Tietoa/neuvoja pelkopolilla käyneiltä synnyttäjiltä
Heippa!
Kaipaisin kipeästi neuvoa/tietoa.
Tilanne on se että esikoinen syntyi rv 34+2 vuotavan istukan takia sektiolla. Tasan 11kk myöhemmin synnytin alakautta tytön joka oli 50cm pitkä ja painoi 3750g. Synnytys oli melko helppo ja ponnistuskin vain 9min. Mutta repesin pahasti. Asiasta ei kukaan kertonut minulle mitään eikä minua korjattu. Tämän repeämän takia elämäni oli hajalla pitkään monessakin suhteessa.
Nyt kolmas raskaus menossa ja olin vakaasti päättänyt että en todellakaan synnytä alakautta...pelkään siis ihan tuhottomasti tuota repeämistä...en niinkään synnytystä.
Nyt mieli on kuitenkin hieman muuttunut. Siis sen verran että voisin synnyttää alakautta max. 3500g painoisen vauvan jos saan välilihan leikkauksen. Ja tässäkin tapauksessa tarvitsisin mieltä rauhoittamaan kirjallisen lupauksen että kaikki repeämät tms korjataan välittömästi. Mutta siis Tapio Kurki povaili meille noin 4kg vauvaa.
Joten jotta vauva olisi sen noin 3500g niin tarvitsisin varmaankin käynnistyksen jo joskus rv 36??? Onko tuommoinen edes mahdollista?
Isompaa lasta en lähde edes kokeilemaan alakautta synnyttämään. Niin kauheat traumat sain tytön synnytyksen jälkeen, että toista kertaa en sitä samaa halua kokea.
Pelkopoli käynti siis tulevaisuudessa tiedossa ja haluisin jo hieman tietoa, että onko mun ajatukset ihan päättömiä ja miten niihin mahdollisesti suhtaudutaan.
Olisikohan mahdollista saada tuo käynnistys hyvissä ajoin vai leikkaavatkohan sitten ennemmin la:n tietämillä.?
Tsirppana rv 25+0 (Hyvissä ajoin pohtimassa) =)
Onnea, vauva tulossa :)
Kyselit pelkopolista. Ensimmäinen synnytykseni ponnistusvaihe pitkittyi, kun vauva jäi kiinni synnytyskanavaa väärän tarjonnan vuoksi. Vauva tuli ulos imukupin avulla, ja sain 3. asteen repeämät.
Minua pelotti todella toinen synnytykseni, mutta pelkopoli auttoi todella. Minua kuunneltiin ja toiveeni otettiin huomioon synnytyksessä. Repesin kyllä seuraavassakin, mutta en niin pahasti. Synnytys oli helppo ja siitä ei jäänyt mitään traumoja.
En ehdi nyt kirjoittaa enempää, mutta kysy vain, jos haluat tietää vielä jotain.