Tuleeko siis leivän päälle rasvan jälkeen ensin makkara vai juusto?
Kommentit (42)
Sehän leijailee sieltä jo poiskin ellei alla ole levitettä liimaamassa sitä kiinni ja päällä juustoa tai makkaraa painamassa sitä alaspäin...
päällimmäiseksi. En kyllä koskaan laita molempia.
Muruisen homejuuston voi hätätapauksessa vuorata päältä makkaralla että koko komeus pysyy kasassa.
Siis: ensin salaatti, sitten makkara, juusto ja tomaatti. Viimeiseksi persilja jos halutaan hienostella.
ensin levitteen
(siihen päälle salaatin)
sitten makkaran tai muun leikkeleen
sitten juuston
(ja päällimmäiseksi kurkun, tomaatin tai paprikan)
Ainoa oikea tapa tehdä kunnon leipä... Minun mielestäni :-)
Mies laittaa milloin mitenkin, ei niin väliä. Mulla aina makkara alla ja juusto päällä.
että salaatti menee meillä molemmilla alimmaiseksi.
Mies taas tekee juuri päinvastoin. Ja sekös on meistä joskus perin hauskaa :D!
Ja ehdottomasti tämä on ainoa oikea tapa... Levite, (salaatti), leikkele, juusto. (kurkku/tomaatti/paprika).
ensin levitteen
(siihen päälle salaatin)
sitten juuston
(ja päällimmäiseksi kurkun, tomaatin tai paprikan)Ainoa oikea tapa tehdä kunnon leipä... Minun mielestäni :-)
Kaiken kukkuraksi paksu kerros rasvaa.
Ensin voi, sitten makkara ja sitten juusto. Jos tulee kurkkua kurkku tulee juuston päälle. Jos tulee tomaattia ja kurkkua, ensin kurkkuviipaleet joiden päälle tomaattia. Jos on salaatinviipale se tulee juuston ja kurkun ja/tai tomaatin päälle. Jos ei ole makkaraa salaatinlehti tulee samalle paikalle. Ilman juustoa myöskin. Makkara on aina alimmaisena. Jos on maksamakkaraa se laitetaan voin päälle ja sitten tulee taas samalla kaavalla makkara, juusto, salaatinlehti, kurkku, tomaatti. Jos laitetaan paprikaa, se on ylimmäinen. Kaikki tulevat täytteet tulevat päällimmäiseksi. Paitsi lihapullanpuolikkaat, ne tulevat juuston ja mahdollisen salaatinlehden väliin.
"Jos on salaatinviipale se tulee juuston ja kurkun ja/tai tomaatin päälle"
Tuli pahemman luokan typo. Tarkoitin tottakai se tulee juuston ja kurkun ja/tai tomaatin VÄLIIN. No olisitte te fiksuina sen ilman korjaustakin huomanneet...
Ja muistakaa nyt noudattaa tuota, ettei tule mitään ongelmia. Niinhän se oikeaopisesti tehdään, ei ole muita tapoja kuin tämä yksin vain.
Kukin syököön ihan miten tykkää. Mä laitan ensin juuston ja sen päälle makkaran/ leikkeleen. Ja en todellakaan käytä mitään rasvaa (margariinia, voita) tms leivällä, se on täysin tarpeetonta.
ensin levitteen
(siihen päälle salaatin)
sitten juuston
(ja päällimmäiseksi kurkun, tomaatin tai paprikan)Ainoa oikea tapa tehdä kunnon leipä... Minun mielestäni :-)
Näin se järjestys muuten menee kahviloissakin. Katsokaas vaikka :)
sitten juusto ja sen päälle vihannekset.
samasta syystä mitä muutkin on sanoneet, eli sormilla voi pitää kiinni leivästä juuston päältä, mutta esim. metukan päälle ei viitti sormiaan laittaa.
makkara tai kinkku ja juusto päälle, aina!
Juustohan on rasvainen eli ensin juusto, sitten leikkele ja lopuksi päälle tomaatti/kurkku/paprika. Salaatinlehti tulee alimmaksi.
Tomaatti leikataan sivusta.
Sitten juusto ja sitten tomaatti tms.