Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen aikuinen ihminen ei pysty noudattamaan sääntöjä - kertokaa minulle!

Vierailija
27.06.2007 |

Työskentelen alalla, jossa joudun asiantuntijahommien lisäksi välillä myös puuttumaan meillä vierailevien ihmisten turvallisuuteen ja valvomaan, että he noudattavat määräyksiä, jotka _korostan_ ovat kaikille täsmälleen samat. Suurin osa ihmisistä suhtautuu täysin asiallisesti ja ymmärryksellä turvallisuusohjeisiin, mutta sitten on näitä, jotka suuttuvat, vaativat johtajan paikalle (kertomaan täsmälleen samat asiat), loukkaantuvat ja kieltäytyvät yhteistyöstä. AIKUISET IHMISET! Ja kyse ei ole mistään pompottamisesta, vaan perustelluista säännöistä.

Ja aivan samaa kuuluu lentokenttävirkailijana (väärä termi, tiedän) työskentelevältä kaveriltani. 95 % matkustajista tajuaa tulla ajoissa ja hoitaa asiansa tosi hyvin. Mutta sitten on nämä ääliöt, jotka suuttuvat ihan kaikesta, eivät koe, että ylipainomaksut koskevat heitä, suuttuvat turvallisuusmääräyksistä (kts. tämän päivän Iltalehti) jne.

Kertokaa minulle, mistä näitä sooloilijoita sikiää? Mikä saa täysin vieraan ihmisen raivoamaan vain työtään tekevälle ihmiselle?

Ei tajua, ei.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on todella hyvä jos edes nuorempi sukupolvi osaa kyseenalaistaa nämä, kun me vanhemmat olemme liian lampaita ja alamaisia.

Vierailija
22/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä esim. omalla ajalla valitus esimiehelle tms. korkeammalle taholle kun ruveta siinä tilanteessa (esim. jono takana) mesoamaan ja vaatimaan johtajia paikalle.

Että otti niin hemmetisti päähän kun viime viikolla yksi nainen alkoi bussikuskin kanssa tapella aikatauluista ja oli itse vielä väärässä. Jankkasi ja jankkasi että tämän pitäisi olla se linja, joka kiertää X paikan kautta, mutta kun kesäaikataulun mukaan ei olekaan. Kuski koitti selittää mutta nainen vaan huusi ja seisottiin siinä sitten melkein vartti esitystä kuuntelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja on todella hyvä jos edes nuorempi sukupolvi osaa kyseenalaistaa nämä, kun me vanhemmat olemme liian lampaita ja alamaisia.

Nyt puhutaan aidasta ja seipäistä.

Nuoremmassa polvessa on paljon niitä, jotka eivät todella tee asian hyväksi itse mitään, eivätkä myöskään ota vastuuta. Odottavat vain asioiden tulevan tarjottimella.

On myös toisenlaisia nuoria.

Ja tässä ei todellakaan ole kyse siitä, että nämä nuoret osaisivat kyseenalaistaa palvelun, vaan siitä, etteivät he tiedä mitä tekevät. Luulevat itsellään olevan loputtomasti oikeuksia, muttei mitään vastuuta.

Vierailija
24/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelijan jaksavan suhtautua positiivisesti samoihin asioihin asiakkaiden taholta. Siis asioihin, jotka eivät suju.

Ammattitaitoa on tietysti jaksaa suhtautua heihin positiivisesti ja pavella. Mutta kyllä se varmasti syökin.

Vierailija
25/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä on paljon sääntöjä. Kyllä niistä suurin osa on ihan tuulesta temmattuja ja ihan päättömiä. Sellaisia, joita syntyy kun itse työtä tekemättömät käyttää lukemattomia työtunteja keksiäkseen sääntöjä työlle, jota eivät tunne. Ja sitten ne vaan jäävät voimaan, eikä kukaan edes kunnolla tiedä, miksi.

Järkevämpää olisi kehittää ne säännöt toisin päin niin että katsottaisiin miten ko. työ sujuvimmin ja järkevimmin tehdään.

Ja minusta sääntöjen tarkka noudattaja on yleensä aika lapsellinen ja yksinkertainen ihminen, ei suinkaan aikuinen. Terve aikuinen miettii itse ja _kehittää_ toimintaa.

Samalla pitää olla malli esittää ratkaisuksi.

Aika huonosti teidän firmassa asiat, jos mielikuvasi on, että säännökset on tuulesta temmattuja. Tunnetko itse osaavasi työsi ja tiedätkö sen vaikutukset?

Vierailija
26/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juurihan minä myös jo kerroin yhden mallin - että työn säännöt katsotaan sitä työtä tekevien kannalta.

Vierailija
27/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka ei pysty noudattamaan kaikille yhteisiä sääntöjä?

Tiedän itsekin tällaisia ihmisiä. Yleensä heillä on ollut " huono" koti, vanhemmat ovat olleet väkivaltaisia/välinpitämättömiä tms.

Vierailija
28/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä ihan kyllä käsitin, että nyt puhutaan ihmistyypistä, joka ei ymmärrä, ettei lentokoneiden kiitoradalle saa mennä kävelemään tai hypätä 5. kerroksesta alas. Siis kyllähän siinä oli, että 95% toimii ihan oikein mukisematta, mutta on olemassa ihmisryhmä, joka rupeaa vänkäämään ihan ihmeellisissä asioissa vastaan.

Olen kyllä itsekin näihin törmännyt, koska olen ollut asiakaspalveluammatissa, ja tosiaankin ihmettelen mistä heitä aina ilmaantuu. Eli ihan oman ja toisten turvallisuudesta huolimatta epäillään ja intetään kaikenlaisia " typeriä ja joutavia" määräyksiä vastaan. Jätetään vaikka koiria parkkihalliin autossa vuorokausiksi ja lähdetään risteilemään Tallinnaan, poltetaan tupakkaa öljykanistereiden vieressä eikä käytetä autossa turvavöitä. Siis kyllä näitä löytyy, mutta miksi?

Vierailija
29/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lentokoneessa edessäni istui mies perheineen, joka heti istuuduttuaan laittoi selkänojaa alemmas. Nousun koittaessa lentoemo kehoitti miestä nostamaan selkänojan pystyyn (ei tehnyt sitä asiasta kuullutettaessa). Saman tien kun lentoemäntä häipyi paikalta laittoi mies selkänojan taas alemmas. Minulla oli takana sylissä vauva, joten tilaa ei muutenkaan mitään mahdottomia. Teki mieli kysyä, että miksei kaikille yhteinen sääntö koske häntä, mutta en sitten saanut aikaiseksi. Aikuinen mies ja itselläänkin lapsi mukana. Hyvää esimerkkiä jälkipolville.

Vierailija
30/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos jokainen kyseenalaistaa ' järkevästi' punaisiin valoihin pysähtymisen, niin mitä seuraa?

Vierailija
31/31 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on vaikea tietää onko kyse tsaarin virkamiehestä tai turhautuneesta pikkunatsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme