Noloin tilanne johon olet lastesi takia joutunut?
Meillä vasta vauva joten ei ole kokemuksia noloista tilanteista mutta haluaisin kuulla kokemuksia teiltä jotta tiedän mitä tulevaisuudessa voi olla vastassa.
Kommentit (42)
3 vuotiaalla siskon tytöllä oli pitkään ollut prinsessakausi. Kaikki piti olla päällystetty prinsessojen kuvilla ja itsekin pukeutui lähes kaikkialle prinsessavaatteisiin. Oli sitten ollut äitinsä kanssa kaupassa ja nähnyt iso joukon mustalaisnaisia kaikkine hienoine hameineen, paitoineen ja koruineen. Ja tyttö oli oikein ihastuksen kuorruttamalla kimeällä äänellä huutanut: "ÄITI. KATO IHAN OIKEITA PRINSESSOJA!!!! NIITÄ ON SITTENKIN OLEMASSA"!!!!!!!!! Sisko yrittänyt nolona kiskoa tytärtään sivummalle ja kuiskia että ei ne nyt ihan prinsessoja ole...Tämä on naurattanut pitkään ja aina tulee mieleen kun noita siskontytön prinsessoja näkee....
Oli siinä valitsemassa jotain työkaluja kun huomasi pojan hävinneen. Pienoisen etsiskelyn jälkeen poika löytyi: oli pissaamassa seisaaltaan esittelypyttyyn, ja totesi isälleen iloisena, että mulle tuli pissahätä mutta onneksi täällä oli vessa näin lähellä!
Isä hieman nolona ilmoitti myyjille tästä "vahingosta"...
tytär ei osannut vielä sanoa r-kirjainta. Kailotti kovalla äänellä:" Äiti! Mun pyllyyn menee mulkku!!!
Kun sitten hänet oli neuvonnasta noudettu, hän kertoi ettei muistanut mikä äidin nimi on, mutta ilmoitti, että äiti on sellainen lihava nainen. Ei ihme että nuorta myyjämiestä hymyilytti kun pojan hain.
kailotti isoon ääneen kaupassa että "tuolla sedällä on iso maha, se on syönyt paljon ruokaa" ja nauroi
Kun poikamme oli noin vänä vajaa 5v ja oli tulossa syntymäpäivä. Sanoin kaupassa, että käy ostamassa se suklaalevy josta laitetaan rouhetta koristeluksi kakkuun, kun poika koko ajan kärtti, että milloin suklaa haetaan (siis tälläinen pienehkö kauppa). No poika lähtee innoissaan asiaa hoitamaan ja pian kuuluu iso huuto, "Äitii, en mää pääse suklaahyllylle, kun täällä on niin iso täti, että se tukkii koko käytävän". Kyllä hävetti, en totisesti mennyt katsomaan kuka siellä oli. Kassa jonossa oli sama täti (tosi iso) jota onneksi vaan nauratti.
No me kotona sanoimme pojalle, että on rumaa huutaa ääneen jos näkee jotain, keskustelimme erilaisista piirteistä ja siitä, että jos on ihan pakko jotain kommentoida niin jutellaan sitten kotona lisää. Poika meinaan oli oikea totuudentorvi.
Eräänä päivänä sitten oltiin kioski jonossa ja meidän edessä oli mies jolla oli tosi iso nenä. Minä huomasin, että poika olisi kamalasti halunnut jotain sanoa, katsoi anovasti minuun ja minä minä pudistin tiukasti päätä kiellon merkiksi. Poika kuitenkin hetken kulutta koputti edessä olevaa miestä jalkaan ja kun mies katsoi toitotti kirkkaalla äänellä, että " me jutellaan äidin kanssa illalla kotona sedän nenästä" Silloin tuntui, että voi luoja kun maa nielisi.
Että tallaisia sutkauksia luvassa
Että tallaista
Kun poikamme oli noin vänä vajaa 5v ja oli tulossa syntymäpäivä. Sanoin kaupassa, että käy ostamassa se suklaalevy josta laitetaan rouhetta koristeluksi kakkuun, kun poika koko ajan kärtti, että milloin suklaa haetaan (siis tälläinen pienehkö kauppa). No poika lähtee innoissaan asiaa hoitamaan ja pian kuuluu iso huuto, "Äitii, en mää pääse suklaahyllylle, kun täällä on niin iso täti, että se tukkii koko käytävän". Kyllä hävetti, en totisesti mennyt katsomaan kuka siellä oli. Kassa jonossa oli sama täti (tosi iso) jota onneksi vaan nauratti.
No me kotona sanoimme pojalle, että on rumaa huutaa ääneen jos näkee jotain, keskustelimme erilaisista piirteistä ja siitä, että jos on ihan pakko jotain kommentoida niin jutellaan sitten kotona lisää. Poika meinaan oli oikea totuudentorvi.
Eräänä päivänä sitten oltiin kioski jonossa ja meidän edessä oli mies jolla oli tosi iso nenä. Minä huomasin, että poika olisi kamalasti halunnut jotain sanoa, katsoi anovasti minuun ja minä minä pudistin tiukasti päätä kiellon merkiksi. Poika kuitenkin hetken kulutta koputti edessä olevaa miestä jalkaan ja kun mies katsoi toitotti kirkkaalla äänellä, että " me jutellaan äidin kanssa illalla kotona sedän nenästä" Silloin tuntui, että voi luoja kun maa nielisi.
Että tallaisia sutkauksia luvassa
Että tallaista
Meillä samantapaisia kokemuksia, mutta ne "kohteena" olleet aikuiset ei oo ymmärtänyt yhtään, eli lapsi huonosti kasvattu.
Sisarusten keskeinen kinailu sopimattomassa paikassa. perheen asiosta möläyttely.
... oli ollut kaupan kassajonossa toisena. Edellä oli mennyt nuori äiti ja n. 3-vuotias tyttö joka oli hymyillyt suloisesti kassatädille. No kassantäti moikkasi tyttöä ja kysyi, että mitä kuuluu. Tyttö vastasi kirkkaalla äänellä: "Mie näin..!". Kassantäti kysyi tietysti, että "no, mitä sinä näit?" johon tyttö vastasi äidin maksaessa ostoksia: "mie näin, kun äiti otti isin pippelin suuhun..." :DDDDD
Oli kuulemma tullut äidille kiire kun oli kuulunut koko jonolle ja tällä työkaverin kaverilla oli pokassa pitelemistä! Toivottavasti en ikinä koe vastaavaa :DDDD
ajalta ennen omia lapsia ja lapsistani vanhin on 20v.
nappasin pihalta 4v ja 6v lapset kuraisissa haalareissa ja kumisaapaissa, pipot lintassa kyytiin.
Kun kerran oltiin kaupungissa ajattelin pikaisesti poiketa eräässä liikkeessä, tietenkään parkkipaikkaa ei ollut ihan lähellä ja kunnon äitinä en jättänyt vekaroita autoon odottamaan muutamaksi minuutiksi.
Siinä sitten keskellä kaupunkia hirviölapset seisahtuivat vilkaalla jalkakäytävällä kadun varteen ja huutavat kuorossa:KATO ÄITI, LINJA-AUTO!
josta kiertää Suomessa hieman erilaisia variaatioita. Olen kuullut sen myös (muka) "turkulaislapsen" kertomana. 6:n murre oli Itä-Suomesta. Että silleen..
Käytiin kauppakeskuksessa asioilla ja ostin sitten lapselle Tiimarista sellaisen magneettionki-systeemin. No, bussissa muksu halusi katsella pakettia ja ihasteli sitä ja sanoi kovalla, kirkkaalla lapsen äänellä:"Kiitos äiti kun varastit mulle tän!" Mä yritin supattaa, että eiku äiti osti, lapsi vaan jankutti että kiitos äiti kun varastit...
En uskaltanut katsoa ketään bussissa olijaa. Olisipa maa nielaissut... Nyt jo naurattaa toi juttu, mutta silloin ei naurattanut yhtään!
Ei varmaan sillä hetkellä, mutta voin kuvitella pojan anovan ilmeen... :)))
Mua nolottaa silloin, kun meidän neljävee heittäytyy julkisesti vauvaksi, käyttäytyy kuin mikäkin kauhukakara. Vaikka on oikeasti tosi ihana lapsi ja hyvin kasvatettu! Ei uskois kyllä välillä, että meillä on minkäänlaista kuria... Jätkä on vaan tajunnut, että se on se nolonaru, mistä voi vetää.
Tyttö oli vähän alle 3 kun oltiin kaupoilla ja käytiin kahvilla ja minä syötin samalla vauvan. Tytölle tuli pissahätä ja meni isänsä kanssa vessaan, kun tulivat vessasta pois, tyttö huusi riemuissaan täyteen ääneen minulle toiseen päähän kahvilaa: Iskä nuolas mun ittua, isä oli siis nuolaissut tytön tikkarista kun tyttö oli välttämättä halunnut että isäkin sitä maistaa, tyttö vaan ei osannut sanoa tikkaria.
Kyllä oli isällä naama punaisena ja taisi olla äidilläkin. Ihme ettei kukaan puuttunut asiaan.
Oltiin Salessa ostoksilla ja poika (4v.) kommentoi kovaan ääneen hajua joka käytävällä leijui. Vanha mamma meni ohi johon poika sitten (edelleen kovalla äänellä) että se oli varmaan tuo mummo mikä täällä haisee, vai mitä äiti? Noh, oikeassahan se oli mutta silti.
Samaisen pojan mielestä tiskiharja on hyvä pippelinpesuharja ja varmuuden vuoksi näyttikin vielä miten se tapahtuu, siinä kassalla totta kai.
Tai kysymykset siideri/olutosastolla ostaako äiti TAAS hänelle (siis pojalle) siideriä. Juuh, tapana onkin ostaa aina koko poppoolle saunasiidut. Tai auta armias jos pojalle sitten ostaa sellaisen TÄYSIN alkoholittoman siiderin niin varmasti kaikki samassa jonossa olevat sen kuulevat: jee, tää on mun siideri. Ja tuskinpa ne kaikki samat tyypit näkevät että se taatusti on 0,0% olevaa, eiköhän ne vaan lue että juu juu, Golden cappia vaan kakaroille..
Huh, onhan noita lapsen viattomia lausahduksia..
2v 9 kk on nyt keksinyt sanan muija jostain
kaupassa viimeviikolla huuti isoon ääneen osoittaen naista jolla lapsi rattaissa..
kato äiti muija ja satasen euron vauva (en tiedä mitä tuo satasen euron vauva meinasi)
samainen lapsi isoon äänen bussisa rupesi vittua huutamaan ja minä naama punaisena neljän ruuhka bussissa yritin sanoa että ole hiljaa! osaa nauratti osaa vihastutti.
oltiin kylään menossa ja isoon ääneen kaupassa huutaa
vittu saatana onkohan se ******* edes kotona.
joo kiroilemme kotona joskus joten kotoa osittain opittua!
terveiset tutuille jotka tunnistaa;)
Menin kerrostalon yleiseen lenkkisaunaan lasten kanssa. Poika 3v kiljaisee: äiti! kato setäkin on saunassa! Kyseessä oli nais henkilö, lyhyet tumat hiukset. Sillon vähän nolotti.
Sillon kun poika oli pienempi, äskettäin oppinut puhumaan. Oltiin hiekkalaatikolla leikkipuistossa. Sanoin pojalle, että nyt kyllä lähdetään kotiin, äitiä viluttaa.
Poika toitotti kaikille muille: Heippa! Myö mennään kottii, äitiä vituttaa.
Sain muutaman katseen äitien suunnalta...
... oli ollut kaupan kassajonossa toisena. Edellä oli mennyt nuori äiti ja n. 3-vuotias tyttö joka oli hymyillyt suloisesti kassatädille. No kassantäti moikkasi tyttöä ja kysyi, että mitä kuuluu. Tyttö vastasi kirkkaalla äänellä: "Mie näin..!". Kassantäti kysyi tietysti, että "no, mitä sinä näit?" johon tyttö vastasi äidin maksaessa ostoksia: "mie näin, kun äiti otti isin pippelin suuhun..." :DDDDD
Oli kuulemma tullut äidille kiire kun oli kuulunut koko jonolle ja tällä työkaverin kaverilla oli pokassa pitelemistä! Toivottavasti en ikinä koe vastaavaa :DDDD
eikä murkku. Ei ole kivaa kun r- vikaiset lapset hokee, tuu äiti kattoon mulkkuja...
Mitä nyt äkkiseltään tuli mieleen....Tämä onneksi sattui ihan kotona perhepiirissä. Oltiin saunomassa koko perhe ja ainoana kun edustan naissukupuolta meidän perheessä ja silloin olin vielä tukevasti raskaana. No meidän viisi vuotias poika istahtaa viereeni saunassa ja kysyy " äiti miksi sun pimppi on ihan rikki, aivan kuin se olisi haljennut?! Minä ihan hämillään, kun en ollut aikoihin edes mahan yli mitään nähnyt ja miehen kanssa naurua pidäteltiin. Koetan selittää, että naisilla kun nyt vaan on tällainen ja miehillä ja pojilla on sitten toisenlainen.. No poika miettii.." joo sen on varmaan naapurin mies halkaissut " =) Naapurin mies kun oli halkoja hakannut pari päivää sitten ja meidän pojat olivat sitä mielenkiinnolla katselleet ja ihmetelleet, kun kirvesniin näppärään halkoo puita..Ja oli siinä naurussa piteleminen ja mieskin huumorilla kyseli että naapurin mieskö se meilläkin halkoo???!!!
Sama poika sitten vielä toteaa, että on sulla äiti onneksi paljon karvaa suojana ettei vauvan päätä palele ;) Ja kun olisikin yltänyt parturoimaan!!!!!