^^**MAALISKUUN MAMMAT VKO 26**^^
mä oon nyt jo aikaani edellä, mut päätin aloittaa uuden ketjun ku vanha venyi niin pitkäksi.
juhannus onnellisesti ohi, olemma palanneet takaisin sivistksen pariin. ei kyllä mikään oo ihanampaa ku viettää pitkä viikonloppu rakkaiden ihmisten seurassa järven rannalla!
meillä alkaa vasta oviksen odotus, tää on vasta tällänen välivko jolloin harjoitellaan pupuilua ovista varten ;)
marie kp 7/29 yk 6
Kommentit (111)
Mä en ole tässä pariin päivään paljon kirjoitellut, kun ollaan oltu niin vähän kotosalla. Oireita on nolla (eihän niitä toki tässä vaiheessa paljon vielä lie olekaan) ja raskauteen uskominen on vaikeaa. Tikkuunkaan en ole sitä haaleaa viivaa kummempaa saanut, täytyy testata huomenna aamulla uudestaan ja katsoa olisko viiva saanut lisää väriä ;)
Ja sit mä tässä mietin, että kun toi laskuri antaa mulle LA:ksi 28.2. niin mun kai pitäs siirtyä tonne helmimammoihin..? Vai kirjoittelenko teidän kanssa niin kauan kunnes lopullinen LA varmistuu? Miten haluatte?
Epäuskoinen Jellona rv 4+4
Kiertoni on niin aluillaan, ettei juurikaan ole jännitettävää...laskettu aika olisi vasta 25.3. eli piinailen sitten vasta heinäkuun viimeisellä viikolla...
Onnittelut PauliNealle plussan johdosta! Onnittelut myös muille plussan saaneille!
Piipaalle pikaista tervehtymistä. Toivotaan, ettei tauti häiritse mahdollista kiinnittymistä. Voi kun minä niin toivoisin teille sitä tärppiä db...
Malla28 (?) toivottavasti meni oikein...en oikein muista kaikkia nimimerkkejä vielä. Tuo KELAn touhu on juuri tuollaista AINA. Kun olisit jotakin saamassa, pidetään huoli, että saat varmasti kaikkien alarajojen mukaisesti...olen useamman kerran lyönyt päätäni seinään siellä asioidessani. Tuijottavat vain niihin lakipykäliinsä, näkemättä ihmisen kokonaistilannetta...vaikka ymmärrettäväähän sekin on, että lakien mukaan on toimittava, mutta kun siinäkin on eronsa, miten niitä lakeja tulkitaan.
Pahoittelut negaa testanneille. Uutta matoa koukkuun vaan! En usko, että meilläkään ihan tästä kierrosta tärppiä tulee...olen varautunut pitkään yritysjaksoon tälläkin kertaa.
Kanelisokeri kp 7/?
tuolta helmikuisista, itse asiassa mulla on niin pitkät kierrot että huhtikuisiin kuuluisin oikeasti mutta en vielä viitsis omaa pinoa laittaa kun menis varmaan yksinpuheluksi ;)
Oon seuraillu teidän pinoakin tuossa sivussa ja paljon on tuttuja täällä! Mulla oli ihan ennätyspitkä kierto, 36pvää ja tänään alkoi kirkas verenvuoto joten eipä tarvinnu enää testata :( Negan testasin kp32 ja 33 joten en nyt kauheen toiveikas enää ollut.
Tuli vähän omanapainen viesti, koitan paremmalla ajalla kirjotella enemmän, nyt joutuu lähtemään kohta illaksi töihin!
CalZal kp1/28-36 (vai kuuluukohan tuota 36 laittaa kun on ollut tosiaan vain kerran noin pitkä kierto?)
Maalismammojen pinoon olen ilmoittaunut, mutta en ole ollut aktiivisesti mukana piinailuissa lainkaan. Kesäloma on alkanut, joten nyt olisi aikaa piinailla...
Meneillään on nyt kp 18/26, joten ovis oli tuossa ennen juhannusta. Isukkiehdokas oli kovin vaitonainen petipuuhissa, joten saapa nähdä tulikos tässä mitään aikaan saatua (äidillä kun olisi ollut haluja vaikka muille jakaa... no tasan ei käy nämäkään jutut...)
Kierto on siinä mielessä muistelun arvoinen, sillä vuosi sitten plussasin tästä kierrosta (ja kummallista on että taas tulisi melkein sama la jos nyt plussaisin). No viime vuotinen meni kesken rv12, joten niitä haavoja tässä vielä parannellaan...
Mutta yritän tutustua pinon menoon paremmin ja tsemppiä kaikille + tietty onnea jo plussanneille maalismammoille!
-vauvaksi-
Tänne se johti myös minun tie vaikka huhtikuisiin päädyn sitten kun uusi pino avataan. Olen seuraillut välillä että miten täällä menee kaikille vaan kovasti plussaa ++++. Olen yrittänyt lähettää tätä viestiä jo varmaan kolmesti mutta ei meinaa tulla perille tai jotain
Helmi kp 1
kävin pikaisesti lukemassa, mitä maaliskuisille kuuluu. Ihanaa, monta uutta plussaa!! Kaikille paljon onnea ja paljon vauvaliimaa!!! Täällä jännätään tuleeko täti vai ei. nyt 27.pvä menos ja kaikki tädintulo-oireet on; alaselkä kipeä, ottaa päähän yms mukavaa...:( No katsellaan kuinka käy. Kaikille kanssasisarille plussaonnea.
Mimmi1975 yk1 kp27/28
Liityin juuri teidän joukkoonne ja maalisvauvaa siis toivotaan tähänkin suuntaan.
Olo ompi ollut tosi " kummallinen" vaikka nyt on vasta kp 19/28 niin silti eilen ja tänään alavatsaa nipistellyt ilkeästi ja rinnatkin muka vähän arat.. Mutta vaikka siis kolmatta toivotaan niin silti en kyllä kuollaksenikaan muista että kahdesta aikaisemmasta olisi oireet alkaneet jo näin aikaisin jos tämä nyt sitä olisi.
Vuosi yritystä on nyt takana ja nämä tuntemukset on kyllä jotain ihan outoo. Yritän pitää jalat maassa mutta toivonkipinä kyllä nyt on aikas korkealla!!
pupuiltiin kyllä miehen kanssa kahtena päivänä ennen ovista, ovispäivänä ja vielä kahtena päivänä oviksen jälkeenkin että kyllä ihme on jos ei NYT ole tärpännyt. Suhteellisen hikistä puuhaa näin kesäkuumalla :D ja niin monena päivänä peräkkäin ;)
Mutta velvollisuudet kutsuvat joten täytyy mennä.
Kovasti onnea kaikille plussanneille ja meille muille pikalippuja samaan junaan!
Ansku78 kp19/28
Tervetuloa maaliskuisiin Calzal, vauvaksi, Helmeeee ja Ansku78. :)
Jellona-79 - Toivottavasti plussa vahvistuu. bdbd Kyllä sä mun mielestä voit vallan mainiosti kuumeilla täälläkin pinossa, ei taida tuolla helmisten pinossa olla enää kovin monta kuumeilijaa jäljellä. :)
Piipaa - Pikaista paranemista ja toivotaan ettei tuo sairastelu vaikuta negatiivisesti raskautumiseen! Älä sinä ajattele, että sinussa joku kirous ois, vaikka mielettömän huono tuuri sulla kyllä näissä asioissa näyttää nyt olevan. Plussasäteitä sinne ja roppakaupalla onnea mukaan!!
Caarina2 - Plussaonnea! Toivottavasti tärppää/on tärpännyt.. :)
PauliNea - Pitää vielä kerran onnitella, kun sai lukea, että siellä viivat vain vahvistuu. :) Vauvaliimaa pienelle!
Kata - Pahoittelut tädistä, mutta kiva kun viihdyt vielä meidän seurassa tämänkin kierron. :) Kyllä kai se 23 päivääkin periaatteessa riittää. Kun joillakin voi luomukiertokin olla sen 21 päivää ja kai ne naisetkin voi raskaaksi tulla siinä missä muutkin. En sitten tiedä onko lyhyellä kierrolla vaikeampaa raskautua, riippuu varmasti oviksen ajan kohdasta. Jos vaan luteaalivaihe on riittävän pitkä niin kai raskaaksi tuleminen on täysin mahdollista.
Essi78 - sullekihan ihan kumma ovistikku sattunut. Mulla eilen illalla kävi samoin, että tikussa oli vain pelkkä suheroa, se värjäyty ihan kummallisesti. Mitä lie maanantai-malleja.. :p
AnniHelen@ - Toivottavasti nuo oireet tarkoittaa nyt plussaa ja tällä kertaa pääset haamua pitemmälle ja saat maaliskuussa nyytin kainaloon. :) Lupaavia oireita ainakin. :)
Rizza - Oikein mukavaa lomaa. Saako udella minne olette menossa? Toivotaan, että se ovis ois tapahtunut huomaamatta, jos et oo tikkuun saanut vahvoja viivoja napattua. bd
malla28 - Kuulostaa kyllä ihan niin kelan touhulta ku olla voi. Inhottaa aina ees mennä siihen laitokseen, kun siellä on ne työntekijätkin aina niin töykeitä, ainakin täälläpäin. (Toivottavasti täällä nyt ei oo ketään kelantyöntekijää kuumeilemassa.. :p) En oo tainnut sua erikseen vielä edes onnitella, joten ei muuta ku onnea plussasta ja toivottavasti pysyy matkustaja kyydissä loppuun asti! :)
kevät76 - pahoittelut negasta.
Mirulii - Sinulla kans lupaavia oireita. Toivottavasti merkitsevät plussaa. bdbd Pikaista paranemista lapsellesi. Se on aina ikävää kun lapset sairastaa.
Korallille tervehdys ja pitkää pinnaa piinailuun. :)
ON - Nyt kyllä vähän ihmettelen: Aamulla vuoti vähän verta ja vaaleanpunaista limaa. Ensimmäiseksi tuli kiinnitysvuoto mieleen, mutta mulla pitäis kyllä vasta ovis olla meneillään. Mitä ihmettä tämä on? Voiko joskus tulla verta oviksen aikaan?? Mulla ei oo tainnu koskaan käydä niin.. Ovista oon nyt tikutellut, mutta yhtä vahvoja viivoja en oo vielä bongannut. Oiskohan menny ohi huomaamatta. :P Tietysti vois olla kiinnitysvuotooki, jos mulla ois ollu ovis aikasin niin ku joskus. Siihen kyllä oikein usko, kun mitään ovisoireita en kyllä alkukierrostakaan oo huomannu. En vielä silloin tikutellut, niin en siitäkään voi mitään sanoa. Kai tää nyt jotain ovikseen liittyvää sitten oli. Aika kummallista kyllä
Pitkää pinnaa piinailijoilla ja Plussasäteitä kaikille!
Khaos kp15/25-30
Tervetuloa uudet maaliskuun mammat! Tänne kyllä mahtuu kuumeilemaan omasta pienestä nyytistä :) Meitä onkin jo mukava porukka koossa!
Khaos: Saa kyllä udella ;) Menemme Kroatiaan, Venetsiaan ja Sloveniaan lomailemaan mieheni kanssa. Ovulaatiotikut jätän suosiolla kotiin, vaikka mieli tekisikin jatkaa testailua.
En tiedä, onko kierto keskenmenon takia vielä pidentynyt, mutta ovulaatiota en ole tikuttanut. Huomaan vieläkin olevani apea keskenmenosta ja ovulaatiosta tuntuu tulleen ihan pakkomielle jo... Tekisi mieli jo huomenna varata aikaa gynekologille, että sitten matkan jälkeen saisin sen terolut-kuurin ja apua tähän touhuun. En halua enkä kestä odottaa uutta plussaa yli vuoden :(
Onko teillä joku ovulaatiotesti, mikä näyttää ovulaation hyvin? Minulla oli viimeksi mammaksi-testejä ja sain niillä plussan, mutta nyt en ole saanut Kotitestistä ostetuilla testeillä mitään kunnnon plussaa. Tai sitten en vain ovuloi, nyyh.
Syöttekö muut vitamiineja? Minulla on ollut raskausajan multitabsit käytössä jo keväästä asti, kun raskaanakin jo ehdin olla.
Rizza
Kohta en tiedä minne kuulun kun vuoto loppui yhtä äkkiä jos se edes kerkes alkaa ollenkaan. No onpahan taas jännäämistä miten tässä nyt oikeen käy. Onkohan sitä ikinä tullu itseään seurattua näin tarkasti joka minuutti kun mielestäni täti on tullut kun on tullut eikä näin vaan vaihtanut mieltään keskenkaiken. hih johan tässä alkaa itseäänkin naurattaa kun olen jo luopunut toivosta ja ajattelin etten enää testaile kun negaa näytti joka kerta vaikka kierrot on ollu maksimissaan 27 päivää ja testasin kp30 viimeks. Eikös sen sillon jo pitäs näyttää jotain vai miten on?
No nyt tämä oli vaan tällästä omaan napaan tuijottamista mutta täysillä ollaan silti mukana myös teidän muidenkin puolesta kun samaahan tässä kaikki toivotaan!
Helmeeee kp33 tai sitten kp 1
Mun ei pitänyt tänään tulla koneelle, mutta täällä sitä vaan ollaan...Hupsista. :)
Rizza: Vietähän miehen kanssa oikein mukava ja rentouttava loma! Varmasti tekee hyvää välillä keskittyä muuhunkin kuin vauva-asioihin (vaikkakin tietysti se pyörii mielessä koko ajan..). Kotiympyröistä pois pääsy tekee varmasti kuitenkin hyvää. :)
Muillekin piti jotain kommentoida mutta nyt jo unohtu kaikki. Pitäs paperille aina kirjottaa. NO ainakin kaikille paljon plussia toivottelen.
ON: MUlla on nyt ihan sellanen olo että ei satavarmaan ole tärpännyt. :/ Ihan kun sitä nyt vois tietää kun oviskin tais olla vasta eilen, mutta onpahan vaan semmonen olo kuiteskin. Tosin olen kyllä peruspessimisti luonteeltani...Noh, parin viikon päästä sen sitten näkee tärppäskö. En muistanutkaan että tää on tällästä tämä jännäily, muuta ei voi ajatellakaan...
Caarina yk1
Mulla on mammaksi.fi ovistestejä. Kunnollista plussaa en ole niillä saanut. Eilen näytti ihan kummia suhruja, tänään selkeät kaksi viivaa, mutta toinen edelleen toista haaleampi. Juhannuksena ei ollut testit mökillä matkassa ja aloitin testaamisen sunnuntaina kotiin tultuani. Mutta pupuiltu on kuitenkin varmuuden vuoksi sunnuntaista asti oikein ahkerasti... ;)
Essi78 (kp11)
Unohdin kirjoittaa, että beroccaa olen syönyt foolihapon saannin varmistamiseksi. Raskausmultitabsejakin on kaapissa. Niitä ehdin syödä talvella ennen keskenmenoa. Ajattelin syödä niitä sitten taas, jos tärppi käy.
Pakko kertoa sinulle Essi78, että minulla oli ovulaatio Mammaksi-tikuilla juuri noin kuin sinulla, että kaksi viivaa tuli ja toinen silti toista hieman haaleampi! Ja siitä tulin raskaaksikin:) Eli ei muuta kuin pupuilemaan!! :)
Rizza
En osaa siirtyä täältä odottajien puolelle vaikka jo voisikin. Tein vielä varmennukseksi tänään clearblue-testin ja raskaana ollaan vieläkin 99% tarkkuudella :) Piti sen kunniaksi ostaa pari bodya alennusmyynnistä.
Muutama on jo kommentoinut kelaa, mä olen niiiiin pettynyt sen laitoksen kimurantteihin sääntöihin että. Tutuksi on talo tullut kehitysvammaisen lapsen vuoksi sekä opiskelijana, mitta tuli lopullisesti täyteen tänä keväänä. Olin just valmistumassa (vihdoinkin, 2 lasta opiskelujen aikana) niin kela muisti 1500 euron laskulla... Takaisinperintää, sillä palkaksi laskettiin tuo omaishoidontuki ja kotihoidontuki. Olin liian rikas koska hoidettiin vuonna 2005 lapset kotona vaikka opiskelin osan viikosta toisella paikkakunnalla. Korkoakin tuo summa oli kasvanut 200 e kun en ollut itse tajunnut palautella ennemmin... Kyllähän otti päähän. Sitä nyt makselen sitten vuoteen 2009 asti... Sitten vielä viisas kelan työntekijä kehtasi sanoa että ei siihen mene kauaakaan jos vaikka maksat 150 euroa joka kuukausi... Sanoin että tajuatko, se on yli puolet mun opintotuestani jolla pitäis pärjätä koko kuukausi?!
Nyt päädyimme siihen, että siirrämme ennen äitiysloman alkua omaishoidontuen miehen nimiin, oli niin kimurantit säännöt kelalla (jos ennen äitiyslomaa tekisin jotain muuta päätoimista työtä kuin omaishoit. niin silloin se lasketaan äippälomankin aikana sivutoimiseksi eikä vaikuta äippärahaan) etten aio enää ottaa riskiä. Toivottavasti emme tässä siirrossa menetä kauan kerjäämiäni etuuksia esim. o.hoitajan vapaapäiväjärjestelyjä. Huoh.
Tulipas taas vuodatettua...
Anskulla on aika lupaavat oireet, ainakin itsellä alkoi oireilu todella aikaisin, enkä muista että ennen olisi ollut tällaista oireilua ennen plussaa.
Täällä kanssa yksi joka on joutunut maksamaan takaisin liikaa tienaamia opintotukia sun muita ja ei ole kiva yllätys ollenkaan. Voimia ja jaksamista nyt kuitenkin ja muista nyt iloita ja uskoa jos kerran testitkin puolesta puhuvat ja iloista odotusta!
Helmeeee
Ihan epäinhimillisiä nuo Kelan säädökset! Huh huh...
Tänään mittasin huvikseni lämmöt, en tosin ennen sängystä nousua niin kuin pitäisi, mutta joka tapauksessa mittari näytti ihan lupaavia lukemia eli 0,4 astetta normaalia enemmän. Tässä kierrossa en ole mittaillut muuten lämpöjä ollenkaan.
Luotan oviksen suhteen enemmän omiin tuntemuksiini kuin ovistestien viivoihin. Limat alkoi juhannuksena ja toissapäivänä sattui tosi paljon oikean muniksen kohdalta. Toivottavasti ne on oviksen merkkejä!
PLUSSASÄTEITÄ KAIKILLE! :)
Kiitos Caarina! Uskon kyllä, että saan vauva-ajatukset hieman syrjään ja keskityn matkaan ja alkavaan lomaan. :)
Minäkin niin mielelläni luottaisin omiin tuntemuksiini oviksen suhteen, mutta tässä vuoden aikana ne ovat menneet todella pahasti mönkään. En nimittäin tunne oviksen aikana juurikaan mitään. Limoista olen yrittänyt sitä seurata. Eilen illalla alkoi liman eritys ja mahasta nipisteli ikävästi muutaman minuutin ajan. Voisikohan se tarkoittaa ovulaatiota...? Ovulaatiotesti ei aikaisemmin päivällä meinaan näyttänyt mitään, huoh.
Tänään alkaa loma ja huomenna lähdetään matkalle! Toivottavasti olisi jo montaa uutta plussaa ilmaantunut maaliskuun mammoille, kun tulen takaisin Suomeen! :)
Rizza
joten haaveet maalisvauvasta saa haudata. Aion silti pysyä mukavassa porukassanne, koska seuraava mahd. la olis 5.4. Nyt harmittaa vietävästi, mutta vuotais nyt sitte niin, ettei tarttis seuraavaan vuoteen.. Kaikille plussasta haaveileville iso halaus ja tsemppiä..
Mimmi1975 yk2 kp1/28
Moikkaan vaan lyhyesti ja omanapaisesti, sitten nukkumaan.
Oon tulossa kipeeks ja just taas näihin aikoihin, kun vois kiinnittyminen tapahtua. Kokemusta nimittäin on, että korkeet tulehdusarvot ei tiedä hyvää. Mussa on varmaan joku kirous.
Pitänee aamulla soitella lääkäriin josko pitää antibiootit syödä. Kaula on paksu ja kipeä, sekä kurkku ja korvat. Valkosia peitteitäkin näkyi. :(
Kovasti toivotan plussaonnea kaikille ja palailen paremmin jahka olo on parempi.
piipaa dpo6 kp21/30