Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luomenpoisto, tikit, sattuu!

Vierailija
08.10.2008 |

Eilen leikattiin reidestä luomi, haavaan tuli kaksi tikkia, jotka poistetaan kahden viikon päästä. Haavaa alkoi yöllä särkeä, nappasin Buranan ja sain jotenkin nukuttua. Nyt särky jatkuu vaan eikä lääkekään vie sitä kokonaan pois. Toimistotyö on pikkuisen hankalaa, kun pitää istua toinen reisi irti tuolista

Kellään kokemusta luomenpoistosta tai edes tikeistä? Kuinka kauan haava voi olla kipeä? Mulla on viimeksi ollut tikkejä rinta tulehduksen jälkeen ja silloin oli surkea olo pitkään, mutta nythän ei pitäisi olla mitään tulehduksia. Kai se paraneekin nopeammin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä muista että haavat olisi olleet erityisen kipeitä. Paitsi yksi siinä vaiheessa, kun tulehtui.

Auttaisiko, jos pinoaisit lattialle jalan alle vaikka kirjoja tms, niin että haava ei kosketa tuoliin (riippuu tietysti missä kohtaa reittä haava on)? Jos joudut jännittämään jalkaa koko ajan, luulisi sen myös "kiristävän" haavaa...?

Vierailija
2/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahvilaatikon jalan alle, mikä helpottaa kyllä. Toivottavasti en vaan saa nyt selkääkin kipeäksi, kun asento ei ole kovin ergonominen. Ehkä toi takareisi on hankala paikka, jotain se lääkärikin mutisi, että on kireä kohta (vaikka ei mun reidet mun mielestä kyllä ole kropan kirein kohta :-)).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuva särky voi tietty olla tulehduksen merkki

Vierailija
4/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei nyt vaan voi sattua noin paljon.

Vierailija
5/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli sen ensimmäisen päivän todella kipeä ja sitten muutaman päivän kipeä... Varmaan menee sullakin ohi ihan parissa päivässä, mutta jos kipu kovenee niin menisin kyllä näyttämään lääkärille.

Vierailija
6/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuitenkin töissä, teen kotihommat normaalista enkä kulje koko ajan ruikuttamassa. Mutta olishan se nyt mukavampi, jos ei jalkaa särkisi. Tää on tää suomalainen asenne, ettei saa ruikuttaa, ja jos muhun ei sattunut niin ei suhunkaan voi. Muistan ton kyllä keisarileikkauksen jälkihoidosta, kun joittenkin mukaan ei olis saanut sitä ekaakaan särkylääkettä vaikka haavaan sattui niin, että kyynelet simissä vaihdoin asentoa sängyssä.

Tuskin se vielä tulehtunut on kun alle vuorokausi on toimenpiteestä. Toki jos kipu ei hellitä pitänee mennä näyttämään, mutta nyt vaan sinnittelen ja toivon että menee ohi päivässä parissa.

ap

Vierailija
7/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kyllä olleet juurikaan kipeitä, vähän tikit kiristeli. Voi olla että sinulla on hankalassa kohdassa (itsellä poistettiin selästä ja rinnasta). Jos kipu jatkuu kovana niin käy näyttämässä vaikka terkkarille.

Vierailija
8/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä mä muistan että mä surutta vedin särkylääkkeitä sektion jälkeen :)

kyllä mun mielestä voi sanoa että sattuu, mutta kun sitä on toisen vaikea ymmärtää miltä toisesta tuntuu. Meillä on tästä samaisesta asiasta miehen kanssa aina hirveä vääntö.... kummalla suurempi kipukynnys.

Oisko jollain muuten vinkki miten vois testata kummalla suurempi kipukynnys, mulla vai miehellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän