Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhuu, missä kaikki SUURPERHEODOTTAJAT on?

26.06.2007 |

Kaipailisin tässä suurperheodottajien pinoa? vai onko kaikki kesälomilla?

Annlinn

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ärsyttävää, miten ihmiset pitää oikeutenaan arvostella toisten ratkaisuja lapsiluvun suhteen. Näin ilmeisesti kuitenkin on, jos perheellä on jotain muuta kuin se sovelias kaksi lasta (tietenkin poika ja tyttö). Mutta minkäs teet...

Se minuakin eniten harmittaa, ettei odotuksen iloa voi jakaa muiden kanssa samalla tavalla kuin ensimmäisen tai toisen kohdalla. Monet piti asianaan pelotella ensin raskauden vaikeuksilla ja nyt kun kaikki on mennyt hyvin raskauden osalta niin sitten kamalia synnytysjuttuja ja vauvan terveyteen liittyviä " pelotteluja" on riittänyt. Ikään kuin minulla ei olisi enää oikeutta siihen, että kaikki menee hyvin. Jotain kamalaa mulle on tapahduttava ja itsepähän olen sitä sitten kerjännyt. =( Eipä noille jutuille mitään mahda, etenkin kun hyvin tiedän, ettei kaikki välttämättä suju yhtä hyvin kuin aikaisemmin. Silti ne suututtaa ja välillä tulee paha mielikin. Näin raskausaikana on kumminkin herkempi ihmisten puheille kuin yleensä, vaikka kuinka olen koittanut itseäni karaista. Onneksi meillä on muutamia suurperheisiä ystäviä, jotka vilpittömästi iloitsevat vauvasta. Myös toiset isovanhemmat ovat nyt selvästi iloisia vauvasta, vaikkeivät täysin ymmärräkään meidän haluamme saada näin isoa perhettä (ja toivottavasti isompaakin). Muusta suvusta ei sitten kannata puhua... Mutta kun itse lapsensa hyvin hoitaa niin eipä siinä toisten mielipiteillä lopulta ole väliä. Eli pidetään lippu korkealla! =)

Mies on tänään työreissulla ja palaa vasta myöhään illalla. Muksujen kanssa on eletty kuin pellossa enkä ole mitään hyödyllistä saanut aikaan. Toisaalta viime päivät ovat olleet niin kiireisiä, että oleilu on ollut ihan tarpeen. Kuopus oli viime yön kummeillaan yökylässä ensimmäistä kertaa elämässään. Isommatkaan eivät ole olleet juuri yötä pois kotoa, joten tilanne oli outo. Sisarukset parkuivat kamalasti, kun sisko lähti, mutta neiti itse ei ollut millänsäkään. Oli nukkunut hyvin ja muutenkin viihtynyt. On niin erilainen kuin toiset meidän muksut, jotka on olleet aina huonoja jäämään minne tahansa. Itse olen kyllä todella huono lapsia minnekään jättämään. Onnellisimmillani olen, kun kaikki ovat kotona ja kaiken lisäksi silloin pääsee paljon helpommalla. Joku kun on porukasta pois niin muiden kuviot on ihan sekaisin ja sitten kun pois ollut palaa niin tappelua riittää ennen kuin tilanne taas tasaantuu... Kai meidän muksut ovat liikaakin keskenään, mutta toisaalta elämä kyllä pakottaa erilleen. Viime talven eskari antoi siitä jo esimakua ja koulun myötä se vaan lisääntyy. Ja itse arvostan hyviä sisarussuhteita todella paljon, vaikkeivät ne nykyään yleisesti arvostettuja olekaan.

Aika moni teistä oli kestovaippoja hommannut. Hieno juttu! Itse olen kestovaippaillut kaikkien muksujen kanssa. Esikoisen vauva-aikaan tarjonta oli aika vaatimatonta, mutta toisaalta kestovaippailu tuli myös halvaksi. Nykyään tarjontaa on niin paljon ja jos hyviä ratkaisuja ostelee niin rahaa saa palamaan paljonkin. Itse olen nyt innostunut ompelemaan kestoja lähinnä kierrätysmateriaaleista ja se onneksi ei ole kamalan kallista... Vauvalle kyllä on ihan liikaa vaippoja odottamassa, etenkin kun vanhat systeemit on meillä olleet ihan toimivat, mutta kiva testata uuttakin. Ja kun ei tosiaan ole mennyt rahaa kuin tarroihin ja kumppareihin niin en ole pitänyt ompelua huonona harrastuksena (varsinkin, kun olen luullut, etten osaa ommella).

Nyt on pakko irtautua tästä koneelta ja kerätä energiaa iltatoimia varten. Miehen poissa ollessa aina tajuaa, miten paljon hän tekee kotona ollessaan. Iltahommatkin sujuvat yhdessä kepeästi ja mies selviää niistä hyvin yksinkin, kun on mun töitten takia tottunut. Multa vaatii ihan eri tavalla panostusta, kun ei ole rutiinia...

Mukavaa ja toivottavasti kesäisempää viikonlopun odotusta!

Meiramiina 36+6

Vierailija
2/29 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että me kun käytiin Monacossa ja Englannissa viime talvesta (kun oli kaksien sukulaisten häät siellä) mä kiertelin kaikkia vauvakauppoja ja siellä pystyi tilaamaan ihania pitsisiä kestovaippoja joihin takapuoleen kirjailtiin vauvan nimi lisäksi Monaco on oikea lastentarvikeparatiisi ja sieltä löytää vaikka mitä vauvatarviketta, mutta kestovaippa valikoima oli Englannissa ja Monacossa oikea buumi, eli monet äidit keräili eri ompelimoiden tekemiä vaippoja ja hääpukusilkkiä oli kestovaippojen ulkopinta ja vuotosuojat ja imukerrokset oli ommeltu niin taitavasti että ne oli kuin koruja, niissä oli myös paljetteja ja helmiä eli kaunis ulkokuori piti pestä osassa käsin. Siellä mielikuvitus on vaippojen ompelijoiden rajana kaikki eri materiaalit on varmasti kokeiltu ja uusia kokeillaa. Voi kun olis mahdollisuus mennä käymään siellä...(unelmoiden...)

Annlinn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitää itsestä nyt vähän ilmoitella.

Lomalla/ mökillä siis ollaan oltu. minä ja neljä lasta niin ei sitä nyt kovin lomaksi voi sanoa sekä 83v isomummo ;o). Viimeviikolla oli myös tätini kolmen lapsen lapsensa kanssa siis mökillä pienehköön mökkiin änkesi sadetta pakoon kolme aikuista ja seittemän lasta. Onneksi tekemistä ja leikkiä lapsilla riitti sisälläkin vaikka välillä melu oli kyllä aikamoinen.

Nyt tultiin kotia käymään kun oli yhdet ristiäiset juhlittavana lauantaina. Tänään lähdetään taas mökille alkuviikoksi. Keskiviikkona tullaan takaisin kun torstaina on sitten minulla taas neuvola. Perjantaina olisi sitten tarkoitus lähteä pariksi viikoksi mummolle ja vaarille Helsinkiin. Sitten jäänkin kotiin odottelemaan vain vauvan syntymää ja laittamaan rauhassa paikkoja hänellekin valmiimmaksi. Vaatteet jo laitoin kaappiin mutta ne pitäisi vielä pestä. samoin rattaiden kangasosat. Turvaisutuin pitää hakea ullakolta ym. En vielä ole jaksanut perehtyä mitä kaikkea on sitten tehtävänä =).

Nyt siis pakkailemaan puhdasta vaatetta mukaan mökille. Pärjäilkää ja voikaa paksusti.

nuttu rv 31+6 ja isoimmat pihalla, pienin yrittää keksiä leikkiä yksikseen.

Vierailija
4/29 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen tulin vain piipahtaan koneella. Torstain polikäynnillä huomattiin, että a-vauva oli vihdoinkin kääntynyt raivotarjontaan (ensimmäistä kertaa koko raskausaikana) ja tiistaina olisi sitten käynnistys, elleivät vauvat synny sitä ennen. Ja tuskinpa syntyvät, ainakaan mitään merkkejä siitä ei ole... Nyt vain totisesti toivon, että pysyykin raivotarjonnassa, koska lääkäri ei suostu leikkaamaan vaikka olisivatkin perätilassa! Kävimme pienen taistelun asiasta torstaina ennen kuin lääkäri edes tarkisti asentoja.

Toivottavasti käynnistyisi nopeasti, ettei tarvisi päiväkausia kärvistellä sairaalassa. Aiemmat käynnistykset ovat kyllä tapahtuneet nopeasti, mutta ne on kaikki tehty lasketun ajan jälkeen. Nyt tietenkin kyseessä on kaksoset, joten jospa tilanne olisi valmiiksi niin kypsä, että lähtisi käyntiin ihan suosiolla.

Anteeksi täysin omanapainen viesti, ajatukset pyörii nyt melko pientä piiriä. Ilmoittelen viimeistään sitten kun vauvat ovat syntyneet.

Kesäiset terveiset kaikille suurperheellisille!

T. pyrytyttö ja vauvelit rv 38+1

Vierailija
5/29 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrytytölle tsemppiä! Lähellä on vauvojen syntymä jo. Toivottavasti kaikki sujuu mainiosti. Pian sitten saamme vauvauutisia! =) Jokos jollain on vauva syntynyt. Mistillä oli ainakin la aika lähellä... Olikos muitakin? Ainakin heinäkuun odottajia oli useampia.

Itsellä ei kummempia. Lomalla ollaan ja päivä meni ihmettelyksi. Näin se on aina loman alussa ennen kuin pääsee taas kiinni tähän lomailuun. Kivaa kumminkin, kun mies on kotona. Helpottaa kovasti elämää ja toivon mukaan saan kerättyä voimia tulevaa varten. Nukkuminen tuppaa jo olemaan huonoa, joten hyvä jos joskus ehtii päivälläkin vähän huilaamaan. Vauva on todella alhaalla ja mielessä on käynyt, että noinkohan viihtyy mahassa laskettuun aikaan saakka... Toivottavasti nyt vähän aikaa ainakin, vaikka valmishan tuo on syntymään. Itsestäni en niin tiedä. =)

Eipä muuta tällä erää... Mukavan kesäisiä päiviä!

Meiramiina 37+2

Vierailija
6/29 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat taas kaikille pitkästä aikaa. Olen ollut kamalassa kesäflunssassa perjantaista alkaen ja eilen ja tänään jätin suosiolla menemättä töihin etten tartuta kaikkia ja siks toiseks ei tällä olotilalla paljoa töitä tehdäkkään...

Huomenna olisi sitten se kauan odotettu rakenne-ultra heti aamusta ja kyllä mua jännittää !! Mulla ei ole koskaan aiemmin ollu tälläistä fiilistä mutta sen viimesyksyisen tuulimunan jälkeen kaikki ultrat on kun painajaista ennenkuin kuulen että kaikki on ok !!

Pyrytytölle tsemppiä tulevaan synnytykseen, hyvin se menee !! Voi ihan haikea olo tuli kun mietin sitä kun mun nyt 7-v kaksoset syntyivät ja mulla oli kaks kääröä kainalossa !!

Meiramiinallakin on loppuviikot käsillä, jaksuja masun kanssa ja mukavaa lomaa !!

Nutulle mukavaa mökkilomaa !!

uusille tervetuloa mä en muista nyt nickejä sorry !!

Kestovaipoista mulla ei ole minkäänlaista kokemusta ja tuskin nytkään niitä hankin. Mä olen niin mukavuudenhaluinen että jatkan samaan malliin kuin aiemminkin ja käytän Papmperseja tms..

Nyt aamupalaa tarjoilemaan, pimut heräsivät !

Mukavaa viuikoa kaikille !

Isotikru+tikrunpentu 19+4

Vierailija
7/29 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä tuntuu näin kesällä riittävän. Ei ehdi paljoa koneella olla, mutta laitetaanpa nyt muutama rivi kumminkin niin josko muutkin innostuisivat kirjoittamaan... =) Meillä on ollut ikkunaremonttia, joka on vienyt kaiken ylimääräisen ajan. Nyt onneksi alkaa olla viimeistelyvaiheen aika ja ehkä ehtii taas koneellekin joskus...

Juhannus oli ja meni. Kaksilla synttäreillä oltiin ja toiset oli pitkän matkan takana, joten tuntuu, että autossa tuli vietettyä iso osa juhannuksesta. Ihan hyvin kumminkin jaksoin reissun ilman kummempia vaivoja. Nyt ei enää ole isompia reissuja suunnitteilla ellei sitten miehen ensi viikolla alkavan loman aikana kumminkin innostuta jonnekin lähtemään. Riippuu keleistä ja omasta jaksamisesta. Muksut on onneksi sen verran pieniä, etteivät kaipaa ihmeempiä lomalta. Jos kelit on hyvät niin paljon uimista ja ulkoleikkejä...

(.) voi paksusti. Kauhean iso maha ei kyllä ole ja nyt tuntuu selvästi jo vähän laskeutuneen. Ihan mukava masu kaiken kaikkiaan eikä olo ole mitenkään erityisen tukala etenkään näillä keleillä. Laskettu aika lähestyy kuitenkin tosi kovaa vauhtia. Periaatteessa kaikki on valmiina vauvaa varten, mutta toivoisin kuitenkin, että viihtyisi vielä vähän aikaa masussa. Viime viikon lääkäritarkastuksessa kohdunsuu oli vielä ihan kiinni ja vauva ylhäällä (nyt minusta kyllä laskeutunut), joten supisteluista huolimatta ei mitään syytä olettaa, etteikö menisi vielä se kolme viikkoa ennen vauvan tuloa. Lähellä se on silti... Missä ovat kaikki muut heinäkuun suurperheiset odottajat? Joko jollain teistä on vauva?

Pitää jatkaa vielä vähän siivousta, ettei miehentarvitse ihan yksinään ahkeroida. Huomenna tulee synttärivieraita (poika täyttää tänään 5v) ja meillä on ikkunaremontin jäljiltä yhä kaaos, joka tämän päivän aikana on saatu aika hyvin hallintaan. Onneksi tulossa on pari ystäväperhettä, joiden takia ei tarvitse stressata, mutta mukavampi täällä on itsekin asua, kun on siistimpää. =)

Mukavia kesäpäiviä ja antakaahan kuulua itsestänne!

Meiramiina 36+4

Vierailija
8/29 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta tulimme juuri ja käymme kotona vain uudet tavarat pakkaamassa. Aamulla pitäis taas lähteä.

Lapset muuttivat meidän juhannussuunnitelmia niin ettemme olleet juhlissa vaan omalla porukalla kotona ja veneiltiin Keiteleellä. Yksi lapsi oli kuumeessa ja kurataudissa, ja toisella kurkunpääntulehdus. :(

Mutta meni kuitenkin kohtuukivasti jussit kotonakin. Sunnuntaina lähdimme mummolareissulle ja nyt siis kotiuduimme.

Meidän toiseks nuorimmalla tänään 4 v synttärit ja meillä 14 v hääpäivä! Päivällä juotiin mummolassa kakkukahvit. Kummit saa tulla juhlimaan myöhemmin tytön synttäreitä.

Mutta nyt minulla pakkaustouhut odottaa. Mietin että pitäiskö vauvan hakuvaatteet ja turvaistuin pakata varulta mukaan reissuun... Toisaalta tuntuu ettei meillä kukaan ole syntynyt näin aikaisin, joten varmaan hätävarjelun liioittelua. :) Palailen taas ens viikolla " linjoille" .

Pitäkää itsestänne huolta ja voikaa hyvin.

T: Ulmeri rv 35+5

Vierailija
9/29 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin vauvakuume-puolelta mukaan tänne suurperheodottajiin, jos mahtuu mukaan. Vitosen odotus on meillä alkusuoralla, huomenna menen alkuraskauden ultraan, jospa sieltä jotain viitteitä saisi lasketusta ajasta, kun sitä ei muuten tiedetä koska ei kuukautiset ehtineet alkaa lainkaan nelosen synnytyksen jälkeen.... Ainakin ultrassa selviää onko siellä massussa joku ja oikeassa paikassa.. Jännittää aivan mielettömästi, onko kaikki hyvin, mutta ei kai sitä etukäteen kantsis murehtia...

Meillä myöskin vipinää piisaa näin loman aikaan, mutta tulen silloin tällöin koneelle :)

mukavaa odotusta kaikille

hupsis-rouva, 4 poitsua ja varhaiset viikot masussa :)

Vierailija
10/29 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin iltavuorosta kotiin ja kun mulla on nyt juhannusvapaiden jälkeen rytmit sekaisin niin virtaa piisaa ihan liikaa vaikka nukkumaan pitäisi mennä..aamulla se sitten taas kostautuu kun on viikko mennyt niin että ollaan heräilty vasta 10-11 aikaan..

Juhannus vietettiin ihan omalla porukalla mökillä saunoen, grillaten ja veneillen ja nautin olostani ja nukuin pitkiä päikkäreitä..juhannuspäivänäkin vaan 3 h...

Loman alkuun olisi vielä tän viikon jälkeen kolme viikkoa mutta jos olotila jatkuu näin hyvänä kun nyt on niin nou hätä ei voi valittaa..olenkin odottanut tätä keskiraskautta kun ei okseta, pissata eikä väsytä..ja energiaakin on jo enemmän että saa jotain aikaiseksi..

Ens tiistaina olisi sitten ultra ja seuraava neuvola parin viikon päästä..mutta tikrunpentukin liikkuu joka päivä enemmän..

Nyt suihkuun ja sitten pakko mennä lukee kirjaa sänkyyn ja maanitttelemaan nukkumattia kylään..aamulla on taas piru irti kun väsyttää ja pimutkin pitää tarhaan herätellä !!

Voikaa paksusti !!

Palataan !!

Isotikru+tikrunpentu 18+5

Vierailija
11/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.......tulisin niin mielellään mukaan vaikka minullakin raskaus on aivan alkumetreillä. Eli hieman esittelyjä, olen 35v ja mieheni 37v meillä on viisi lasta ja tämä on meidän kuudes tulokas. Lasten iät on 13v, 12v, 10v, 8v ja juuri eilen juhlittiin kuopuksen 6v synttäreitä. Me asutaan aivan Helsingin keskustassa.

Odotan niin kovasti että taas pääsisin nauttimaan siitä pikkuvauva ajasta kun nyt noi muut on jo sen verran vanhoja että saan aivan rauhassa keskittyä vauveliin.

Lisäksi sokerina pohjalla on se että nyt on sitten aivan pakko hankkia kaikki vauvatavarat uudelleen kun eipä niitä tilanpuutteen vuoksi tullut aikoinaan säästeltyä. Äitiysvaatteetkin on nykyään niin mukavia ja hinnat mielestäni edullisempia kuin uskoin eli jotain uutta saan varmasti minäkin.

Tämä palsta on minulle todella tärkeä kun täällä voi rauhassa iloita raskaudesta ja tulevasta vauvasta ilman idiootteja kommentteja, joita olen vuosien varrella kuunnellut. Joten sukulaisille ja ystäville en todellakaan raskaudesta voi/halua kertoa. (Kuka nyt vapaaehtoisesti menee muiden solvattavaksi/haukuttavaksi.)

Annlinn

rv8 tai ultran mukaan rv9 eli la on 8.2.08 tai viikkoa aiemmin.

Vierailija
12/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikoilla ultrassa näkee AIKAISINTAAN vauvan sukupuolen kun haluan sen aivan terveydellisistä syistä tietää.

(Geneettisen raskausmyrkytyksen vaara jos lapsi on poika). Siitä on jo niin pitkä aika että olen jo aivan unohtanut kaiken. Olishan toi mun lääkäri osannut sanoa mutta kun unohdin puolet tärkeistä kysymyksistä kysyä.

Annlinn

Vierailija
13/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans sama tilanne kuudes tulossa tein just testin ultra ens viikolla. Perheeseen kuuluu kans 12v,11v,9v,7v,ja 3v lapset sekä mies 35v. Kenellekkään ei oiken uskalla puhua kun katsovat kieroon tosi pahasti. Asumme muuten ihan tässä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
14/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuossa vaan kun viime viikolla perheessä jylläs oksutauti vaikuttaakohan se vauvan kehitykseen jotenkin? Oisko kellään tietoa? Joskus olen kuullut että saattaa tulla aivovaurio jos sairastuu johonkin tiettyyn bakteeriin....

Vierailija
15/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia-Mari: Mukavaa kuulla että on myös muita joilla samallaisia tuntemuksia ja saman ikäisiä lapsia. Mulla on ollut tosi vaikeeta joka raskaus ymmärtää sitä miten törkeitä kommentteja mulle voidaankaan sanoa.

Ensimmäistä odotataessa anoppi kysyi heti kun mieheni kanssa kerrottiin että vauva tulee " Kukahan on isä?" lisäksi kun seuraava syntyi että jäi vuosi vain ikäeroa niin anoppi levitteli koko suvulle että olihan niiden pakko toinen lapsi hankkia kun mieheni ei ole edes esikoisen isä, kun voin tosi surkeasti niin anoppi haukkui miten sun ei todellakaan olis pitäny lapsia hankkia kun toi raskaus on niin vaikeeta sulle ja hän toivoo että meidän lapset kuolis pois.

Kolmatta kun odotin niin kaikki vaan kysyi miksi???? kun teillähän on jo tyttö ja poika ja pitivät idiootteina.

Neljännestä oma äitikin alkoi kyselemään että ollaanko me lestadiolaisia ja eikö me olla kuultu mitään ehkäisystä.

Viidettä kun aloin odottaa kaikki syyllisti mua että miten mä voin tehdä näin heille (anoppi ja äitini) siis mitä mä muka heille tein jäi arvoitukseksi.

Kun viides vauveli oli syntynyt mulle ei tuotu sairaalaan edes kukkia kun niitä kuulemma saa vain ensisynnyttäjät ja toinen syy oli että Helsingistä ei löytynyt yhtään auki olevaa kukkakauppaa vaikka oli torstai arkipäivä klo 16-17 aikaan.

Nyt sitten kerroin ex-parhaalle ystävälle että meille tulee kuudes jolloin hän näytteli kuin ei olisi kuullut mitä sanoin ja vaihtoi puheenaihetta yritin sitten vielä toisen kerran mutta hän höpötti vaan kaikkea muuta eli siihen sekin ystävyyssuhde kaatui.

Mut on niin monesti verisesti loukattu enkä koskaan pysty niitä unohtamaan enkä koskaan toivoisi että joku toinen joutuu kokemaan saman minkä minä.

Mutta olen ylpeä ja kiitollinen kaikista lapsistani ja toivon että kaikki menisi hyvin tämän kuudennen kanssa.

Annlinn

Vierailija
16/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin su ystäväni lapsen synttäreillä ja siellä oli vieraana poika,jolla oli ollut oksennus ja mahatauti edellispäivinä...Annoin maitohapot lapsille heti kotiin päästyämme,paitsi että unohdin tyystin antaa kuopukselle.Muut syöneet päivittäin su lähtien...

No viime yönä heräsin klo:4.00,kun supisteli 2 min. välein kipeästi....jäin kuulostelemaan niitä ja kun oli tullut jo puoli tuntia säännöllisinä,aattelin soittaa äippäpolille.Siihen ne sit loppuikin,onnex,sillä nyt vasta rv 34+5.

Klo 5 heräsin,kun taapero alkoi oksentamaan...Mua otti niin päähän,että synttäreille oli pitänyt tulla yhden lapsen kipeänä tartuttamaan muita.

Oksennellut pitkin päivää ja ripulointi alkoi äsköttäin.Yöllä ehdin jo miettiä,että mitä ihmettä tekisin kun vauva syntyisi,en hennois olla taaperosta erossa,mut taapero ei pääsis kipeänä tietenkään sairaalaan ja näillä viikoilla kun joutuisi vielä keskoskaappiinkin.

Onnex pääsin pikapikaa käymään yksin neuvolassa,en voinut perua viime tipassa,vauva viistosti rt,pissa puhdas,hb 126(noussut entisestään)syke 160,kun hermostui terkan koplailusta.sf-mitta oli 30cm,oli kasvanut vain 1cm 3vkossa...joko enteilee lähestyvää synnytystä tai sit terkka(aika uusi)ei mitannut oikein(ei ois eka kerta)

Mies käytti esikoispojan aamulla 7. luokan terveydenhoitajan tarkatuksessa ja poika on nyt jo 156cm,minä olen vain 153,5cm,että äitinsä ohi meni,että pätkähti...Hän sitä jo hartaasti oottikin,viime vuonna ohitti jo mummonsa pituudessa(mummo on vain 145cm,sieltä munkin pituus on periytynyt)

Täällä oon tehnyt kohta koko talon suursiivouksen,vauvan tuloa ei enää näillä viikoilla estellä kuulemma jos on syntyäkseen,mut toivon,että pääsis tuonne 37 viikolle asti,joten pari viikkoa oon iisisti.

Kaikki on kuitenkin tuplavaunuja lukuunottamatta valmista.Vaatteetkin silitin jo viikko sitten,pesin ensin 50

Oon hankkinut nyt oikeastaan liki kaikki kestot mitä alkuun tarvitaan,kuoria on 7kpl,harsoja noin 30,sit tilasin usasta 14 swaddlebeessin taskuvaippaa ja micro-insert imuja.

Nyt mietin,mitä teen,otanko harsoja ja kuoria jo laitokselle mukaan,mies voisi pyykätä niitä,kun käy kuitenkin päivittäin siellä,jollen saa polikliinistä synnytystä,mikä on ensisijainen toiveeni,mikäli vauvan ja oma vointi sen sallii ja vauva syntyy hyvillä viikoilla.

Pitäisi vain harjoitella vauvanukelle harsotaitoksia,ettei ihan ekaa kertaa laitoksella harjoittelisi...

Isäntä sais kyl hepulin jos sanoisin,et en haluakaan kestoilla.Laskin mitä mulla on mennyt nyt tarvikkeisiin,niin 500¿ on mennyt(enkä oo uskoltanut kertoa miehelle,että taskuvaipat on kokoa S ja ne menee noin 5 kk ikään asti,jolloin pitää tilata isompia.Eilen tilasin vielä 2 bravadonin imetysliivit,enkä kertonut sille mitään vielä...Kohta se vie modeemin töihin mukanaan,et en saa tilata enää mitään ;)

Tänään soitti muuten 6v tytön lääkäri uusista kilpirauhaskokeista ja toinen arvo yhä samoissa lukemissa kuin viimex,eli yhä näyttää sille,että tytöllä ois kilpirauhasen vajaatoiminta.

Lähete lähti nyt lastenlääkärille.Lääkityksestä ei ollut mitään puhetta vielä.Tytöllä ainut oire on väsymys.

Toivottavasti siihenkin löytyis apu aikanaan.

Nyt kotihommiin.Iloista päivää kaikille.

Lumina ja Lahja rv 34+5

Vierailija
17/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ultrassa tänään ja pieni sikiöpussi sieltä löytyi, mutta raskaus on niin alussa, noin 6. viikolla, ettei laskettua aikaa tietenkään vielä saatu määriteltyä, mutta 2 viikon päästä koitetaan uusiksi. Oli se kyllä helpotus kuitenkin nähdä että siellä asukki oli ja oikeassa paikassa, ihanaa.

Olen itse jo kertonut läheisille ihmisille ja yksi tosi hyvä ystävä on ollut tuki ja turvani erilaisissa tilanteissa. Esim maanantaina kun olin tästä uudesta raskaudesta neuvolassa ekan kerran niin terkkari ainakin 3 kertaa kysyi ollaanko varmoja että haluamme pitää tämän vauvan, kun nelonen on vasta 5 kk ja kuitenkin " jo noin monta lasta" . Kummallista että minä joudun moneen kertaan selittämään ettei raskaus todellakaan ollut vahinko ja olemme ikionnellisia kun meille tämä ihana lahja suotiin ja että meillä on uusperhe, eli 3 vanhinta poikaa ovat edellisetä avioliitostani, ym... Kerroin näitä esimerkkejä ystävälleni ja hän oli aivan järkyttynyt miten terveydenhuollon ammattilainen useaan otteeseen lähes tuputtaa keskeytystä, aikuisille ihmisille.

Pitäisi itsekin muistaa kun joku tulee arvostelemaan tai ihmettelemään meidän valintoja, että elämä ei ole kenraaliharjoitus. Ei kai naapurit, tuttavat tai terkkari voi määritellä koska lapsiluku on täynnä...

Mukavaa sadepäivää kaikille

hupsis-rouva

Vierailija
18/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa mukaan vaan..

Kylläpä me varmaan herätämme kummastusta lapsinemme. Kävin eilen ottamassa haukut omalta mummoltani tästä viitosen odotuksesta.

Pistin vain huumoriksi ja niin jäi sekin puheenaihe. Joillekin olen vaan sanonut, että olemme vihdoin löytäneet oman vakaumuksemme ;)

Sais kai sitä mielensä pahoittaa jos kuuntelis joka kommentin. Niin kauan kun minä itse hoidan ja ruokin lapsikatraani, ei siihen ole muilla sanomista.

Pidetään vaan pintamme eikä anneta muiden pahoittaa mieltämme.

Nyt ei muuta uutta auringon alla.. joten kuulumisiin.

T.Neppis ja W

Vierailija
19/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt kirjottaminen kun kone oli pitkän aikaa lakossa...nyt vihdoinkin päättää toimia. Mahtaako kukaan enää muistaakaan minua...

Heinäkuu alkaa pian ja maha on kasvanut jo kivasti. Verenpaineen kans oli jonkinverran ongelmia alku keväästä, mutta nyt olo on ihan ok...

Risella rv28+5

Vierailija
20/29 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet plussanneet ja muutkin uudet kirjoittelijat.

ja oikeen paljon onnea plussista.

(.) turvottaa aivan sairaasti, iltaisin maha on kuin potkupallo ja näytän kun olisin viimeisilläni vaikka ihanaa keskiraskautta vasta eletään... liikkeitä en tunne vieläkään, joka taas aiheuttaa pienta huolta, mutta realistisesti ajatellen ei niiden kai vielä tarvitse tuntuakaan. muuten olo on kun jyrän alle jääneellä ja jonkin asteinen pikku masennuskausi meneillään, mikään ei huvita ja mitään ei oikeen jaksaisi....

Kerrottiin vauvauutisesta lähisuvulle ja vastaanotto ei todellakaan ollut mitenkään suopea, oma äitinikin sanoi että olisi se saanut olla tulemattakin... anoppi muisteli mun luvanneen etten enää tekisi... ja täti pelkää menevänsä vararikkoon meidän muksujen takia... että sellasta, tuokin on yksi osasyy tähän kurjaan oloon, harmittaa hirveästi että kukaan muu kun minä ja mieheni sekä meidän lapset on vaan innoissaan tulevasta perheenlisästä. Ja sekin harmittaa että apua on turha mennä pyytämään, kun kerran itsemme on tähän " liemeen" laitettu niin oletettavasti pitää sitten pärjätä omillaan, onneksi meillä on täällä ihania ystäviä jotka on valmiita auttamaan jos tarve vaatii.

Toivottavasti alkaisi aurinko paistaa tähän mun hämähäkin verkoilla varustettuun pääkoppaani pian ja alkaisin taas kunnolla nauttimaan raskaudestani.

Mukavia kesäpäiviä teille kaikille!

S ja erittäin haluttu ja jo rakastettu pallero 17+2

PS. heti tuli jotenkin parempi olo kun kirjoitin tuon kaiken tänne!