Muita, joiden lapset eivät koskaan nukkuneet pinnasängyssä?
Meillä esikoinen nukkui 1.5v asti meidän vieressä, sitten siirtyi suoraan jatkettavaan sänkyyn. Ei koskaan oppinut nukkumaan pinnasängyssä, huusi vain siellä ja nousi " kaltereita" vasten karjumaan.
Kuopus ei nyt myöskään näytä oppivan pinnasänkyyn, ikää 1v ja nukkuu minun vieressä. Pinnasänkyyn jos saa nukkumaan, kolistelee vain jalkojaan ja käsiään pinnoiohin (vaikka on pinnasuoja) ja kun yöllä herää, nousee laitaa vasten huutamaan. Taitaa mennä samoin tämän kuopuksenkin kanssa, että opetetaan suoraan jatkettavaan sänkyyn kun sitten kun osaa itse tulla sängystä alas jalat edellä.
Kommentit (5)
vasta opettelee jalat edellä sängyltä/sohvalta alastuloa, joten en vielä uskalla luottaa siihen että yöllä jos herää ja päättää tulla alas sängyltä, muistaa vielä tulla jalat edellä.
ap
ja nimenomaan siitä, että lapset kehittyvät eri tahtiin
Ap:n kysymykseen vastatakseni, meillä esikoinen nukkui pinnasängyssä
ehkä puolivuotiaaksi ja kuopus todella vähän. Yöt nukkui vieressä ja
päikkärit aina ulkona 2,5-vuotiaaksi. Pinnis oli kuin uusi kun myin sen
joo meidänkin lapset kyllä kolistelee jalkojaan ja käsiään ja päätäänkin pinnoja vasten ja nousee huutamaan....mutta kyllä he nukkuvat pinnasängyssä silti. Eli ei tuo mun mielestä sitä meinaa etteikö osaisi siellä nukkua.
tulla itse jalat edellä sängystä tai sohvalta alas? On kummaa... Tai en tiedä onko kummaa kun ei ole kuin yksi lapsi joka on tullut 10 kk:den vanhasta itse alas niin sohvalta/tuolilta kuin sängystäkin. Meillä nukkunut pinnasängyssä ensin, mut otettu viereen kun yöt oli niin risaisia joten nyt saadaan kaikki nukkua, olen miettinyt omaan sänkyyn siirtoa, mutta en ole vielä raaskinut.