Apua! Kumpi parempi kuntosali SATS vai Elixia? Ryhmäliikunta tunteja
lähinnä harrastan ja tanssillista aerobikkia.
Kumpaa saliin kandee liittyä? Asun Espoossa, liikun myös Helsingissä.
t. kuntofriikki
Kommentit (13)
En kylläkään ole käynyt tanssillisessa aerobicissa... Eri Elixia-kuntokeskusten ohjelmat näet netistä kyseisen lafkan sivuilta. Nyt E:ssä on elokuun alkupuolelle asti voimassa supistettu kesäaikataulu, joten paikasta saa ankeamman kuvan kuin jos saisit tutkia muulloin voimassa olevaa aikataulua (tunteja melkein tuplasti).
Jännä, että joillain on sellainen mielikuva, että Elixia tai Sats olisivat elitistisiä liikuntapaikkoja. Minäkin luulin ennen niin, mutta kun olen ollut jäsen jo 1,5 vuotta, olen ihan toista mieltä. Suurin osa kävijöistä on tavallisia perheenäitejä ja -isiä tai vanhempia kunnostaan huolehtivia naisia, jotka ovat aloittaneet kuntoilun vasta vanhemmalla iällä. On toki toisenlaisiakin kävijöitä. Mutta kyllähän omasta hyvinvoinnistaan kannattaa maksaa.
t . ennen hyvin epäurheilullinen ja epäliikunnallinen ihminen, joka hakeutui kuntokeskukseen selkä-, niska- ja hartiakipujen takia ja jäi koukkuun ja muutti minäkuvaansa
En ole tutustunut noihin, ollut ennen Motivuksessa ja se oli ok.
t. ap
Mutta, motivuksessa on parhaimmat joten jatka siellä. Itse en ole voinut jatkaa koska siellä ei ole lapsiparkkia.
vaativampaa koreografiaa sisältäviä tanssillisia tunteja esim. salsa, bodyjam, bailatino, step jne
Jotenkin tuolla Satsilla on suurin osa tarkoitettu aloittelijoille tai mummoille. Itse olen siellä nyt jäsenenä ja kaipaan vaativampaa ja rankempaa aerobickiä. Harkitsen takaisin Elixiaan vaihtamista nyt kun syksyllä avaavat Puotinharjuun.
Ja täällä on SATSin ja Elixian lisäksi muitakin hyviä kuntokeskuksia, joissa on monipuolinen tarjonta.
tottakai muualla on yhtälailla hyvää ja monipuolista tarjontaa, mutta elixiassa on paras lapsiparkki. Avoinna joka päivä (ei su) sekä aamupäivällä että iltapäivällä ja illalla (la ei illalla). Motivuksessa esim lapsiparkki avoinna pari kertaa viikossa muutaman tunnin, rajoittaa kummasti niitä ohjattuja tunteja, joihin voi osallistua.
Elixiassa mielestäni myös otettu hyvin huomioon eri tasot: tunteja ihan rapakuntotasosta lähes protasoon - ja kaikkea siltä väliltä. Ja elixiassa en ainakaan ole törmännyt elitismiin, jäseniä laidasta laitaan.
Mikset mene jollekin oikeille tanssitunneille jos kerran nimenomaan kaipaat koreografioita, tanssillisuutta jne.? Bailatinoa ja salsaa on esim. studio High Heelsissä Kampissa. Sinne pääsee Espoon busseilla kätevästi.
kumpi o parempi armanin vai dresmanin puku. öhö,öhö ja vedä verkkarit niskaan