** Heinähelistimien Heinäkuun ensimmäinen päivä **
Kommentit (22)
Nyt se sitten on, heinäkuu! Jotenkin mahtava tunnelma vaikka on vielä monta viikkoa edessä.
Oikein lämpimät onnittelut Neerille poikavauvasta =)
Lähden tänään miehen mukaan työmatkalle. Tällä reissulla olen alkuviikon ja loppuviikon olen lasten kanssa leirillä. Joten vietän hiljaiseloa palstailun suhteen. Kiva kun menee yksi viikko nopeasti kun on ohjelmaa.
Oma napa: Väsyttää valtavasti, muuten voin fyysisesti ihan hyvin. Mutta väsymys on niin kovaa, että ihan oksettaaa. Eipä tässä auta muu kuin sinnitellä vaan.
Gaia 35+5
Lumituuli: Minulla on kanssa imettäminen ollut raskasta. Jotenkuten olen imettänyt n. puoli vuotta. Ihan hirveästi tein työtä kummankin edellisen imettämisen kanssa, joten siihen en ainakaan usko, että se kaikilta onnistuu jos vain yrittää. Aika iso surukin on tästä asiasta. Haluaisin nyt taas valtavasti imettää, mutta olen päättänyt ottaa rennosti. En halua ajatella etukäteen kauanko imetän, jos saan muutamankin hyvän imetyskuukauden, olen todella onnellinen. Esikoisellani oli maito + vilja-allergia ja toisella oli maitoallergia. Minäkin toivon edes yhtä allergiatonta lasta.
Gaia
Niinpä ollaan jo heinäkuulla =) Kylläpä onkin mennyt ihmeen nopiaan tämä odotus!! Toivottavasti pian saadaan palkintomme!
Tyttö herätteli taasen 9ltä, ois nukuttanut niin makeasti että! Yöllä heräsin taas yhen jälkeen kauheaan närästykseen ja vessassa tarvis ravat sen 5kertaa =/ No pianhan tämä on ohi ja sitten muistelen kaiholla näitä aikoja! Enempää kun ei ole luvassa =)
Tällä on ollu puhetta TUKIHENKILöSTÄ: Itse en kelpuuttais mukaan kuin miehen!! Ja hätätilassa mun siskon! Muita en voisi edes ajatellakkaan! Mun mielestä miehen vaan kuuluu olla paikalla heti ensi parkaisusta(jos vaan pystyy!)!!! Olenko sitten niin vanhanaikainen ajatuksissani vai mitä, mutta näin minä asian näen omalla kohdallani!
Imetyksestä: imetän niin kauan kuin maitoa riittää maks 1v kuitenkin. Aiemmille maitoa tullut sen 4kk ja sitten kummasti vaan tyrehtynyt =( Pääasia et saa edes muutaman kuukauden!
IMETYKSESTÄ VIELÄ G: mites teillä aiemmin imettäneillä, onko ollut vaikutusta painon putoamiseen??? Ja ONKO teillä hyvinPAINO PUDONNUT edellisten jälkeen???? Itsellä imetyksellä ei ollut minkäänlaista vaikutusta ja painokin pudonnu tosi huonosti muutenkin! Sairaalaan jäänyt ehken joku 5kg. Ekasta jäi painoa 10kg kannettavaksi(tuli yht. n25kg =( ) Olin kyllä sika laiha sillon nuorena ollessa!! Tytöstäkin jäi sellaset 9kg =( Syynä sillo omat ruokailutottumukset!!! Nyt on tarkoitus saada paino putomaan vähintään 65 kiloon :) Eli työnsarkaa on jahka imetykset loppu!! Ylipainoa oli jo muutamat kilot kun aloitin odottamaan!
Tämä päivä otetaankin rennosti! Käydään korkeintaan ruokakaupassa myöhemmällä! Ja odotellaan pörriä kuuluvaksi vähitellen! Mulla on tässä raskaudessa ollut jotenkin kauheen malttamaton olo nyt loppu metreillä!! Ei malttais odotella vaavia ulos tulevaksi!! Mites muilla??
tirppis ja pörri 36+4
Onnea Neerille vauvelista!
Gaialle hauskaa reissua!
imetysG: Ekaa imetin 1v 2kk, toista täysimetin 2kk ja sitten osittaista noin 5kk (voi käydä näinkin), kolmatta 1v, neljättä 1v2kk ja tietty aina kiinteät rinnalla noin 4kk:sta eteenpäin. Meillä tää kakkonen oli vaikea tapaus, aloitti imemislakkoilun parin kuukauden iässä ja huoli maitoa vain ja ainoastaan pullosta. Liekkö syynä sekin, kun minulla oli tuolloin streesi, ekka ristiäiset ja sitten menimme naimisiin vauvan ollessa 2 kuukautta. Esikko oli tuolloin 1v8kk joten en ehtinyt millään kauheesti huudattamaan vauvaa. Toinen lapsi oli muutenkin aina sellainen " nyt mulla on nälkä, ruokaa tänne ja heti-tyyppi" ja puuroaki syötettäessä ehti karjaista joka välissä, jos ei ennakoinut nälkää. Eli ei yksinkertaisesti malttanut tyydyttää nälkäänsä rintamaidolla, kun se tuli liian hitaasti vaan tuttipullossa piti olla isoreikäinen tutti. No, onneksi tämä laantui noin 2v ja poika on ollu muuten alusta asti hoikka. Tätä peränpitäjää yritän imettää vuoden ikäiseksi, mutta ei tule katastrofia, jos maito ei riitä. Sille ei vaan mitään voi ja nää imetyksetki voi olla erilaisia eri lapsen kohdalla.
imetystyynystä: Mä olen aina imettäny käsivarren varassa, tosin usein tukena sohvan noja. Pari kertaa on iskeny totaalinen niskajumi, joka varmaan johtunu huonosta imetysasennosta missä sattuu, kun mulla se on onnistunu hyvin oikeestaan missä vaan, mut en nyt aivan yleisellä paikalla ole imettäny, kun ei ole sattunu tarvimaan ja ehkä en viittiskää. Mut siis silleen et kaverin olkkarissa, vaikka sen mies on ollu paikalla, mut rinta on ollu piilossa paidan helman alla. Joskus alkuun olen käyttäny tavallista tyynyä apuna. Mut suosittelen niille, jotak oppii sen käyttämään, koska niskajumi on todella ikävä, kun siihen ei voi syödä lihaksiarentouttavia särkylääkkeitä imetysaikana.
Oma napa: Hormoonimyrsky jyllää...itku on herkässä, väsy painaa ja miehen kans ei jaksais, onneksi lapset ei koettele nyt. Ei suppareita eikä muutakaan tulevan synnytyksen oireita.
Tänä päivänä: Ihana ilma tulossa, tosin kuuma, en tiedä jos jaksais lähteä lasten kanssa jonekkin, edes uimaan. Mies taitaa purtaa päivän pihatöissä.
Juhuu, meidän kuukausi, kohta poksuminen kiihtyy!!!Tulee oikeen ilotulitus...
" Maieli rv 36+4"
Neerille onnittelut pojasta!
Imetys: Mä imetin esikoista vain 2,5kk. siitäkin ajasta sai kyllä koko ajan vastiketta, koska mulla ei koskaan riittänyt tarpeeksi maitoa. Poika oli pienikokoinen syntyessään istukan vajaatoiminnnan takia ja nälkäinen syntyessään. Sit mulla oli joku ihme tulehdus tai pöpö synnytyksen jälkeen. Siihen ei auttanut mikään voidehoito, vaan jouduin sit lopettamaan imetyksen et sain vahvoja lääkkeitä ottaa. Mä en itseasiassa edes tykännyt imettämisestä. Nyt kyllä yritän parhaani mukaan niin pitkälle kun vaan voin. Kyllähän siinä rahaakin sääsätää tosi paljon, viis omista mieltymyksistä.
Mulla on viime päivinä kaikki mahdollinen ruoka närästänyt. Ja on ihan mahdoton himo banaaniin ja banaanijugurttiin. ensin pilkon kokonaisen banaanin lautaselle ja kaadan rasvatonta jugurttia päälle:) Nam, on muuten sellaista herkkua ettei tosikaan!
Paino alkaa olemaan sellaisissa lukemissa, ettei sais enää yhtään tulla painoa. On tullut n.12-13kg nyt, riippuen vaa' asta. Esikoisen kanssa tuli 18kg. Taistelin 2 vuotta, että kilot lähtivät. imettämisellä kun ei lähtenyt ollenkaan, eihän sitä maitoakaan tullut. Nyt olen päättänyt, et katson mitä syön. ostin kuntopyörän ja juoksurattaat. jos vaikka pääsis liikkumaan. esikoisen kanssa toi inhottava jatkuva tulehdus rajoitti menoa kun alapäähän sattui tosi tosi paljon. Lääkärintarkastuksessa paikat oli tosi siistit eikä mitään näkynyt, vaikka sattui koko ajan. Tällä kerralla jos on jotain häikkää niin pitää vaan toimia nopeammin.
Mä varmaan olen ihan viimeisiä tällä palstalla. Mulla kun ei supistele ollenkaan. menee ihan varmasti pitkälle elokuuhun. Täällä ei kai kovin monella ole laskettuaika ihan heinäkuun lopussa?
Oasis 35+4
Juu, mulla on pudonnu mukavasti, mut liikunkin lasten kanssa aika paljo vaunuilla. Ekaa kun aloin odottaa, painoin jotain 52 kiloa, joten painoa tulikin sitten 18kg, tosin oli raskausmyrkytys ja lopussa nousuvauhti oli kilo kolmessa päivässä. Kolmen kuukauden päästä painoin jotain 54kg, joka säilyi. Tuolloin pelasin lentopalloa kerran viikossa ja kerran kävin jumpassa. Aloin odottaa toista, paino nousi 68 kiloon eli tuli 14kg ja taas tippui sinne 54-56kg kieppeille, missä se on aikas hyvin pysyny/palautunu raskauksien myötä, mitä nyt viime syksynä nousi 57-58 opiskelujen myötä. Nykyään en säännöllistä liikuntaa harrasta, vaan käyn lenkillä kun siltä tuntuu ja puuhaan muuten paljon, mutta olen myös herkkusuu...Nyt pelottaa, kun painoa tullut jo enempi kuin koskaan on ollu ja en tiedä miten ehdin liikkumaan tän katraan kanssa. tavoite on kuitenkin lähtöpaino. Ja nyt on maaginen kolmenkympin rajakin rikottu, sittenhän kuulemma paino ei putoakaan niin helposti.
" Maieli"
Täällä lähdetään huomenna sairaalaan ja synnytyksen kypsyttely aloitetaan viimeistään tiistaina. Lapsiveden vähyyden takia aloitetaan ensin oksitosiinirasituksella ja siitä sitten katsotaan jatkotoimia. Onneks pääsee tästä jännityksestä, että onko vauvalla kaikki ok vai ei! Tätä on kestänyt jo reilun viikon.
Koko viikonlopun supistellut. Ei kovin kipeästi, mutta sairaalan käyrille piirtyy selvästi.
Navan seutu on todella kipeä. Lääkäri katsoi äsken ja sanoi, että johtuu vatsanpeitteistä, ei ole kohdusta peräisin. Vauva ei ole laskeutunut vielä ja oliskohan, että supistelut työntävät vauvaa alaspäin ja navan seutu venyy ja paukkuu?? Onko muilla vastaavaa?
Mulla oli ongelmia navanympäryksen kivun kanssa ennen kuin tää pötsi laskeutui vihdoin. Kipu oli suurinta silloin, kun seisoi pitkään. Mä ajattelin, että joku siellä nahan alla venyy, sillä istuessa tilanne helpotti yleensä. :)
--
Onnea Neerille poikavauvan johdosta!!
-Weatherby + minihippo 38+1
Vointi tasaisen saamaton; onneksi tuo mies niin ihanasti huolehtii tätä nykyä esikon tarpeet ja keksii miesten kesken päivittäin jotain kivaa puuhaa ja pikkureissuja että saan levätä.
Imetyksestä: Koen epäonnsituneeni ekan kanssa ja nyt yritän kovasti löysin rantein mutta päättäväisyydellä onnistua. Poika syntyi pienikokoisena (2700g) ja sokerit olivat matalat ja keltaisuutta joten joutui sokeritippaan toiselle os:lle ja NKL:lla ei silloin 2004 yhtään opetettu/panostettu imemisotteisiin tai muuten tukemaan ensikertalaista imetyksessä. No, kun kotiuduimme; opasti siskoni minua 450km päästä puhelimen avulla imetysasentoihin ja loi uskoa touhuun.
Ei mennyt hyvin, ei. En luottanut itseeni enkä maidon riittävyyteen ja tarjosin rinnalla pulloa kokos en 4kk jonka rintaa annoin. Sitten lapsella epäiltiin allergioita ja tiukka imetysdieetti/ erityiskorvikkeet joten luovutin koko homman.
En oikein vieläkään ole päässyt tuosta yli ja koin saaneeni Naikkarilla silloin tosi huonon kohtelun tuossa asiassa. Mutta yritetään taas.. mutta ei liian tiukalla pannalla ksoak silloin imetys ei ainakaan luonnistu, sen tiedän.
Palaan paremmalla ajalla taas.. Persilja rv 39+4
Onnea Neerille vauvan johdosta =)
Ite sairaana=(. Tuli näin loppumetreillä korvatulehdus =( ja vielä molempiin korviin,,auts kun on kipeät. Ei kuule mitään ja korkeat äänet käyvät kipeää. Antibioottikuuri viikon. Tässäpä se siten tuplaantuu univelka, aivn TÖÖT olo. Viimeyön piti kipu hereillä, eikä tuosta panadolista ole mitään apua kipuun =( voi voi. Aamupäivän olenkin vain nukkunut. Mies on huolehtinut jälkikasvusta(3lasta) onneksi!
Ilmakin on kuin morsian ja makaa vaan kipeänä sisällä. Tasapainoelin oikutteli (?) eilen ja kaatua mätkähdin suoraan mahalleni etupihalle...onneksi vauva kuitenkin on liikkunut ihan normaalisti. Käsi on kipeä ja säikähdys oli kyllä suuri. Esikoiseni juoksi sisältä isäänsä hakemaan kun makasin mahallani. Mies aivan kauhuissaan ettei vaan käynyt mitenkään...kyllä sitä on jo kömpelö!! Ehkä naurattaa joku kerta vielä kun mietin muttei ainakaan nytten. Toivonkin etten kaatuisi enää yhtään kertaa.
H-hetki lähestyy...hui! Ihan jännittää. Kohta me saadaan kaikki haistella vauvan tuoksua =))
Oikein ihanaa heinäkuun 1. päivää kaikille!
myytiäinen ja masuasukki rv38+5
mulla on kanssa esiintynyt kipua navan alueella. Huomasin just viime viikolla, et siihen on tullut myös ihan tajuttomat raskausarvet. Niitä ei ollut esikoisen kanssa navan kohdalla. Monesti huomaan myös hierovani navan aluetta kun siihen koskee sillei jännällä tavalla. En tiedä onko se sitten mahan kasvusta liittyvää vai mitä. Napakorun otin pois varmaan kuukausi sitten kun se alkoi ahdistamaan. pitää kai keskiviikkona mainita lääkärineuvolassa.
oasis 35+4
NEERILLE PALJON ONNEA PIKKU PRINSSIN JOHDOSTA <3
JA teretulemas heinäkuulle heinikset!!! Ollaanhan me tätä jo odoteltukin...
Haukionkalalle tsemppiä ensiviikon pinnistykseen!!
Imetyksestä: Esikon kohdalla ei lähtenyt imetys toimimaan kunnolla, jouduin rintakumilla syöttämään kun verta vuosi kummastakin rinnasta.. KAmalan kivuliasta oli. Minulla on vielä niin matalat rinnanpäät niin on vauvan hankala saada otetta. Nyt ajattelin jo sairaalasta pyytää tarkempaa neuvomista ja ohjausta parempiin syöttöasentoihin ja toiv. imetys tyynytstä olisi apua!
Nyt joutuu jo pitämään rintasuojia ja tissit on kipeänä!
Eppuli on kanssa ollut todella liikkuvainen viimeiset pariviikkoa, ja välillä jalkaa pukee läpi että melkein pystyy varpaat laskemaan!
Itsellä olisi vielä odottettava maksimissaan 10 päivää että näkee pikkuisen...
Huomenna neuvola...saas nähdä onko viimeinen ennen synnytystä, koska en usko että enää seuraavalle viikolle sovitaan aikaa kun ma 9.päivä on kuitenkin polilla käynti jossa katsotaan vauvan tilaa(sydän/supistuskäyrällä)... Saas nähdä vieläkö haluaa ti meidät nähdä, kun sit ke se leikkaus!
Huh huh...enää yksi kokonainen viikko ennen vauvan syntymää jäljellä...pitää yrittää rentoutua!Pe tulee siskon porukka viikonlopuksi tänne ja sitten ollaankin jo tod.lähellä " syntymäpäivää" !!!
Eipäs kummempia...taidan nukkua kun väsyttää!
t.sadetar ja eppuli 37+3
Jee! Vihdoin/JO heinäkuu... eek!
ImetysG: Eka, kun on kyseessä ei mitään käsitystä onnistuuko... ainakin aikomus yrittää imetystä on kova.
haukionkallalle tsemppiä käärön noutoon! :)
NavanympärysG: Myös minulla navanympärys kipuili eilen, meni kyllä suhteellisen nopeasti ohi. Oli myös aiemmin raskaudessa kipeä, silloin useamman päivän, kaipa tosiaan nuo kudokset venyvät. Meillä ei varmaankaan ole laskeuduttu / päästä edes laskeutumaan, koska edelleen peppu edellä ollaan.
9 kilsan lenkki tuli tehtyä aiemmin, sitten lounas, jonka päälle oli pakko vetäistä tunnin tirsat.
Alkaapi vähän jänskättää täällä... enää ehkä 10 päivää, hui!
t. Newbie & napero 37+5
Nyt ollaan sitten heinäkuussa, onnittelut Neerille! Niin ne päivät vähenee, jokohan ensi viikolla tapahtuisi jotain??
Imetyksestä... Molempia lapsia olen imettänyt, ensimmäistä reilun vuoden ja toista 1.5vuotta. Molempia täysimettänyt 6kk. Paino on tippunut siihen malliin molemmilla kerroilla että jälkitarkastuksessa olen ollut lähtöpainossa, paremminkin olen saanut syömällä syödä etten laihdu liikaa, kun en mikään jättiläinen ole muutenkaan. Molemmilla kerroilla imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja sujunut ongelmitta, toivottavasti niin käy myös tämän kolmosen kanssa.
Omassa olossa ei edelleenkään mitään ihmeitä, pyöräillen tehtiin äsken 10km lenkki, on niin tuskastuttavan hiostavaa ettei huvittanut kävelemään lähteä.
Magdaleena 38+6
enää 23 päivää laskettuun aikaan.. tai pitäiskö sanoo et vielä niin kauan.. monet meistä on paljon lähempänä.. niin että Oasis kyllä täällä ainakin mulla on la heinäkuun lopussa.. jahka vauva suvaitsee ees heinäkuussa syntyä.. :(
imetysG: ekaa odotan mutta toivon että pystyn imettämään ees sen 5 kk, tai vanhempainvapaan ajan..
imetystyynyn hommasin jo.. netistä ku halvalla sain :) ainakin siitä on ollu apua nukkumisessa..
onkos teillä ollu hermot pinnassa nyt loppuaikoina? mä oon huomannu et mä oon ihan räjähdysaltis nykyään.. käpy palaa ihan pienestä.. ja yleensä miehelle.. ei varmaan oo hyväksi et verenpaine nousee näin lopussa.. mut kaipa tää hormoneista johtuu.. eilen pillastuin täysin ukon ryyppäämisestä ja revin kaikki vaatteet alas hyllyiltä..
mä en kyl yhtään tykkää et mies ryyppää ku on oon tässä tilassa (ja en muutenkaan) etenkin ku tuntuu et juominen vaa lisääntyy mitä pidemmällä mennään..:( kai silläki on joku isäksi tulemisen kriisi mut vois se vähä ajatella meitäkin.. kellään muulla tällästä?
suppareita loppukiriläisille!!
millaste ja napsu 36+5
Eipä mitään ihmeellistä! Paitsi että yöunien kanssa alkaa hermot olla kireellä. Nyt kolme yötä peräkkäin maksimissaan kahden tunnin pätkissä menty. Viime yönä siirryin kaikkiaan kolme kertaa uuteen nukkumapaikkaan - esikoistyttären sängyssä taisi vierähtää tuo pisin aika yhteen menoon.
Imetysg: Ekaa imetin 4,5 kk ja toista 6 kk. Varmaankin samanmoisiin pyrin tämänkin tulokkaan kanssa.
Ensi viikolla lomaillaan, joten koneelle en taida ehtiä! Ilmoitan kyllä, jos matkan varrella joutuu synnyttämään! :)
- Nalle-Kirahvi 37+2
Meillä on vihdoin keskimmäisen pojan 3v synttärit juhlittu (sai lahjaksi mm. aivan ihanan käsintehdyn nukkekodin). Eilen jo olin ihan kuitti ja tänään rumba vielä jatkui.. Noh, nyt voi huokaista ja antaa vauvallekin luvan tulla! Tosin eipä taida vielä olla synnytys lähelläkään, vaikka kolmena iltana jo kivasti supistellutkin.. HUI!
Imetin esikoista 3kk, keskimmäistä 9kk ja kuopusta 6kk.. Maitoa on tullut kaikista ihan hyvin, mutta siltikin ovat kaikki saaneet korviketta lisäksi.. Tärkeintähän on, ettei pienellä ole nälkä!
Painoa mulle on tullut kaikista edellisistä noin 16kg (BMI ennen raskautta 19) ja jo jälkitarkistuksessa olen ollut lähtöpainossa.. luulen, että juuri tuo imetys minulla on ollut se " laihduttava" tekijä, koska syönyt olen kuin hevonen, raskaudenkin jälkeen.. ;)
Meillä nukutaan vauvan synnyttyä siten, että pojat nukkuu isin kanssa ja minä ja tissit sitten vauvan kanssa.. :) Vanhimmalle pojalle pitäisi valmistua huone tässä kesän aikana yläkertaan, mutta luulenpa, että isin kainalossa viihtyy hänkin vielä tovin.
Malttamattomuutta alkaa olla täälläkin.. En mitenkään vielä toivo/odota vauvan syntyvän, mutten myöskään jaksaisi sitä ´joko tänään´-pohdiskelua montaa viikkoa. Nyt vielä, kun paikat tosiaan on kypsyneet näin varhain edellisiin kertoihin verrattuna, niin mielessä pyörii ajatus siitä, josko tämä odotus ei ihan sinne loppuun asti menekään.. Ja sen ajatuksen siivittämänä en sitten uskalla suunnitella mitään pidempiä reissuja tai muutakaan arjen riennoista poikkeavaa.
Noh, hän syntyy sitten, kun tahtoopi, ja odottaa nyt on vaan pakko jaksaa, kun ei muutakaan voi! :) Jälkeenpäin sitten tuntuu niin lyhyeltä tämä loppuajan 4-5vkoa, mutta tällä hetkellä ei kyllä laisinkaan..
Enpä nyt muista enää mitä muuta piti kirjoittaa, mutta ehkäpä toisella kertaa sitten!
HYVÄÄ HEINÄKUUTA KAIKILLE JA ONNEA MATKAAN SEURAAVILLE LÄHTIJÖILLE!! :D
-M & 36+3-
haukionkala: tsemppiä tulevaan synnytykseen. Toivottavasti kaikki menee hyvin!!
imetysG: Haluaisin imettää pitkään. Jännittää, onnistuuko imetys. Ekan kohdalla imetin noin puoli vuotta, lisänä annoin korviketta tuona aikana. Toivoisin voivani täysimettää mahdollisimman pitkään, mutta pitää yrittää olla ottamatta stressiä asiasta ja jos vaikuttaa siltä että vauva on rinnan jälkeen yhä nälkäinen niin korviketta aion tarjota. Tärkeintä että pikkuinen saa ravintoa ja kasvaa. Mutta pikkasen oli sellanen " luuseri" -olo esikoisen kanssa kun imetys ei sujunut niin pitkään/hyvin kuin olisin halunnut.
Mulla paino nousi imetyksen aikana muutaman kilon! Yritin laihduttaa kun esikoinen oli 1v, mutta aika huonolla menestyksellä. Sitten yllättäin kun lakkasin yrittämästä paino tippui kuin itsestään ja nyt kun aloin odottamaan toista vauvaa oli lähtöpaino 4 kiloa alhaisempi kuin aikoinaan ennen esikoisen odotusta. Jos laitokselle jää nyt 5 kiloa, niin tulen painamaan synnäriltä lähtiessä vain 2 kiloa enemmän kuin ennen esikoisen odotusta (Ellei tässä nyt sitten tule yllättävää painonnousua viimemetreillä :)
Täälläkin on yöunet menneet ihan höpöksi viime aikoina. Muutaman tunnin pätkiä saan nukuttua ja tänään en saanut esikoisen päiväunienkaan aikaan unta vaikka väsyttää niin että ei pää oikein enään toimi kunnolla :(
Jep, räjähdysalttiutta on täälläkin ilmassa. Pinna palaa herkästi.
Nyt sitten vauva alkaa ollakin täysiaikainen :) rv 37+4. JEEE!!!
Ei ole vielä kiire saada pikkuista kainaloon, mutta mukavaa kun ei tarvitse enää jännittää suppareiden kanssa ja makoilla niiden takia vaan vauva saa syntyä heti kun tahtoo :)
Mukavia odotuksen päiviä kaikille ja onnea matkaan synnärille lähtijöille!!
-vauva77-
Niin se heinäkuu koitti. Itse olen ollut koko päivän tosi väsynyt, kun siihen tavallaan oli tilaisuus. Pitkään kun on ollut kaikkea menoa ja meininkiä ja tänään sitten oli pitkästä aikaa oleilupäivä. Ihan hyvä, että välillä on mahdollisuus vaan olla tekemättä mitään hyödyllistä. Onneksi on mies lomalla... Huomenna ajattelin kyllä ryhdistäytyä ja käydä pyykkivuoren kimppuun, mutta se on sitten huomenna.
Imetyksestä. Olen täysimettänyt kaikkia kolmea 6kk ja sitten imetys on jatkunut reilun vuoden ikään kaikilla. Olen säästynyt kaikenlaisilta imetysongelmilta ja imetys on ollut minulle helppoa ja mukavaa. Oikein odotan sitä nytkin ja toivon, että onnistuisi tälläkin kertaa yhtä mutkattomasti. Eihän sitä koskaan tiedä, miten kaikki tällä kertaa sujuuu, mutta toiveikas olen aikaisempien pohjalta.
Painosta. Raskausaikana painoa on tullut aina vähän. Tässä raskaudessa tähän mennessä vajaa kuusi kiloa ja muista 3-7kg yhteensä. Valitettavasti nuo vähät kilot eivät juuri ole synnytyksen jälkeen huvenneet eli sairaalaan on jäänyt vain muutama kilo ja ne ovat tulleet nopeasti takaisin. Imetyksen loputtua olen painanut aina liki saman kuin synnyttämään lähtiessä. Siitä olen sitten vähän saanut raskauksien välissä tippumaan, mutta kyllä lähtöpaino tähän raskauteen oli niukin naukin normaalipainon rajoissa. Mulla vaan imettäessä on kova nälkä, eikä se tunnu kuluttavan kuitenkaan sen enempää. Hyvää lypsylehmäainesta, kuten muuan sukulainen ystävällisesti totesi... =)
Malttamattomuudesta. Olo on vähän ristiriitainen. Jos nyt pääsisi jo synnyttämään, säästyisi siltä lopun piinailulta, että joko nyt... Voisi olla ihan mukavaa. Olo on kuitenkin ihan hyvä ja tiedän, että mahan kanssa kesän viettäminen on helpompaa kuin vauvan, joten toisaalta olisi kiva, jos vielä saisi " lomailla" . Enkä oikein muutenkaan ole vielä sillä lailla lähtövalmis, kuin sitten lasketun ajan tienoissa olen ollut. Eli en taida olla malttamaton vaan ennemmin toivon, että jonkin aikaa vauva vielä pysyisi mahassa.
Oikein mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille!
Meiramiina 37+2
ONNEA Neerille!!!
Kukahan seuraavaksi poksuu;) Nyt alkoi se kauan odotettu meidän kuukausi!!!!!
Eihän sitä koskaan tiedä koska vauva tulee, mutta itselleni povaan tasan 41 ja ei juuri haittaa, tässä on niin paljon ohjelmaa, että parempi masun kanssa hoitaa kuin vauvan.
Täytyy koputtaa puuta, ettei ainakaan vielä kukaan muu ole saanut mahatautia. Mies on ihan koomassa yhä.
Masun naksumisesta joku mainitsi. Meiän vauvelin jäsenet naksuu aivan jatkuvaan kun myllertää, sitä on hauska kuunnella kun mies ja lapsetkin kuulee. Sama on tapahtunut kahden edellisenkin kohdalla.
G: Aiotko/haluaisitko imettää pitkään?
Ah, tämä on tämä ikuisuus kysymys. Edellisiä imetin kumpaakin 8kk(lopetettiin vauvan allergian takia) ja henkilökohtaisesti imetys oli fyysisesti todella rankkaa. Mulla jotenkin verensokerit ja kunto ei kestä, tosin paha vilja-allergia mikä todettiin vasta kuopuksen imetyksen lopetettua on pahentanut asiaa. Nyt on ristiriitaiset fiilikset ja oikeasti imetys pelottaa kun se vie mehut täysin, mutta aion kokeilla jos se nyt olisi helpompaa. Ja suuri toive on saada terve, allergiaton vauva.
Rauhallista sunnuntaita!
Lumtituuli ja poju rv36+1 (täysiaikaisuus lähestyy kovaa vauhtia, jee)