Minkä kokoinen on mielestäsi pieni vauva? ;)
Kommentit (47)
jota muut saavat nauraa kippurassa. Ei kai kellään ole oikeasti tarvetta olla saatanan kova tällaisella palstalla? Kyllä se kovuus mitataan ihan muissa asioissa.
ainakin meidän pienestä lapsesta kätilö sanoi heti syntymän jälkeen, että voi, kuinka kaunis lapsi!
mikä on eräällä tapaa perusedellytys, että voi palstailla av:lla, mutta tämä ketju oli liikaa. Mun molemmat vauvat ovat olleet alle kolmikiloisia, ja mielestäni on tosi RUMAA väittää pienikokoisia vauvoja rumiksi. Tämä oli siis isku herkkään kohtaan. Etenkin kun omat lapseni ovat luonnollisestikin kauneimmat koskaan näkemäni, kuten asiaan kuuluu.
En normaalisti loukkaannu tai ota itseeni tällä palstalla mistään, mutta nyt tuntui pahalta.
24
Älä välitä tuollaisesta kommentoinnista, totta kai lapsesi ovat olleet kauniita, eikä siihen vaikuta lapsen koko. Outoa väittää niin.
Vierailija:
Mun molemmat vauvat ovat olleet alle kolmikiloisia, ja mielestäni on tosi RUMAA väittää pienikokoisia vauvoja rumiksi.
24
olinkohan 6
mutta kyllä niitä rumia vauvojakin löytyy,,,turha siinä on kaunistella yhtään!!
ja meidän vauvat ovat kyllä olleet ihan rumia syntyessään, vähitellen kaunistuvat =)
eiköhän ne alle 4500g vauvat ole tavallisia, keskivertovauvoja :)
Vierailija:
no kylläpä se vaan niin on!!
lääkärit mieltää isoksi vauvaksi vasta kun painoarvio ylittää 4500g!!!
Lasta on kehuttu koko ikänsä kauniiksi ja vauva-aikana pidettiin nukkemaisen kauniina aina ja joka puolella.
Joten pienikin voi olla kaunista.
Eikös se kolme kiloa ole se raja, että pitää neuvolassakin käydä tiheämpään punnituksissa varmistamassa että vauva kasvaa.
Vierailija:
Eikös se kolme kiloa ole se raja, että pitää neuvolassakin käydä tiheämpään punnituksissa varmistamassa että vauva kasvaa.
Olivat mielestäni ulkonäöltään hyvin samannäköisiä tuuhea tumma tukka jne. Pienempi sai kyllä huomattavasti enemmän huomiota ulkonäkönsä puolesta, ihasteltiin miten oli kaunis ja siro kuin nukke. Isompi ei tietysti näyttänyt niin nukkemaiselta pullukoine poskineen, eikä tämä pienikään enää sitten painon kartuttua. Mutta oman kokemukseni mukaan pieni vauvaa saattaa herättää enemmän ihastusta kuin suurempi, vaikkei se 2,5 kilon paino tietystikään millään lailla tavoiteltavaa ole.
Esikoinen oli alta kolmikiloinen, mikä mielestäni on ns. pienen vauvan raja, ja hän sai koko vauva-aikansa valtavasti kehuja ulkonäöstään. Juuri sanottiin siroksi ja pitkäraajaiseksi kaunottareksi, josta varmasti tulee aikuisena oikea mallityyppi. Juu, olen samaa mieltä kuin moni muukin, ihan hassua puhua vauvoista noin ja kiinnittä paljon huomiota ulkonäköön. Näin nyt kuitenkin tehtiin. Salaa mielessäni olin tietty iloinen. Edelleen on kuvatunkaltainen tyttö.
Vierailija:
Enemmän ne isot vauvat ovat " rumia" roikkuvine poskineen ja jalkamakkaroineen:)
Toki olen myös sitä mieltä että jokainen vauva on omalla tavallaan " kaunis" eli en oikeasti koskaan sanoisi ketään vauvaa rumaksi! Hyvin persoonallisen näköisistä vauvoista kasvaa tavallisesti kauniita aikuisia...kun taas niistä " kauniista" vauvoista tulee ihan tavallisen näköisiä aikuisia!:) Näin se vain on!
Oli vastasyntynyt sitten 2-6kg, minun silmiini hän on aina pieni. Kiloista riippumatta.
Vierailija:
Ei ainakaan meidän tarvinnut käydä, riittää että lapsi kasvaa hyvin. Se toki varmistetaan ja käydään useammin, mikäli ei kasvu edisty riittävästi edes omalla käyrällään. Jos ei siis ole mitään muuta erityistä seurattavaa. Kukaanhan tässä ketjussa ei ole väittänyt, että alle 3kg/pieni vauvan koko olisi tavoiteltavaa.
ovat olleet pieniä,alle 3kg paitsi lyhyitä eli 46-48cm.