Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkki lasten huoneiden siivoomiseen, ole hyvä!

Vierailija
01.07.2007 |

Toimii meillä tosi hyvin: annan lapsille kerrallaan kaksi " vinkkiä" , josta saavat valita toisen toteutettavakseen. Koululainen haluaa vinkit kirjoitettuna. Esim. legot vai autot, tavarat lattialta tai tavarat matolta, sängynalusta tai roskiksen tyhjennys. Homma tulee pilkottua pienempiin urakoihin, ja jäsentää hommaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia selvästi myös motivoi mun keksimät uudet jaottelut tavaroille ;) esim. hurjat ukkelit, kiltit ukkelit ym.

Meillä ei lasten ltarvitse päivittäin siivota huonetta, koska huoneet yläkerrassa ja ei osu sotku silmiin jatkuvasti.

Vierailija:

Jos koululainen valitsee vaikka lelut matolta, siivoaako toinen lapsi sitten sen toisen vaihtoehdon? Vai jääkö siivoamatta? Vai sinäkö siivoat?

Vierailija
2/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pyydän lapsia että kerätkää kaikki barbit ja sen tavarat tähän. Seuraavaksi sama ponien, kynien, jne kanssa, mitä sinne lattialle tai tasoille onkaan kertynyt. Joskun on 10 minuutin homma joskus tunnin homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran en siivonnut lainkaan lapsen huonetta, annoin sotkujen olla monta viikkoa kunnes lapsi itse alkoi kyllästymään sotkuun ja pyysi äitiä avuksi jotta mahtuisi leikkimään huoneessaan. Sen jälkeen huone ei ole ollut ikinä sotkuinen, vaan lapsi itse on alkanut korjaamaan oma aloitteisesti leikit pois.

Jos vaan hermot kestää niin tätäkin voi kokeilla.

Vierailija
4/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin siivoavat huoneensa kun olen pari kertaa raahannut lelut lattioilta jätesäkissä roskikseen.

Eli nykyisin siivoavat ihan pyytämällä.

Vierailija
5/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja hyvin siivoavat huoneensa kun olen pari kertaa raahannut lelut lattioilta jätesäkissä roskikseen.

Eli nykyisin siivoavat ihan pyytämällä.

Meillä tämä ei toimi, sillä lapset vaan toteavat että " voi ei" ja " nythän on taas tilaa leikkiä, hyvä juttu" ja nauravat räkäisesti päälle. Ja vanhempien rahathan siinä roskiin menivät.

Vierailija
6/8 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä toisinaan autan poikaani siivouksessa siten että mä esim kerään pikkuautot ja poika legot jne, hoituu homma nopeammin.

Vierailija
7/8 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos huone ei pysy siistinä ei tipu viikkorahaa. " ylimääräisestä" esim. koko talon imuroinnista voi ansaita lisätienestejä. Toimii meillä.

Vierailija
8/8 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koululainen valitsee vaikka lelut matolta, siivoaako toinen lapsi sitten sen toisen vaihtoehdon? Vai jääkö siivoamatta? Vai sinäkö siivoat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän