Laittaisitko hakemuksen paikkaan vaikka tiedät ettet tule valituksi?
Kyseessä sisäinen haku ja teen nytkin osittain sitä työtä. Tiedän melkein 100%:n varmuudella ettei minua siihen valita koska minusta ei pidetä.
Jotenkin tekisi mieli laittaa ihan vaan veetuillakseni sen hakemuksen, mutta toisaalta ei jaksais turhaan haaskata aikaa sen tekemiseen.
Kommentit (13)
Laittaisin. Mistä sitä tietää, mitä ihmiset itse ajattelevat. Tai oletko tulkinnut oman asemasi väärin, ja susta tykätään enemmän kuin luulet! Itselläni on vääristynyt kuva itsestäni ja olen sen vasta tajunnut. En pitänyt osaamistani tarpeeksi hyvänä, enkä uskonut oppivani tarpeeksi nopeasti. Kun vähän tutkin asioita, puhuin muiden kanssa, tajusin olleeni pahasti väärässä! Anna mennä, et häviä mitään. Saat vähintään cv:n päivitettyä ja tutkiskeltua itseäsi hakemusta kirjoittaessasi.
Oon laittanut. Jos en laita, en 100% varmasti saa paikkaa. Tämänhetkisen työpaikan sain, vaikka olin varma ettei tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Oon laittanut. Jos en laita, en 100% varmasti saa paikkaa. Tämänhetkisen työpaikan sain, vaikka olin varma ettei tärppää.
Niin minkä.
Näinhän teen koko ajan.
Paikat toki ovat kaikki sellaisia, joihin löytyy kokemus ja koulutus, mutta 60v työttömänä ei oikein tuppaa johtavan yhtään mihinkään.
Laittaisin. Ei se ota jos ei se annakaan eikä sitä koskaan tiedä. Olenpahan sitten ainakin yrittänyt.
Tottakai. Laitan aina pakolliset työkkäri hakemukset sellaisiin paikkoihin, mihin ei mitään mahiksia. Tutut työttömät on opettaneet mulle nääs käytännöt !
Yrittää pitää se 4 kertaa . Että rahat tulee tilille!
Vierailija kirjoitti:
Yrittää pitää se 4 kertaa . Että rahat tulee tilille!
Juuri näin, halusit tai et, niin laitat tai tulee karenssi.
Aika monta kertaa olen laittanut. Ja kumma kyllä, olen toisinaan tullut valituksi.
Tottakai koska haluan etten tule valituksi.
Olen hakenut ja se kannatti. En tullut valituksi. Minut irtisanottiin YT-neuvotteluiden jälkeen, mutta koska olin ko. neuvotteluprosessin aikana hakenut työpaikkaa, johon osaamiseni ja työkokemukseni riittivät, minut olisi pitänyt palkata siihen irtisanomisen sijaan. Niinpä sain oikeuden päätöksellä lopulta 2 vuoden palkkaa vastaavan summan.
Toimin asiantuntijana insinööripohjalta, haen toisinaan työpaikkoihin joista tiedän että tuskin tulen valituksi. Useamman kerran olen kuitenkin päässyt haastatteluihin ja toisille kierroksille ym. Mielestäni ne ovat opettavaisia kokemuksia, ymmärrän paremmin mitä kyseisissä tehtävissä vaaditaan, miten rekryihmiset reagoivat ja käyttäytyvät, mitä osaamista kannattaa painottaa ja mistä olla hiljaa jne.
Uuden oppiminen ei koskaan mene hukkaan.
Eihän sitä koskaan voi 100% varmuudella tietää, eli kannattaa. Silloin ei ainakaan valita, jos ei pistä hakemusta.