Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko toiminimellä olla tavallinen käyttötili?

Vierailija
20.06.2007 |

Avasin tilin toiminimeni nimellä. Siis minulla on T:mi Oma Nimi.

Menin pankkiin ja he tyrkyttivät minulle maksullista yritystiliä. Onko sellainen pakko olla? Eikö tavallinen tili minun omalla nimelläni kelpaa? Vai mitä hyötyä siitä on, että minulla olisi yritystili?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas sanoivat pankissa, että ilman muuta kannattaa avata tavallinen tili, kun on pieni yritys (Tmi Oma Nimi minullakin) Käyttöoikeus on vain minulla.

Vierailija
2/4 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin sitten tavallisen tilin, vaikka täti yrittikin selittää, että Y-tunnus tulee vain yritystiliin. Yritin kysellä, mitä minä sillä tiedolla teen, että siinä on Y-tunnus. Ei hän tiennyt.

Ehkä voi vain syyttää näitä kesäloma-apulaisia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystilin käyttömaksut ovat korkeampia kuin oman tilin.

Yritystilistä voi tehdä suoraan netin kautta laskut ja toisaalta antaa asiakkaalle viitenumeroita.

Yritystiliin liittyy joitain muita sopimuksia, mitä yritys voi tehdä, mutta yksityisasiakas ei voi tehdä. En nyt muista, mitä ne muut olivat, koska me emme niitä tarvinneet.

Mutta jos ei tarvitse nettilaskua tai viitenumeroita, niin oma tili on kannattavampi vaihtoehto.

Vierailija
4/4 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on kyllä tili ihan omalla nimellään vaikka toiminimellä toimiikin. Hankalaa oli se, että tiliote ei Nordeassa tullut automaattisesti täydeltä kuulta, vaan esim. 28.5-28.6. Kirjanpitäjä tarvitsee koko kuun tiliotteen, mutta senkin sai onneksi sovittua pankin kanssa.

Puhelinliittymää ei saanut netin kautta firman nimelle, koska pankkitunnuksilla ei pystynyt varmentamaan tilausta (tunnukset olivat yksityishenkilön, ei firman). Mutta se nyt on pieni juttu, liittymiä saa muualtakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi