Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tammitenavien uusi viikko***

02.07.2007 |

Millä mielin uuteen viikkoon?

Meillä on tämä viikko lomaa ja fiilis on tosi hyvä! Nyt pitää nauttia tästä viimeisestä lomaviikosta, vasta syyskuussa on seuraava viikon pätkä vapaata. Toivottavasti ilmat suosii ja saadaan nauttia kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa :) Esikoinen on mummulassa ja me lähdetään hoitamaan parisuhdetta leirille!

Eilenkin eräs tuttava tuli taputtamaan vatsaa ja onnitteli. Sama tapahtui viikonlopun aikana moneen kertaan ja onnitteluja sateli. Eipä sille mitään mahda, että tätä ei enää salassa pysty pitämään. Ja miksi tällaista ihanaa asiaa pitäisi salatakaan ;)

Mua on vaivannut joka päivä hillitön päänsärky. En tiedä vaikuttaako ukonilma tai hormonit vai molemmat. Väsymys on alkanut vähän hellittää ja jaksaa jotain tehdäkin. Olo on muuten kaikinpuolin hyvä ja mieli pirteä.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

plumeria (13+5)

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin ehkä edelliseen viestiin vähän hämäävästi... =D ollaan siis menossa VIERAAKSI häihin, ei ole omat häät! =) mutta siis pähkäilen silti mitä mahtuu päälle... =D

meillä tuli 5v hääpäivä just täyteen.

Vierailija
22/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa koneen ääressä. Koko viikon olen ollut mökillä nettiyhteyden ulottumattomissa. Ihanaa oli olla mökillä, kun sai luistaa kaikista kotitöistä (anoppi passasi:)). Pikkuneiti tietysti työllisti, kun joka hetki saa olla valpaana ja silmät selässäkin, ettei neiti ehdi kaatuilla kovin pahasti (opettelee kävelemään) tai kiivetä kovin korkealle.

Olo on aivan hirveä ja täytyy sanoa, ettei tällä hetkellä ole yhtään kiva olla raskaana. Ekaan raskauteen verrattuna olo on nyt aivan hirveä. Väsymystä, päänsärkyä, huimasta, pahoinvointia jne... Ja minä kun ajattelin, että tämä päättyisi siinä rv:n 12 paikkeilla, mutta ei se siltä näytä. Lämpimät ilmat vaan lisäävät tuskaa ja olisi ihana päästä hetkeksi lepäämään jonnekin kaupan kylmiöön (ja siellä kylmiössä voisi syödä kaikkia vanukkaita ja herkkurahkoja...) Eli ei nää mun fantasiat kauhean seksipitoisia ole, vaan lähinnä tällaisia käytännönläheisiä. Mitähän lähikauppias tuumaisi, jos kysyisin lupaa päästä tunniksi kylmiöön lepäämään? Gallupkysymys taisi käsitellä seksiä ja täältä siihen löytyy valitettavan yksitoikkoinen vastaus: " Ei oo tehty mieli aikoihin" . Välillä käy miestä sääliksi, mutta oma olo on vaan niin hirveä, etten vaan kykene. Onneksi mies vaikuttaa ymmärtäväiseltä...

Aamiasgallup: Yleensä syön banaanin, palan ruisleipää ja omena-rypäletäysmehua. Tänään söin aamupalaksi sipsejä, kun mies palasi reissusta ja reissueväänä olleita sipsejä oli vähän jäänyt pussin pohjalle.

Äitiysvaategallup: En ole vielä kaivannut äitiysvaatteita esille. Edellisessä raskauden aikana en ostanut kuin yhdet pellavahousut, yhdet farkut ja yhden hameen. Yhtään äitiyspaitaa en omista, kun tuollaiset tavalliset tunikamalliset paidat peittivät ihan kivasti vatsan (esikoinen syntyi kyllä ennenaikaisesti...). Viimeksi laskettuaika oli syksyllä, joten äitiyshameelle ja pellavahousuille oli käyttöä kesäkuumalla. Nyt mä luulen, että marras-joulukuussa täytyy pukeutua hiukan lämpimämmin. En aio ostaa äitiysvaatteita, korkeintaan yhdet housut. Joku talvitakki täytyy hankkia, mutta luulen, että käyn ystävien ja sukulaisten vaatekaapeilla; eiköhän joltakin löydy takki mallia teltta. Ei kai sillä takin ulkonäöllä niin väliä ole, kun tuollaiseen tilapäiseen käyttöön tulee (huom! En nyt kuitenkaan aio pukeutua mihinkään neonväriseen laskettelutakkiin vuodelta 85).

En ole vielä tuntenut liikkeitä. Masu on pyöristynyt kivasti ja mahaa on jo vaikea kätkeä katseilta. Onneksi kasvavaa vatsaa ei tarvitse piilotella, kun kaikki lähipiirissä jo tietävät raskaudesta. Paino ei ole noussut, vaikka herkut maistuu. Toisaalta tulee oltua lähes tulkoon jatkuvassa liikkeessä, kun pikkuneidin perässä kulkee ja rymyää.

Sori, jos oli sekavaa tekstia, mutta on niin sekava olo. Taidan mennä päiväunille, että ajatuksenjuoksu edes pikkaisen selkeytyisi.

Aamuhalla ja rv 13+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(huom! En nyt kuitenkaan aio pukeutua mihinkään neonväriseen laskettelutakkiin vuodelta 85).

Aamuhalla ja rv 13+6

[/quote]

Tähän sopisi vielä sellanen pipo, missä on ihan järjettömän iso tupsu...hih...se oliskin kiva nähdä :)

Vierailija
24/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onko se jotain syötävää??? Jos ei, niin ei kiinnosta=) Mun fantasiat liikkuu syömispuolella aina kun huono olo hellittää.Mietin minne kärryilisin vauvan kans lounaalle ym.

Seksi aiheuttaa mulla raskaana myös hiivatulehduksia, kuten joku muukin täällä manaili=( Viime kerrasta on jotain kaks viikkoa ja heti iski hiiva ja pahaksi äityikin, oli paikat ihan tulessa!!!

Vierailija
25/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin on oltu viikko nettipimennossa kun oltiin tytön kanssa mummolassa. On siellä kyllä netti, mutta ei tule roikuttua siellä kun on niin paljon muuta puuhaa (ihan kun ei kotona puuhaa riittäisi!). Yritin lueskella kaikki viestit, mutta edellistä pinoa en jaksanut esiin kaivaa.

Onneksi olkoon ja tervetuloa uusille! Toivottavasti moni liittyy yahoon listalle, kun en ainakaan minä viitsi hirveän henk.koht. juttuja tänne kirjoitella. No kuitenkin vastailuja:

Seksihalut ovat ihan yllättäneet tässä raskaudessa, tosin yleensä kyllä illalla kun on siihen mahdollisuus niin uni vie voiton. Eli plusmiinus nolla :).

Äippävaatteita ei minullakaan ollut edellisessä raskaudessa kuin kahdet housut, ja muutama paita. Tosi monet omat paidat meni kyllä loppuun asti. Nyt päätin etten pihtaile niin paljoa, ja ostinkin alesta jo hyvän setin. Kävin tuolla missymomin liikkeessä ja sain sieltä 37 eurolla ihanat housut ja neljä paitaa, sekä uimapuvun. Aivan mielettömän kauniita vaatteita, ja tuntuvat päällä hyviltä. Nytkin istun tässä missymomin paita ja housut päällä. Hyvin on suunniteltuja, kun käyvät jo nyt, ja menevät loppuun saakka!

Tosi laiskasti on tullut jumpattua lantionpohjalihaksia, pitäisi nyt muutenkin terästäytyä tuon liikunnan suhteen. Tosin seuraava kuukausi vierähtää aikalailla aamusta iltaan tuolla asuntomessuilla niin että eipä siinä muuta ehdi.

Rasvausta suosittelen ehdottomasti, ja olen sen jo aloittanut. Ekassa raskaudessa rasvasin masua joka päivä ja siihen ei tullut arven arpea, tissejä ja kankkuja en tajunnut niin ahkerasti rasvailla, ja niihinpä tuli melko mojovat arvet! Välilihaa en kyllä venytellyt, enkä aio nytkään venytellä, viimeksi selvittiin ihan vaan synnytyksessä lämpimän pyyhkeen avulla.

Joku kyseli närätykseen apuja, ja kyllä mulla on auttanut ihan vaan rennie (tosin onneksi ei ole vielä tullut tätä vaivaa ;). Edellisessä raskaudessa niitä sai napsia usein. Kannattaa välttää myös makuulle menoa heti syönnin jälkeen.

Asumisesta joku kyseli, ja me asumme helsingissä.

Ihanaa iltalukemista ovat kyllä nämä teidän viestit, ja ihan mielettömästi nauroin kun kävin tuolla synnytysjuttuja lukemassa... käykää kurkkaamassa mitä isät ovat toilailleet :).

Aurinkoisia päiviä kaikille mammoille!

Toivotteleepi mantelihammas ja salamatkustaja 13+5

Vierailija
26/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on missymam liike??????

Vierailija
27/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän käy kuhina tammikuisissa. Hyvä niin!

Aamupala: Mun on edelleen syötävä kokoajan ja paljon. Hieman on hellittänyt. Tänään olin jopa 4h syömättä...ihan oli enkka kuukausiin. Eikä tullut edes kauheen olo. Ehkä tää tästä. Aamulla heti herättyä on kuitenkin heti hyökättävä aamupalan kimppuun. Syön yleinsä jogurttia tai muroja koska ne voi hotkia nopeasti alas. Sit jos ehdin niin syön vielä leipääkin. Tänään aamupalalla söin jogurttia ja 3-palaa tummaaleipää. päällä paistettua kananmunaa, juustoa ja suolakurkkua.

Seksi: Ei kiinnosta pätkääkään. Tää on mulle todella vierasta, sillä olen aina ollut seksuaalisesti tosi aktiivinen ihminen. Nyt ei kyllä kiinnosta yhtään ja sääliksi käy miestä. Kun mä en sillon sit kans harrasta jos ei huvita. Pitää varmaan pian alkaa tekeen miehelle kuitenkin suulla jotain kivaa useammin, jotta ei raukka ihan puutteessa joudu elämään. Ja nut kun oma pahoinvointi on vähän laantunut, niin sekin homma onnistuisi :)

Hiiva: Siis miten tällaisen hiivatulehduksen tunnistaa? Onko mitään merkkejä? mulla nimittäin on oudon paljon valkovuotoa ja seksin jälkeen sattui alapäähän. Onko ne merkkejä?

Masu: Nyt on alkanut kasvamaan. Jotenkin tosi aikasin verrattuna esikoiseen. Ei ole edes aamulla maha enää littana vaan ihan koko ajan pömppö. Mitään mammavaatteita en silti varmaan pitkään aikaan joudu ostamaan kun aluksi voi pitää matala vyötäröisiä housuja ja löysiä paitoja mitä kaupat on nykyään pullollaan. Nehän on nyt muotia!

Gallup finneistä:

Onko kellään muulla tullut kauheasti finnejä? Mä olen ihan teini-ikäisen näköinen finneineni ja selkä on tosi ruma...ei kehtaa edes paljastavassa topissa kulkea. Yök

Gallup rinnoista:

onko muilla rinnat kasvaneet kovasti? Mulla on joka aamu isommat kun illalla nukkumaan mennessä. Aina jännityksellä odotetaan miehen kanssa että millaset " ne" on huomenna :) hah. No mutta edellisessäkin raskaudessa rinnat isoni todella paljon. Muistakaa vaan tukea rintoja rintaliiveillä myös yöllä, sillä mulla se ainakin esti täysin " riippurinta-reaktion" . Kun tissit pieneni imetyksen jälkeen, niin ei roikkunut :) Olin pitänyt yötä-päivää rintaliivejä koko raskausajan ja imetysajan.

Suosittelen :)

Milla-79 ja chiquita

Vierailija
28/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis www.missymom.fi ja liike sijaitsee pohjois-haagassa. Suosittelen :)

Niin ja niistä finneistä: täällä on ihan sama juttu, aivan järkyttävä pizzaface. Pahempi on nyt kuin on ikinä ollut, oikein kipeitä mollukoita pompsahtelee esiin harva se päivä. Ihan hirveää, toivotaan että menee pian ohi!

Vierailija
29/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis www.missymom.net !!!!!

Vierailija
30/55 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava lukea muiden " kohtalotovereiden" kuulumisia! Mulla l.a.1.1. ja neljäs lapsi. Asun Oulu-Raahe akselilla, ikää 30+ nimimerkistä poiketen ;))

Äippävaatteista:Maha on kasvanut enemmän ku aikaisemmin, kait vuodet ja aikaisemmat raskaudet vähän verottaa.. eikä oo kyllä tullu hirveesti jumppailtuakaan viime aikoina.. Äitiyshousuihin (=joustovyötäröfarkut, merkkiä mamalicious) oon joutunut jo siirtymään, on ainoat hyvännäköset mitkä mahtuu päälle. Kotona voi sitte lökäpöksytellä, kun pitelee sohvaa..

Aamupalagallup: maustamaton jogurtti, ruisleipä, tee, Gefilus-herajuomat on nykyään mitkä maistuu, on kyllä tainnu aina maistua ;) Pahoinvointia ei mulla ole koskaan odotusaikana ollut, kaikki maistuu.

Seksistä: Olo on ollut seksympi ku yleensä, ja mies on tyytyväinen kun ei aina tarvitse hänen olla aloitteen tekijä! Kun on paikat herkistyneet, rinnat paisuneet ym. niin kyllä seksi on ollut mainiota.. Siis ainakin minusta, ei oo kyllä mieskään valittanut. Omituista vaan, kun ei mies halua enää enemmän?!?

Alapäänvaivoista: Kierukan aikana mulla oli lähes koko ajan joku tulehdus päällä, nyt ei onneksi ole ollut mitään! Kop-kop (koputan päätä)

Raskausvaivoista: Aikaisemmin olen ollut elämäni kunnossa aina odotusaikana, nyt on vaivannut sikaiso väsymys. Se alkaa nyt hellittää, tilalla selkäkivut.. Ala-keskiselässä, vihloo jossain asennossa niin ettei henki tahdo kulkea.. Pakko alkaa liikkumaan enemmän ja jumppaan, jos kivut hellittäis.

Onneksi työt loppuu kohta, voi alkaa täysillä keskittyyn itseen :), perheeseen ja kotiin. Tarkottaa varmaan sitä, että kun muu perhe töissä ja koulussa, pitelen sohvaa ja kuuntelen musiikkia. Kun alkavat palaan kotiin, ylös ja muka kovasti kotitöitä tekeen... Mutta se hyvä puoli tässä odotusajassa on, että saa aika hyvällä omalla tunnolla myös ihan vaan levähdellä ja ottaa nokosia! Välillä tulee toki tarmokkuuden puuskia, ja silloin tapahtuu. Onneksi ei liian usein.

Hyviä odotuspäiviä kaikille!

Vierailija
31/55 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut koko päivän kauhea päänsärky, yhden napinkin otin aamulla, mutta ei tunnu auttavan mikään. Söin tuossa ja nyt etoo. Ja väsymys jatkuu, johtuneeko joka-aamuisista herätyksistä ennen kuutta.

Töissä on käytävä vaikka siellä on äärettömän tylsää. Projektit jäissä, joten mitään ei tapahdu. Aivan kamalaa ajan tappamista. Siellä sitten lyllerrän paksuuntuneen keskivartaloni kanssa ja yritän pitää valtavia huiveja siinä edessä. Ajattelevat kai että kesäkiloja on karttunut.

Mulla oli neuvolalääkäri eilen, jossa kävi ilmi ettei paino ole noussut yhtään vaikka olen syönyt taukoamatta ja normaalia raskaampaa ruokaa. Hyvä niin. Meillä kun ei ole kotona vaakaa.

Lääkäri yritti kuunnella sydänääniä, mutta ei löytänyt niitä. Niinpä otettiin ultra käyttöön (siellä on se, vaikka viimeksi kerroin ettei sitä enää ole!). Vauva köllötti siellä istukan takana, joten näin aikaisilla viikoilla aika vaikea saada dopplerilla kuulumaan. Mutta näytöllä näkyi sydämen syke selvästi. On todella huojentunut olo. Maanantaina sitten np-ultraan.

Töissä en tosiaan ole vielä kertonut, enkä aiokaan ennen kuin se huomataan. Yhdelle työkaverille taidan sanoa, mutta hän onkin ainoa johon voin luottaa ettei sana leviä. Hän on mies ja vastasyntyneen isä. Olemme puhuneet aiheesta viime ajat aika paljon. Katsotaan nyt.

Minulla on ystäväpiirissä muutamia lapsettomia pareja. Ja kun olemme tätä 30+ osastoa, voi lapsettomuus (tahallinen tai tahaton) olla aika vaikea asia. Yksi hyvin läheinen ystävä on nyt ottanut etäisyyttä kun kuuli raskaudestani. Heillä ei ole lapsia, eikä hän ole asiasta halunnut puhua koskaan. Pelottaa ettei välit nyt katkea kokonaan.

Miksikö pelkään? No kun esikoista odottaessa paras ystäväni laittoi välit poikki koska hän ei ollut onnistunut saamaan lasta. Se oli siis se syy. Välimme eivät koskaan palautuneet. Suren sitä vieläkin ja esikoinen täyttää syksyllä jo 4.

Toinen ystäväni kertoi heidän yrittäneen lasta jo jonkin aikaa ilman tärppäämistä. Hänkään ei ole nyt tapaamisemme ja raskausuutisesta kertomisen jälkeen pitänyt yhteyttä.

Meillä on kolmaskin ystäväpariskunta, tahattomasti lapseton, ja nyt hieman arveluttaa tavata heitä. Kipeitä asioita. Onko teillä muilla tällaisia kokemuksia?

Nooh, mulla päänsärky jatkuu ja hartioita särkee. Hierojani on kesälomalla, joten vielä pitää kärvistellä jonkin aikaa. Viikonloppuja kaikille!

ipu 12 tasan

Vierailija
32/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viime yö meni painajaisten merkeissä ja heräsin välillä omaan itkuuni.Herätessä olinkin väsynyt ja kaiken huipuksi huomasin unohtaneeni neuvolan, joka olis ollu aamukahdeksalta!!! No, nyt on aamiainen nautittu ja parempi tunnelma. Neuvolan sain keskiviikoksi.

Onko muut kiinnittäneet huomiota, että nukahdettua alkaa ihan omat leffat pyöriä? Joka raskudessa olen nähnyt hirveesti unia, joissa ihmiset ja paikat menneisyydestä vilisee! Mielenkiintoista.

G: Mitä syötte aamiaseksi?

Itse syön joka aamu Yosa-kaurajugurtin ja 2-3 ruispalaa päällystettynä margariinilla, kalkkunalla, tomaatilla ja suolakurkulla.Joskus keitän vihreää teetä, jos jaksan.Näillä useinmiten huono olo häviää=) Vähempi syöminen ei valitettavasti riitä.

Vierailija
33/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moe!

Sain viikonloppuna luettua parin viikon jutut, mutta uusimmat on vieläkin lukematta. On se ihanaa, kun olette niin ahkeria kirjoittelemaan!

En ehdi nyt kommentoimaan paljoa, jos vaikka myöhemmin tänään.

Tulin kirjoittelemaan niistä vauvan liikkeistä (joista kerroin viime viikolla) ja neuvolakuulumisia.

Tänään oli toinen neuvola. Samalla kävin labrassa antaas näytteen, kun se kamala (vuolas) valkovuoto jatkuu aina silloin tällöin. Torstaina saan tulokset. Itse epäilen hiivaa, mutta ei välttämättä ole kun ei ole muita oireita.

Neuvolassa oli kaikki kunnossa ja sydänääniäkin pääsin kuulemaan.

Neuvolatäti uskoi mun tunteneen liikkeet, vaikkakin ne tuntee yleensä vasta rv15 jälkeen. Mä olen ekan raskauden jälkeen tuntenut kropassa kaikenlaiset muutokset ja tuntemukset todella herkästi. Nytkin siis jos olen tarpeeksi virkeä ja rentoutunut + makuuasennossa, tunnen liikkeitä lähes päivittäin. Mutta siinä pitää tosiaan olla oikeassa mielentilassa. Yleensä ei kyllä ole aikaa kuulostella kropan " ääniä" , kiitos vilkkaan ja vaativan esikoisen :).

Neuvolassa " luvattiin" , että väsymys häviäisi parin viikon sisällä. Sitä odotellessa...

Esikolla ja mun äitillä alkoi nyt loma ja ovat pari viikkoa kaksistaan päivät, joten saan tehdä rauhassa töitä, otettua päikkärit työpäivän päätteeksi ja tehtyä hieman kotitöitäkin :). Melkein kuin lomalla olis!

Viime viikon pinosta huomasin, jotta RuuteliTuuteli mietiskeli tulevaa äitiyslomaa. Mä olen " suunnitellut" asioita jo aika pitkälle. Ed. raskaudessahan mä jäin saikulle (loppuajaksi) jo rv16 ennenaikaisten supistusten vuoksi, joten nyt yritän kyllä olla pidempään töissä (pää ei kestäisi kotona oloa ja ainaista pelkoa). Jos siis kaikki etenee " suunnitelmien" mukaan, aion jäädä sairaslomalle 5vk ennen äitiysloman alkua, eli lokakuun puolessa välissä. Tämä siksi, kun mulla tulee päivässä 200km työmatkaa (n.2h). Nuo matkat tuntuu jo nyt ylivoimaisilta, saatikka sit kun tulee pimeä aika ja kelit on mitä on + mitä kaikkia muita vaaroja autoiluun ja istumiseen liittyykään.

Palaan vielä tänään uudemman kerran!

Justus rv11+6

Vierailija
34/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten en saa mielenrauhaa!

Tolleroinen ihmetteli, kun oireet ovat hävinneet. Niin kävi mullekin 10. raskausviikolla. Mutta nyt 12. raskausviikolla oireita taas on! Oireettomuutta kesti n. viikon.

Plumeria ja muut päänsärystä kärsivät

Mulla tulee kova päänsärky siitä, jos en saa levättyä tarpeeksi. Voisiko siis muilla johtua samasta syystä?

Sammermanni kyseli unista. Mulla ei ole unet vielä vilkastuneet. Ed. raskaudesta asia kuitenkin tuttu :).

Yhden vauvaunen kuitenkin olen jo nähnyt (taisin jo mainitakin), kun vauva ei muistuttanutkaan yhtään vanhempiaan!

Aamiais G: Yleensä syön pelkkää hapanleipää ja rasvaa. Kaikki muut saa aikaan huonon olon. Joskus menee alas myös mansikka-smoothie (minäkin siis maistanut sitä Arnoldin ihanaa Smoothieta!).

Tintti-73: Mulla olisi kierron mukaan la 2vk aiemmin kuin se todellisuudessa on. Vaikuttaa epätodelliselta, mutta niin se vain on!

Äitiysvaatteistakin on ollut puhetta. Mulla oli viime raskaudessa vain kahdet äippähousut ja pari numeroa isommat kengät (kiitos turvotuksen). Omilla paidoilla pärjäsin koko raskauden ajan. Raskausmaha ei juurikaan näkynyt. Yläkerran sinkkumies mm. sai tietää vauvasta vasta 2vk sen synnyttyä, vaikka nähtiin päivittäin pihassa! Vauvan synnyttyä luuli itkujen kuuluvan hänen yläkerrastaan, vaikka vauva oli muuttanut sieltä pois 4kk aiemmin :).

Kääks, nildemar muistutti mattojen pesusta. Kahtena kesänä ollaan pesty ne itsepalvelupesulassa. Tänä kesänä ajattelin pestä itse, mutta saa nähdä kuinka käy¿

Oletteko muuten pitäneet raskausajan päiväkirjaa? Mä tunnen ihan syyllisyyttä, kun en ole jaksanut kirjoitella. Mulla on ollu tapana kirjoitella esikoisellekin päiväkirjaa, siihen meneekin kaikki aika nyt kesällä, kun tapahtuu niin paljon kaikenlaista. Joitain juttuja olenkin kirjoitellut erillisille lappusille, jos vaikka kesälomalla saisin aloitettua kunnon päiväkirjan pidon.

NP-ultrasta piti vielä kysyä sellaista, että jos on mahdollista, niin oletteko ottaneet ultrakuvan videolle? Meillä se on mahdollista ja otettiinkin esikon kohdalla. Ko. filmiä ei ole kertaakaan katsottu ja nyt en edes muista missä se on! Mutta kyllä varmaan otan ens viikollakin videon matkaan, jotta tämä tuleva kakkonenkin saa ultrasta itselleen muiston, jos haluaa.

Onnittelut lomalla oleville tai pian sellaiselle pääseville!

Mulla lomaan on aikaa vielä vajaat 3vk.

Justus

Vierailija
35/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tän viikon jaksaa vielä töissä olla ne muutamat työvuorot, kun tietää että kolmen viikon loma odottaa. Ja ihanaa kun lähdetään vähän reissun päälle autolla ajelemaan niin pääsee koti ympyröistä hetkeksi pois, unohtuu kaikki arki askareet ;-)

Muuten ei omassa voinnissa oo ihmeempiä muutoksia. Sen oon alkanut huomaa, että housut alkaa mahanseutuvista hiukka kiristämään, mut ei mitään selkeetä mahaa oo näkyvissä. Painoakaan ei ainakaan oman vaaan mukaan oo tullu yhtään lisää. Mutta en mä tosin ootakaan vielä ton mahan pullahtamista, kun sitä ehtii vielä sen mahan kanssa taapertaa sitten myöhemminkin.

Aamupala kyselyyn: Mä syön aamupalalla yleensä vähän jogurttia, teetä ja 1-2leipäpalasta ruisleipää kinkku/kalkkuna siivun ja juuston ja tomaatin siivujen kera.

Niin ja äitiyslomasta joku kyseli kans. Niin itte ajattelin jäädä ä-lomalle vasta ihan sitten kun on pakko. Niin tein esikoisenkin kanssa. Tietysti eihän sitä ikinä tiedä vaikka joutuu aikaisemmin jäämään saikkulomalle, mutta sitten eletään sen mukaan.

Eipä nyt tule juuri muuta mieleen, kuin hyvää alkavaa viikkoa kaikille ;-). Huomenna meen neuvolaan lääkärin tarkastukseen, jotenka täytyy sit vielä uudemmin kirjoitella... Toivottavasti kaikki on hyvin että voi sitten hyvillä mielin lähteä lomalle :-)

Poppa-78 ja rv:t 13+3

Vierailija
36/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluksi Milla-79: Ihan sama juttu tapahtui mulla toissapäivänä eli tunsin jotain liikettä tuolla ja nostin paitaa niin näin sellaisen " möykyn" joka kokeillessa oli kovaa eli ei mitään suolta vaan varmasti vauveli joka käänsi vain kylkeä :D Itse olen kans urheillut elämäni, mutta nyt on vikat 3vkoa jääneet välistä :(

Alussa vielä yritin käydä joogassa, ja tanssissa sekä salilla, mutta tanssitunnilta lähdin kesken pois kun meinasin pyörtyä ja kiiruhdin veskiin pillahtaen itkuun kun " En voi enää _ees urheilla_" hormoonit :DDD

Nyt en enää viitsiä repiä itseäni vaan olen hyväksynyt tämän arkiliikunnan ainoaksi eli pyöräilen töihin päivittäin. Se saa toistaiseksi riittää. Syksyllä aloittelen sitten uinnin taas varmaan.

Satsumanäiti: vaatteista...joo hankittua on tullut jo varmaan enemmän kuin ekalle ja tokalle :O Johtuen siitä että tää on varmaan meidän viimeinen niin halu hemmotella itseään on kova ja töissä on pakko näyttää siistiltä kun on asiakastapaamisia. Itse olen ostanut Henkkamaukalta jotain (tosin HKI en löytänyt mitään kivaa aleksilta vaan ostin tuolta pohjanmaalta kotikonnuilta), Bebesistä jotain (kallis...) ja nyt tilasin Ellokselta yhdet housut ja muutaman paidan kun oli tarjouksessa. Pitkäjalkaisille vinkkinä että siellä on on 88cm lahkeella housuja ja myös Bebesillä on yksi pitkä malli.

Mitäpä muuta. Olo alkaa olla suht hyvä. Väsyttää toki mutta se nyt on perheenäidillä jo kroonista :DDD

Mukavaa viikkoa kaikille ja jaksamista niille jotka vielä taistelee pahan olon kanssa!

RuuteliTuuteli 11+5 *odottaa kovasti jo np-ultraa*

Vierailija
37/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D Ei tosiaan tartte pitkäjalakisten housuvinkkejä, kun olen huikeat 158cm, hihii!!! On meitä moneksi!!! Tylsää että Henkkamenkalta myydään tosi nopeesti aina kaikki mammavaatteet mitkä on kivoja=(

Kävin Benettonin alessa tänään katselee mammakuteita, mut melki kaikki oli myyty-höh!

Vierailija
38/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on tehny poikaa päästä lomalle! Esikoinen tosin pitää liikkeessä silti koko ajan mutta päikkärit sentään nukuttiin tänäänkin ja nyt pitkästä aikaa oon tällai illalla ihan tolpillani ku yleensä pahoinvointi on iltaa kohden vaan lisääntynyt väsymyksen myötä.

Ultraan mennään keskiviikkona enkä malttaisi odottaa. Jännittää kovasti onko kaikki hyvin masussa... Ainakin maha on kasvanu joten hyvä merkki kai se on.

Ja liikkeistä: musta kans on tuntunu pariin kertaan että ihan kuin tuntisin pientä kutittelua mahan pohjasta. En oo vaan itsekään meinannu sitä uskoa todeksi enkä oo sitä ääneen kellekään sanonu kun tiedän että se kuulostaa utopistiselta. Mutta viimeksi eilen autossa istuessani tuntui pieniä kuplia.

Aamupala-G: Syön usein aamulla puuroa ja tuoremehua, joskus jugurtti tai viili tai leipä lisäksi. Aamupala meneekin hyvin alas mutta lämpimät ruuat on iso ongelma. Esikoisenkin takia tarttis tehdä ravitsevaa lämmintä ruokaa mutta kun pelkkä ajatuskin saa melkein oksentamaan niin valitettavan usein meillä on turvauduttu valmisruokiin... =(

Syöttekö te muut mansikoita? Kun nyt on ollut tätä hysteriaa mansikoissa käytettävistä myrkyistä... Mulla on nimittäin iso himo mansikoihin ja eilenkin meni varmasti litra. Täytys kai vähän himmata...

Entä ootteko uinu järvessä/meressä? Sieltähän kans on otollista saada vaikka mitä pöpöjä ja lisäksi on rintatulehduksen riski kylmässä vedessä. No en oo ite mikään vesipeto mutta tänään oli niin tuskasen kuuma esikoisen kanssa rannalla että pakko oli pulahtaa. Kotona kyllä heti otin suihkun perään.

Semmonen karmee ajatus on tässä heränny että mitäs jos tää pahoinvointi ei tässä raskaudessa hellitäkään viikolla 15-16 niin kuin hellitti esikoisen kohdalla vaan tää jatkuiski koko raskauden ajan...Aargh, se olis kyllä raskasta...

Tällaisin miettein tänään... Lämpöistä viikkoa kaikille!

-miina-liina rv. 13

Vierailija
39/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona tultiin Kyprokselta lomalta. Siellä oli aivan ihanaa, mutta 35-40 asteen varjolämpötila päivittäin alkoi jo loppulomasta ottaa voimille. Mutta kivaa oli silti! Siellä ihmiset ovat melko suorasukaisia, sillä ainakin viisi ihan tuntematonta ihmistä totesi vatsaani katsottuaan, että taidat olla raskaana. Siispä päätettiin, että turha sitä kai on täällä kotimaassakaan yrittää salailla kun kerran vatsan pyöristymisen huomaa jo noin hyvin.

Hirveästi olitte ehtineet kirjoitella. Nyt vasta sain loput jutut luettua ja pääsin itsekin kirjoittamaan. Niin paljon olisi kommentoitavaa, että en kyllä muista kuka mitäkin oli kysellyt, mutta kommentoinpa sitten yleisesti.

Vaateasiaa: Olen ostanut täältä Vauva-lehden sivuilta osta ja myy-palstalta pari pakettia käytettyjä äitiysvaatteita. Ovat olleet tosi hyväkuntoisia ja kaikki myös sopivia kun olen kysynyt vaatteiden koot ja myyjän mitat " normaalioloissa" . Olen tosi tyytyväinen edullisiin ostoksiini. Normaalivaatteista hameet ja yhdet farkut mahtuvat vielä jalkaan. Myös minulla on sellainen tilanne, että mammavaatteet ovat vielä liian väljiä, mutta omat vaatteet kiristävät jo aika lailla.

Vauvan liikkeistä oli myös juttua. Ajattelin, että taidan olla vähän höpsö kun mielestäni tunnen jo jotain liikkeitä. Päällepäin ei vielä huomaa mitään, mutta tutun nippailun lisäksi toisinaan tuntuu kuin kohdussa kuplisi ja kupla puhkeaisi. Kiva, että en ole ainoa, jolla on jo näillä viikoilla tuollaisia tuntemuksia. En ehkä kuitenkaan ole päästäni kovin paljon sekaisin. :-)

Aamupalagallup: Minä olen onneksi päässyt lähes kokonaan eroon etovasta olosta. Aamuisin maistuvat puurot, jogurtti ja hedelmät. Leivät tuntuvat vähän tökkivän, joten siksi olenkin koittanut olla lähiaikoina ahkera puuron keittäjä.

Vielä muutama sana omaa napaa. Olen tehnyt rankasti töitä heti lomalta paluun jälkeen ja osittain varmaan senkin vuoksi väsymys on edelleen aika kova. Muuten olen voinut hyvin ja odotan innolla keskiviikon niskapoimu-ultraa ja vapaapäivää.

Vierailija
40/55 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sängyn pohjasta nousta vielä yöpalalle, ja sitten virkistyi.Pian on kyl mentävä takas petiin.Kuopus on kuumeessa ja pitää kiikuttaa lääkäriin huomenna eli raskas pv tulollaan.

Olen uinu järvessä ja meressä.Kun kohdunsuu on kiinni, on hyvin epätodennäköistä saada sieltä mitään.

Mansikoita syös päivittäin.Samoin söin viime raskaudessa joka siis oli 2006 ja silloin on ollut jo tämä sama homemyrkky käytössä eikä meidän vauvalla ollut mitään ihmeellisiä muutoksia.

Hyvää yötä=)