Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan taas aikaseks kirjotella omia kuulumisia, vaikka muuten olen melkein päivittäin käynyt teidän juttujanne lukemassa.

Täällä vointi on ollut jo muutaman viikon aika huono. Päänsärky se vaan jatkuu päivästä toiseen samoin vatsakivut. Onneksi kovia kipuja ei nyt muutamaan päivään ole ollut. Sokerirasituksessa kävin viime viikolla ja tulokset olivat erittäin hyvät.

Nyt maanantaina oli sitten neuvola taas pitkästä aikaa. Verenpaineet ok! Hemoglobiini oli taas laskenu vaikka olikin jo aiemmin lähteny nousuun rautatablettien ansiosta. Sf-mitta oli 28,5cm ja painoa tullu jo 10 kg. Kaikki menikin hyvin siihen asti kun terkka kattoi pissasta proteiinit. Kahdella ++:lla oli ja kun on tuota päänsärkyä ja vatsakipujakin ollut niin terkka oli sitä mieltä että täytyy aloittaa pissankeräys. Soitti kuitenkin vielä äitipolille että varaako mulle ajan sinne vasta tuloksien jälkeen vai käynkö polilla jo ennen sitä. No ne olikin sit sitä mieltä että samana päivänä jos menisin neuvolasta suoraan polille.

Siellä sitten lääkäri tutki kohdunsuuntilanteen mikä oli tosi hyvä, sillä ultralla mitattuna kohdunkaulaa oli jäljellä melkein 5 senttiä:) ja paikat oli reilusti kiinni. Vauvakin voi erittäin hyvin ja vastas päivälleen raskausviikkoja, painoa oli 970g. Mutta siihenpä ne hyvät uutiset sitten loppuivatkin. Lääkäri oli sitä mieltä että joudun jäämään osastolle kun oireet viittais vahvasti raskausmyrkytykseen ja näillä viikoilla se ei mikään hyvä juttu kuulemma ole.

No onneks pääsin tiistaina sit jo kotiin yhden " todella" hyvin nukutun yön jälkeen(nukuin ehkä 3 tuntia)kun verenpaineet oli hyvät ja aamupissassakaan ei valkuaista enää ollut. Viikoittain joudun nyt kuitenkin käymään seurannassa ja jos vatsakivut tai päänsärky pahenee niin heti täytyy polille lähteä.

Kovasti kuulemma pitäis vaan levätä, mutta vaikeetahan se on vaan sängyssä maata kun on yksi lapsi kotona hoidettavana. Onneksi miehellä on nyt elokuun alkuun asti lomaa,sitten jatkuu taas opiskelut toisella paikkakunnalla, joten koko aikaa ei itse tarvii olla esikoista hoitamassa.

Huomenna lähdetäänkin sitten mökille sukulaisten kanssa juhannuksen viettoon ja siellä aion todellakin vaan olla ja levätä:)Uimaankin tekis jo mieli, onneks paikat vielä reilusti kiinni niin uskaltaa senkin puolesta veteen pulahtaa:) Ei vaan taida säät suosia täällä itä-suomessa tuota juhannuksen viettoa.

Eikun hauskaa juhannusta kaikille!!!

Emmuska rv 27+2

Vierailija
22/31 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Emmuska että kaikki on hyvin nyt.

Kävin tänään taas äitiyspolilla ja en tienny itkiskö vai nauraisko kun huomasin et taas se sama p.......a lääkäri kun viimeksikin...... Nyt oli vaan se hyvä puoli, ettei ollu yhtään itkunen olo, vaan suorastaan vi.....ti koko tilanne. Tutki ja hymis aikansa ja kysyin sitten ihan nätisti, et voisko sen sydämen tilanteen nyt tarkistaa, kun viimeksikin se jäi ainakin minulle epäselväksi.....kuinka yllättävää, tuumasi että sydän on vähän pimennossa, mutta eiköhän se ole kunnossa......ja siitä sai taas maksaa 22¿!!! Voi p......kle!!!!!!!!!!!!!!!

No, vauva on ottanu jonkinmoisen spurtin, kun vielä viimeksi oli liian pieni, mutta nyt oli jo " käyrillä" , tosin kuukauden päästä sit uusi kontrolli......painoa kirpulla 1.1 kg

mutta ei muuta kun hyvät juhannukset!!!!!!!!!!!!!!!

maitohamsteri ja kirppu 29+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ois perhosia vauvassa...mitäköhän se puuhailee siellä. Viime päivien aikana vauveli (jos se on poika, niinkuin lääkärit väittää,niin sen nimeksi tulee Miro,joka tarkoittaa rauhaa) on ollut tosi vilkas. Varsinkin silloin kun katsoin neuvolasta saatua vauvanhoito DVD:tä.

Ostin muuten EXIT nimisestä lastenvaateliikkeestä (kuuluu samaan konserniin kun only,veromoda,jackjones) vauvan bodyja 3 kpl 12 euroa. prismassakin ne maksaa jotain yli 10 euroa kappale. Hirveen kalliita muutenkin noi vauvanvaatteet kaupoissa. Kirpparilta sain halvalla.

Ei tässä muuta

Hyvää juhannusta kaikille!

Vierailija
24/31 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis oikeesti voi olla totta!!!!voi itku:(

Etkö sä voisi soittaa sinne ja vaatia toista lääkäriä?!? ja noi turhat 22¿ laskut jättää maksamatta ku sitä sydäntä siellä nimenomaan ollaan katsomassa.

Olisi jo helpottavaa saada selvyys asiaan.

Vierailija
25/31 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oikein hyvin. Hemppa oli alhainen, mutta nyt kokeilen, että otan raudan yöksi... Painoa ei ollut tullut nimeksikään vajaa 100g/vko, paineet hyvät. Sf 28cm ja vaavi jumputteli oikein kivasti. Eli hyvällä mielellä saa lähteä reissuun.

Oikein hyvää ja turvallista juhannusta kaikille! Reilun vkon päästä palailen... :)

vm78 ja iiro31+0

Vierailija
26/31 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista..! Toisaalta koominen tilanne et oli se sama lääkäri, mut ei kyllä naurata yhtään, kun meni taas miten meni. Mitä se oikein tarkottaa edes sillä et on vähän pimennossa/piilossa?! Hyvän kokonen vauveli ainakin oli :) Ja muuten kaikki ok. Ymmärrän mikä v*tutus tuli tuosta..!

Emmuska - Hui! Se ei sit ollutkaan raskausmyrkytys, niinkö? Eihän se auta muu kuin elellä iisisti ja seurailla tilannetta :) Helppo sanoa, tiedän.

Kukas se napsi rautatabuja yötä vasten(?) - Mulla ainakin on kaikista paras aika ottaa se just sillon illalla, toiminut siis mulla hyvin niin. Illalla syön muutenkin vähemmän ja ei tuu sillon juotua enää mitään kahveja tai teetä. Iltapalakin koostuu lähinnä hedelmistä ja marjoista.

Hyvin ollaan saatu ukko-kullan kanssa siivottua ja touhuttua. Vielä ois yhet pyykit koneessa ja ruokaa täytys kohta laittaa. Pojat kävikin äsken noutamassa sen retaleen, kun suuntaavat festareille juhannukseksi. Saa nähä minkä näkönen naama on sunnuntaina sieltä kotiutumassa ;)

Onko muuten kuin moni meinannu tehä Isille sitä isyyspakkausta? Joku silloin aikoja sitten laittoikin kuvan omastaan (piiu?). Jotain ideoita ottaisin mielelläni vastaan :) Ja jos kukaan yhtään tietää mistä niitä jotain paitoja painatuksella sais - ja vauvalle vaikka kivaa bodyä. Yksi Isä paita miehellä on jo, niin ehkä jotain muuta pitäis tällä kertaa kehittää.. Tai muki.

Vierailija
27/31 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikki kaverit ;))

Yrittelen tässä kommentoida jotain järkevää, jos siis muistan!! Olen kyllä juttujanne lukenut monesti viikossa.

Ekaksi MAITOHAMSTERI kuulostaa tosi ikävältä tuo tilanne, maksaa turhasta se 22¿. Soita sinne ja vaadi toinen lääkäri joka tutkii. Pitäähän siihe tilanteeseen selvyys saada!! Varmasti sua ketuttaa oikein kympillä nytten. Hyvä kuitenkin että vauva oli reippaasti kasvanut =)

Kiva että PIPPURIMAMMALLA on nyt suunta ylös :) Kyllä nuo miehet osaa olla typeriä :/ Annat nyt sen " kärsiä" teoistaa oikein kunnolla!!

COLATOFFEELLA oli ollut pelottava tilanne, hui!! Onneksi ei mitään sattunut.

Mitäs muuta, ihania masukuvia tosiaa oli ollut monella :))

Omaa napaa sen verta että ihan hyvin vauva liikkuu. Painoa itselle tullut taas n. 10kg. Onhan se liikaa, mutta minkäs teet kun sitä vaan tulee!! EIköhän se aikanaan pois lähde.

Mulle kans moni sanonut että poika tulee, on ihan erilainen maha kuin tyttöjä odottaessa!! Sen näkee sit syksyllä =)

Olemme nyt tyttöjen kanssa olleet kotonani Pohjoisessa kohta viikon, huomenna mies tulee kanssa Jussin viettoon. Saunotaan, grillataan, miehet tietysti ottaa viinaa niinkuin heidän mielestään juhannukseen " kuuluu" .. Sitä ei ole kivaa katsella :/ Eipä siinä paljon sanomiset auta kun ovat asian " päättäneet" aikoja sitten.

Käymme varmaan lasten kanssa ainakin Tivolissa, mikä on joka vuosi Rovaniemellä. Onneksi lupasi mukavaa säätä :)

Mutta oikein leppoisaa Juhannusta kaikille =) Ottakaa rennosti.

outs@ ja masu rv 25+4

Vierailija
28/31 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Typykalle ainakin noista ostosvinkeista; mutten taida muoria saada Hesaan pain ostoksille! Mahan oon alkujaan Turuuuust! Aiti-muori on muutenkin niin huono liikkumaan minnekaan vaikkei ialla pilattu viela olekaan!

Kaikille sitten mukavaa Juhannusta! Meillahan tuon juhannuslapsen synttareita vietettiin jo 16.6 kun aikanaan kaynnistettiin...

Eilen oli muuten meidan nurkilla vasta eka ' virallinen' kesapaiva, joten viela aikaa tuohon keskikesan juhlaan, noh, ei sita taalla juhlitakaan...

Mullakin on ns. poikamaha. Neljan likan aitina kun eka kommentin kaikilta kuulen etta toivottavasti se nyt olis poika; niin saan vastata ihan rauhassa etta kylla on tytto tallakin kertaa... Miesta sitten taputellaan olalle etta hienosti oot pysyny linjassas!!

Ma oon nyt jalkojen turvotuksen lisaks saanu karsia yolla narastyksista! Siihen raskausmyrkytysoireisiin; eiks se oo niin etta myos paineet kohoaa, on turvotusta ja pahaaoloa seka paansarkya? Toivottavasti ei kellekaan sita tulisi, vaan kaikki oltaisiin terveita loppuun asti!

Mutta kai sita toisen kahvikupillisen voisi viela juoda; hiki tassa virtaa koneella samalla, mutta lahden likkojen kans liikenteseen sitten suihkun kautta!

Voikaa hyvin

- levinia ja Hope rv 27+5-

Vierailija
29/31 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nefertiti_84:

Miro on kaunis nimi! Mikä ihmeen dvd?? Ei meille vaan jaella mitään täällä, tosin ei me kyllä hoito-oppailla mitään tehdä miehen kanssa kumpikaan, kun lapsia kerran jo on ;)

Mä olen ostellut tarjoustalosta, vapiksesta, prismasta jne... noita bodeja ja en kyllä ole myöskään maksanut 5 euroa enempää ja sekin oli sellainen tuplapakkaus :) Mutta tosiaan olen nähnyt parhaimmillaan yli 20 euroa maksavia vauvanvaatteita!!!! bodeja, paitoja ja ihan niitä tavispotkareita....

--->> Meillä vaavilla ainakin on hikka nykyään tosi usein... Mitenkäs teillä muilla??

maitohamsteri:

Ei tosiaan voi olla totta! Mä valittaisin jo sinuna!!!

vm78:

Mä kans yritän tuota yötä vasten rautaa, kun tuntuu ettei vuorokaudessa oikeasti muuten ole sopivaa hetkeä, kun maitoakin haluaa juoda nyt kun olen päässyt laktoosittoman maitojuoman makuun :)

dumle:

Mä laittelin isyyspakkauksesta jossakin vaiheessa kans kuvaa :) Meillä mies muuten esitteli sitä anopille ja appiukollekin torstaina :D On ivieläKIN ihan innoissaan siitä!! VARSINKIN Uusi Vauva- huoltajan opas- kirjasta (vaikka lapsia jo onkin)

<<----------->> Vinkkinä paitoihin: <<----------->>

http://www.pehmopaita.com/ tuolta saa paitoja ja vaaville vaikka bodyn omalla painatuksellaan jos valmiina ei ole sopivaa

http://www.lahjakas.fi/ tuolla kivoja paitoja, bodeja, ruokalappuja, tyynyliinoja, pyyhkeitä jne jne...

http://www.lapsi2000.fi/isyyspakkaus.php tuolta saa tilattua eräänlaisen isyyspakkauksen valmiina MUTTA myös pelkkiä paitoja: vaavi, isukki, vaari, mummi...

outs@ :

Kiitos! Todellakin monen asian voisi kiteyttää yhteen sanaan: miehet...

Äläkä sä ota paineita painosta :) On sitä täälläkin tullut ja tulee tasaisesti ;) Kyllä se sitten lähtee aikanaan *puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä*

levinia:

Tervetuloa turvotus-kerhoon! Se on täälläKIN riesana!

----

Mulla sitten poksahti tuo rv30 eilen! Olen NIIN tyytyväisenä täällä :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 30+1

Vierailija
30/31 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih oikein hassua tuokin oli kirjoittaa otsikoksi kun ei yhtaan silta tunnu taallapain... Suomessa ollessakin ainoana vaivana oli nuo makaraiset ja paarmat seka se ah niin ihana yoton yo kun ei tienny enaa milla olis ikkunat pimentany etta sais likat nukkuun...

Mutta on Suomen kesa kaikkine sateineenkin kivaa... uskokaa pois!

Me oltiinkin koko perhe karvurissa tanaan ja lahes jokainen ihastelee muuttunutta ulkonakoaan peilista! Varsinkin tuo 4v kun selkaan ulottuva kihara tukka poikkastiin olkapaille polkkatukaksi ja kiharatkin havis sen silian tien on aivan innoissaan!!

Juhliakin olis illalla ja huomenna taas menee kuuma paiva rannalla...

Kiitos vaan Pippurimamma ' toivotuksista' ; mutta olisin kylla jattany anomatta tuon kerhon sisaanpaasysta ihan mieluusti!!! Noh on naa nilkat nyt onneks jo hiukan laskeutunu, mutta selkeesti oikea jalka turpoo tosi nopeesti...

Mutta voikaahan nyt paksusti ja onnea kolmekymppisille!!!

- levinia ja Hope tasan 28!!-

Vierailija
31/31 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei.

Maitohamsteri, toi on törkeetä. Kuinka voi taas sattua noin. Äh ja puh!

Kiva että pippurimammakin jo hymyilee!

Emmuska ota rauhallisesti. Saako sinun asuinseuduilla kotiapua? Voi olla että tarviit sitä ihan oikeasti.

Mitähän vielä piti kommentoida.

Kyllä huomaa jo että ollaan viimeisellä kolmanneksella. Vaivat lisääntyy. En onneksi itse turvoksissa, vielä pyörii sormuksetkin.

Sitten oma napa.

Olimme viikko sitten reissussa. Istuin sunnuntaina konfirmaation, rippijuhlat ja vielä kotiin neljän tunnin siivun autossa. Ei kivaa. Selkä ja hartiat ja koko kroppa jumitti ainakin kahdeksi päiväksi. Selkäni tai oikeastaan alaselkä tai pakaralihakset ovat edelleen ihan jäykät. Teen mammajoogan ja selkälihasliikkeitä kerran päivässä ja sillä selviän jotenkuten. Tässä koneella en voi oikein istua kun selkä ja takalisto puutuvat. Eli siksi en ole juuri kirjoitellut. Ensi viikolla on lääkäri ja katsotaan mitä hän sanoo. Mennäänkö fysioterapiaan vai akupunktioon vai mihin sitä mennään. Jotain kuitenkin on tehtävä, sillä nythän vasta vauvan painon kasvu oikein todella alkaa. Katsotaan nyt...

Nyt jo takalisto on ihan jumissa joten ei juttua tämän enempää.

Hyvää juhannuksen jatkoa.

Toivottavasti olette levänneitä ja hyvillä mielin kaikki.

terv peikkoäet ja turkulainen 25+6