Eskariopen reissuvihkoon jättämissään viesteissä on jatkuvasti kirjoitus-/kielioppivirheitä..
Aika kummallista minusta. Eikö eskariopella pitäisi olla kielioppi hallussa, kun lapsia opettaa äidinkielen perusteissakin?
Kommentit (50)
Haista paska. Minun kirjoitustaitoni ei ollut asian ydin! t: ap
Tällä asenteella voit vaikka ottaa asian puheeksi eskariopen kanssa...
Älähän välitä, ap. Mä ainakin tajusin sun pointtisi ja olen ihan samaa mieltä.
tuo jättämissään on oikea tapa?
"Eskariopen jättämissä" on oikea kirjoitusasu.
"Eskariopen jättämissään" taas ei ole.
Heidän jättämissään viesteissä oli paljon virheitä.
Mäkätät ihmiselle puutteesta, joka on sinulla itselläsikin ja hiillyt heti kiroilemaan, kun sinua arvostelemaan.
Onko pointti siis se, että sinä saat haukkua ja kirota muita, mutta sinä olet koskematon, vaikkakin olet yhtä valuvikainen kuin lapsesi kielipuoli opettaja?
tulee helposti kirjoitusvirheitä. Siitä ei pitäisi mielestäni vetää pulttia.
Toisaalta, jos Ap:n oma kielioppitaito on sillä tasolla kuin viesti antaa ymmärtää, ei hänellä ole kompetenssia arvioida tekstin kieliopillista oikeellisuutta.
ole mitään järkevää *aiheeseen liittyvää* sanottavaa..
Älähän välitä, ap. Mä ainakin tajusin sun pointtisi ja olen ihan samaa mieltä.
Minua nimittäin riepoo sama juttu, mutta myös opessa olevat muut puutteet...
ja jos luen en viitsi niuhottaa pikkuasioista. Toki minua kyllä häiritsee jos viesteissä on virheitä. Jostain syystä koen vaikeaksi huomauttaa niistä työparille... Niin ja joskus viestit kirjoitetaan niin kiireessä, että itsellenikin sattuu virheitä.
t: eskarinope
muuten oikeasti voi tehdä, jos opettaja tekee kielivirheitä jatkuvasti? Äidinkieli on kuitenkin aika oleellinen asia, joten siinä ei soisi opettajan tekevän virheitä.