Siis exä oli ihan tosissaan
mä luulin, että se oli joku vitsi ku laitto mulle viestin, että tuu hakeen lapset sinä ja sinä pvänä klo 16 abauttiarallaa 400km:n päästä, jossa tällä hetkellä lomailee avokkinsa kesämökillä! Meillä oli äsken kauhea riita asiasta. Se todellakin kuvitteli, että on itsestään selvää, että mä hyppään autoon lapsia lomareissulta hakemaan. Noh saatiin asia sovittua niin, että haen puolimatkasta vaikkei mun tod. olisi tarvinut siihenkään suostua. Nyt oon sitten paska äiti, joka ei välitä lapsistaan :D. Kysyin exältä, että mistäs ens kesänä tuun hakemaan, espanjasta kenties? Mut ei se tajunnu. Voi että mua sieppaa.
Kommentit (70)
tarkoitan että kärsivät uuden äitin kommenteista yms. automatkan aikana. Mutta ihan oikein teit. Muista sanoa lapsillesi että sinä haluat heidät kotiin ja kerrot miksi teit näin. SAno että jos et olisi nyt laittanut kapuloita rattaisiin niin he seuraavaksi sanovat että hae lapset espanjansta ja että et ala hyppimään tämän uuden naisen mielialojen mukaan - ja sanot moneen kertaan että sinä haluat lapset kotiin sinun luokse aina....
kun olette eläneet mukana tätä juttua. Tosi ihanaa saada lapset takaisin! Kyllähän tämä asia opetti varmasti meitä kaikkia osallisia. Toivon mukaan lapset ei ole ihan järkyttyneitä, enhän voi tietää mitä he ovat asiasta kuulleet kun siellä se tappelukin oli... Mutta ajattelin sanoa ihan rehellisesti asian heille jos tarve vaatii. Sanon, että äiti maksaa meidän omat lomamatkat ja isä heidän omat matkansa. Mut nyt lähden tekeen kesän ensimmäistä mansikkakakkua lasten kotiin paluun kunniaksi!
ap
Ex maksoi vain minimiä alkuvuosina eron jälkeen ja muutama vuosi sitten sain rohkeutta tarkistuttaa asian ja ihan selvittiin sopimuksella että lastenvalvoja teki laskelman ja ehdotuksen kun oli isän tulot suunnilleen tiedossa.
Systeemi on muuttunut että laskelmassa huomioidaan molempien vanhempien elatuskyky ja lapsista aiheutuvat laskennalliset kulut (tässä tulee mainita harrastukset ja muut ylimääräiset kustannukset) ja summa jaetaan vanhempien maksukyvyn mukaan.
Meillä nousi elarit tuntuvasti yli 100 euroa/kk kahdesta lapsesta.
Lisäksi soppariin kirjattiin alkujaan että isä vastaa kustannuksista jotka aiheutuu lapsien tapaamismatkoista ja lomista hänen luonaan, yleensä vierailu on max viikko kesässä.
Ex ei ole niuhottanut ostaa jopa ylimääräistä kuten polkupyörät sekä kallita joulu ja synttärilahjoja.
olen melko varma, että elarit nousisivat, jos tarkistuttaisin asian. Tuntuu vaan etten kehtaa sitä tehdä kun pärjätään lasten kanssa ihan hyvin näinkin. Toisaalta tän episodin jälkeen tuntuu siltä, että mitä minäkään alan venymään kun sitä ei tule toiseltakaan puolelta. Exä ei ole koskaan eron jälkeen ostanut lapsille joulu tai syntymäpäivälahjojakaan...
en mukanaan tuoma elintason nousu.
kerrohan kun saat lapset kotiin ja olette saaneet rauhassa hetken juteltua miten kotiutuminen sujui, miten asiat tästä eteenpäin ja ennenkaikkea, millä mielellä lapset kotiutuivat.
nauttikaapa lasten kanssa kesän ensimmäisestä mansikkakakusta *kade*
ja olivat aivan väsyksissä, mutta onnellisia kun pääsivät kotiin. Tänään ollaan juteltu miten matka meni. Pienempi on ollut aika vaitonainen, vanhempi lapsista kertoi, että olivat kuulleet kun **** (nyxä) oli siellä mökissä huutanut että se huora on vaan rahaa vailla etkä saatana anna sille yhtään periksi...
Kaipa se oli ollut exällekin sitten liikaa. Nyxä oli jäänyt sinne mökille ja ex tuli lasten kanssa pois.
Mutta noin muutoin oli loma ollut mukava, paljon oli uitu ja saunottu ja kalastettu :).
ap
on aivan älyttömän hyvää. Siihen meni lähes kilo tuoreita mansikoita :D
ap
Hirveä haahka. Mitä se sille kuuluu kuinka paljon exä maksaa elatusta.
Joo on se tietenkin meidän perheen rahoista pois mutta tiesin mieheni ottaessani että hänellä on lapsi ja hyväksyin sen. Olen ylpeä että mieheni kantaa rahallisesti vastuuta lapsestaan (350EUR)kk. T: äitipuoli
t: etä-äiti