että on hätä. Yövaippa Näpsällä on kyllä aina tosi märkä, joten siitä ei vielä toviin ees yritetä eroon.
Kaikilla tuntuu olevan kesäloma. Mää en kestä. Meillä oli ja meni, ja sekin vaan 2 viikkoa, niistäkin toinen palkaton. Nyt sitten vaan puurretaan töissä. NO, onneks Näpsällä ei sentään niitä hoitopäiviä oo paljoa kun isi on vuorotyöläinen. Tälläkin viikolla tytsy menee hoitoon vain perjantaina:)
Muuten kerran surffailin tuolla monikkoperhepuolella (ihan työasioissa, joo joo) ja törmäsin nimimerkkiin KUBLA, muistaako kukaan? Tai jos KUBLA luet niin tuuhan poikkeamaan. Muistan KUBLAN tapaamisestakin jolloin vielä oltiin masut pystyssä oottamassa näitä maaliskuisia. Niin siis heille oli ihan näinä hetkinä syntymässä kaksoset:) Pitääkin siis käydä sielä puolella kurkkimassa joko vauvat on syntyneet, tai paras olisi tietty jos kuulisi ne uutiset täältä?!? Jännää.
Noniin, lupasin itelleni olla klo.22 pehkuissa jotta ei aamulla ois niin vaikea taas herätä. Pitäis vielä hetki surffata netissä ettien Näpsälle uutta sänkyä, kun mistään ei tunnun löytyvän (siis äidille kelpaavaa...). Meillä kun vielä nukutaan pinnasängyssä, mutta alkaa olla pituuden puolesta lyhyt kun tuo neiti on niin pitkä.
Noniin moikka moi!
-miuqu ja nti näpsä
Huh ja huh!Sainpas pojun nukahtamaan vihdoin ja viimein.En tajua,miten nää nukkuminen on taas venynyt näin myöhäseksi...ei vaan nukaha.Ja toinen on sit päikkärit.Kotona ei nuku,ei sitten millään.Hoidossa ja mummolasssa kyllä...huoh,en tiijä mitä pitäs tehä.Juuso kyl pärjäis ilman päikkäreitäkin vallan mainiosti....en tiijä.Mut iltaisin tuntuu et oma aika menee pojan nukuttamiseen,hän kun ei pysy sängyssään jos ei ole viereesä istumassa.Ja siks toisekseen siihen hommaan kelpaa vain äiti.
Pientä valitusta alkuun siis....
Juu,ja kuten Tuulia olikin alkuteksteissä maininnut,niin vikaa viikkoa neiti ihmisenä mennään,lauantaina sitä sitten ollaan rouvasimmeisii...tää viikko on kyl sellaista lentoa paikasta toiseen et huh!Tänään oli vihkiharjoitukset.Onneksi on enää kaks päivää töitä.
Ja sitten taas maalispojuun.Meillä voi sanoa et ollaan päiväkuivia.Nyt ei ole enää vaippa edes päikkäreillä käytössä,ei hoidossakaan.Nopeesti se kävi vaikka mä olin valmistautunut koko kesän kestävään urakkaan.Yövaippa on kyl edelleen niin märkä ettei puhettakaan et sen vois pois ottaa.
Niin ja kiloista oli puhetta...mulla on ollu niin kiireinen kesäkuu et mulla on paino vaan tippunut.Painan nyt 60kg eli sen mitä talvella halusinkin.3kiloo paino pudonnut kesäkuun aikana.
Joten taidanpa lähteä jääkaapille haukkaamaan iltapalaa.Helteistä viikkoa kaikille!!!
Suohomppeli81 ja Juuso
Huh, jopas täällä on kehittyneitä maalismussukoita! Puhua hölpöttää nuin paljon ja laskeekin 20!! Hienoa! Samoiten monella on ollut tuo päiväkuivaksi tulo ajankohtaista, kiva juttu :-D
Meillä likka on täysin vaipoissa. Ajattelin aktivoitua asian suhteen kun jään reilun viikon päästä pidemmäksi aikaa kotiin. Jos vaippaa ei ole niin ilmoittaa kyllä pissi ja lorottaa nätisti lattialle/maahan.
Puhetta tulee mutta en usko että vielä voi sanoa että neiti puhuisi ihan kunnolla. Laskee tasan kolmeen ja tietää että on itse 2v ja kaveri on 3v :) Puhetta saattaa tulla jotain tälläistä: " ukkiainen meni jo, hei hei!" Tai " isi tullee kohta kottii, moi" . Ukkiainen siis oli eilen ukkonen jota vähän arasteltiin. Tunnistaa punaisen aika hyvin ja välillä sinisen. Mites muilla nämä väriasiat?
Omaa masua sen verran että olin saikulla viime viikolla kun en enää pystynyt istumaan töissä kunnolla. Selkää koski ihan älyttömästi ja kipu säteili jalkaan asti. Vanha välilevynpullistuma vähän oireilee ja samalla miulla on kuulemma ollut suppailujakin, ihmettelinkin että jopas tuo selkäkipu tuntuu oudolta :-D Saikulle olis pitänyt jäädä mutta miun on ihan pakko olla töissä vielä 9 päivää.
Suohomppelille tsemppiä viime hetkien järjestelyihin, varmasti alkaa jo jännittämäänkin! :)
Kiva Miuqu kun kävit kertomassa teidän kuulumisia, samoin Emppa! Tulkaa useamminkin!
Ei vaan nyt täytyy jatkaa töitä. Mukavaa päivänjatkoa kaikille tasapuolisesti!
kylläpä työ olette hoikkia tyttösiä :-D
Miulle on tullut nyt raskauden myötä pari kiloa lisää painoa ja nyt painan jotakuinkin 72kg. Eli lähtöpainoa on ihan kivasti, pituutta 170cm. Jospa minä sitten ensi kesänä tuskailen täällä kilojeni kanssa :)
Jospa muutaman sanan kirjoittaisin, ennen kuin pääsee aamukahville.
Jenna opettelee päiväkuivaksi hyvää vauhtia. Päivähoidossa on vielä käytössä vaippa, mutta illalla vaippa otetaan pois. Kakka tulee aina pottaan ja pissakin nykyään 99 % varmuudella. Meillä alkaa loma tämän viikon jälkeen, niin eiköhän sitten saada tyttö kokonaan pois päivävaipasta.
Sanoista ja puheesta: Tyttö puhuu kuin Runeberg! On puhunut todella sujuvasti jo pitkän aikaa. On saanut äidin geenit, minä kun puhuin myös täysin sujuvasti alle kaksivuotiaana.
Kiloista: Voih ja huokaus! Minä painan saman verran, kuin te kaikki muut yhteensä!! Nyt olen saanut toukokuun alusta pois 6,4 kg, mutta se on vasta hyvä alku, eikä loppua näy. Mutta gramma kerrallaan. Ehkä joku päivä meikäläinenkin voi olla normaalikokoinen =)
Tapahtuipa eräänä iltana: Jenna ja minä ollaan kovin musikaalisia ja meidän isi taas vähän vähemmän musikaalinen. Minä ja Jenna laulettiin Nalle Puh ja Möhköfantti elokuvan tunnuslaulua, jonka sanat menee jotensakin: " aa-aa-a sun kanssas meen taivaisiin" . Jenna lähti keittiöstä olohuoneeseen ja lauloi samaan aikaan. Iskä marssi tytön perässä olohuoneeseen ja päätti laulaa lurauttaa samaa laulua pätkän. Jennan laulu loppui kuin seinään, katsoi isäänsä ja kysyi: " No mutta, kukas se siellä huutaa?" . Hih hih, ei tainnut mennä ihan nuotilleen iskän veisuut. On nää muksut vaan niiiin mahtavia! Hih hih hih...
Jep, nyt mä lähden aamukaffeelle pitämään aamupalaverin. Mukavaa päivää ihan jokaiselle maalismammalle ja -muksulle!
t. Marju
Pojat kattoo Tohtori Sykeröä, sain siivottua vielä - eilen aloitin ja jätin tälle päivälle jotain, ei illalla enää jaksanu. Kiva olikin ahertaa, pitkästä aikaa...
Mies vielä tämän päivän töissä ja jää sitten lomalle! Jippii. Meillä vauhtia riittää, eilen laitoin jo supernannymaiseen tapaan jätkät luutuamaan kanssani. Toinen jynssäsi vessan lavuaaria ja toinen ovia.. Koko ajan pitää olla jotain hommaa, ettei mene riehumiseksi. Eilen tapasimme puolituttuja, joilla on viisivuotias suht rauhallinen tyttö, ja tytön äiti oli mielestäni aidosti hetken " kauhuissaan" ;)) katseltuaan aikansa meidän poikien menoa...
Heti kun Sykerö loppuu, niin lähdemme ulos. Meille tulee sitten lounasvieraita-poikien hoitokaveria näimme eilen uimarannalla ja tulee äitinsä kanssa parin tunnin kuluttua.
Saas nähdä pysyvätkö jätkät hereillä, kun ollaan taas herätty pirun aikaisin...
Tuulia. Näin se vain aika kuluu. Moonan juhlat... voi jehna. vuosi menee niin kovin nopeasti. Minä muuten olen tuon mainitsemasi liikuntaklubin jäsen. Meillä työnantaja tukee kuukausittain jäsenyytta aika tuntuvalla summalla. En käynyt kesäkuussa kovinkaan usein, kun tuo mies oli töissä jne. mutta nyt tälle viikolle onkin jo jumpat katsottua! Olen tykännyt. Minä joka olen ollut oikea anti-ryhmäliikkuja ja vannonut hyötyliikunnan ja hiihto- sekä pyöräilyreissujen nimeen... Kaikkea oppii. On tullut eri tavalla liikuttua, kun on aikataulu ja päättää etukäteen, että tuonne menen tänään.
Suohomppelille mukavia juhlavalmisteluja!
Kiva että Miuqukin kävi kirjoittamassa. Ja Marju! Teidän Jennan tavoin meidän poikakin laulaa aika tavalla, tosin sanoja hällä ei ole kovin hallussa.. lallattelee.
Nyt vaihdan itselleni puhtaan paidan (hammastahnaläikkiä eikä voi syyttää edes poikia ;)) ja valmistaudun ulkoiluun. Hieman synkkää mutta lämmintä eikä vetta sada onneksi.
Kirjoittelemisiin. Loppuviikosta saamme vieraita ja olen talkoolaisena pitkät päivät paikallisessa kulttuuritapahtumassa. Sitten lähdemme muumeilemaan Naantaliin ja kiepsahdamme Vaasassakin huvipuistoilemassa. Jotain muutakin kehitellään reissulle vielä, pari yöpaikkaa vielä avoinna. Mutta siis, yritän kävästä vielä koneella ennen reissua.
Pippandii ja pojat
Nasulina kysyi. Joo ei meidän poika taida värejä hallita. Joskus menee oikein ja seuraavalla hetkellä taas pieleen eli taitaa arvailla vaan.
Nyt menoksi. Sykerökin loppui.
Kylläpä moni on lähdössä lomalle tai pikkureissulle loppuviikosta. Hyviä lomia ja reissuja!
Ja Suohomppelille erityisesti onnentoivotukset häihin!
Meillä nuo lomat odotuttavat vielä vajaa pari viikkoa. Ollaan siis melko ainoita kotosalla, sen näkee tällä alueellakin. No näillä säillä aika menee rannalla ja tuttuja tapaillen. Puuhaa on, mutta muut kyllä ovat enimmäkseen lomalla. Mun äitikin tulee huomenna ja on perjantaihin asti, anoppi tulee sitten perjantaina hakemaan isommat lapset yökylään viikonlopuksi. Ja seuraavalla viikolla pääsen keskiviikkona rantajameihin- on niin harvinaista huvia lähteä yksin mihinkään iltaa viettämään, että on odotan innolla (siis alkukesästä laivalla olin kaverin kanssa ravintolassa, sitä ennen on ollut parin vuoden tauko).
Kyllä tosiaan on taitavia maaliskuisia. Meillä puhetta tulee, mutta on tosiaan vaan sanojen laittamista peräkkäin tyyliin " Peepi hakkaa mää" =suomennettuna Leevi hakkaa mua (siis veli hakkaa, eikä edes hakannut vaan leikki pelottelevansa). Minä saan osasta puhetta selvää, mutta paljon kirjaimia puuttuu. Itsestään puhuu aina " mää" . No kuitenkin tyttö puhuu ja kommunikoi puhumalla ja me ymmärrämmekin paljon. No muissa asioissa ei sitten olekaan niin jäljessä, kuivanahan tuo on ollut jo pitkään, myös yökuivana. Väreistä osaa muutaman, jotka menevät jotakuinkin oikein (syy että osaa joitakin värejä on meidän lasten tapa haluta juuri tietyn värinen muovimuki ja vaatia sitä).
Nukkumisrytmi on meilläkin ihan sekaisin kesästä. Neiti vetelee vieläkin yöunia, eilen heräsi klo 11... Päiväunia kun ei malteta ja ehditä nukkua (tykkään että päästään liikenteeseen ilman niitä päiväuniakatkoksia), niin yöunet venyy ihan älyttömän pitkiksi. Mutta toisaalta levottomiksikin, eli ehdottomasti tarvitsisi ne päiväunet.
No nyt on mentävä, maaliskuinen heräsikin jo nyt.
Ehdinkin päivällä koneelle, kun Ässä on mummilassa hoidossa. Mulla on ristiselkä ja toinen pakaralihas niin kipeenä, etten kunnolla pysty kävelemään, joten pidän lepopäivää kotona. Poikaa joutuu kuitenkin vielä jonkin verran nostelemaan varsinkin kun ei suostu tekemään kakkaa pottaan.
Puheesta: Meillä Ässä puhuu jo hyvin ja kokonaisilla lauseilla. Joskus kyllä taivutusmuodot ja sanajärjestykset ovat hakoteillä, mutta puhe on ymmärrettävää. Mitä enenevässä määrin on poika alkanut puhutella itseään minänä ja Ässä tekee sitä, Ässä tekee tätä on vähentynyt.
Värit: Ässä tunnistaa sinisen, punaisen ja vihreän yleensä, mutta muut värit ovat vielä opetteluasteella.
Nyt lähden tekemään lounasta itselleni. Aurinkoista viikon jatkoa :)
vuokko ja pikkuinen rv 37+1
Miuqu, kyllä muistetaan teidät!!!!!!! Tosi kiva, kun kerkesit kirjoitella. Sekä mahtavia uutisia Kublasta!! Harmi, ettei vanhat käy täällä kirjoittelemassa..ties mitä kaikkea on tapahtunut monille!!
Te, ketkä tunnette toisia maalismammoja ihan niiku live-elämässä, niin koittakaas saaha heitä kirjoittelemaan!!
Miulla on taas niin äly tylsää. Siivoushommia kyl riittäis, mutta niistä tulen vaan kiukkuseksi. " miksi mie olen se kuka pesee roskiksen alta, ikkunat, vessan..." mutta kun tuo mies ei näe tälläsiä asioita ollenkaan. Tekis miel käydä lakkoon, mutta jouten olo saa ahistamaan ihan tajuttomasti. Sisälle tulee sellainen iso musta möykky, mikä purkaantuu sitten erittäin pahantuulisena äitinä. Miksei ihminen osaa vaan olla..tai no kyl mie rannalla osaan maata tunti tolkulla, mutta sinne nyt on yksin ihan mahdoton päästä.
Ei miulla mitään ihmeempää tässä. Moona heräsi viime yönä 3x, onneksi Mimmi on nukkunut jo kaksi yötä ihan ok. Jospa nää tästä..
Tosi omanapaista, mutta ei nyt ollut muutakaan tekemistä. Taidan mennä pesemään noita ikkunoita.
Niin vielä väreistä. Mimmi tunnistaa punaisen ja mustan, muut värit menee vähän haku ammuntana.
Tuulia
tässä nyt ahkeraan kirjoitellaan, taitaa tuleva tauko vaikuttaa..
Tampereelta kotiuduttiin hetki sitten, oli mukava reissu. Mutta vakuutti entisestään jättämään lapsiluvun tähän yhteen. (Nyt ollaan siis taas tällä mielellä.) Ystävälläni on likimain samanikäinen ja -kaltainen tyttö kuin Kaisa sekä 2,5 kk ikäinen vauva. Isompi tekee elämästä melkoisen haasteen, joten ei kiitos meille.
Mä mietin joku päivä tuota laskemisasiaa, kun olivat siskonpojan 5v. neuvolassa sanoneet, että viisivuotiaan pitää osata laskea viiteen. Voiko olla totta? Siis siskonpoika osaa laskea suunnilleen sataan, mutta oli hieman yhteistyökyvytön neuvolassa eikä suostunut laskemaan ollenkaan. Kaisa luettelee numerot seitsemään asti ja ymmärtää eron, onko asioita yksi, kaksi tai kolme. Ainakin useimmiten.
Värejä meillä ei tunnisteta, tai punainen taitaa mennä useimmiten kohdalleen. Voi olla tuuriakin, en ole jaksanut siihen kauheasti kiinnittää huomiota.
Mitäs muuta meille kuuluu - ei kai kummempia. Ikuinen läskiongelma on taas hitusen pahempi, kevät meni repsahdellessa työkiireitä syytellen. Kesällä en saa koskaan pudotettua grammaakaan, kun todellisen työn takana on sekin, ettei paino enempää nousisi. Syksyllä sitten taas perinteinen kamppailu, jonka tuloksena saan yleensä 5-6 kg katoamaan. Näin toivon mukaan myös tänä vuonna. Raportoin sitten syksyllä.. Josta liikunta-asiaan. Mä en kertakaikkiaan kestä maksaa yhdellekään kuntosalille niiden kiskurihintoja. Ajattelin aloittaa taas kuntonyrkkeilyn syksyllä, se kun on lähes ilmaista täällä meillä ja kaiken lisäksi tosi kivaa. Raportoin siitäkin..
Nyt iltapalalle ja telkkua tuijottamaan. " Hei hei, nähdään huomenna" , niin kuin Kaisa sanoo kaikelle. Esim. roskille maassa, Korkeasaaren eläimille, ohiajavalle pakettiautolle jne..
kua ja Kaisa
Pakko ihan ensiksi kertoa, että meillä Mimmi sanoo aina " hei hei, nähdään taas" jos tilanne on sellainen, lisää vielä " kivaa oli" .. se on ihanaa kun tosiaankin kaikelle sanotaan näin. Olkoon vaikka käpy maassa =) hei hei, nähdään taas käpy =) =)
Tytöt on parvekkeella repimässä kukkia..ikävää, kun tuohoavat minun aikaansaannokset. No, tyhmähän olen kun pidän niitä niin alhaalla. Mimmi ei tosin revi vaan hoitaa kukkia, Moonalla sitten on nämä kovemmat otteet.
Me ootellaan mummoa. Lupasi tulla jossain vaiheessa aamupäivää ja nyt sitten Mimmi oottaa ja oottaa. Ei pitäs lapselle sanoa noin, eihän ne ymmärrä aikaa sillälailla.
Meilä nukuttiin klo 21 asti. Mimmi nukkui eilen päikkärit ja kävi vasta klo 23 nukkumaan, huoh. Moona heräsi taas 3-4x ja se vaati kaks pulloa..huoh jälleen.
Nyt se mummo tulee ja koira ihan sekasin. Pitää mennä..
Heippa!
Tuulia
Voi että kun on ihanan aurinkoinen aamu! Kyllä tässä lomaa odottelee jo kovasti.
Mä olen menossa yhdeksäksi lääkärin vastaanotolle. Tarvitsen adoptiota varten todistuksen ylipainon vuoksi, että olen kelvollinen adoptiovanhemmaksi. Lisäksi tarvitaan todistus sokeri- ja maksa-arvoista. Niissä kokeissa nyt jo kävinkin ja ne oli oikein hyvät, joten se asia on kunnossa. Katsotaan nyt sitten mitä lääkäri sanoo tuosta painosta. Tuntuu kyllä aika turhauttavalta, mutta mentävähän se on. Jänskättää kyllä aika tavalla.
t. Marju