Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tammitenavien uusi viikko***

02.07.2007 |

Millä mielin uuteen viikkoon?

Meillä on tämä viikko lomaa ja fiilis on tosi hyvä! Nyt pitää nauttia tästä viimeisestä lomaviikosta, vasta syyskuussa on seuraava viikon pätkä vapaata. Toivottavasti ilmat suosii ja saadaan nauttia kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa :) Esikoinen on mummulassa ja me lähdetään hoitamaan parisuhdetta leirille!

Eilenkin eräs tuttava tuli taputtamaan vatsaa ja onnitteli. Sama tapahtui viikonlopun aikana moneen kertaan ja onnitteluja sateli. Eipä sille mitään mahda, että tätä ei enää salassa pysty pitämään. Ja miksi tällaista ihanaa asiaa pitäisi salatakaan ;)

Mua on vaivannut joka päivä hillitön päänsärky. En tiedä vaikuttaako ukonilma tai hormonit vai molemmat. Väsymys on alkanut vähän hellittää ja jaksaa jotain tehdäkin. Olo on muuten kaikinpuolin hyvä ja mieli pirteä.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

plumeria (13+5)

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen miehen kanssa NP Ultrassa ja oli niin liikuttava hetki nähdä oma vauva masussa. Ollaan kyllä oltu viikoilla kuusi katsomassa onko siellä masussa ketään mutta sillon sintti oli sellanen 7 mm, joten nyt kun näki oman pikkuisen joka on 7 cm pitkä ja jolla on selkäranka ja kaikki raajat yms. niin se oli aivan tajuttoman ihanaa! Nyt koko eileisen illan ollaan miehen kanssa katseltu sintin kuvia.

Olo on jotenkin helpottunut. Nyt sitten työpaikallakin oikeastaan kaikki tietää joten senkin takia tämä tuntuu konkreettisemmalta kun siitä voi vapaasti puhua eikä tarvitse salailla enään. Nyt taas ihan vaan omia kuulumisia tuli taas kirjoiteltua...

Nyt täytyy lähteä palveriin :( Ei halua olla töissä.....

Ai niin, laskettu aika siirtyi kahdella päivällä joten nyt laskettu aika 8.1.07

Nildemar ja sintti 13+2

Vierailija
2/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep minä se olin joka ne olin tilannut ja palauttaa joudun :( Teen istumatyötä ja en pysty pitämään mitään mikä painaa alavatsaa ja ne painoi tosi ilkeästi siitä kohdasta missä farkkukangas vaihtuu resosoriksi. Muuten olivat ihanan pitkät ja kapeat eikä liian leveät kuten usen pitkät farkut tuppaa sitten olemaan :)

Huono olo on jostain syystä vaivannut yhä välillä ja väsymyskin tuppaa silloin tällöin näyttäytymään.

Ultra olisi maanantaina ja ei meinaa malttaa odottaa. Mun odotuksesta tietää suunnilleen jo kaikki joten jos kaikki ei olekaan hyvin niin monelle pitää kertoa :/

Liikkeitä kuitenkin tuntuu joten jaksan uskoa että kaikki on hyvin =)

RuuteliTuuteli 12+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni 10v ja 8v sitten elämänsä ekalle leirille.Reippaina lähtivät. Kirjepaparia ja kuoria+merkkejä panin mukaan, jos vaikka sais ihanan kirjeen sieltä itselleen muistoksi=) No joo, poika heti sanoi ettei varmaan kirjoittele, mutta tyttö tykkää puuhastella ja askarrella.

Mulla oli eilen neuvolassa hemppa 117. Ihme et niinkin paljon. Marraskuussa synnytyksen jälkeen se oli 78. Kävin ostaa Ferrofortea valmiiksi , mutten aloittanut sen ottoa ihan vielä. Beroccaa ostin myös ja ja aloin juoda, koska suupielet on auki eli b-vitamiinin puutos.

Vauvalla on kuume laskenut. Huomenna mulla on se hemmottelupäivä kauneushoitolassa, joten vauvan vien kummitätille.

Mum73, asumme Helsingissä. Mun kaverilla on kans 3 poikaa ja nyt sai joulukuussa sen tytön-arvaa oliko onnesta kankeena=)

Eilen oli kamalan huono olo koko päivän ja väsytti. MUn pi´ti mennä kaverin kans illalla pyöräilee, mut en vaan kyennyt.

Joo ja painoa oli tullu 2,8kg ekoina viikkoina.MItes muilla?

Vierailija
4/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille. Pitikin mennä ihmettelemään, kun ei oireita tunnu olevan... Tänään on ollut melkein aamusta asti ällöttävä olo, ajatuskin eilen töihin ruuaksi ostetusta kanapastasta tekee pahaa... harmi vain kun tuli niin iso annos ostettua. Pitää yrittää, josko edes vähän menisi alas.

Mulla kävi ainakin alkuun niin, että paino yhtäkkiä putosi n. pari kiloa, mutta se kai johtuikin siitä että ei tehnyt ollenkaan mieli mitään epäterveellistä vaan salaatit ja hedelmät alkoi maistumaan paremmin. Ja muutenkin jäi turha naposteleminen... saa nähdä, kääntyykö toisin päin vielä mieliteot, toivottavasti ei :)

Ajattelin vielä kirjoitella tänne tammitenavien puolelle niin kauan, kunhan neuvolassa tarkentuu tuo laskettuaika. Nythän se on mulla 31.1. ja hyvinkin voi viikolla siirtyä eteenpäin.

Joku mainitsi aiemmin että heti plussaamisen jälkeen hävisi työmotivaatio. Hephep, täällä myös! Eipä ole tätä surffailuakaan ennen paljon työn lomassa harrastettu, mutta mitäs sitä nytkin tehdään, aijai...

taas työn lomassa Tolleroinen

Vierailija
5/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsit kun ei meinaa perässä kestää nimissä ja viikoissa ja muissa.. varsinkin kun on tullut reissuttua niin kamala määrä uutta tekstiä aina nettitauon jälkeen. viime viikolla käytiin muumimaassa ja huomenna lähdetään savonlinnaan eli taas nettipimentoi tiedossa. joten ihan yleisesti vaan nyt uusille tervetuloa ja kaikille ultrassa käyneille onnea kivoista uutisista! <3

meilläkin oli eilen np-ultra. tosin niskapoimua ei omasta toivomuksesta mitattu, ultrattiin muuten vaan. mitat yllättäen vastasivat melkein kuukautisista oletettuja viikkoja (alkuraskauden ultrassahan oli melkein viikon pienempi) joten LA pysyy siinä neuvolan määrittelemässä eikä siirtynyt kuten itse olin arvellut. no, pääsenpähän aikaisemmin töistä pois :D

ruoka ei oikein maistu joten paino on hyvin kestänyt samoissa kuin ekassa neuvolassakin. seuraava nla on ensi viikolla joten sitten nähdään konkreettisesti, meidän oma vaaka kun taitaa näyttää pikkuisen eri mittoja kuin neuvolan.. maha on kuitenkin kasvanut jo. tavan housut eivät oikein mene päälle mutta äitiyshousut tuntuvat vielä isoilta. yhden mahan alle jäävät otin käyttöön mutta muuten koitan sinnitellä hameiden sekä kaverilta lainattujen koon 40 housujen kanssa vielä..

ja vielä loppuun muistutus yahoon listasta: http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/

annele + pikkarainen 12+

Vierailija
6/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku (?) kyseli, että mistä päin ovat muut odottajat... Me asutaan Pohjois-Karjalassa, aikalailla korvessa maalla.. =) Täältä en tosin ole kotoisin, mutta miehen " perässä" tänne tullut ja jäänyt.

Eipä muuta kummempaa.. Viikon päästä np ultra. Iskias vaiva nostaa edelleen silloin tällöin päätään ja närästys vaivaa iltaisin.. Osaisiko joku neuvoa siihen sopiva lääkkeen? Eilen illalla erehdyin syömään yhden grillimakkaran ja illalla ja yöllä oli sisukset tulessa! =/

Mulla myös taipumusta huononevaan hemglobiiniin.

Nyt rv 11+5 ja maha on melko iso... =D en tiedä johtuuko vielä raskaudesta vai turvonnutko vaan olisi? Paino oli neuvolassa kuitenkin ihan sama kun mitä koko viime talvenkin (suureksi yllätyksekseni).

Loppukuusta olisi häät tiedossa ja pähkäilen mitä ihmettä saan mahtumaan päälleni... =D kuitenkaan en ihan vielä mitään mamma-vaatetta haluisi hankkia, ne ovat vielä isoja.

Mukavaa loppuviikkoa!

t.vilmahilja

Vierailija
7/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys painaa edelleen... kivaa olla töissä ku väsyttää ja muutenki tuntuu et motivaatio on nolla työn suhteen, huokaus... niin ja sitten itkettää koko ajan, joskus ei oo mitää syytä ku vollotan... niin mäkään en oo viel käynyt np-ultrassa, se ois vajaan parin viikon päästä ja edelleen mietin et onko kaikki hyvin jne...

niin joku vissii kysyi mistä päin kukaki on niin mä asustan vantaalla.

enpä nyt keksi muuta...

mimmu-83 rv 10+4

Vierailija
8/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vilmahilja naimisiin menosta-tai siis tulevista häistä!!! Tuleeko paljon vieraita? Mitä meinaat tarjota?

Tolleroinen, mulla myös la 31.1. mutta mulla taas lultavasti siirtynee taaksepäin koska raskauden epäillään olevan pitemmällä.

Pää-ja polvisärkyä tänne tänään=( Ja mega-väsymys jatkuu...

Vierailija
9/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon loma aiheutti lievän nettipimennon (siis olisihan meillä kotona tietokone ja laajakaista ja vaikka mitä, mutta kun kotona on myös sohva, mitä ei täällä töissä ole, niin täällä on kivampi surffata, kun työmotivaatio on mitä on...)

Olittepa olleet ahkeria palstailijoita, ja kiva oli lukea iloisia ultrakuulumisia. Ja tervetuloa uusille, kivaa, että joukko kasvaa!!

Aamupalagallupista: Nyt on viimeaikoina luonnonjugurtti höystettynä muromyslillä ollut useimmiten aamupalana. Välillä leipää, johon päälle suolakurkkua (juuston ja levitteen lisäksi). Olen yrittänyt lisätä tuota leivän syöntiä, kun sen päälle voi laittaa margariinia, niin saa sitten niitä hyviä rasvoja ja leivästä kuituja. Neuvolatäti niistä niin kovin oli huolissaan...

Äippävaatteista: Löysää ja löysempää on tämä look tällä hetkellä. Onneksi on kaikki ihanat tunikat ym mammavaatteiden näköiset muodissa (?), tai ainakin lindeksit ja kappahlit on niitä pullollaan. Ostin yhdet vatsavaralla varustetut legginsit, mitkä menee tunikan kanssa, edellisestä raskaudesta odottaa parit housut, yksi hame ja muutama paita. Normaalivaatteita olen vielä koittanut pitää, ettei herätä töissä huomiota, kun kerrotaan vasta sitten elokuun alussa, kun reilusti on viikot täyttyneet... (onneksi loma alkaa taas pian, ei tätä pömppämasua kauaa piilotella)

Liikkeistä: Olen tuntenut sellaisia ovelia muljahduksia, jotka epäilisin liikkeiksi, mutta en ole ihan varma. Esikoisesta tuntui liikkeet 15 vkon paikkeilla, joten voihan se olla, että tämä toinenkin tuntuu tavallista aikaisemmin. Ja sellainen hauska kovettuma välillä alavatsassa tuntuu, ihan kuin vaaveli kääntäisi kylkeä tms.

ON: eipä kummempaa, paha olo on todella raivostuttavaa näillä helteillä. En saa nukutuksi illalla, kun on liian kuuma ja sekös asiaan auttaa.. Ja päikkäreitä en haluaisi hirveästi ottaa, ettei sitten yöunet mene siitä. Miehen kanssa on välit vähän niin ja näin, kun se kärttää seksiä koko ajan, ja minua EI VOISI VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA. Eikö se nyt todellakaan ymmärrä, että viimeinen asia, mitä sen kannattaa tehdä on koko ajan kiehnätä kyljessä ja kerjätä. Tänään aamulla viimeksi sanoin sille, että ilmoitan kyllä sitten kun paha olo menee ohi ja sen suuntaiset ajatukset alkavat taas kiinnostaa, ja että hän ei muuta kuin huononna asemiaan, kun koko ajan kysyy, että onko vielä paha olo ja joko nyt. Sori tilitys, mutta kun kiukuttaa. Löin sille eteen sen neuvolasta saadun odottajan oppaan, missä on isillekin oma osionsa, ja sanoin, että lue siitä. Siinähän sanotaan, että kaikkia ei raskausaikana vaan yksinkertaisesti kiinnosta... Ainakaan alkuraskaudessa. Vielä kun vähän kerään kiukkua, niin ilmoitan sille, että seksiä tulossa seuraavan kerran sitten kun vauva on syntynyt ja siitä toivuttu!!

NP ultra on 1½ vkon päästä, ja sitä odotellaan. Esikoinenkin otetaan mukaan, toivottavasti on hyviä uutisia, niin saa isovelikin sitten nähdä tulevan pikkuisen. Kovasti hän jo silittelee masua, ja kurkkii, josko vauva tulisi navan kautta kurkkaamaan takaisin :)

Nyt kyllä riittää tämä hikoilu töissä! Lähden kotiin...

Popin_äiti ja pallero rv 10+4

Vierailija
10/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, juuri kun mietiskelin tuossa että mitenkähän tuo erotiikkapuoli tuntuu muilla olevan niin Popin_äitihän sieltä antoi omakohtaista kokemusta tulla :) Juu, eipä täälläkään paljon tuo sänkykamarin puoli kiinnosta, ja sekös rassaa. Vielä kun tuo ukonketale osaa ne kaikkein kiihottavimmat esileikitkin tyyliin heiluttelee vehkeitään ja sanoo, että voisit ottaa suihin... Eipä paljon innosta. Sitten ihmettelee että miks me ei harrasteta enää seksiä.

Itselle tulee vielä jotenkin vaivautunut olo että en " anna" tarpeeks...

Kieriskeleekö moni muukin samojen ongelmien kanssa vai joko on himot huipussaan? =D

Tolleroinen

Vierailija
11/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa minunkin puolestani uusille odottajille!

Odottelen kovasti maanantaita, jolloin on np-ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin...

Massu on kyllä ihan pullahtanut, en oikein uskalla edes vaa' alle mennä, kun en tiedä olenko tavallisen turvotuksen lisäksi myös lihonut... nyt on ruoka maistunut paremmin, ja varsinkin makeaa tekee aina nälkäisenä mieli :-/

Aamupala mulla on joka aamu terveellinen, koska olen päiväkodissa työharjoittelussa ja saan aamiaisen siellä. Melkein joka päivä siellä on puuroa, joka kyllä on alkanut raskauden aikana maistumaan yllättävän hyvin. Hirveä satsi on noita minipussi-kaurapuuroja kaapissa... jännä miten joku muukin sanoi että leipä jossain vaiheessa on tökkinyt. Mulle kävi kans niin että leipä alko tuntua suussa jotenkin tahmaselta, alko ällöttää se tunne kun pureskelee ja nielee sitä, tuntu että se jää kurkkuun kiinni... nyt taas voin syödä leipää, mutta ei mun kyllä sitä edelleenkään mieli tee...

Länsi-Vantaalta olen, kun joku kyseli. Ja äitiysvaatteita ei olla vielä ostettu, koska suurin osa vaatteista menee päälle, vaikkakin alan vatsanseudun kohdalta näyttää liian pieneen kuoreen survoutuneelta makkaralta :(

Mäkin yks aamu herätin miehen (joka on lomalla) ihan varta vasten katsomaan mun litteää vatsaa. Se on ihan uskomatonta mikä ero saattaa olla siinä miltä vatsa näyttää herätessä ja sitten muutaman tunnin päästä...

Ostin äsken litran mansikoita ja olin ehtinyt syödä niistä ehkä puolet, kun ne jo tuli ryminällä läpi. Olen kyllä kuullut että mansikat kiihdyttävät aineenvaihduntaa, mutta en ihan tollasta räjähdystä odottanut...huh, pitänee mennä päiväunille tokenemaan.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
12/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saapi syödä rennietä. muissa taitaa olla liikaa suoloja ja siksi niitä ei suositella.

seksiä meillä ei ole kamalasti harrastettu. ei siksi ettei olisi tehnyt mieli (alkuviikoilla varsinkin himotti ihan koko ajan - ihan uusi tilanne miulle alkuraskaudessa! :-O ) vaan siksi että jotenkin alitajuisesti pelkäsin keskenmenoa. sitähän sanotaan että silloin kun kuukautiset olisi normaalisti niin yhdyntä saattaa lisätä keskenmenon riskiä vähän.. ja kun itse olen aina saanut nauttia epäsäännöllisestä kierrosta niin mistä halvatusta sitä sitten tietää milloin ne kuukautiset ehkä mahdollisesti olisivat olleet.. joten aika hiljaista on sillä rintamalla ollut.. mutta nyt kun on kriittiset viikot kasassa niin ehkä sitä taas uskaltaisi..

onhan meillä tietty tuo puolitoistavuotias myös joka nukkuu yhä samassa makkarissa meidän kanssa joten välillä on sitten homma kaatunut siihen että pikkumies on herännyt juuri strategisilla hetkillä.. suunnitelmissa olisi siirto isosiskon kanssa samaan huoneeseen tässä loppukesän aikana ;)

annele + pikkarainen 12+

Vierailija
13/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näitä kaikkia meinaa keretä lukemaankaan. Aamuvuorot takana ja minä selvisin, vaikka olin aivan varma, että kuolen väsymykseen ennen kuin vapaa koittaa. No, en kuollut ja vapaa koitti.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista teille, ketkä olitte tiirailtavana käyneet. Meillä olisi myös saanut normi ja np-ultran, mut käytiin vaan siinä normijutussa. Rakenneultraan aiottiin kyllä mennä. Mut sen aika on vasta elokuun loppupuolella... Onkohan sinne jonoa? Vai riittääkö jos edellisellä viikolla alkaa tilaamaan aikaa? Kertokaa tyhmälle.

Oskupaulille ja mum73:lle tervetuloa mukaan!

Aamupalasta kysyttiin; minulla ollut jo vuosikausia näin: kaksi mukia teetä+maitoa ja hunajaa,kaksi palaa Realia+oltermannia, ohuen ohutta naudanpaistia ja kurkku/tomaatti. Olen aina ollut aamupala-ihminen :)

Monet on kirjoittanu mansikoista ja mä en oo kunnolla päässy vielä edes maistamaan. Niitä tekis mieli.

Uimaan en minäkään ole vielä uskaltanut mennä.

Äitiysvaatteita olen hankkinut tasan yhdet haalarit, kun löysin kirpparilta 3,50. Kylläkin liian isot vielä. Alennuksiin olis kiva päästä, mut rahaa ei oo ennen tilipäivää juurikaan... Alushousut kyllä tekee niin tiukka et niitä on pakko hommata jostain isompia...

Jumppajutuista; mua seksi jopa kiinnostais, mutta kun olen kuiva kuin mikä ja jos sattuisi muuten jopa sujumaan ja tekemään taivaallista niin... mikä... no hiivahan se sieltä... Tää on niin raivostuttavaa. Mulla ei ole elämässäni koskaan ennen ollut hiivaa paitsi nyt tänä raskausaikana ja nyt se tuntuu olevan nyt sit koko reilun kolmenkymmenen vuoden edestä koko ajan. Riittää kun lämpeneekään ajatukselle miehestä... Kiva kun töissä on lämpötila neljässäkymmenessä, niin alapäänkutinahan siitä vielä puuttuukin. No niin nyt on taas verenpaineet nostettu...

Nyt sohvalle! Mies iltavuorossa ja hyvää yksinsohvallamakuu-aikaa menee hukkaan...

Pore&Papunen rv13+4

Vierailija
14/55 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vähän tänne teidän puolelle kurkkimaan.Itselläni on vauva03/07 ja nyt raas raskaana,ja LA taas maaliskuussa..

Anyway,Justus:

Liikkeet on todellakin mahdollista tuntea jo erittäin varhaisessa vaiheessa.

Viime raskaudessa tunsin tyttäreni liikkeet jo viikolta 12 lähtien.Minun terveydenhoitaja vaan totes et mä tunnen ne ajoissa ja se siitä.

Sanoinkin miehelle viime kesänä että vauva sielä aerobiccaa kun ne " liikkeet" tuntui niin jänniltä...

Onnea teille kaikille TAMMITENAVILLE!!!!

Hanan rv5+2

Vierailija
15/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tammimammoissa. ja mitä vanhat silmäni (rillien takaa) näkevätkään. Täällähän puhutaan seksistä :D

No minä se kuulkaa eilen illalla harrastin ihan kunnon seksiä ja sehän oli ihan kivaa. No...aiemmasta kerrasta oooooon kyllä vierähtänyt...mitä....ööö...kaksi kuukautta...hih...joo ei oo meilläkään ollut himot kohdillaan minun osaltani ja mies yx päivä saunassa jo epätoivoisena kysyi että tähänkö tää seksi nyt sitten loppu???? Mä sitten kiusasin ja tokasin että mihin me enään sitä seksiä tarvitaan...hih...no mies oli eilen onnensa kukkuloilla kun yllätin enkä kääntänyt kylkeä!

Kyllä se paha olo ja kaamee väsymys vie viimeisetkin halut, ainakin minulla! Mut ehkä se tästä....toivottavasti...

Ai niin ja Espoossahan tämä mamma asustelee miehen ja kahden koiran kanssa.

No kai taas pitää töitäkin tehdä...tylsää...kesällä ei pitäis tulla töihin ollenkaan :(

Nildemar 13+3

Vierailija
16/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee ihan hirmuisesti mieli seksiä. Tuntuu, että olen innostuneempi kuin mies. Se taitaa olla vähän yllättynyt jatkuvasta halustani. Silloin kun kärsin pahasta olosta suihinotto ei innostanut (hammasharjakin oksetti), mutta kaikki muu kyllä.

Ostin muuten kahdet äitiyshousut Bebes-myymälästä (www.bebes.fi). Ne on muuten ihan tavalliset, mutta etupuolella vyötärönauhan tilalla on leveä, joustava kuminauha, joka jää pömpön alle. Olen pitänyt niitä nyt viikon eikä kukaan ole tajunnut, että olen raskaana. Äitini jopa lyhensi ne eikä tajunnut mitään! :)

Toukomaa ja Nuppu 10+6

Vierailija
17/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Enimmäkseen olen taustalla kiinnostuneena seurannut näitä kirjoituksia, mutta jos nyt itsekin laittaisin vähän tekstiä.

Seksistä: mieli tekee, unet ovat aivan uskomattomia ja katselen mielelläni hyväkroppaisia miehiä; vaikka tietyömaan paidattomia (ennen ei ole muut miehet juurikaan kiinnostaneet edes katselumielessä). Kuitenkin oma pahoinvointi on sellainen etten kestä mitään hytkyvää liikettä joten jää haaveilun asteelle.

Kovasti odotan ensi viikon alussa olevaa ensimmäistä ultraa. Odotus on todella piinaavaa kun ensimmäinen tulollaan eikä mitään tietoa sikiön voinnista tai mistään. Täytyy vaan rukoilla että kaikki on hyvin.

Oletteko muuten alkaneet jo rasvaamaan vatsan ihoa ja jos niin millä?

Entä välilihaa? Muutama ystäväni väitti etteivät revenneet rasvauksen ansiosta.

t.Kotaliini

Vierailija
18/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!

mimmu-83, kannattaisikohan hakea pari päivää sairaslomaa, jotta saisit levätä ja yrittää tasoittaa mielesti? Tsemppiä!

Seksistä on ollut puhetta. Yleisesti ottaen ei haluta. Joskus alkaa haluttaa ja paljon, mutta mies ei oo just sillon paikalla!

Joku valittelikin kuivuutta emättimessä. Mulla tuli tuo kuivuus kehiin esikoista odottaessa (vajaa 3v sitten) ja on jatkunut siitä asti koko ajan. Ei siis muu auta kuin liukasteet.

Liukasteista päästäänkin rasvaamiseen. Mulle tuli ekat raskausarvet teininä, kun kasvoin, enkä voi siis niitä mitenkään välttää näin raskausaikanakaan. Ekassa raskaudessa rasvasin lähinnä rintoja (perusrasva), mutta en havainnut siitä mitään hyötyä.

Toi välilihan rasvaaminen on mulle kyllä ihan uusi juttu! Luulin, että niihin voi vaikuttaa vain jumppaamalla.

Olettekos muistanneet jumpata lantiopohjan lihaksia?

Ekan raskauden alkuvaiheessa jumppaamisesta muistutettiin neuvolassa, mutta nyt ei. Teen niitä satunnaisesti, mutta pitäisi olla paljon ahkerampi. Ekassa synnytyksessä v.liha leikattiin + repesin pahasti ja kävin pitkään fysioterapiassa jumppauttamassa lihaksia ihan koneen avulla. Ne palautuivat vasta 1,5v synnytyksestä täysin ennalleen. Nyt synnytyksestä on reilut 2v ja huomaa, että pitäisi olla ahkerampi. Eli nuo lantiopohjan lihakset eivät valitettavasti ole uusiutuva luonnonvara, pakko tehdä koko ajan töitä.

Mullahan oli sitä tosi runsasta valkovuotoa (on vieläkin muutaman päivän välein). Syyksi selvisi hiivatulehdus, mitä osasinkin odottaa. Ihmeellisintä asiassa on se, kun mitään muita oireita ei ole! Emätinpuikkoja en voi käyttää, joten voiteen avulla yritän hiivaa parantaa. Mutta mistä ihmeestä voin tietää, että se on parantunut??? Tarvii kysyä seuraavassa neuvolassa.

Ja hieman o.n. Väsymys alkaa hieman väistymään. En ole siis ihan kuollut iltaisin, vaikken päikkäreitä saisikaan otettua. Myös aamupala alkaa maistumaan paremmin. Itse asiassa koko ajan ois nälkä! Aiemminkin oli usein nälkä, mutta ei niin usein kun nyt!

Tiistaina olis np-ultra. Sen jälkeen tämä meidän vauvauutinen on " vapaata riistaa" . Olen siis välttänyt kertomasta asiasta " ihan kaikille" :).

Iloista viikonloppua!

Justus rv12+3

Vierailija
19/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen kolmatta lastamme rv 10+5 ja pakko myöntää että olo on aivan hirveä. Olen totaalisen " merisairas" koko ajan. Ajattelin kun plussasin että kyllä tämä kolmas nyt sujuu rutiinilla, mutta vähänpä tiesin..

Olette ilmeisesti kaikki käyneet np ultrassa. Itse päätin sen jättää väliin. Kuitenkin ultrassa kävin rv 10+3 koska terv. hoitaja ei kuullut vauvan sydän ääniä ja halusi varmistaa että kaikki on hyvin. Siellähän se pikkuinen kölli ja jumppasi. Esikoisen näin rv 18 ja kakkosen vasta rv 20 kun jätin nuo np ultrat silloinkin väliin.

Töihin paluu ensi viikolla hirvittää kuinahan sitä jaksaa tämän " merisairauden" kanssa..

Kirjoitteleepi Jenzbe rv 10+5

Vierailija
20/55 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään en päässyt töihin :( Eilen iltapäivällähän kärsin ripulista, ja oksettava olo alkoi sitten myöhemmin illalla. Luulin sitä ensin näläksi ja söin, mutta siitäkös yökötys vaan yltyi. Aamulla kykin herättyä vessanpöntön edessä ja lopulta soitin töihin että tulen vähän myöhemmin, kun helpottaa. Kahden maissa sitten tulin siihen tulokseen, etten tänään taida olla menossa enää töihin. Olen saanut tänään syötyä vasta yhden banaanin, ja senkin kahdessa erässä...

Seksistä: Harrastellaan yleensä noin 1-3 kertaa viikossa, eikä raskaus ole juurikaan vaikuttanut määrään. Kirjoitin jo aiemminkin siitä, miten tuntuu että paikat on herkistyneet ja seksi maistuu tavallista makeammalta. Väsymys on kuitenki aiheuttanu sen, ettei määrä oo lisääntynyt..

On vähän huono olo, en taida tällä kertaa kirjoitella tämän pitemmästi. Parempia vointeja muille :)

Pajunkukka + Tiitiäinen 10+6