Erikoinen tapaus: lapsen tarhakaverin äiti valehdellut työssäkäymisestä
Meille antoi pari kuukautta sitten ymmärtää olevansa töissä, yhdelle toiselle äidille on nyt selittänyt tekevänsä gradua kotona.
Kommentit (15)
Vierailija:
Meille antoi pari kuukautta sitten ymmärtää olevansa töissä, yhdelle toiselle äidille on nyt selittänyt tekevänsä gradua kotona.
X joko:
a) oli aiemmin töissä ja tekee nyt gradua
b) on edelleen töissä ja tekee lisäksi gradua
c) valehteli olleensa töissä ja tekee vain gradua
d) valehteli tekevänsä gradua ja on vain töissä
e) valehtelee molemmista ja on oikeasti surkea työtön luuseri
Herää kysymys, miksi kukaan valitsisi kohdat c tai d? Onko muka hienompaa tehdä töitä vai onko gradun tekeminen jotenkin arvostetumpaa? Mitä itse ajattelet, ap?
Ehkä kyseessä on kuitenkin e, eli joku onneton, joka yrittää epätoivoisesti kehitellä itselleen hyväksyttyjä tapoja kuluttaa elämänsä.
JOs viitsii päätään toisten asioilla vaivata niin kumma kun ei jaksa vaivata sitä päätä sen vertaa, että ymmärtäisi olevansa itse mielikuvitukseton tollo. Ihan kuin tuossa lapsen tarhakaverin äidissä olisi jotain outoa. Asiahan on niin, että ep on se outo tapaus.
Olin nimittäin koko kevään osa-aikaisessa työssä (tein samalla gradua) ja nyt teen vain gradua kun työt loppuivat. Onko se valahtelemista jos joku kysyy ja kerron tilanteen rehellisesti? Ja valehdellut niin kuin kenelle?!
Voin jo kuvitella, miten joku alkaa minunkin työssä ja kotona olemistani kyttäämään, kun lapseni menee syksyllä hoitoon! Minulla kun on työhuone kotona, joten lähden kotitalooni kun menen töihin, vietyäni lapsen tarhaan. Työ on keskittymistä vaativaa tietokonehommaa, eikä lasta voi siinä samalla hoitaa. Minulla on pieniä, vaihtelevia työprojekteja ja välillä olen opiskelija. Välillä joudun myös olemaan lyhyitä jaksoja työtön, tietäen, että huomenna voi alkaa uusi projekti.
Erilaisia työnkuvia ja elämäntilanteita on valtavasti! Ei kannata vetää liian suoria johtopäätöksiä toisten elämästä.
Vierailija:
JOs viitsii päätään toisten asioilla vaivata niin kumma kun ei jaksa vaivata sitä päätä sen vertaa, että ymmärtäisi olevansa itse mielikuvitukseton tollo. Ihan kuin tuossa lapsen tarhakaverin äidissä olisi jotain outoa. Asiahan on niin, että ep on se outo tapaus.
Mitäköhän muuta päänvaivaa ap:llä mahtaa olla, kun vatvoa muiden elämiä :-)
Työt vielä joko friikkuna tai oman firman kautta, kahta eri alaa... Mitähän olen mahtanut eri yhteyksissä hajamielisyyksissäni kertoa?
niin se ei sulle kuulu. yritätkö vihjailla, että äiti olisi vain kotona ja lapset hoidossa. sekään ei kuulu sulle.
maaliskuun tein vielä rahoitusraportteja ja kirjoitin gradua. Maaliskuun jälkeen olen VAIN kirjoittanut gradua. Minä en ainakaan jaksa kaikille selittää mitä milloinkin teen. Jos joku kysyy, saatan sanoa, että olen menossa toimistolle (käy tomistolla tekemässä gradua EN enää töissä). TOSi outoa että joku vakoilee mitä toiset tekevät!!
myös äitejä kotiin ja vakoilee pensasaidan takana, jotta pääsee ruotimaan muiden ihmisten asioita av-palstalla. Ja ihmettelee silmät suurina, miksei kukaan kerro hänelle totuutta elämästään...
Minä käyn töissä ja teen gradua kotona. Ihan hyvin voin kuvitella, että on satoja muitakin jotka toimivat kuten minä.