Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tammitenavien uusi viikko***

02.07.2007 |

Millä mielin uuteen viikkoon?

Meillä on tämä viikko lomaa ja fiilis on tosi hyvä! Nyt pitää nauttia tästä viimeisestä lomaviikosta, vasta syyskuussa on seuraava viikon pätkä vapaata. Toivottavasti ilmat suosii ja saadaan nauttia kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa :) Esikoinen on mummulassa ja me lähdetään hoitamaan parisuhdetta leirille!

Eilenkin eräs tuttava tuli taputtamaan vatsaa ja onnitteli. Sama tapahtui viikonlopun aikana moneen kertaan ja onnitteluja sateli. Eipä sille mitään mahda, että tätä ei enää salassa pysty pitämään. Ja miksi tällaista ihanaa asiaa pitäisi salatakaan ;)

Mua on vaivannut joka päivä hillitön päänsärky. En tiedä vaikuttaako ukonilma tai hormonit vai molemmat. Väsymys on alkanut vähän hellittää ja jaksaa jotain tehdäkin. Olo on muuten kaikinpuolin hyvä ja mieli pirteä.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

plumeria (13+5)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aamutuimaan on kiva kirjoitella...

Vihdoinkin näyttäisi tulevan lämpimät ilmat, paitsi että eilen hieman ukkostikin ja satoi hetken aika kaatamalla.

Ihan hyvä, että lämpiää niin kypsyy oman maan mansikat! =) Niitä näyttäisi olevan tulossa aika paljon nyt! Yhden kerran olen torilta ostanut litran mansikoita, oli ne todella hyviä! =)

Aamupala G: Olen aina ollut hirmu huono syömään aamupalaa... nytkin oikeastaan vaan tee ja ruisleipäpala tomaatilla menee. =/ Tomaatit jostain syystä himottavat hurjasti! =D Joskus tuntuu, ettei tee yhtään mieli syödä mitään ja hetken päästä onkin hirveä nälkä!

Savun haju saa voimaan pahoin. Yhtenä päivänä savustin possun sisäfilettä ja melkein oksensin ja sama tapahtui kun mies savusti muikkuja!

Mulla on kesälomaa aina 6.8. saakka. Ihanaa olla vanhempien lasten kanssa kotona ihan kunnolla ja rauhassa!

Olen ollut hieman allapäin viime päivät, koska sain serkultani huonoja uutisia koskien hänen raskauttaan... =( Tosin nyt jo osaan olla optimistinen tilanteen suhteen ja toivon parasta!

10+3 viikolla pääsin kurkistamaan ekan kerran pikkuistamme ultrassa terveyskeskuksessa. Siellä 3cm pituinen sikiö heilutteli käsiään ja jalkojaan ja välillä huilasi. Varsinainen np ultra on ensi viikon torstaina sitten sairaalassa. Nyt se ei enää jännitä niin kun on jo päässyt katsomaan kerran etukäteen, että sydän siellä sykki! Vaikka koskaanhan ei tiedä... kokemuksella..

Äitiysvaatteista.. Mulla ei ole edellisistä kerroista mitään vaatetta jäljellä. Huuto netistä huusin yhdet mustat tavalliset ns. suorat housut. Ja meinasin pari kolme puseroa ostaa myös.. ja jotkut trikoo/collegehousut arkeen. Sitten haluisin hirveesti sellaset muodikkaat äitiysfarkut, joissa menee se resori mahan päälle ja farkun vyötärö jää ikäänkuin mahan alle.. =) Ne vaan näyttää niin hienoilta! heh! Meillä on varastossa yksi toppatakki joka on " norsu" kokoa... säästin sen kerran, kun mies oli heittämässä pois. Sanoin, että jospa sille ensi talveksi tulisi käyttöä! =D Ja tulihan sille! (tämä tapahtui viime keväällä) Varmaan olenkin aikamoinen ilmestys se päällä! =D Sammermannin kanssa ollaan muutes samaa pituusluokkaa! =)

Muutaman päivän ajan on nyt ollut todella kivuliaat iskias kivut! =/ Välillä ei ole mitään ja sitten kun ne taas alkaa niin tuntuu, että jalat lähtee alta! Yhtäkkinen viilto kankussa saa kyllä menon tasaantumaan! Kävelenkin välillä kun vanhat mummot... todella varovasti! Ihan kun tässä olisi jo raskaus pitemmälläkin... vaiva tuntuu sellaiselta. Joskus aikaisemminkin mulla on tätä ollut, mutta vain ihan vähän. Toivon mukaan ei jatku ainakaan sitten kun työt alkavat, muuten siitä ei tule yhtän mitään!

Lomasuunnitelmia meillä on vain vähän loppujen lopuksi. Heinäkuun lopussa on esikoisen kummin häät ja samalla reissulla käymme Tukholman risteilyllä. Viime sunnuntaina ajelimme Kiteen eläinpuistossa. Mies on melkeinpä koko kesän töissä, joten eipä hirveästi tule mihinkään (paitsi mökille) lähettyä...

Eikä kyllä tarvikaan! Ihana rauhoittua vaan kotona! =)

Kirjoittelemisiin!

vilmahilja rv 11+3

Vierailija
42/55 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen ne sitten tuli mun pitkään odottamat PITKÄT äitiyshousut ja olihan ne pitkät ja kapeet aivan ihanat, MUTTA niissä oli liian ylhällä toi missä vaihtuu resoriosa housuihin JA se on aivan liian tiukka eli ei säädettävä ollenkaan tai " pehmeä" kuten esmes. tässä henkkamaukan hameessa mikä mulla on nyt päällä.

Mitä tästä opimme. Halvalla ei saa hyvää :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta onneksi on tämä netti keksitty. Ei sinänsä, töitä kyllä riittäisi, mutta jotenkin plussatestin jälkeen on tämä työmotivaatio hävinnyt ihan kokonaan. Ja tuskin tästä enään helpottaa. Kesällä kyllä aina muutenkin on työmotivaatio kadoksissa kun haluis vaan olla ulkona ja nauttia kesästä.

aamupala G: Mun on täytynyt opetella syömään aamupala nyt raskauden aikana ja viimeisen viikon ajan olen saanut jo leipääkin alas. En ole oikeastaan koskaan syönyt aamupalaa mutta nyt heikon olon takia on pakko ollut opetella. Nyt menee jugurttia ja ruisleipää. Niin ja niistä mansikoista, mä olen nyt viimeiset kolme päivää vetänyt joka päivä litran mansikoita eikä juurikaan pelota. Aion jatkossakin syödä silloin kun mieli tekee ;)

Mammavaatteista : Kävin viikonloppuna Jumbon Henkalla ja Maukalla ja siellä oli musta tosi huono valikoima. Sellon H & M:llä on mun mielestä hiukan parempi valikoima joten sinne pitäisi mennä lähiaikoina. Mulla farkut kiristää jo pelkästään turvotuksen ansiosta joten ei ole mukava olo olla työpäivä farkuissa joten uusia housuja on saatava...ja pian :)

Mitäs muuta, huomenna olis NP Ultra ja jännittää ihan pirusti. Viimeksi olen nähnyt sintin 6+5 viikoilla joten saa nähdä miten käy!!!! Ultran jälkeen ollaan ajateltu sitten kertoa jo ihan vapaasti jos kaikki vaan on hyvin. Moni kyllä jo tietääkin...kiitos yli-innokkaan äitini. " Älä sitten äiti kerro kaikille" oli pyyntö ja seuraavana päivänä kummitädit toiselta puolelta suomea kyseli että olisko matkarattaille käyttöä...että se siitä...hih...en kyllä loukkaantunut, ihanaahan se on että äiti on innoissaan.

Äitini on myös ihan varma että poika olisi tulossa. On ostanut jo siniset potkupuvun ja töppöset...ja täytyy myöntää, että välillä tuntuu että äiti näkee tulevaisuuteen kun moni asia on oikeesti tapahtunut niin kuin äiti on arvaillut joten saa nähdä miten tän asian kanssa käy. Itsellä ei kyllä ole mitään tunnetta että kumpi siellä masussa köllöttelee..

No kai se on jatkettava " töitä" välillä...

Nildemar ja sintti

Vierailija
44/55 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmahilja selitti issiaksestaan...Mulla oli edellisen raskauden loppuviikot aivan kauheita just sen takia.Meni koko pakara jumiin, alaselkä oli tulessa ja otti koville köpöttää edes muutaman kymmentä metriä=( Vielä kun oli talvi ja liukasta, niin meitsi paineli bussilla pienetkin matkat, koska tuntui että selkä KATKEAA siihen paikkaan!!!!Mies mua hieroi illat pitkät lattialla kuin pullataikinaa-eipä ollu helppoa hänelläkään:)

Esikoinen on kuumeessa ja on nukuttu huonosti koko sakki.Käytin lääkärissä eikä löytynyt mitään syytä kuumeelle.Ei ole edes flunssaa.Epäili että saattaa olla vauvarokko aluillaan.

Mansikoita söin taas äskenkin puoli litraa=)

Vierailija
45/55 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu nuo mansikat siis muillekin. =) Ovat niin ihana mehukkaita ja raikkaita että tekee oikein hyvää muuten niin heikolle ololle!

Ja järvessä on tullut tänäänkin pulahdettua!

Huomenna ultraan...Tsemppiä matkaan myös muille ultraan meneville (meitä huomenna ultraan meneviä tais olla enemmänkin?)!

-miina-liina rv 13+1

Vierailija
46/55 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat on ohi ja töissä pitää käydä, aikaiset aamuherätykset vaativat veronsa. Iltaisin ei jaksaisi kättään nostaa. Ja kyllä mulla edelleen huono olo on.

Kaikki tuntuu olevan hyvin mutta olen jotenkin levoton kun olen viimeksi ollut ultrassa rvko 6+. Vasta ensi viikolla np-ultra, tuntuu että kaikilla muilla on jo ollut. Onnittelut teille kaikille hyviä uutisia np-ultrasta saaneille!

Maha on kasvanut ja kovasti olen töissä innostunut käyttämään edessä roikkuvia huiveja :) En halua siellä vielä kertoa kenellekään, mutta pyöristyminen ei kyllä jää huomaamatta.

Kasvukipuja on, puolin ja toisin, vasemmalla ja oikealla. Aina pitää varovasti nousta ylös kun on pitkään ollut paikoillaan.

Esikoisella on hurja uhma ja sekin väsyttää. Ja harmittaa tietenkin kun ei jaksa juuri lapsen kanssa puuhailla. Äiti vain läsöttää.

Pieniä liikkeitä olen ollut tuntevinani, ainakin iltaisin / öisin kun olen kääntänyt kylkeä. Silloin on jokin muljahdellut tuolla. Niistä tuntemuksista tulee todella iloiseksi.

Mulla ei ole mansikoita kun en ole jaksanut niitä mistään käydä hakemassa. Töistä suoraan kotiin ja sohvalle. Mieli kyllä tekisi. Ja en minä niitä nyt tuhansia kiloja syö, joten ei myrkyt kauheasti huoleta.

Selkää särkee, kuten esikoista odottaessa. Ja kun on ihan soseena, ei tuo jumppaaminen oikein nappaa. Rapakunnossa ollaan muutenkin. Mutta sama se, eiköhän tämä väsymys ja kuvotus joskus lopu. Luulisin.

ipu 11+3

Vierailija
47/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka töitä pitäisi tehdä :).

Uimisesta ja mansikoista oli puhetta.

Mansikoita syön lähes päivittäin. Hieman poden huonoa omaatuntoa, kun en aina muista niitä huuhdella.

Uimassa taas en ole uskaltanut vielä käydä. Ekassa neuvolassa kyselin asiasta, kun muuten olen kova uimaan (varsinkin järvessä) ja kehotettiin odottamaan rv12 asti, osaksi sen takia kun on ollut niin kylmät vedet ja osaksi sen vuoksi kun olen riskialtis ennenaikaisille supistuksille. Neuvolasta siis sanottiin, että jos supistelee, uimaan ei kannata mennä.

Eilen esikko ja mies kävivät uimassa, mutta itse en vielä uskaltautunut menemään. Ihan pian kuitenkin!

Issiaksesta oli myös puhetta. Se on kurja vaiva! Itse en kärsinyt siitä raskausaikana, mutta synnytyksen jälkeen se vaivasi ja kyllä oli tuskaa! Jäi vauvan kantelutkin hetkeksi :(.

Ja taas töiden pariin...

Justus rv12+1

Vierailija
48/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä oskupauli, viikkoja 11+4. Perheemme kolmatta odottelen. La ois tällä tietämällä siis 19.1.08.

Meille tämä kolmas odotus oli pikku ylläri, oli suunnitelmissa kyllä myöhemmin syksyllä mutta pillerit petti... ihanaa kuitenkin vaikka alkuraskaus menikin keskenmenoa odotellessa. Nyt on kuitenkin käyty neuvola ja np-ultra. Molemmissa kaikki ok.

Painoa mulle ei ole tullut vielä yhtään, eikä vaatteidenkaan kanssa ole mitään ongelmia, hyvin mahtuvat vielä tavalliset vaatteet. Olo on yököttävä eikä mikään ruoka oikein maistu, kaurapuuro on hyvää kun se on sopivan mautonta... oksentanut en ole kertaakaan.

Lueskelin noita teidän aikaisempia viestejä, moni tuntuu kärsivän päänsärystä. Näillä viikoilla päänsärky johtuu veritilavuuden muutoksesta, veren plasmapitoisuus kasvaa jotta veri virtaisi paremmin istukan ohuissa suonissa (ts. veri ikäänkuin laimenee, myös hemoglobiini laskee tästä syystä). Tämä laimeneminen ja siihen liittyvä hemoglobiinin lasku on yleensä sen alkuraskauden päänsäryn syynä.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

T: Oskupauli ja Martta 11+4

Vierailija
49/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa heti kehiin. Oli se jännä tunne nähdä ekaa kertaa elämässä tuollainen pienen sintin alku näytöllä, että tuoko kasvaa minun sisällä :) Netin laskurin mukaan nyt olisi menossa rv 10 täyteen, mitta kertoi taas viikkoa vähemmän (joka hyvin mahdollisesti pitääkin paremmin paikkansa). Hassua. Ihan utopistinen olo, tekisi mieli kertoa heti kaikille mutta ei kuitenkaan uskalla. Omat vanhemmat ja sisarukset tietää jo, mukava jakaa jonkun kanssa uutiset.

" Sain" potea tuossa kunnon 3 päivän migreenin, kun estolääkitys on pitänyt jättää pois. Akupunktiosta löytyi vihdoin apu vaivaan... Toivottavasti oli sitten ainut kohtaus raskauden aikana.

Aamupalagallupiin oma vastaukseni on, että aiemmin olen ollut hyvä syömään aamuisin, nyt hyvä jos mukin kaakaota ja sämpylän saa alas. Ennen raskautta tein ison lautasellisen puuroa joka aamu, nyt ajatuskin puistattaa...

-työn lomassa Tolleroinen-

Vierailija
50/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi täällä ja haluan mukaan keskustelemaan tästä ihanasta ajasta elämässä!Mä odotan neljättä lapsukaistani syntyväksi tammikuussa.la.17.01.Tuolla muilla palstoilla on keskusteltu ultrista, täällä meillä niitä on kaks, ja ite olen menossa ekaan ensviikolla.Koko perhe tulossa mukaan ja innolla odotetaan!Toi pahoinvointi on vaivannut muakin kokoajan, eikä mitään aamu- vaan kokopäivä-äklötystä tää on!Mäkin voin syödä kylmiä ruokia, aamulla jopa puolkuppii kahvia ja leipää.Mullakin maistuu mansikat,nami!Väsymys on myös jatkuvaa, yritänkin aina ottaa nokoset päivällä meidän nuorimman kanssa.

Vierailija
51/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet odottajat!!! Mum73, meillekin on tulossa neljäs pirpana=) Minkä ikäisiä teidän lapset on?

Olin ekassa neuvolassa.Viikkoja olis menkkojen mukaan 10 ,mutta epäily on et olis pitemmällä, koska sydänäänet kuului niin ylhäältä. En ihmettelis, mulla on kunnon mahakin jo ja liikkeet tuntuu.

Meidän neuvolaan on vuoden alusta saatu ultra, joten ens vkolla saan sitten tarkkaa tietoa vauvasta ja raskauden viikoista. Jos olen jo rv14, kuten saattaa olla, ei np-ultra ole enää luotettava.

Tänään ollu VALTAVAA väsymystä.Aamulla oli neuvola klo 8 ja poika kun kipee, sekin vaikuttaa.

Isot lapset lähtee huomenna leirille.

Meen lepäämään...

Vierailija
52/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tässä välissä ne päikkärit, tekipä hyvää!Ja maistui jopa äsken ruokakin!Mulla on noi isommat pirpanat 13,7 ja3.Poikia kaikki!Arvaa vaan odotellaanko että josko tämä nelonen olis sitten prinsessa,mutta empä itse usko...ja yhtä tervetullut on poikakin, isotveljet jo keksineet nimenkin pojalle.Mulla kans murkku parhaillaan leirillä ,tulee pe.kotiin.Vähäsen on rauhallisempia päiviä siks ollu.Mä olen kanssa tuntenut jo jonkinaikaa pientä kuplintaa, vaik aiemmist en näin aikasin.Mullakin sydänäänet kuului vkolla!= ihan selvästi.Ja maha on jo kasvanut!Ei mahdu mitkään vanhat vaatteet!Mukavaa odotusta!Mistäpäin muuten olet?Mä hämeestä.

Vierailija
53/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sydänäänet vkolla 10.

Vierailija
54/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti ainut joka ei ole saanut kuulla sydänääniä vielä enkä ole np-ultrassakaan käynyt. Joten jotenkin utopiassa elellään.

Meillä neuvola oli heti kun plussasin (lomat) ja nyt sitten lääkärikäynti on edessä ja ultra ensi viikolla. Toivottavasti kaikki on hyvin, hermoilua riittää...

Mutta pitänee olla kärsivällinen ja odottaa...odottaa...odottaa. Meillä oli neuvolassa esikoisen aikaan ultra, jolloin sai nähdä nassikan aina kun siellä kävi (ja käyntejä oli useammin). Nyt on ultrat kadonneet ja varmaan ne on dopplerinkin myyneet.

Mulle maistuu kyllä ruoka paremmin kuin hyvin. Vähän jopa kadehdin teitä joille ei maistu, koska kyllä tästä taitaa kilojakin kertyä. Ja siitähän saa taas neuvolassa kuulla.

Kuten ehkä huomaatte, odotusarvoni nlan suhteen ei ole kovin korkealla. Onneksi on eri terkka kuin viimeksi, edellinen huomautteli koko ajan painosta ja kiloista vaikken ollut edes ylipainoinen, pitkä olen, joten totta kai painan enemmän kuin 150-senttinen. Hän ei sitä tajunnut.

Äh, olenpa taas negatiivinen. Ärsyttää vielä sekin kun ei voi kertoa kenellekään kun ei uskalla ennen tuota ultraa.

Tilasin muuten Ellokselta sellaiset mammafarkut joita joku mainosti, lahje 88 cm. Saa nähdä mitä sieltä tulee. Tämä edellinen tilaaja ei ilmeisesti ollut kovin tyytyväinen niihin. Mutta hintaa oli vain 20 e (norm. 50) joten ajattelin riskeerata. Nooh, sittenhän sen näkee.

Mukavaa päivänjatkoa teille, minä yritän veivata positiivisuuden lipun salkuun ja lopettaa tämän ärtyisyyden.

ipu 11+4

Vierailija
55/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola ja yksi vauva siellä kellui. Oli tosi " kaukana" selän puolella eikä oikein saatu mittoja. Ne mitä terkka sai, olivat pieniä viikkoihin nähden joten hän ei tehnyt mitään arviota, kun ei kunnolla saanut pikkuista mitattavaksi. Elokuun alussa on sitten lääkärineuvola, jossa mitataan tarkemmin.

Huono olo jatkuu. Nyt toi vähän lohtua tuo vauvan näkeminen tähän jaksamiseen. Tietää minkä takia yrittää taistella. Olen yrittänyt ajatella sitä ihanaa nyyttiä jonka saa ekaa kertaa syliinsä, sillä jaksaa välillä hetken.

Koti on kyllä sen näköinen etten ole kunnossa. Kun ei vaan kertakaikkiaan jaksa kerätä leluja viittä kertaa päivässä eikä lapsia käskettää kymmentä kertaa enempää. Kun alkaiskin jo se " voimakausi" . Täytyy yrittää elää vain päivä kerrallaan. Ehkä tämä joskus loppuu tämä etominen. Nyt se kylläkin keskittyy iltoihin, päivät menee suht hyvin.

Nyt pitää mennä taas syömään vaikka tiedän miten kaikelle sille käy mitä on klo7 jälkeen mahaansa pistänyt. Turhaa syömistä kaikki!

Parempia odotuspäiviä kaikille!

Iuiu ja masukki 11+jotain