Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ .·:*¨`*:·.♥ Heinähelistimien torstai ♥ .·:*¨`*:·.♥

28.06.2007 |

Uutta pinoa =)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin halunnut sektiopäiväksi tuon 070707 =), mutta valitettavasti on lauantai ja vielä muutama viikko liian aikaisin minulle. Meillä minun lääkärin sektiopäivät ovat aina maanantaisin, joten siksi itselläni tuo päivä on nyt 23.7.

En yhtään epäilisi, että jotkut Beckhamit olisivat varanneet tuon päivän itselleen jos tässä meidän tilassamme nyt olisivat.

Täällä taas hyvin nukuttu yö takana ja nyt pitäisi lähteä lasten kanssa ulkoilemaan ja nauttimaan kauniista säästä.

Suppareita h-hetkeä odottaville, ajatella että muutama hassu päivä niin olemme " omassa kuussamme" . Tosi jännää!!!!

Vauvauutisia odotellen, Duracel rv 36+0

Vierailija
22/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiskulle hirveesti voimia lapsen sairauden kanssa!

BBB:llä on just samanlaista hikoilua yöllä kuin mulla, eli rintojen väli ja alus tulvii ja kuite pitää saada olla peiton alla. Mä olen tottunu vielä nukkuu viileässä huoneessa, mut näin kesäaikaan se on monta astetta lämpimämpi eikä viiti ilmastointia huudattaa täysillä. Mies nauraaki mulle päivällä, kun valitan kuumuutta ja sillä ihan sopiva, kun normaalisti on tosinpäin. Nyt mulla varpaatki on aivan tulessa, kun ne normaalisti on ihan jäässä.

Joko Korasa lähti synnyttämään? Käyhän moikkaamassa, jos olet " linjoilla."

Oma napa: Viime yönä supisteli säännöllisesti ekaa kertaa ja samaan aikaan tuntui, että jotain olisi valunut, mut se oli varmaan vaan valkovuotoa. Mut supparit ei ollu kipeitä, pitivät vaan monta tuntia hereillä, kun toistuivat noin 10 minuutin välein. Nyt on sitten selkä kipeä ja alamaha jotenkin omituinen, joten kaipa se synnytys ei sitten niin hirveen kaukana ole, kun minä pelkään,et menee yliajan. Onneksi sain nukuttua kuitenkin yli kaheksaan, joten ei silleen väsytä, ainakaan vielä. Se vaan, et tän pitäis pysyä vielä sisällä, kun mies joutu siirtää lomaansa ja eilen tuli taas puhelinsoitto, et alihankkija ei ole toimittanut mekaniikkaa, joten varmaan joutuu vielä alkuviikon olemaan töissä. Ja eihän mulla ole edes täysaikaisuusviikot täynnä vielä, et sais kasvaa viikon verran ainaki, et ei kovin " rääpäle" =) ois. Anoppi on vielä töissä, mun äiti on lomareissulla, mut appiukko ois lomalla, joten se vois tulla ehkä kattoo lapsia. Ei se osaa kokata jne., mut kyllä se noin isojen lasten kanssa hyvin päivän pärjää, kun meillähän vanhimmat lapsetki osaa jo vaikka mitä, ne on 11 ja 12 v ja nuoremat 3 ja kohta 5v. Mut en uskalla niitä keskenään jättää. Naapurin rouva on luvannu tulla, mut niillä on uuden talon rakentaminen, niin ei sitä voi pitää montaa päivää täällä, vain synnytyksen ajan. Aikaisemmat siis syntyneet rv 37, rv 38 ja rv 41.

Hirvee tuuli! Aattelin kuite lähteä pihalle, auto pitää siivota, kun hiekkapölyä joka paikka täynnä ja mies laittoi mulle eilen " senssit" valmiiksi, et pääsen muotoilee tuon suihkualtaan tohon pihaan. Teki kaivurilla sen montun ja laitto hiekat valmiiksi pohjalle, mun (ja lasten) tarttis lähtee levittelee kuitukangas ja allasmuovi siihen, muotoilla reunat ja latoa kivet muovin päälle. Mut pitää nyt kattoo mitä täs jaksaa. Olen monta päivää vaan levänny...nyt tuntuu, et ei jaksa vaan istua ja maata.

Mies mukaan synnytyksee: Nimimerkki vauveli (tai sinnepäin) puhui tuosta miehen läsnäolosta synnytyksessä. Minähän tän keskustelun aloitin jossain vaiheessa juuri saman asian vuoksi, kun mies ei silleen osaa näyttää empatiaansa minulle ja mietin sitä tukea, mitä tosi ihan empaattinen ystäväni voisi antaa minulle ja mieheni ei. Mä kuitenkin tiedän, et saan syytteet niskaani ainakin anopilta ja kälyltä, jos pyydänkin jonkun muun synnytykseen ja miehen vasta vauvan synnyttyä. Joten yksinkertaisesti ulkopuolinen painostus saa minut luopumaan ITSEKKÄÄSTÄ ajattelustani. Tietty asiaan vaikuttaa se, että tiedän synnytyskokemuksen olevan tärkeä miehelleni ja vauva-isäsuhteen syntymiseen. Ja hänellä on oikeus, kun hän on isä! Asia olisi eri, jos mieheni ei haluaisi osallistua synnytykseen, silloin ulkopuolisilla ei olisi asiaan sanomista ja saisin rauhassa olla itsekäs. Keskustellessani aiheesta miehen kanssa, hän itse sanoi, ettei hän oikeen osaa olla tukena, mutta synnytys on kuitenkin niin hieno kokemus...

" Maieli rv 36+1"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEWBIE: laitoin sulle s-postia =)

Luumukuuri eilen aloitettu, on se kyllä aika tököttiä, ihmekkään kun ei mein lapset luumusosetta syöneet ;) Ei ainakaan tulosta vielä ole tuottanut..

Huomenna neidin vimppa hoitopäivä, tarvis jotain lahjan tynkää keksiä sinne..

palailen myöhemmällä astialle!

Sateisin terkuin: tirppis

Vierailija
24/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan ihanasti tehty aloitus :)

BBB ja maieli: täälläkin hikoillaan öisin.

maieli: Se on hankala aihe tää että kenet ottaisi mukaan synnytykseen. Itse en ole vielä miehen kanssa keskustellut asiasta, mietityttää juuri tuo että loukkaantuuko mies jos ehdotan että haluaisin mukaan jonkun muun kuin hänet. Enkä halua sanoa hänelle suoraan siitä että syynä olisi se ettei hän oikein pysty empatiaan.

Aibhlin: sf 29 on tosiaan aika pieni mitta. Oletko saanut vauvan painoarviota neuvolasta? Kirjoitit että " paino 59,5 ei suurempia nousuja" . Paljonko sulle on tullut painoa lisää ensimmäisestä neuvolakäynnistä alkaen? Kiinnostaa kovasti, sillä itselläni oli 35 viikolla sf-mitta 30 eli ei hirveän suuri...

Mutta nyt pitää lähteä viihdyttämään esikoista..

Mukavaa odotusta kaikille!

vauva77

Vierailija
25/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korasa oli yön tunteina mielessäni kun valvoskelin ja ajattelin oletkohan tositoimissa jo.. et ollut mutta tsemppiä sinne..

Kuka mukaan synnytyseen: Ei tulisi mieleen ottaa muita kuin mies mutta henkisesti olen valmentautunut ajatukseen että hoidan homman ilman häntä; tuo lapsenhoitoasia kun mietityttää..

Hikoilua: Kyllä, löytyy täältäkin. Miestä huvittaa kans kun yleensä nukun vällyjen alla kesät talvet ja nyt ei niin mitään ja siltikin hikoilee...

Napa: Ei niin mitään uutta. Liikkeet tuntuvat kans jotenkin vähentyneen. Tarkkailenpa tänään tarkemmin

Vierailija
26/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmeitä! Kiva tulla kuitenkin jättämään päivittäin puumerkkinsä tänne! :)

Aamulla oltiin lasten kanssa hammaslääkärissä klo 7.30. Tämän viikon ajan ollaan herätty tuossa kymmenen tienoolla, joten väsytti kyllä koko porukkaa! Kun kotiuduttiin, makasin vain sohvalla silmät ihan ristissä ja lapset käytti tilaisuutta hyväkseen ja keksi ties mitä " huusholli sekaisin" -leikkejä...

Viime yön nukuin vielä tosi katkonaisesti. Ensin illalla nukahdin sohvalle klo 21.30 ja siitä sitten siirtymään sänkyyn ja ei tietenkään uni tullut. Katkonaiset unet ja tosiaan aikainen aamuherätys...

Lapset on päikkäreillä ja meikäläinen taitaa olla seuraava, joka sänkyyn sammuu.

Mahavauveli on edelleen hiljaista sorttia. Hyvä kun liikkeitä edes tuntee. Tai no jos oikein pysähtyy kuuntelemaan, niin kyllä niitä liikkeitä sieltä saadaan!

Meillä mies mukaan synnytykseen! Huolehti niin kivasti viime synnytyksessäkin, että vauvaa ei heti nostettu mun rinnalle. Mä haluan siis ensin vauvan pesuun ja sitten vasta kiinni meikäläiseen! :) Ei millään pahalla! :) Onhan se lötkö vauva ihan ok, mutta puhtaana jotenkin parempi! Viimeksi olivat nostamassa vauvaa rinnalle suunnilleen heti, niin mies sanoi, että se täytyy pestä ensin. En siis itse ehtinyt sanoa vielä mitään. Ekassa synnytyksessä mies teki töitä (siis siellä salissa)... Ponnistuksessa on ollut mies mukana jotenkin tukemassa jostakin suunnasta. Olen ponnistellut aikaisemmat sivuttain kyljelläni ja jotenkin kai siinä yhdestä lisäkäsiparista on ollut hyötyä!!

Nyt iltapäiväunille!!

- Nalle-Kirahvi

Ps. Edellinen viikko / viikot on supistellut joka päivä muutamia kertoja (kivuttomia, vatsan kovettumisia). Tällä viikolla supistelut taitaa olla melkein jääneet kuvioista pois!

Vierailija
27/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newbie: HAUSKAA KUN MEILLE ON SOVITTU SAMALLE PÄIVÄLLE SECTIO.. Saas nähdä kumman vauva syntyy aiemmin. Pkks:ssä on sovittu tuolle päivälle 3 sectiota, joten en tiedä missä välissä mut leikataan...7.45 aloittavat ja voipi mennä jopa 15 asti enenkuin leikkaavat. Meidän pitää käydä silloin ma 9.7 äitiysvuodeosastolla, selvittelemässä anestesia yms.juttuja. Saan masulääkkeet kotio mukaan ja labrassa pitää käydä tekemässä verivaraukset! KE aamuna sitten puol seitsämäksi saikulle. Ihanan aikainen herätys...varmaan puol viiden aikaan, et kerkee herätä kunnolla ja käydä suihkussa ja ajella rauhassa saikulle. No voipihan olla että ei tule juurikaan nukuttua 10-11päivän välisenä yönä.

Korasa.Näinköhän neuvolasta passittavat sut tositoimiin.... :0)

Kenelle on nyt sovittu sectio..???

Heather on varmaan jo saanut vauvan, kun hänellähän se leikkaus/käynnistys oli aikasta aikaseen vauvan suuren koon takia(diabetes)...

Pitää käydä kauppailemassa ja ostamassa ne tukisukat...

Käytiin tytterön kanssa äsken naapurissa katsomassa 2 kk ikäistä poitsua...että oli söpö. Ajatella että enää vajaa 2 viikkoa ja itsellä pieni tuhisija kainalossa :0)

PAljonko teillä on ollut tässä 36-37viikoilla oainoarviot??? Ja onko ne tehty ultrilla? Tehdäänkö niitä edes joka paikassa, siis painoarvioultrausta???

Meillä oli 36+6 painoarvio sen 2800-3100g. Ja kätilö sanoi että jos painon nousu jatkuu samanlaisena niin la paino on n. 3500g. Eli aika norm. kokoinen. Mutta kyllähän nuo painoarviot voivat heittää todella paljonkin. Kätilö sanoi eilen että virhemarginaali on 15%.

No eipä tässä kummempia..ai niin siitä hikoilusta oli puhetta... Minua ei ole hikoiluttanut, mutta eipä ole kylmäkään ollut...ihan hyvä olo sen suhteen.Eilen saunan jälkeen vaan tissit vuosi kuin seulat, ja lakana oli joistain kohtaa märkä! Mies oli oikeín mielissään....

Kyllähän noita vauva uutisia luulisi kohta alkavan tulea!!! ILMOITELKAAHAN, JAKAUTUMISENNE!!!

t.sadetar ja eppuli 37+(JEEEE, TÄYSILLÄ MENNÄÄN)

Vierailija
28/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsinköhän edes kirjoittaa että nukun yöt kuin tukki, sellaista 9-10 tuntia yöunia ja välillä vedän vielä päiväunetkin, ei tuota mitään ongelmia, eikä tietoakaan mistään unettomuudesta. Mitään muitakaan vaivoja ei nyt ole ollut, supistukset hyvin satunnaisia. Joku pidempi lenkki alkaa väsyttää eri tavalla kun ennen, mutta muuten tuosta masusta ei juurikaan ole vaivaa ja tuntuu aivan uskomattomalta että puolitoista viikkoa ja laskettuaika on käsillä. Meinattiin vielä lähteä nyt viikonloppuna melomaan Saimaalle miehen kanssa, mutta kun vauvan pää ei ole kiinnittynyt niin piti haudata se ajatus koska lapsivesien mentyä kajakissa voisi olla aika hankala olla makuuasennossa... Eilen käytiin oopperassa ja vauva taitaa olla kulttuurin ystävä kun alkoi sellainen jytä masussa =) Ensi viikolle vielä ohjelmaa kivasti ja seuraavalla viikolla laskettuaika onkin jo ylitetty. Nyt vietävä tyttö neuvolaan.

Magdaleen@ 38+3

Vierailija
29/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa.

Oli tässä juhannuksen jälestä vieraita, joten jäi kirjoittelut vähemmälle. Mutta nyt voi taas palata ruotuun. Tänään oli taas neuvola ja tässä viimeisimpiä tietoja...

Rv 38+5

RR 124/81

sf 37cm

paino +/-

pissa puhdasta edelleen

lapsivettä normaalisti

RT2

sykkeet 150-160 välillä

liikkeet +

Neuvolatäti anto painoarvioks 3,9-4kg ja oli sitä mieltä, et vaikka menis ylikii niin tuskin yli 4,5kg menis kuiteskaan. Isänsä on syntynyt 4,5kg ja pari viikkoo yliaikasena neljäntenä lapsena. Saas ny nähhä....

Vointi on ollu vähän sieltä tänne päin. Viimesen viikon aikana on ristiselkää särkeny lähes päivittäin, samoin ku supistellu (jos näin ensikertalaisena oon oikein tulkinnu), huonovointisuutta ja ruokahaluttomuutta on ollu sekä nyt viime päivinä mahan vetäny vähän sekasin. Tiiä sitten oisko jo pikku hiljaa lopun alkua tää... :o) Eniten jännittää tajuuko sitä millon on sit tosi kyseessä ku miullakii toi kipukynnys on suht korkeella eli ei ihan pienistä hätkähetä.

Jotenki on vieläki vaikee tajuta, et tuolta masusta tulee kohta pien vauva, meijjän vaavi. En oikein oo vieläkään sitä sisäistäny. Kait sen sit tajuu vasta ku se on oikeesti siinä. Kertokaahan miten teillä on ensimmäisetn kohdalla ollu.... onko samanlaista epäuskosuutta ilmenny??? Outoo ku asían tietää, mut se vaan tuntuu niin epätodelliselta, et meille vai vauva.

Tällasta tuntemusten purkamista tällä kertaa. Ehkä se alkaa vähän jo jänskättää.... ;o)

sonteri ja juniori 38+5

Vierailija
30/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä siellä ihmeempää, kaikki arvot on kohdallaan pparemmin ei voi olla. mutta tämä päänsärky ja väsymys ihmetyttää neukkua etttä minua, mut ei sille syytä.

silmät ristissä siellä istuin ja mutisin. ei jaksa oikein mitään. itse laitan tuohon uni velan piikkiin. mut neukku täti siinä mietti ja mietti et laittaako mut äippäpolille kun olin niin humalaisen oloinen ja poissa oleva, mut ei sit laittanu.

mut tilastoa

rv 37+1

paino +200g/vko

turvotus +

rr 130/82

pissa -

sf 31 (viikko sitten 33?)

rt

syke 130

liikeet +

pakko yrittää vaikka nukkua jos nuo likat katsois vaikka lastenohjelmia. on niin sekava olotila, ja kaiken huippu kotiin tullessamme meidän isompi koira oli syönyt eilen leipomani kaksi pellillistä pullaa pöydältä (jota ei kkyllä tee kuin kaksi kertaa vuodessa korkeintaan) ja siitäkö pillastuin ja itkuksi meni tämäkin päivä. kyllä mamma raivosi ja koira sai kyytiä, mut sen jälkeen painun itkee sängyn pohjalle ja kolme vuotias tulee et ei äiti hätää, leivotaan uusia. on ne niin herttasia nuo pienet =)

niin paha mieli ja talo sekaisin pitäisi siivota, mut tää väsymys on liikaa. että kun yli väsyy ei enää edes unta saa.

no, jos piristyis

niin ja älkää nyt mun takia öitä valvoko, en minä mihinkään ole menossa... naurua jo tulee...

korasa 37+1

Magdaleen@: nauti kun saat yösi nukuttua, hyvähän se on, sillä yö valvominen ja univelka ei ole herkkua =(

Vierailija
31/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on noussu ekasta neukkukäynnistä 46,5 -> 59,5 eli siis 13kg

ja pientä sf-mittaa terkka selitti sillä että vauvan pää on alkanu laskeutua jo.. Ja itellänikään ei hirveästi tuota kokoa ole ;) Pituutta kaikki 158cm =)

Onhan tämä jo kolmas raskaus, 2 aiempaa ovat menny viel yli eikä kumpikaan ole kiinnittyny ennen synnytyssaliin menoa.

I syntynyt vkolla 40+6 (poika) ja painoa oli 3955g (ja 52cm) ->sf-mitta vkolla 35+1 ollut 29,5cm

II käynnistetty oman jaksamisen takia viikolla 40+2 (tyttö syntyi 40+3) ja painoa 3000g (49cm) ->sf-mitta vkolla 35+2 ollut 31cm

ja tätä kolmatta (poika) neukkutäti arvioi syntyvän saman kokoiseksi kun tyttö oli, mutta jotenki itestäni tuntuu et täältä tulee pitkä ja hoikka poika =) Ultrassa ei saatu mittoja koska kone ei niitä antanut mut lääkäri totes et käyrien mukaan mennään...

Vierailija
32/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva77: Meidän ukolla hieman samoja oireita. Tosin ymmärrän kyllä, että on töistään väsynyt. Työpäivän jälkeen on rakennellut terassia. Tosin herää lähes aina aamulla meidän jälkeen ja ottaa päiväunet, töistäkin on tupannut tulemaan monesti jo kahden-kolmen välillä. Välillä mietin valitanko turhasta. Jotenkin vaan tuntuu, että hei mähän tässä raskaana olen ja tarviin apua. Sitä vaan ei ehditä antaa. Ja tahtois sitä ihan omaa aikaa ilman lapsia edes joskus, kun mies saa sitä ihan niin paljon kun vaan ottaa. Kokemuksesta kuitenkin sanon, että miehelle se synnytys voi olla tosi tärkeä ja siitä se hoivavietti alkaa. Olen nimittäin sen jo kaksi kertaa todennut.

Kuumat on oltavat täälläkin, onneksi näin sadepäivinä saa viilennettyä paremmin. Ja meilläkin ilmastointi on huutanut kovasti. Mies kyllä meinasi aiheuttaa mulle kohtauksen sanomalla, että on aika viileetä, pitäisköhän lämmittää takka?! Se nyt vielä puuttuis!!!

En tiedä painoarvioista, ekan kanssa th oli käsikopelolla aivan oikeissa mitoissa. Veikkasi vähän alle neljä ja puoli, ultralla kättärillä synnytystä edeltävänä päivänä (käytiin kokeilemassa sisäänpääsyä, turhaan) 3,5kg. Tulos 4430g, joten ultrannut kätilö ei tainnut oikein perehtyä asiaansa, pelästyivätkin sitten vauvan ulostultua kokoa, kun olivat vain sokeasti luottaneet ultra-arvioon. Toisen kanssa kasvua seurattiin jatkuvasti. Syynä sydänvika ja ensimmäisen koko ja sen mahdollinen vaikutus ylipitkään synnytykseen. Mittailivatkin joka kantilta ja veikkaukset pitivät paikkansa, 4270g. Nyt en paljon edes käy neuvolassa, ens viikolla vika lääkäri ja sit ehdin lomilta luultavasti kerran neuvolaan, samalla viikolla kun LA. Saa nähdä arvioiko lääkäri lainkaan, muuten ei meillä ainakaan mitään arvioita tehdä. Viimeksi th kyllä sanoi, ettei usko nelikiloista tulevan, mutta enpä usko että paljon voi edellisistä heittää jos lasketulle ajalle menee.

Yöt on menny nyt huomattavasti paremmin, kun olen nukkunut päivällä. Yönille tulee mentyä vasta puolenyön tienoilla (aiemmin viim. klo 22). Heräilen kyllä usein, mutta saan unen päästä kiinni enkä enää valvo monen tunnin pätkiä. Aamullakin olo on hieman virkeempi. Väsyttää kyllä muuten koko ajan.

Tänään sain laitettua turvakaukalon valmiiksi, enää olis tuplarattaat pesemäti. Lattiat sain alakerrasta pestyä, mutta varmaan taas illalla samannäköiset. Sadesäällä kun koira tuo kaiken lian sisään ja miestä on ihan turha yrittää pyytää pyyhkimään koiraa sisälle tullessa...

Kakkonen ihmettelee mursua isin kanssa sohvalla, ohhoh vaan kuuluu... Taitaa olla ihmeellistä?

Helpa ja Sissi 36 POKS

Vierailija
33/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annukka-72: meillä myös kissa ja pujahtaa toisinaan salaa pinnasänkyyn.. kyytiä se sielä heti saa ja toivonkin jotta oppii ettei sinne voi mennä. mutta varmaan ovi tulee olemaan kiinni kun vaavi siellä nukkuu. Toinen kisuhan meille on tulossa tuossa vauvan synnyttyä.

neuvolassa käyty tänään. vauva oli terkkarin mukaan laskeutunut, eka vaavi joka mulla on valmiina kuopissaan.

painoa tullut nyt 10,2kg. hemppa pysynyt 130:ssä. eikä mitään kummallista. sf mitta oli pysynyt saman viime viikosta mutta johtunee tuosta laskeutumisesta ja mittaajakin muuttui kun tuli kesäsijainen.

eilen sain syntymäpäivälahjaksi yllätyksen. puolisoni vei minut raskausajan hierontaan ja sen jälkeen syömään ravintolaan. jeejee ja sitten olikin ihan sippi olo, mutta eipä se uni täälläkään tullut. nukahin joskus klo00 ja heräsin taas kahen jälkeen.. sitten valvoskelin 4-5 asti ja herätys oli 7.30, kun piti neuvolaan lähteä. eli täälläkin nukutaan tosi hyvin ja keräillään univelka ;)

nyt jäädään taas odottelemaan tuntemuksia ja jos täällä vaikka joku poksuisi jo.

Liipe ja prinsessa rv 38+1

Vierailija
34/34 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan pohtineeni samoja esikoisen odotuksen aikoina, että mahdankohan tietää koska ne oikeat supistukset alkavat ja voin vakuuttaa, että kyllä ne tietää =) Minunkin kipukynnys on aina ollut korkea ja sitä käyrillä maatessanikin vielä synnytyssalissa kätilöt jaksoivat ihmetellä kun minä hiukan irvistelin, mutta kunnon kipua en tuntenut ja koko avautumisvaihe meni huomaamatta ilman mitään tuskia. Sairaalaan osaisin kuitenkin ajoissa lähteä ihan vaiston varassa näytille ja olinkin silloin reilut 4cm auki ja siitä ei kauaa mennyt kun avautuminen tapahtui kokonaan. Säännölliset ja napakat supistukset sekä äidin vaisto kannattaa ottaa tosissaan niin hyvä siitä tulee.

Joku valitteli vihlovaa kipua alapäässä, semmoista puukon viiltokipua, vai miksikäs sitä voisi kutsua. Itselläni on sitä samaa, jatkunut jo jonkin aikaa, mutta nyt sitä tulee päivittäin aika tiuhaan. Supisteluja minulla ei juurikaan ole, välillä satunnaisesti, mutta huomattavasti vähemmän kuin keskimäärin koko raskaudessa, supistellut kun on alusta saakka.

Lenkillä käyn edelleen ahkerasti sekä hoitelen naapuristossa pihatyöt ja siivoukset oman talon ja pihan lisäksi.... eli virtaa riittää kiitettävästi edelleen, ensi viikon aion kuitenkin pyhittää lomailuun ja köllötellä ja nauttia vaan, sitten alan valmistautumaan vauvan syntymään ja laitan kaikki loput jutut valmiiksi =)

Kukas kyselikään sektioon menijöitä, täällä käsi pystyssä, eli siis 23.7 menen minä!

Minut leikataan kolmannen kerran, mutta ekan kerran suunnitellusti, aiemmin olen koittanut pusata lapset alakautta maailmaan, tuloksetta, nyt on jotenkin tosi hassua kun tietää etukäteen.

Nyt tyttöjen seuraksi.

Duracel rv 36+0