Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisten lapsien kanssa voi käydä mato-ongella?

Vierailija
20.06.2007 |

Ettei mene hermot ja lapset tipu järveen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin onnistu hyvin vajaa 5v ja 2,5v tyttöjen kanssa.

Vierailija
2/6 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmät ei ehkä jaksa olla kovin kauaa. Meidän tyttö on ollut sellasesta vajaasta 1-veestä lähtien.

Eihän sen ikänen jaksa kauaa sitä hommaa, varsinkaan jos ei sitä kalaa tuu...

Sellasissa tuntikausien sessioissa mä olen ite ollut mukana 4-5 -vuotiaasta lähtien. Oma lapsi on sen verran hulivili, että ei varmaan tuossa iässä vielä jaksa noin pitkään istuskella veneessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiturilla ei osaa olla pienempi ollenkaan. Isompi on varovaisempi mutta laituri on pahasti keikkuvaa laatua ja jos menee liikaa reunalle, voi loiskahtaa (ei laitoja). Veneessä ei olla edes kokeiltu olla vielä pienemmän kanssa, pienempi on niin rauhaton ja ei pysy paikoillaan missään.

Jätetäänkö väliin? Lapset itse haluaisivat onkia kovasti, kun ovat nähneet ja tietävät mistä on kyse. Isompi varsinkin.

Vierailija
4/6 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista pelastusliivit =)

t nro 1

Vierailija
5/6 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan isomman mukaana? Pienemmälle hanki joku hoitaja kotio ja kivaa puuhaa ettei harmita.

Molempien kanssa ei kannata yksin mennä, vissiin parempi jos olis ainakin 2 aikuista: näin vaikka veneen kaatuessa tai jos toinen molskahtaa veteen jää yksi veneeseen ja vahtii veneeseen jäänyttä lasta ja toinen voi ottaa lasta vastaan kun nostat lapsen veneeseen.

Itse olen semmonen ressukka etten uskaltaisi mennä edes yksin isomman kanssa ennenkö olis pari reenausta tehty jonkun toisen aikuisen kanssa joka voisi suttaa tarvittaessa.

Koska se ote saattaa herpaantua ihan sillä että tulee kala ja lapset alkaa hyppiin, tai kun irrotat kalaa koukusta saattaa toinen lapsi tehdä näkemättäsi jotain ja saa haavan, kurottelee veteen katsomaan lisää kaloja..

Tommosia nopeita pelkoja tuli mulla: vaikka kaippa se ihan turvallista on kun homman osaa.. ;)

Vierailija
6/6 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään muista koska meillä olisi ekan kerran käyty mato-ongella, mutta varhaisessa vaiheessa se oli kun lomat vietetään pääosin mökillä saaressa. Alle vuoden ovat kaikki kolme lasta olleet ekalla kerralla kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi