Jaaha, sakemanni purrut ohikulkijaa
Kyllä saa taas noiden lööppien jälkeen kävellä meidän pojan kaa rauhassa, hauska seurata, kun ison uros sakun kaa kävelee, niin ihmiset vaihtaa puolta kadulla:)
Kommentit (23)
Itse myös koiranomistajana vaihdan kadun puolta kun sakemannin isäntä/emäntä tulee. Ikävä kyllä näin vaan on. Sen verran huonot on kokemukset ja näkemykset.
johtunee paljolti siitä että ovat aivan väärillä ihmisillä ja puutteellisesti tai ei ollenkaan koulutettuja :((
Rodulla tietyt ominaisuudet jotka tulisi ottaa huomioon ehdottomasti!!
ja olen huomannut että ulkona vastaantulevia on kahta eri lajia. On heitä jotka mielellään pysähtyvät koiransa kanssa juttelemaan, ja sitten on heitä jotka kiertävät meidät mahdollisimman kaukaa (ja ihan turhaan)
Meidän koira on ystävällinen tapaus, ei juurikaan äännähdä vastaantuleville koirille, saatika ihmisille!
Sakemannit on yleensä ärsyttäviä räkyttäjiä ja usein myös agressiivisen oloisia. Kyllä niistäkin kuitenkin löytyy myös rauhallisia tapauksia, ei siis kannata yleistää.
Olen pienestä pitäen ollut niiden kanssa tekemisissä, joten kokemusta varmaan löytyy ja olen todellakin samaa mieltä, että kaikille paskahousuille ei saku sovi :) -ap
Päivystyksessä olen hoitanut yhden sp koiran puremaa, silloinkin omassa pihassa oli koiraa juopunnut härnännyt. Fifin hyökkäykset ovat arkipäivää. Niillä vähemmän voimaa, joten sehän on silloin vain niin suloista! Pikkupikku fifi oli niin järkyttynyt ja peloissaan ;D
Täytyykö siis tosiaan kaikkien samanrotuisten koirien omistajien hävetä kollektiivisesti?
varsinkin kahden pienen lapsen kanssa kulkiessa. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät voi pitää koiriaan kiinni aina! Itselläni on niin monta huonoa kokemusta koirista ja niiden huonoista omistajista, että pelottaa!
Kertoisitko mitä tulisi ottaa huomioon. Kokemusta itselläni on kyllä muista roduista, mutta ei juuri sakemanneista.
miten erinomainen valinta sakemanni on. Sitten kun ei tukea tule, haukut ne jotka ovat kanssasi eri mieltä. Säälittävää. Mene vaikka koiran kanssa ulos niin piristyt!
Se, että koira on hihnassa ei takaa sitä etteikö koira purisi. Koiran pitää olla hallinnassa, oli hihnassa tai ei.
Pahimmat tilanteet on tulleet vastaan kun hihnassa oleva koira ei ole omistajan hallinnassa ollenkaan ja omistaja tulee kapealla lenkkipolulla vastaan.
Kulkevat itse toisella puolella jalkakäytävää ja koira toisella puolella. Flexi välissä. Ja sitten tulee pyöräilijä tai mopoilija..
Mulla on ollut Bernillä kuonokoppa ulkona sen takia, että söi kakkaa.
Lopetin kuonokopan käytön sen takia, että muut ihmiset koirineen kiersivät meidät kaukaa. Olihan se huvittavaa, mutta säälin koiraani, joka niin olisi kilttina lupsakkana haukkuna halunnut tutustua muihin ja ihmisiin.
Eli muut luuluvat, että tuo kiltti koira oli kauhea peto.
Itse pidän koiran aina tiukasti hihnassa vierellä seuraten, jos liikumme kohdassa jossa on muita ihmisiä.
Flexit on lähes vaarallisia, varsinkin pyöräilijöille sekä pienille lapsille.
Vierailija:
Se, että koira on hihnassa ei takaa sitä etteikö koira purisi. Koiran pitää olla hallinnassa, oli hihnassa tai ei.Pahimmat tilanteet on tulleet vastaan kun hihnassa oleva koira ei ole omistajan hallinnassa ollenkaan ja omistaja tulee kapealla lenkkipolulla vastaan.
Itsellänikin on saku eikä mua todellakaan naurata jos joku kiertää meidät kaukaa, minusta se on surullista. T: 2
Mitä ap muuten harrastat koirasi kanssa?
onko vastaankävelevä koira sekopää vai ei? MITEN IHMEESSÄ omistaja voi koskaan vannoa, että hänen kullannuppunsa ei koskaan sekoa? Niin paljon sattuu näitä " vahinkoja" . Kertokaa minulle koiranomistajat. Pidän koirista, mutta jos en tunne omistajaa enkä koiraa yksilönä niin olen todella varovainen.
kun sillä oli nuorena omituinen taipumus syödä ulkona kiviä. Ihmiset koirineen kiersi meidät kaukaa - vihainenhan se ilman muuta...vaikka se antoi lasten viedä ruuatkin suustaan, hoiti hellästi kissanpentuja ja liikkui hyvin varovasti hauraan mummoni vierellä.
Mutta sakemanni pitää kouluttaa ihan yhtä lailla kuin Fifi. Ilman koulutusta ja johtajuuden sisäistämistä koira rupeaa pomoksi ja kertoo kyllä murinalla ja hampailla, mitä on asioista mieltä. Koirat ei ole ihmisiä, vaan niillä on koirien aivot. Parempi siis kaikille, että omistaja osaa puhua koiraa.
Oletpa typerä.