Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kirjanpitäjiä paikalla?

07.10.2008 |

Minkälainen on kirjanpitäjän työpäivä?

Paljonko palkka?

Mikä on koulutuksesi?

Mihin ammattiliittoon kirjanpitäjät yleensä kuuluu?

Muita hyviä/huonoja puolia?

nimim. uranvaihtoko?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjän nimikkeellä tehtävät voivat yrityksestä riippuen vaihdella paljonkin. Henkilön osaaminen (tilinpäätöstaito?) ja yrityksen organisaatiorakenne vaikuttaa asiaan. Yleensä työ on melko rutiininomaista, tietyt asiat on tehtävä päivittäin, viikoittain, kuukausittain, kvartaaleittain ja vuosittain. Mutta riippuu tosiaan niin paljon siitä onko kyse isosta konsernista vai pikkuyrityksestä. Isommassa organisaatioissa työ painottuu paljon kuun vaihteeseen ja kvartaaleihin, pienemmässä taas painopiste on ehkä enemmän päivittäisessä työssä ja vuositilinpäätöksessä.

Itse olen ollut kirjanpitäjänä vähän aikaa noin neljä vuotta sitten, palkka oli 3000e / kk. Hyviä puolia on työllisyystilanne ja kehittymismahdollisuudet. Itse olen kokenut haasteellisena että kuun vaihteet ja vuodenvaihteet ovat suhteettoman kiireisiä ja joutuu venymään. Joululomia ei ole juurikaan ollut.

Vierailija
2/2 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa firmassa pääkirjanpitäjänä tai vastaavana voit siinä onnistua. Ja joillakin titteli voi olla yhdessä firmassa kirjanpitäjä kun samaa työtä tekevä on toisessa yrityksessä talouspäällikkö....

Lahdessa tilitoimistokirjanpitäjän palkat on n 2000 euron paikkeilla pk-seudulla tietty jonkin verran enemmän. Tilitoimistoon voi mennä oppimaan alaa mutta kannatan kyllä että sen jälkeen hakeutuu "järkevämpään" työpaikkaan missä työtahti on inhimillisempi. Kunnollisessa työpaikassa tuo kuukauden/vuoden vaihdekaan ei tuota mitään ongelmia =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla