Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaleanpunainen/rusehtava valkkari loppuraskaudesta?

01.07.2007 |

Mulla on nyt eilen ja tänään tullut sellaista vaaleanpunaista/rusehtavaa valkkaria, vessareissujen yhteydessä olen sitä aina pikkuhousun suojassa ja pyyhkiessä huomannut. Se on koostumukseltaan ihan normaalin valkkarin oloista, mutta väriltään siis normaalista poikkeavaa. Ei minun mielestäni tuoksahda pahalle, joten en nyt välttämättä lähtisi itse mitään tulehdusta epäilemään. Eikä voi olla lapsivettä, ihan on siis selkeästi valkkaria. Tuli mieleen että voisiko tihkuttaa verta kohdunsuulta ja enteillä limatulpan irtoamista? Toivottavasti joku osais neuvoa, jos vaikka jollakin on ollut vastaavaa. Supistuksia on ollut useita päiviä ja menkkamaista jomotusta alaselässä myös. Supistukset eivät kuitenkaan ole mitään erityisen kipeitä vielä olleet. Kohdun suu oli jo viikko sitten sormelle auki ja kohdunkaula sentillä lyhentynyt ja pehmeä. Meinasin huomenna kyllä soitella neuvolaankin ja kysäistä sieltä tätä vuoto-asiaa, mutta kiva jos joku ehtii ennen sitä vastailla tähän.

T:Titi-uu rv37+0

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nyt viikon päivät jo tätä vuotoa tullut, mutta välillä valkkari on päivän mittaan ihan nomaalinkin väristä. Välillä sitten hölähtää tätä vaaleanpunertavaa/rusehtavaa vuotoa ihan runsaastikin. Limatulppaa ei ole näkynyt, ainakaan itse en ole huomannut sen irronneen. Ei siis ole täpahtunut kehitystä suuntaan eikä toiseen...

T:Titi-uu rv37+6

Vierailija
2/8 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla, että sulla on synnytys lähellä. Se vuoto on todennäköisesti limatulppaa. Itselläni on kaksi synnytystä takana ja molemmat ovat " lähteneet käyntiin" juuri tuollaisella verensekaisella limaisella vuodolla. Molemilta ehti limatulppaa irrota vuorokausi ennen kuin vauvat syntyivät. Se on kuitenkin tietääkseni yksilöllistä montako päivää limatulpan irtoamisesta kuluu vauvan syntymään.

Ei muuta kuin onnea matkaan:)!

t.annikki83 ja rv32+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rusehtavaa valkovuotoa varmaan viikon ennen laskettua aikaa. laskettunapäivänä sitten irtosi limatulppa ja siitä noin 24h niin vauva syntyi. Mulla tehtiin jopa neuvolassa testi olisiko lapsivettä, koska valkovuoto oli aika litkuakin, mutta ei ollut lapsivettä.

Vierailija
4/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ensin neuvolaan, eikä siitä neuvolaan soittamisesta mitään apua ollut kun ei siellä vastannut sijainen mitään tiennyt, sanoi vaan että soita synnärille tai varaa aika omalle lääkärille. No, soitin synnärille kun se meidän alueen oma lääkärikin on mitä on, enpä usko että sekään olis mitään kantaa asiaan ottanut ja olis tullu ihan turha keikka sinnekin sitten. Synnärillä sanoivat sitten että jos ei tule selkeää verta tai en epäile että se vuoto olisi lapsivettä ja vauva liikkuu hyvin niin ei pitäisi olla mitään syytä huoleen. Käskivät seurailla tilannetta ja tulla sitten näytille jos siltä tuntuu. Ei kuulemma kuitenkaan pelkän valkovuodon takia tarvitse näytille tulla, enkä kyllä ole ollut lähdössäkään kun matkaakin synnärille on 60km. Ei siellä tosiaan kehtaa turhan päiten ravata. Ei siis selvyyttä oikein tullut vielä tähän vuotoasiaan mutta en minä huolissanikaan ole kun ei mitään tulehduksen oireita tms. ole. Kaipa tämä nyt lähestyvää synnytystä kuitenkin enteilee. Eilen illalla oli jo aika kipeitäkin supistuksia parhaillaan 10-15min välein, mutta ne kuitenkin loppuivat kun menin suihkuun ja kävin sohvalle lepäilemään. Jospa se kohdunkaula siellä vaan kypsyy ja pian saisi nyytin syliin!

T:Titi-uu rv37+1

5/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli samanlaista vuotoa, kun olin prenalla käynnistyksessä. Kätilön kanssa oli siitä puhetta ja sanoi, että se väri tulee kyllä verestä, mutta se tulee kohdunsuulta, kun verisuonet katkeilee esim. sisätutkimuksessa tai kun kohdunsuu avautuu. Eli sen perusteella sulla synnytys lähestyy. :)

Vierailija
6/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se väri valkkariin tulee kohdunsuulta, ei se emättimestäkään voi peräisin olla kun välillä valkovuoto on ihan normaalinkin väristä päivän aikana. Mikään sisätilatutkimus tai esim. yhdyntä ei voi vuotoa aiheuttaa kun ei ole nyt ollut kumpaakaan näinä päivinä kun vuotoa on esiintynyt. Vaaleanpunertavaksi/rusehtavaksi valkkari muuttuu erityisesti supistusten yhteydessä tai liikunnan jälkeen, joten varmaan just kohdunkaula/kohdunsuu kypsyy synnytystä varten ja vuoto johtuu niistä katkenneista verisuonista. Ja ihan loogistahan tuo on että niitä verisuonia katkeilee liikunnan yhteydessä! Irtoais nyt se limatulppakin niin pääsis pian tositoimiin...

T:Titi-uu rv37+2

Vierailija
7/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli samanlaista verilimavuotoa viikko sitten kahtena päivänä. Päivällä oli tehty ensin sisätutkimus ja sitten illansuussa alkoi kipeät suppistukset ja tämä ko vuoto. Kohdunsuu oli kuulemma 3 cm auki. No tämä vuoto jatkui vielä seuraavalle päivällä ja sen jälkeen ei ole supistellut eikä mitään muutakaan tuntemusta ollut. Viikot nyt 39+5 ja kolmatta odottelen maailmaan.

Vierailija
8/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken vessassa ja pikkuhouissani oli hyvin venyvää ja paksua limaa. Ei siis ole valkovuotoa. Tää lima oli ihan silikonimaista. Voisko jo olla limatulppaa? Toivottavasti lima ei viittaa synnytykseen, sillä viikkoja on vasta 34+4.

T: Ona