** Heinähelistimien Heinäkuun ensimmäinen päivä **
Kommentit (22)
tänään ollut mielikin ihan ok ja jaksanut ulkoillakin ja kukka penkkejä kitkeä.
tuossa puoli tuntia sitten yritin nukkumaan, mutt jumankekka mikä suolen tyhjennys menossa ollu viimoset puol tuntia. istun ja kävelen ja taas mennään. mies oli ihana kun sanoi et elä tänään lähde kunhällä väsyttää =)
lupasin et sit loppukuusta vois mennä..
imetyksestä: ensimmäistä imetin 1,5kk, sairastuin kovaan flunssaan ja neiti lopetti tissittelyn siihen ja jotain käsittämätöntä tapahtui et se maito " loppui" . kun sen reilun kk.n luovutin maitoa äidinmaitokeskukseen ja tyttö kasvoi ja söi hyvin. se loppui kuin seinään ja rovaniemellä sit mun maito tutkitiin niin se oli muuttunut sillon kipeenä ollessa. olihan se itkua kun tunsin olevani luovuttaja..
toiselta imetin 3kk, sit kävi samoin, ilman sairastumistani, maito ei enää riittäny pelkästään mut jälkeen päin mietin olisiko pitäny olla koko ajan tissi suussa et se ois lisääntynyt. mut toisaaltaen ehkä olisi itse jaksanut kahden pienen lapsen ja kodin ja koirien vastuulta, mies oli viikko töissä. ja ehkä jokin stressikin vaikutti maidon tuloon.
nyt toivon et tuo 3kk olisi se minimi, ja maksimi 1v, mut jos ei onnistu niin ei onnistu. esikoinen sai siis maitoa 1,5 kk ja nyt seitsemän täyttää ja yksi korvatulehdus ollu. et terveenä on lapsi pysynyt ja kasvanut hyvin, pääasiahan et ruokaa saa ja kehittyy, jokainenhan me parhaamme teemme ja omallla tavallamme.
kesto vaipoista: niitä saanut veljen perheeltä ja kaavat ja kaikki et vois tehdä itse taskuvaippoja, mut ei tietoakaan miten niitä käytetään. täytyy kokeilla sen verran ne kiinostaa. ja vois ommella niitä itse kun taitoa on, onhan mun toinen ammatti ompelija =)
jos yrittäis lähtee nukkuu, onhan täs kirjotuksen aikana jo monesti tuolla vessan puolella ravattu. ummetus on tiessään.
aamulla taas palaillaan lukemaan teidän kuulumisia.
tämä on muuten henkisesti niin hyvää terapiaa kun mies ei aina ymmärrä ja innostu mitä ihmeellisimmistä raskaus asioista =)
korasa 37+4 (kohta 37+5 hui )
Helteisissä merkeissä alkoi heinäkuu ainakin täällä Pohjanmaalla ja minä kun en tykkää helteistä missään olosuhteissa. Huomenna on neuvola ja luulen, että se on viimeinen neuvola tämän raskauden osalta, sillä viikon päästä keskiviikkona on sitten käynnistyksen vuoro. Nyt pelottaa aika tavalla, vaikka järki sanoo, ettei oo mitään syytä pelkoon...:(
ImetysG: Esikoista imetin 1v2kk. Lisämaitoa annoin lähes koko ajan vauvan isosta koosta johtuen. Minusta imettäminen oli mukavaa ja helppo tapa ruokkia lapsi ja toivon tietysti, että tämän seuraavankin kohdalla imetys sujuisi hyvin. Kiinteää ruokaa aloin esikoiselle antamaan noin neljän kuukauden ikäisenä, mutta nyt toivon maitoa riittävän siihen malliin, että voisin täysimettää vaikka ihan siihen puolen vuoden ikään asti. Yritän kuitenkin olla tekemättä liian tarkkoja etukäteissuunnitelmia, kun eihän sitä kuitenkaan voi koskaan tietää, miten imetys- yms. vauvan hoitoasiat lähevät sujumaan. Eikä se imettäminen tai imettämättömyys tee kenestäkään hyvää tai huonoa äitiä. Kukin tyylillään ja tilanteen mukaan.
Päikky 38+1